Rossi οδηγεί Petronas F1 και Hamilton Yamaha YZR-M1: Όλες οι φωτογραφίες και ολόκληρο το VIDEO!

Μία διασκεδαστική ημέρα για τους μεγάλους αναβάτες
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

11/12/2019

Οι πολυαναμενόμενες φωτογραφίες και video που περιμέναμε από την Δευτέρα, στάλθηκαν τελικά με μία καθυστέρηση που την αρχική ανησυχία οδήγησε και σε διασπορά «ειδήσεων» πως ο Hamilton είχε έξοδο κατά την δοκιμή. Η μόνη πηγή που αναφέρουν όσοι διέδωσαν αυτή την «είδηση» είναι μία Ιταλική εφημερίδα η οποία δεν γράφει τίποτα τέτοιο, ή έχει κατεβάσει την όποια «είδηση» είχε ανεβάσει.

Ο Rossi ανέλαβε να καθοδηγήσει τον Hamilton και ο έξι φορές πρωταθλητής F1, έπραξε αντίστοιχα το ίδιο. Αμφότεροι είχαν αλλάξει ξανά θέσεις, όμως όπως εύστοχα έθεσε ο Rossi, τα πράγματα αλλάζουν τόσο συχνά και τόσο πολύ, που ξεκινάς σαν να μην ξέρεις τίποτα.

Δείτε το VIDEO:

Ο Rossi είπε για την δοκιμή πως τον βοήθησε να εκτιμήσει τον Hamilton ακόμη περισσότερο από πριν, ενώ ήταν ήδη οπαδός του: «Είχαμε μία φανταστική ημέρα, όπου όχι απλά βρεθήκαμε στην ίδια πίστα αλλά δουλέψαμε και μαζί.

Είχα μία φανταστική ευκαιρία να δοκιμάσω την W08, δεν ήταν η πρώτη φορά που οδηγούσα F1 αλλά πολλά έχουν αλλάξει από τότε. Ειλικρινά εντυπωσιάστηκα από το αυτοκίνητο και το κράτημα, όπως επίσης και από την ομάδα Mercedes-AMG Petronas, για την υπέροχη συνεργασία που είχαμε. Ήταν ιδιαίτερα φιλόξενοι και με διευκόλυναν να συνηθίσω το αυτοκίνητο.

Στην αρχή παίρνεις μία φανταστική αίσθηση της ταχύτητας. Οι δυνάμεις G που δέχεσαι δεν είναι απαγορευτικές, αλλά χρειάζεται συνήθεια. Μόλις βρήκα τον ρυθμό μου κατάφερα να πιέσω πραγματικά και πήρα μεγάλη ευχαρίστηση. Ένιωσα σαν πραγματικός οδηγός F1 και δεν ήθελα να τελειώσει η ημέρα!

Οδήγησα και παράλληλα με τον Lewis την YZR-M1 και ήταν μία υπερήφανη στιγμή για όλη την ομάδα, να μοιραστούμε το πάθος μας μαζί του. Η Valencia είναι μία πίστα με δύσκολη τεχνική και είχαμε και αρκετό αέρα, φτάνοντας στο σημείο να αγχωθώ για τον Lewis αλλά ήταν εξαιρετικός στην μοτοσυκλέτα και προσαρμόστηκε επάνω της. Ευχαριστήθηκα αυτή την εμπειρία και πιστεύω και ο ίδιος, κρίνοντας από το πόσο απρόθυμα κατέβηκε από την σέλα. Ελπίζω πραγματικά να έχουμε περισσότερες τέτοιες εμπειρίες στο μέλλον!»

Αντίστοιχα κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Lin Jarvis, διευθυντή του αγωνιστικού τμήματος της Yamaha. «Πόσοι πρωταθλητές της F1 μπορούν να κάνουν το ίδιο; Να έρθουν στην πίστα και να καβαλήσουν επάξια μία M1 αναρωτήθηκε και έχει ένα δίκιο σε αυτό. Αποκάλυψε μάλιστα πως ήταν επιθυμία του Lewis να γίνει αυτή η ανταλλαγή και να οδηγήσει με τον Rossi, και το γεγονός πως ένας τόσο καταξιωμένος οδηγός, έχει ακόμη τέτοια όνειρα και τα κάνει και πραγματικότητα, ήταν φανταστικό για όλους. Πήραν επίσης πολύ καλά σχόλια από την ομάδα της Mercedes για την απόδοση του Rossi κι αυτό ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικό.

Στο video φαίνεται, όπως είναι και λογικό, πως η απόδοση του Hamilton δεν μπόρεσε να είναι αντίστοιχη του Rossi στην F1, όπως άλλωστε είναι και λογικό. Φάνηκε επίσης ο μεγάλος θαυμασμός που τρέφει για τον Rossi, ενώ σχολίασαν και οι δύο το πόσο ατίθαση ήταν η M1 εξαιτίας του δυνατού αέρα...

Ακολουθεί η συλλογή φωτογραφιών:

 

Ετικέτες

MotoGP: Διπλό χειρουργείο για Marc Marquez! Η τρομακτική πτώση στον Sprint του Le Mans!

Η σημερινή πτώση επιταχύνει το χειρουργείο στον ώμο
motogp lemans sprint marquez
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/5/2026

Η πτώση στον τελευταίο γύρο του Sprint Race αποδεικνύεται καταστροφική για τις όποιες ελπίδες του Marc Marquez να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο.

Κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού είναι η διάγνωση από την τρομακτική πτώση που βίωσε ο πρωταθλητής δυο στροφές πριν ολοκληρωθεί ο προτελευταίος γύρος του Sprint Race στην πίστα του Le Mans.

Αυτό σημαίνει πως ο Ισπανός θα χάσει τον αυριανό κυρίως αγώνα του Γαλλικού Grand Prix, καθώς και τον επόμενο στη Βαρκελώνη, έναν αγώνα στον οποίο πολύ θα ήθελε να δώσει το παρών μπροστά στους συμπατριώτες του, όντας και ο εγγύτερος στη γενέτειρά του, Cervera.

Η πολύ άσχημη πτώση του Marc Marquez στις τελευταίες στροφές πριν την καρό σημαία για τον αγώνα Sprint στο GP της Γαλλίας στην ιστορική πίστα Le Mans, τον άφησε με σπασμένο πόδι ενώ επιτάχυνε ένα ακόμη χειρουργείο στον ώμο το οποίο σκεφτόταν από πέρσι από την Ινδονησία το πως και το πότε θα πρέπει να γίνει!

Η απόφαση αυτή δεν ήταν εύκολη γιατί η διάγνωση, για ακόμη μία φορά, δεν ήταν μία απλή υπόθεση και χρειάστηκε αρκετή έρευνα πριν ανακαλύψουν τον λόγο για τον οποίο μόνο κατά την οδήγηση MotoGP χανόταν δύναμη από το χέρι και μάλιστα περιστασιακά και όχι σε όλους τους αγώνες!

Για αρχή ο Marc Marquez έχασε σήμερα την πρόσφυση εμπρός και με ένα έντονο highside εκτοξεύτηκε πάνω από την σέλα. Όταν προσγειώθηκε πάνω στην μοτοσυκλέτα και στο πλάι, έβαλε αναπόφευκτα το πόδι στην άσφαλτο και από το δυνατό χτύπημα υπέστη κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού.

Από την τρομακτική πτώση σηκώθηκε κουτσαίνοντας και ήταν φανερό πως έχει χτυπήσει παρότι δεν χρειάστηκε να μεταφερθεί με φορείο.

 

 

Μετά την πτώση και τον έλεγχο στο πόδι, ο Marc Marquez αποκάλυψε πως το σημερινό οφειλόταν εν μέρει στα κατάλοιπα του περσινού τραυματισμού που τον ταλαιπωρεί από την Ινδονησία.

Είχε ήδη προγραμματίσει να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στον ώμο, προκειμένου να αφαιρεθεί βίδα η οποία είχε χαλαρώσει και πίεζε το κερκιδικό του νεύρο, εμποδίζοντάς τον να πάρει όλη την δύναμη από τους μύες. Το ατύχημα στο Le Mans, ωστόσο, επέσπευσε τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Σε δηλώσεις του στην επίσημη ιστοσελίδα του MotoGP.com, ο Marquez εξήγησε τους λόγους για τους οποίους είχε δρομολογήσει το χειρουργείο:

«Εργάστηκα σκληρά κατά τη διάρκεια αυτών των πρώτων αγώνων και μετά τη Jerez συνειδητοποίησα πως κάτι δεν λειτουργούσε σωστά. Απευθύνθηκα στους γιατρούς και τους είπα ότι κάτι συμβαίνει, διότι στην άσκηση και στο σπίτι αισθάνομαι καλά, στην προπόνηση με motocross επίσης. Ωστόσο, όταν οδηγώ MotoGP μοτοσυκλέτα, νιώθω το δεξί μου χέρι αδύναμο. Κάτι συμβαίνει».

Κατά την ιατρική εξέταση, διαπιστώθηκε ότι στην πτώση που είχε στον πρώτο γύρο του Grand Prix της Ινδονησίας στη Mandalika, ο Marquez είχε στραβώσει μία βίδα και είχε σπάσει μία άλλη, αμφότερες τοποθετημένες κατά τις προγενέστερες επεμβάσεις στον ώμο του. Επιπλέον, όταν έπαιρνε την αγωνιστική στάση που απαιτείται πάνω σε μια μοτοσυκλέτα του MotoGP, η σπασμένη βίδα πίεζε το κερκιδικό νεύρο, το οποίο ελέγχει τον τρικέφαλο και τους μύες στο μπροστινό μέρος του αντιβραχίου, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την κάμψη του καρπού και την έκταση των δακτύλων.

«Για τον λόγο αυτόν και ενώ ήμουν γρήγορος ορισμένες φορές –δεν ξέρω πώς, δεν ξέρω γιατί–, δεν είχα όμως σταθερότητα και έχανα δύναμη με αποτέλεσμα να σημειώνω περίεργες πτώσεις», ανέφερε ο Marquez, συνεχίζοντας:  «Γι' αυτό, επίσης, αυτό το Σαββατοκύριακο ήμουν εξαιρετικά προσεκτικός προσπαθώντας να επιβιώσω, αλλά το σώμα μου δεν ακολουθεί τις εντολές μου».

Ο Marquez εκτιμά ότι το πρόβλημα με το κερκιδικό νεύρο ευθύνεται εν μέρει και για την σημερινή πτώση του. «Όπως φάνηκε σήμερα στις δοκιμές κατάταξης δεν έχω θέμα ταχύτητας και πως ξέρω πώς να οδηγώ αυτή τη μοτοσυκλέτα», στον δημοσιογράφο του MotoGP.com, Jack Appleyard. «Όμως, όπως φάνηκε επίσης σήμερα, μπορώ να κάνω ένα ανόητο λάθος χωρίς να καταλαβαίνω τι ακριβώς συμβαίνει, διότι όταν κάτι πιέζει το νεύρο, το χέρι δεν κάνει αυτό που του ζητάω».

Παρά τον τραυματισμό, ο Marc Marquez εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η επέμβαση θα είναι μικρής κλίμακας και ότι θα επιστρέψει σύντομα στην ενεργό δράση, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να βιαστεί:

«Όταν τραυματίζεις τον ώμο σου, είναι λογικό να σκέφτεσαι ότι η ανάρρωση θα είναι μακρά, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι μία περίπτωση που χρειάζεται πλήρη αποκατάσταση. Ωστόσο (έχοντας μάθει από τα λάθη του παρελθόντος) δεν επιθυμώ να ορίσω συγκεκριμένη ημερομηνία επιστροφής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα αγωνιστώ στην Καταλονία, και στη συνέχεια θα αξιολογήσουμε την κατάσταση βήμα προς βήμα ενόψει του Mugello».

Η εξέλιξη αυτή δεν επηρέασε την οπτική του όσον αφορά την υπεράσπιση του τίτλου του. Γνώριζε εδώ και καιρό ότι δεν βρισκόταν σε θέση να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα, αλλά δεν επιθυμούσε να χρησιμοποιήσει τον τραυματισμό του ως άλλοθι. «Σας είχα ήδη πει ότι δεν ήμουν έτοιμος να παλέψω για το πρωτάθλημα», υπογράμμισε ο Marquez. «Το γνώριζα, αλλά δεν έλεγα τίποτα, διότι δεν μου αρέσει να παραπονιέμαι μπροστά σε ένα μικρόφωνο. Απλώς προσπαθώ να δουλεύω στο box και να βελτιώνω τον εαυτό μου. Αλλά όταν αντιμετωπίζεις έναν τραυματισμό, απλά δεν μπορείς να κάνεις κάτι για αυτό, και σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που πρέπει να ξεκουραστώ».

Κατά μία έννοια, η πτώση στο Le Mans επέσπευσε τη χειρουργική επέμβαση στον ώμο του για μία εβδομάδα, προσφέροντάς του τον αντίστοιχο επιπλέον χρόνο για ανάρρωση. Θεωρητικά, η αφαίρεση της βίδας αποτελεί μια απλή διαδικασία, η οποία αναμένεται να σταματήσει την πίεση στο κερκιδικό νεύρο και να του επιτρέψει την πλήρη λειτουργικότητα του χεριού του. Ωστόσο, ο αγώνας που ακολουθεί μετά τη Βαρκελώνη διεξάγεται στο Mugello, μία από τις πιο απαιτητικές και εξαντλητικές πίστες του ημερολογίου. Επιπλέον, την εβδομάδα μετά το Mugello ακολουθεί ο αγώνας στην Ουγγαρία, σε μία στενή πίστα με πολλές στροφές, η οποία απαιτεί σημαντική σωματική δύναμη για τους χειρισμούς της μοτοσυκλέτας.