1ος αγώνας στο EJC για τους αδερφούς Καρακώστα

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

7/4/2016

Με το δεξί ξεκίνησε η φετινή προσπάθεια των Δημήτρη και Νίκου Καρακώστα στο European Junior Cup/ World Superbike.
Ο Δημήτρης ξεκίνησε από την 16η θέση και έδωσε μέχρι την τελευταία στιγμή τη μάχη για την 12η, ενώ τελικά τερμάτισε 13ος στους 33 αναβάτες, ένα μόλις δέκατο του δευτερολέπτου από τον 12ο, κερδίζοντας τρεις βαθμούς. Ο Νίκος ξεκίνησε και τερμάτισε στην 24η θέση, αν και για τους περισσότερους γύρους ήταν στην 22η θέση.
Ήταν ένα έντονο και δύσκολο τετραήμερο. Tην Πέμπτη το μεσημέρι με πολύ αέρα και κρύο περπάτησαν την πίστα της Aragon υπό τις οδηγίες και συμβουλές του Jeremy McWilliams, βετεράνου αγωνιζόμενου των MotoGP, και του Kyle Smith αγωνιζόμενου στο WSBK. Το απόγευμα ακολούθησε ενημέρωση από τους αλυτάρχες της Dorna που ήταν λεπτομερής και αναλυτική. Με πολύ διαφορετικό πρόγραμμα από πέρσι, οι αναβάτες του EJC έχουν τη Παρασκευή ένα ελεύθερο τριαντάλεπτο στις 17:00, το Σάββατο ένα ελεύθερο τριαντάλεπτο στις 9:45 και ένα μισάωρο χρονομετρημένο στις 15:00. Περισσότερος χρόνος μέσα στη πίστα μεν, αλλά δυσκολότερο πρόγραμμα δε.


Την Παρασκευή ο δυνατός αέρας και το κρύο δυσκόλεψε το στήσιμο των paddock αλλά και την προετοιμασία των μοτοσυκλετών, όπως επίσης ήταν και ο λόγος που πολλοί έμπειροι αναβάτες μεγαλύτερων κατηγοριών είχαν πτώσεις (ειδικά στη μετάβαση από την πρώτη στροφή στη δεύτερη, σήκωνε απότομα ο αέρας τις μοτοσυκλέτες). Τα δύο παιδιά εκμεταλλεύτηκαν όλο τον χρόνο των ελεύθερων δοκιμών γνωρίζοντας τη πίστα όσο καλύτερα μπορούσαν. Ο Δημήτρης έκανε τον 13ο χρόνο με την τρίτη μεγαλύτερη τελική, βελτιώνοντας τον περσινό χρόνο των ελεύθερων κατά 11,5 δευτερόλεπτα και ο Νίκος τον 24ο χρόνο βελτιώνοντας τον περσινό χρόνο των ελεύθερων κατά 21,5 δευτερόλεπτα!
Με ήλιο αλλά κρύο το Σάββατο το πρωί, πραγματοποιήθηκαν τα δεύτερα τριαντάλεπτα ελεύθερα και με πολύ ζέστη το μοναδικό μισάωρο χρονομετρημένο. Με τα λάστιχα της προηγούμενης ημέρας έγινε το ελεύθερο τριαντάλεπτο που δεν βοήθησε κανέναν από την δεκαπεντάδα να βελτιώσει το χρόνο του, αφού τελείωσε η γόμα τους, αλλά ο Νίκος κατέβασε τον χρόνο του 1,5 δευτερόλεπτο ακόμα. Τα δύο αδέρφια συζήτησαν μεταξύ τους τακτικές της πίστας, συμβουλεύτηκαν τον Jeremy McWilliams, και μίλησαν με τον Γιώργο Καρακώστα και τον Guiseppe Andreani για το στήσιμο των μοτοσυκλετών τους. Με καινούρια λάστιχα έγινε το χρονομετρημένο που θα χρησιμοποιούσαν και στον αγώνα. Ο Δημήτρης βελτίωσε το χρόνο του μισό δευτερόλεπτο, κατάφερε την γρηγορότερη τελική στα 225km/h και κατατάχθηκε 16ος στην εκκίνηση.  Ο Νίκος κατέβασε άλλο ένα δευτερόλεπτο το χρόνο του και κατατάχθηκε 24ος στην εκκίνηση.


