Dovizioso και Davies: Οι απολυμένοι της Ducati ψάχνουν το μέλλον τους

Οι καλύτεροι αναβάτες εξέλιξης
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/10/2020

Ο Dovizioso έχει μόνο μία ευκαιρία να συνεχίσει να αγωνίζεται το 2021, όπως δήλωσε ο ίδιος πως θα ήθελε να κάνει πριν φύγει από την πρώτη γραμμή και συνεχίσει ως αναβάτης εξέλιξης. Η Aprilia είναι η μόνο που θα μπορούσε να του δώσει μία σέλα σε αντίθεση με τους κατασκευαστές που τον θέλουν ως αναβάτη εξέλιξης, ακριβώς όπως θα ήθελε και η Ducati να γίνει, πράγμα που ο Dovi δεν δέχτηκε.

Ωστόσο ο Dovizioso δεν έχει σβήσει ολότελα την προοπτική να γίνει από την επόμενη σεζόν αναβάτης εξέλιξης. Αποκάλυψε μάλιστα πως συζητά αυτή την λύση με αρκετούς κατασκευαστές υπό μία προϋπόθεση, την επιστροφή του στην αγωνιστική δράση το 2022. Την ερχόμενη Άνοιξη και με την προϋπόθεση πως τα πράγματα θα εξελιχθούν πιο ομαλά από φέτος ή ακόμη καλύτερα πως θα υπάρχει ένα φυσιολογικό πρόγραμμα στα MotoGP, θα ξεκινήσει μία από τις πιο έντονες μεταγραφικές περιόδους των τελευταίων ετών, η λεγόμενη “silly season” που θα διαρκέσει μέχρι να καλυφθεί και η τελευταία σέλα.

Ο Dovizioso παίζει τα χαρτιά του από τώρα για τότε, γνωρίζοντας τι πρόκειται να γίνει του χρόνου, και ξέρει πολύ καλά επίσης πως το ζήτημα είναι να μείνεις στο προσκήνιο. Αποκάλυψε πως πράγματι μιλά με αρκετούς κατασκευαστές να γίνει αναβάτης εξέλιξης, αν του δώσουν μοτοσυκλέτα να αγωνιστεί το 2022. Αν υποθέσουμε πως ο Pedrosa συνεχίζει αυτό τον ρόλο στην KTM, που είναι και σχεδόν σίγουρο, όπως και ο Lorenzo στην Yamaha, τότε οι βασικές θέσεις που μένουν είναι Honda και Suzuki από την στιγμή που με την Aprilia γίνεται άλλη κουβέντα. Η Honda έχει κλείσει τις εργοστασιακές θέσεις με τον Pol Espargaro να πηγαίνει εκεί την επόμενη χρονιά αλλά δεν υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να κάνει κάποια έκπληξη με την LCR μιλώντας πάντα για το 2022, χρονιά που δεν ξέρεις από τώρα και πώς θα κινηθεί η Suzuki μιας και δεν το ξέρουν και οι ίδιοι.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Dovizioso μπορεί να παίξει τον ρόλο του αναβάτη εξέλιξης πάρα πολύ καλά, πράγμα σπάνιο και δυσεύρετο καθώς δεν είναι πολλοί οι αναβάτες που μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο.

Η σέλα της Aprilia μπορεί να είναι διαθέσιμη για τον Dovizioso από την επόμενη χρονιά, αλλά γεγονός είναι πως ο Dovizioso θα προτιμούσε να την κάψει αν μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερη θέση το 2022, γλιτώνοντας και την «σφαγή» που θα γίνει την silly season.

Στο MOTUL WSBK όπου η Ducati ανακοίνωσε τον Rinaldi για την εργοστασιακή θέση δίπλα στον Redding, μία αναμενόμενη κίνηση όπως είχαμε πει, ο Davies νιώθει παραγκωνισμένος και δεν έχει και άδικο. Με λίγα λόγια το καλύτερο που μπορούσε να κάνει η Ducati με αγωνιστικά κριτήρια ήταν μία άκομψη κίνηση προάγοντας τον Rinaldi ει βάρος του Davies και το έκανε. Για αυτό και ο Davies έβγαλε εκείνο το καυστικό tweet που απλά συνοψίζει την απογοήτευση που ένιωσε για την απόφαση αυτή μετά από 7 χρόνια. Στο μεταξύ η Ducati όλα αυτά τα χρόνια δεν του είχε δώσει μία τόσο ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα όσο αυτή που τώρα έχει, οπότε το γεγονός πως ήταν συνέχεια πρωταγωνιστής και δεύτερος στον τίτλο για τρεις συνεχόμενες χρονιές, έπρεπε να μετρήσει παραπάνω από αυτό που έγινε τώρα. Το θέμα είναι πως ο συνδυασμός Rea και Kawasaki είναι ανίκητος, δεν τα καταφέρνει ούτε ο Redding και ο Rinaldi δείχνει πως έχει περισσότερες πιθανότητες να κοντραριστεί μαζί του. Και στις πιθανότητες πόνταρε η Ducati…

Μετά το καυστικό tweet για να δουλέψει επιστάτης στην φάρμα του Dovizioso φροντίζοντας την πίστα ο Davies ευχαρίστησε την Aruba.it και την Ducati λέγοντας πως όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν. Εστιάζει στις καλές αναμνήσεις, τις 27 νίκες και τις 86 φορές που ανέβηκαν στο βάθρο. Στην περίπτωσή τα πράγματα είναι πιο στενάχωρα από του Dovizioso, καθώς οι μόνες ελεύθερες θέσεις -με κάποια προοπτική- είναι αυτές που είχε πριν ο… Rinaldi! Η GoEleven που μόλις έχασε τον Rinaldi θα μπορούσε να τον δεχτεί και μάλιστα να τον βοηθήσει να είναι και στην πρώτη γραμμή, σε αντίθεση με την Barni που οργανωτικά είναι ένα σκαλί κάτω, έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα αυτή την περίεργη σεζόν…

Πιθανότητα επιστροφής της Ducati στο WorldSSP!

Με "όχημα" το Panigale V2
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

26/10/2020

Η Ducati, για πρώτη φορά μετά το 2007 όταν και εγκατέλειψε την κατηγορία των SSP στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport, εξετάζει σοβαρά την πιθανότητα να επιστρέψει, εάν και εφόσον οι επικείμενες αλλαγές των κανονισμών της επιτρέψουν να το κάνει, με την "πλατφόρμα" του V2 Panigale.

Πριν από 13 ολόκληρα χρόνια, ήταν η τελευταία φορά που συμμετείχε στην κατηγορία των μεσαίων κυβικών το εργοστάσιο από την Bologna, με τα 748 και 749, καθώς ο αντικαταστάτης τους το 848 ήταν εκτός προδιαγραφών της κατηγορίας. Μέχρι στιγμής, η Ducati δεν διαθέτει κάποιο μοντέλο στην γκάμα της που θα μπορούσε να συμμετάσχει στην κατηγορία με τους υφιστάμενους κανονισμούς, αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει αν το αίτημα για διεύρυνση των ορίων για τον κυβισμό των κινητήρων, γίνει δεκτή.

Προς το παρόν οι προδιαγραφές για τους κινητήρες των WSSP έχουν ως εξής:

Μεταξύ 400 – 600cc, τετρακύλινδροι

Μεταξύ 500 - 675cc, τρικύλινδροι

Μεταξύ 600 – 750cc, δικύλινδροι

Πάντως, με την MV Agusta να πιέζει για την διεύρυνση των ορίων ώστε να μπορεί κι εκείνη να χρησιμοποιήσει το F3 800 (που θα διαδεχθεί το F3 675, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία, έχει φτάσει στα όρια της εξέλιξής του), η Ducati φαίνεται ότι θα εμπλακεί κι εκείνη στην συζήτηση προκειμένου να γίνει μια ακόμη μεγαλύτερη διεύρυνση που θα επιτρέψει στο Panigale V2 των 955cc να τρέξει.

Και ενώ οι συζητήσεις είναι ακόμη σε εξέλιξη, η Ducati σε συνεργασία με την Barni Racing έχει ξεκινήσει τις δοκιμές μια αγωνιστικής έκδοσης του Panigale V2, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή των WSSP 2019 Randy Krummenacher, για την περίπτωση που καταφέρει να πάρει την ομολογκασιόν.

Παρ' όλα αυτά, οι συζητήσεις για την ριζική αναδιάρθρωση των Supersport έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό, και οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι θα δημιουργηθούν αρκετοί τριγμοί ανάμεσα στα εργοστάσια. Οι κανονισμοί που ισχύουν σήμερα ευνοούν μοτοσυκλέτες όπως το R6 της Yamaha (που κυριαρχεί στο grid της κατηγορίας) και το ZX-6 της Kawasaki, ενώ το F3 675 –όπως αναφέραμε και παραπάνω- έχει ξεπεράσει κατά πολύ το… προσδόκιμο ζωής και σίγουρα είναι η μοτοσυκλέτα με την μεγαλύτερη υποστήριξη από πλευράς εργοστασίου. Όμως, η αγορά των μεσαίων supersport παραπαίει και με δεδομένη την απόσυρση της Triumph και της Suzuki (οι μοτοσυκλέτες τους μπορεί να παραμένουν εντός προδιαγραφών αλλά ουσιαστικά είναι εκτός ανταγωνισμού), αλλά και το γεγονός ότι είναι απίθανο η Honda να έχει εκπρόσωπο το 2021 μετά την λήξη της συνεργασίας της με την PTR, είναι εμφανές ότι κάτι πρέπει να γίνει ώστε να ξαναβρεί η κατηγορία την αίγλη της.

Μετά την αντικατάσταση της κατηγορίας SSTK 1000 από την WorldSSP 300 –μια κατηγορία που μαζεύει πολλές συμμετοχές, αλλά έχει μικρό ενδιαφέρον με ελάχιστο θέαμα, η Dorna δεν έχει περιθώρια λάθους σε ότι αφορά τα WSSP.

Ο Marco Barnado, Team Manager της Barni Racing, τονίζει πολύ σωστά ότι αυτή η στασιμότητα στη μεσαία κατηγορία σημαίνει ότι η απόσταση με τα WSBK είναι πολύ μεγάλη για τους νέους αναβάτες. Μια απτή απόδειξη είναι και η φθίνουσα πορεία του Federico Caricasulo, ο οποίος από παιδί-θαύμα της Yamaha κατέληξε να ψάχνει… για δουλειά, μέσα σε 12 μήνες. Οπότε, εύλογα οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι αν η Dorna χρειάζεται ένα κίνητρο για να αναστήσει τα WSSP, τότε η προοπτική της επιστροφής της Ducati στην κατηγορία, είναι ένα από τα πιο ισχυρά που μπορεί να βρει.