Dovizioso και Davies: Οι απολυμένοι της Ducati ψάχνουν το μέλλον τους

Οι καλύτεροι αναβάτες εξέλιξης
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/10/2020

Ο Dovizioso έχει μόνο μία ευκαιρία να συνεχίσει να αγωνίζεται το 2021, όπως δήλωσε ο ίδιος πως θα ήθελε να κάνει πριν φύγει από την πρώτη γραμμή και συνεχίσει ως αναβάτης εξέλιξης. Η Aprilia είναι η μόνο που θα μπορούσε να του δώσει μία σέλα σε αντίθεση με τους κατασκευαστές που τον θέλουν ως αναβάτη εξέλιξης, ακριβώς όπως θα ήθελε και η Ducati να γίνει, πράγμα που ο Dovi δεν δέχτηκε.

Ωστόσο ο Dovizioso δεν έχει σβήσει ολότελα την προοπτική να γίνει από την επόμενη σεζόν αναβάτης εξέλιξης. Αποκάλυψε μάλιστα πως συζητά αυτή την λύση με αρκετούς κατασκευαστές υπό μία προϋπόθεση, την επιστροφή του στην αγωνιστική δράση το 2022. Την ερχόμενη Άνοιξη και με την προϋπόθεση πως τα πράγματα θα εξελιχθούν πιο ομαλά από φέτος ή ακόμη καλύτερα πως θα υπάρχει ένα φυσιολογικό πρόγραμμα στα MotoGP, θα ξεκινήσει μία από τις πιο έντονες μεταγραφικές περιόδους των τελευταίων ετών, η λεγόμενη “silly season” που θα διαρκέσει μέχρι να καλυφθεί και η τελευταία σέλα.

Ο Dovizioso παίζει τα χαρτιά του από τώρα για τότε, γνωρίζοντας τι πρόκειται να γίνει του χρόνου, και ξέρει πολύ καλά επίσης πως το ζήτημα είναι να μείνεις στο προσκήνιο. Αποκάλυψε πως πράγματι μιλά με αρκετούς κατασκευαστές να γίνει αναβάτης εξέλιξης, αν του δώσουν μοτοσυκλέτα να αγωνιστεί το 2022. Αν υποθέσουμε πως ο Pedrosa συνεχίζει αυτό τον ρόλο στην KTM, που είναι και σχεδόν σίγουρο, όπως και ο Lorenzo στην Yamaha, τότε οι βασικές θέσεις που μένουν είναι Honda και Suzuki από την στιγμή που με την Aprilia γίνεται άλλη κουβέντα. Η Honda έχει κλείσει τις εργοστασιακές θέσεις με τον Pol Espargaro να πηγαίνει εκεί την επόμενη χρονιά αλλά δεν υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να κάνει κάποια έκπληξη με την LCR μιλώντας πάντα για το 2022, χρονιά που δεν ξέρεις από τώρα και πώς θα κινηθεί η Suzuki μιας και δεν το ξέρουν και οι ίδιοι.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Dovizioso μπορεί να παίξει τον ρόλο του αναβάτη εξέλιξης πάρα πολύ καλά, πράγμα σπάνιο και δυσεύρετο καθώς δεν είναι πολλοί οι αναβάτες που μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο.

Η σέλα της Aprilia μπορεί να είναι διαθέσιμη για τον Dovizioso από την επόμενη χρονιά, αλλά γεγονός είναι πως ο Dovizioso θα προτιμούσε να την κάψει αν μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερη θέση το 2022, γλιτώνοντας και την «σφαγή» που θα γίνει την silly season.

Στο MOTUL WSBK όπου η Ducati ανακοίνωσε τον Rinaldi για την εργοστασιακή θέση δίπλα στον Redding, μία αναμενόμενη κίνηση όπως είχαμε πει, ο Davies νιώθει παραγκωνισμένος και δεν έχει και άδικο. Με λίγα λόγια το καλύτερο που μπορούσε να κάνει η Ducati με αγωνιστικά κριτήρια ήταν μία άκομψη κίνηση προάγοντας τον Rinaldi ει βάρος του Davies και το έκανε. Για αυτό και ο Davies έβγαλε εκείνο το καυστικό tweet που απλά συνοψίζει την απογοήτευση που ένιωσε για την απόφαση αυτή μετά από 7 χρόνια. Στο μεταξύ η Ducati όλα αυτά τα χρόνια δεν του είχε δώσει μία τόσο ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα όσο αυτή που τώρα έχει, οπότε το γεγονός πως ήταν συνέχεια πρωταγωνιστής και δεύτερος στον τίτλο για τρεις συνεχόμενες χρονιές, έπρεπε να μετρήσει παραπάνω από αυτό που έγινε τώρα. Το θέμα είναι πως ο συνδυασμός Rea και Kawasaki είναι ανίκητος, δεν τα καταφέρνει ούτε ο Redding και ο Rinaldi δείχνει πως έχει περισσότερες πιθανότητες να κοντραριστεί μαζί του. Και στις πιθανότητες πόνταρε η Ducati…

Μετά το καυστικό tweet για να δουλέψει επιστάτης στην φάρμα του Dovizioso φροντίζοντας την πίστα ο Davies ευχαρίστησε την Aruba.it και την Ducati λέγοντας πως όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν. Εστιάζει στις καλές αναμνήσεις, τις 27 νίκες και τις 86 φορές που ανέβηκαν στο βάθρο. Στην περίπτωσή τα πράγματα είναι πιο στενάχωρα από του Dovizioso, καθώς οι μόνες ελεύθερες θέσεις -με κάποια προοπτική- είναι αυτές που είχε πριν ο… Rinaldi! Η GoEleven που μόλις έχασε τον Rinaldi θα μπορούσε να τον δεχτεί και μάλιστα να τον βοηθήσει να είναι και στην πρώτη γραμμή, σε αντίθεση με την Barni που οργανωτικά είναι ένα σκαλί κάτω, έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα αυτή την περίεργη σεζόν…

Motul WSBK 2021: O Rabat με Ducati

Από τα GP στα Superbikes ο Ισπανός
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

22/12/2020

Ο Tito Rabat θα αποτελεί την πιο πρόσφατη προσθήκη στην λίστα των αναβατών από τα MotoGP που μεταπήδησαν στα Motul WSBK. Ο Ισπανός που είχε πάρει το παγκόσμιο πρωτάθλημα στην Moto2 το 2014 και στη συνέχεια αγωνίστηκε στην κατηγορία των MotoGP, για το 2021 θα συμμετάσχει στο Motul FIM Superbike World Championship με την ιταλική Barni Racing Team, πάνω στη σέλα μιας Ducati Panigale V4 R.

Ο 31 ετών αναβάτης από την Βαρκελώνη, έχει στο παλμαρές του 31 νίκες στα Moto2, δύο τρίτες θέσεις κι έναν παγκόσμιο τίτλο στην ίδια κατηγορία, ενώ από το 2016 ως το 2020 αγωνιζόταν στα MotoGP, με καλύτερο τερματισμό του μία έβδομη θέση.

Η παγκόσμια καριέρα του ξεκίνησε το 2005 ως wild card συμμετοχή, μαζεύοντας τους πρώτους του βαθμούς το 2006 στην κατηγορία των 125cc. Το πρώτο βάθρο ήρθε στο GP της Κίνας το 2007, ενώ χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια για να ξανανέβει στο βάθρο, το 2010, την χρονιά που τερμάτισε τρίτος στο πρωτάθλημα. Το 2011 μεταπήδησε στην Moto2, με εξαιρετικά αποτελέσματα από την πρώτη κιόλας χρονιά. Η καλή του πορεία συνεχίστηκε και τις δύο επόμενες σεζόν, χάνοντας για λίγο το πρωτάθλημα το 2013 από τον Pol Espargaro. Το 2014 όμως η επίδοσή του ήταν εκπληκτική, καταφέρνοντας να χριστεί παγκόσμιος πρωταθλητής, έχοντας μια διαφορά 57 βαθμών από τον δεύτερο Mika Kallio.

Την επόμενη χρονιά δεν κατάφερε να υπερασπιστεί με επιτυχία το στέμμα του από τον Johann Zarvo και το 2016 έκανε το βήμα για την μεγάλη κατηγορία, με έναν τερματισμό εντός της πρώτης δεκάδας από το δεύτερο κιόλας αγώνα του. Δυστυχώς όμως για τον Ισπανό, τα MotoGP αποδείχθηκαν ένα εξαιρετικά δύσκολο πεδίο όπου δεν μπόρεσε να εξαργυρώσει τις επιτυχίες του στις μικρότερες κατηγορίες, με αποτέλεσμα να αποφασίσει την αποχώρησή του από εκεί για να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στα Superbikes, έχοντας ως αντιπάλους του δύο ακόμη πρώην αναβάτες των GP, τον Scott Redding και τον Alvaro Bautista.

Όπως δήλωσε ο ίδιος, πρόκειται "για το ξεκίνημα μιας νέας περιπέτειας", έχοντας στην διάθεσή του "μια εκπληκτική μοτοσυκλέτα και μια σπουδαία ομάδα", ενώ δήλωσε εντυπωσιασμένος από την πρώτη επαφή με την μοτοσυκλέτα.

Η Barni Racing Team έχει μια μεγάλη εμπειρία από την εμπλοκή της στο FIM European Superstock 1000 Cup, ενώ από το 2015 αγωνίζεται στα Motul WSBK, όπου πέτυχε τα καλύτερα αποτελέσματά της το 2019 με τον νεαρό Michael Ruben Rinaldi, τον αναβάτη που έφυγε από την Βαρνι για την εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας την θέση κενή για τον Rabat.