Ο αγώνας της Κυριακής ήταν πιεστικός και για πρώτη φορά κατάφεραν και τερμάτισαν και οι 33 αναβάτες χωρίς πτώσεις και απρόοπτα. H Aragon είναι μια δύσκολη τεχνικά πίστα με απότομα χασίματα. Ο συναγωνισμός ήταν έντονος αλλά η βελτίωση του Δημήτρη και του Νίκου σε σχέση με την περσινή χρονιά ήταν αλματώδης. Ειδικά ο Δημήτρης κατάφερε και υπερίσχυσε έμπειρων αναβατών που γνώριζαν καλά την πίστα και μάλιστα είχαν κάνει δοκιμές εκεί δύο εβδομάδες πριν τον αγώνα. Μικρά τεχνικά προβλήματα ευτυχώς αντιμετωπίστηκαν άμεσα από τον Γιώργο Καρακώστα.

 

Δημήτρης Καρακώστας: "Είμαι πολύ χαρούμενος με τους 3 βαθμούς που κέρδισα στον πρώτο αγώνα του European Junior Cup στην Aragon τερματίζοντας 13ος στους 33 αναβάτες! Ευχαριστώ όλους σας για την υποστήριξη και τον πατέρα μου για την προετοιμασία της μοτοσυκλέτας!"

Νίκος Καρακώστας: "Ξεκινώντας και τερματίζοντας στην 24η θέση, ενώ κατά την διάρκεια του αγώνα έφτασα και την 21η, δεν με ικανοποίησε. Παρόλα αυτά ήταν ένας ωραίος αγώνας και σε σχέση με τον περσινό αγώνα στην Aragon ήμουν πολύ βελτιωμένος! Η ώρα του Assen δεν αργεί... Κάθε φορά και καλύτερα!"

Χορηγοί της Ελληνικής Συμμετοχής στο European Junior Cup / WSBK 2016:
HONDA ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ
ΑΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ
TZORTZOPOULOS SHOEI IXS SIDI
ΜΟΤΟ ΜΟΝΚΕΥ
CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL GREECE
PIRELLI
CASTROL GREECE
PERISTERAS

MOTUL WSBK: Σε καλή κατάσταση ο Tom Sykes, με κάταγμα στα πλευρά ο Chaz Davies

Πολλές οι πτώσεις στην Catalunya
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/9/2021

Ο γύρος της Catalunya στιγματίστηκε από τις πολλές πτώσεις για τα WSBK, τόσο στο βρεγμένο όσο και στο στεγνό κατά τον δεύτερο αγώνα που βγήκαν οι κόκκινες σημαίες για το περιστατικό ανάμεσα σε Mahias και Sykes με τον δεύτερο να μην σηκώνεται αμέσως και να δέχεται τις πρώτες βοήθειες επί τόπου πριν μεταφερθεί στο ιατρείο της πίστας και από εκεί σε νοσοκομείο της Βαρκελώνης. Ήταν η δεύτερη πτώση του αγώνα που έφερε αμέσως τις κόκκινες σημαίες μιας και ο Sykes δεν μπορούσε να σηκωθεί, έχοντας ευτυχώς τις αισθήσεις του.

Ταυτόχρονα ήταν και η δεύτερη πτώση του Sykes εκείνη την ημέρα μιας και είχε προηγηθεί η πτώση στον superpole που προκάλεσε ο συναθλητής του στην ομάδα, van der Mark ζητώντας συγνώμη και αναγνωρίζοντας πως έκανε ένα χαζό λάθος, όπως ο ίδιος το χαρακτήρισε.

Στο νοσοκομείο της Βαρκελώνης ο Sykes διαγνώστηκε με διάσειση και αναμένεται να δουν οι γιατροί τις επόμενες ημέρες αν με βεβαιότητα θα μπορέσει να βρίσκεται στην Jerez ή όχι.

Αντιθέτως η επιστροφή του Davies στον αγώνα της Jerez κρίνεται δύσκολο να γίνει καθώς έχει κατάγματα σε δύο πλευρά και καθώς δεν υπάρχει κενό μέχρι τον επόμενο αγώνα, θεωρείται βέβαιο πως δεν υπάρχει το χρονικό περιθώριο να αναρρώσει. Στο περιστατικό με τον Davies στον superpole αγώνα εμπλέκεται και ο Lucas Mahias που κατάφερε να συνεχίσει στον δεύτερο αγώνα της Κυριακής και έπεσε μπροστά του ο Sykes χωρίς να μπορεί να τον αποφύγει. Και στις δύο περιπτώσεις βγήκε η κόκκινη σημαία διακόπτοντας τους αγώνες καθώς χρειαζόταν η συνδρομή ασθενοφόρου. Μαζί με τα παραπάνω και ο Lowes αναμένει να δει αν θα μπορέσει να συνεχίσει για την Jerez μετά τον τραυματισμό του στον καρπό από πτώση που προηγήθηκε των Sykes και Mahias και εμπλέκονταν ο Haslam και ο Lachlan Epis.

Ευχόμαστε καλή και γρήγορη ανάρρωση σε όλους…

Το περιστατικό με τον Lowes: