Αποκαλυπτικός Jonathan Rea: Οι διαφορές των μοτοσυκλετών του WSBK με των MotoGP και οι αγώνες στους δημόσιους δρόμους

Μιλάει για όλα όσα θέλουμε να μάθουμε από αυτόν
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

31/1/2024

Ο πολυπρωταθλητής Jonathan Rea έχει το δικό του κανάλι στο Youtube, μέσω του οποίου μιλάει και απαντάει στις ερωτήσεις του κοινού, αλλά και αρκετών δημοσιογράφων απ’ όλο τον κόσμο. Η μεταγραφή του στη Yamaha μετά από πολλά χρόνια κυριαρχίας πάνω στη σέλα των Kawasaki, οι απίστευτοι χρόνοι που είχε κάνει με την ZX-10R στην πίστα της Jerez και άνοιξαν την κουβέντα για την μεταπήδησή του στα MotoGP, καθώς και η εθνικότητά του που τον συνδέει με την κουλτούρα των αγώνων σε δημόσιους δρόμους όπως είναι το Isle Of Man, έχει ως φυσικό επακόλουθο να δέχεται ερωτήσεις με μεγάλο ενδιαφέρον, τις οποίες απαντά πάντα με ευθύτητα.

2

Σε ένα από τα τελευταία video που ανέβασε στην πλατφόρμα του Youtube, μιλά για όλα αυτά τα θέμα, όπου ξεχωρίζουν οι απαντήσεις του για τις διαφορές που έχουν οι μοτοσυκλέτες των WSBK με εκείνες των MotoGP, αλλά και για ποιους λόγους δεν πρόκειται ποτέ να λάβει μέρος σε αγώνες σε δημόσιους δρόμους.

Χαρακτηριστικά για τους αγώνες όπως του Isle Of Man είπε πως δεν έχει “τόσο μεγάλες μπάλες” για να λάβει μέρος, εννοώντας πως είναι υπερβολικά επικίνδυνοι, αλλά και δείχνοντας τον θαυμασμό του για όσους τρέχουν σε αυτούς.

Αντίστοιχα ειλικρινής και ευθύς είναι στην απάντησή του για τις διαφορές των μοτοσυκλετών των WSBK και των MotoGP. Θυμίζουμε πως τόσο τα WSBK, όσο και τα MotoGP κάνουν στην αρχή της χρονιάς επίσημα δοκιμαστικά στην πίστα της Jerez, όπου πολλές φορές οι κορυφαίοι αναβάτες των WSBK έχει τύχει να κάνουν χρόνους πολύ κοντά σε εκείνους των MotoGP.

Μάλιστα πριν μερικά χρόνια, ο Rea είχε γράψει καλύτερο ταχύτερο γύρο από τους περισσότερους αναβάτες των MotoGP στα δοκιμαστικά, ξεκινώντας μια κουβέντα για τη δυνατότητα μεταπήδησής του στα MotoGP, αλλά και για την συμμετοχή της Kawasaki  σε κάποιους αγώνες των MotoGP ως Wild Card.

Το θέμα είχε φτάσει έως το σημείο η Kawasaki να κάνει επίσημη πρόταση στην Dorna, όμως η ισπανική εταιρεία δεν έδωσε τελικά τη συγκατάθεσή της.

3

Ο Rea μας εξηγεί πως η διαφορά δεν είναι μόνο στα ελαστικά, αλλά στο συνολικό σχεδιασμό των μοτοσυκλετών, καθώς οι μοτοσυκλέτες των MotoGP δεν έχουν σχεδόν κανένα περιορισμό στο κόστος και την τεχνολογία, σε αντίθεση με τα superbike που έχουν αυστηρούς περιοριστικούς κανονισμούς στο κόστος, αλλά και στη τεχνολογία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν, αφού βασίζονται σε μοτοσυκλέτες παραγωγής.

Η μεγάλη διαφορά είναι κυρίως στους κινητήρες, όπου τα MotoGP έχουν τη δύναμη να στείλουν μέχρι τον κόφτη των 20.000 στροφών την 6η σχέση, ακόμα και σε πίστες με μεγάλες ευθείες όπου ξεπερνούν τα 350km/h.

Στις πιο κλειστές πίστες όπως της Jerez, όπου ο Rea μας λέει πως δεν βάζει πουθενά πάνω από 5η σχέση, οι μοτοσυκλέτες του WSBK μπορούν να πλησιάσουν σε χρόνους τα MotoGP, αλλά και πάλι η διαφορά δεν είναι μικρότερη του ενός δευτερολέπτου.

4

Όπως όλοι ξέρουμε, στα MotoGP τα τελευταία χρόνια η διαφορά του πρώτου από τον 15ο είναι μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο στις μεγάλες πίστες, άρα μια μοτοσυκλέτα του WSBK δεν έχει καμία απολύτως τύχη!

Ο Rea μιλάει επίσης για το “παλιομοδίτικο” στιλ οδήγησής του και ποιο πλεονέκτημα και μειονέκτημα έχει.

Για την πιθανή συμμετοχή του στους αγώνες αντοχής του EWC και τις 8 ώρες της Suzuka και δίνει συμβουλές για όποιον ξεκινά τώρα την αγωνιστική του καριέρα. Αξίζει να το δείτε…      

Motul WSBK 2019 Qatar: Χατ-τρικ ο Rea

Ο Lowes στην τρίτη θέση της βαθμολογίας
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/10/2019
Η αυλαία του πρωταθλήματος έπεσε με δύο πολύ θεαματικούς αγώνες όπως ήταν το πρώτο σκέλος. Ο Rea σημείωσε το δεύτερο χατ-τρικ του για φέτος (το πρώτο ήταν στο Donington park) και σε αυτόν χρωστάει η Kawasaki το 50% των νικών της. Από την άλλη, ο Alex Lowes, πήρε την πολυπόθητη τρίτη θέση στη βαθμολογία, με έναν άκρως ανταγωνιστικό ρυθμό που δεν επέτρεψε ούτε στον ομόσταβλό του Michael van der Mark αλλά ούτε και στον Toprak Razgatlioglu να το απειλήσουν. Ιδίως ο τελευταίος στάθηκε ιδιαίτερα άτυχος, καθώς στο γύρο προθέρμανσης του Tissot Superpole Race, αντιμετώπισε μια τεχνική βλάβη η μοτοσυκλέτα του, που τον έβγαλε εκτός μάχης πριν καλά - καλά μπει μέσα στο ρίνγκ.

Tissot Superpole Race
Από τότε που προστέθηκε στο πρόγραμμα ο αγώνας μισής διάρκειας, ανακάτεψε την κατάταξη των δέκα πρώτων για το δεύτερο σκέλος, δίνοντας έτσι μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους αποδείχτηκαν αρκετά πιο γρήγοροι απ' ότι στις κατακτήριες δοκιμές. Αυτό ακριβώς συνέβη με τον Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing - Ducati), που φάνηκε πως βρήκε τις ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα του και από τον δεύτερο κιόλας γύρο προσπέρασε τον Alew Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) και σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση, όπου και τερμάτισε αφήνοντας τον αναβάτη της Yamaha τρίτο.
Ο ομόσταβλός του, Chaz Davies (ARUBA.IT Racing - Ducati) ήταν για άλλη μια φορά απίστευτος και μπόρεσε γρήγορα-γρήγορα να αναρριχηθεί απ' τη 12η θέση και να κλείσει την πεντάδα έχοντας μπροστά του Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK).
Ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) βγήκε νικητής από τις μάχες που έδωσε με τον Loris Baz (Ten Ken Racing - Yamaha), ο οποίος τερμάτισε έβδομος. Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) δεν μπόρεσε να παραμείνει στη μάχη για τις τρεις πρώτες θέσεις όπως έκανε στο πρώτο σκέλος πριν πέσει και τερμάτισε όγδοος, έχοντας πίσω του τους Eugene Laverty (Team Goeleven) και Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) να ολοκληρώνουν τον αγώνα ένατος και δέκατος αντίστοιχα.
Έτσι, στήθηκε η σκακιέρα για έναν αγώνα που είχε τις Ducati των Bautista και Davies σε απόσταση βολής απ' τον Rea, με αποτέλεσμα οι αναβάτες να μας χαρίσουν ένα εκρηκτικό φινάλε!
 
Δεύτερο σκέλος
Με το που έσβησαν τα φώτα οι αναβάτες των Superbikes ξεχήθηκαν στον τελευταίο τους αγώνα για φέτος και τα έδωσαν όλα για όλα! Η επιλογή του Alvaro Bautista να αλλάξει τις ρυθμίσεις της V4 R και να χρησιμοποιήσει αυτές που είχε επιλέξει την Παρασκευή, αποδείχτηκε σωτήρια καθώς τόσο στον Superpole Race όσο και στο δεύτερο σκέλος, ήταν πολύ ανταγωνιστικός. Έτσι, προκάλεσε στα ίσα τον φετινό πρωταθλητή και το πρώτο μισό του αγώνα ήταν γεμάτο από ένταση και θέαμα από τις μάχες τους. Η μεγαλύτερη ιπποδύναμη της Ducati έδινε το πλεονέκτημα στον Bau να περνά μπροστά στη μεγάλη ευθεία, ενώ το ιδανικό στήσιμο της ZX-10RR που επέλεξε ο Rea (το τρίτο διαφορετικό για το σαββατοκύριακο όπως είπε) του έδινε το πλεονέκτημα στα κλειστά κομμάτια της πίστας να επιτεθεί στον Ισπανό και να ξαναπάρει τα ηνία. Ο Davies δεν άργησε να βρεθεί στο παιχνίδι και είχε από κοντά τόσο τον ομόσταβλό του, όσο και τον Rea.
Όσο ο αγώνας εξελίσσονταν και οι μοτοσυκλέτες έχαναν βάρος τόσο απ' τα καύσιμα όσο και απ' τα ελαστικά τους, που έμεναν κάτω στην άσφαλτο, το πλεονέκτημα του Rea γινόταν όλο και πιο εμφανές. Σε αντίθεση με τους αναβάτες της Ducati που τον ακολουθούσαν κατά πόδας, ο Rea διαχειρίστηκε καλύτερα τα ελαστικά του συγκριτικά με αυτούς και η τακτική του δούλεψε. Μετά το δεύτερο μισό του αγώνα τόσο ο Bautista όσο και ο Davies δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν τον ρυθμό του πρωταθλητή, επειδή αντιμετώπιζαν προβλημάτα με την πρόσφυση. Ειδικότερα ο Ουαλός είχε θέματα με την πρόσφυση του εμπρός τροχού, ενώ ο Bautista αντιμετώπισε πολλά προβλήματα τόσο στα φρένα όσο και στην πρόσφυση του πίσω.

Ο Rea πέρασε για 17η και τελευταία φορά για φέτος την γραμμή τερματισμού πρώτος, κερδίζοντας στα ίσα τον Bautista ως προς το πλήθος των νικών, με τον αναβάτη της Ducati να χάνει έχοντας "μόλις" 16 νίκες στην πρώτη του εμφάνιση στο Motul WSBK. Ο Chaz Davies (ARUBA.IT Racing - Ducati) εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις δυνατότητές του αλλά και τις αδυναμίες του Bautista και έτσι κατάφερε να τερματίσει δεύτερος, αφήνοντας τον Ισπανό τρίτο. Αρκετά πιο πίσω και με μεγάλη χρονομετρική διαφορά, ο Alex Lowes (Pata YamahaWolrdSBK Team) είχε βγει νικητής στο δικό του αγώνα, που αντιμετώπισε τόσο τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) όσο και τους van der Mark και Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing). Έτσι, ο Lowes ήρθε τέταρτος με τον Τούρκο να κλείνει την πεντάδα.
Εξαιρετικά δυνατός και σε φόρμα ήταν ο Eugene Laverty (Team Goeleven), οδηγώντας για τελευταία φορά την V4 R, αφού από του χρόνου θα είναι στη BMW και σημείωσε μάλιστα το καλύτερό του αποτέλεσμα φέτος, τερματίζοντας έκτος μετά απο μια πολύ δύσκολη και γεμάτη τραυματισμούς σεζόν. 'Εβδομος και όγδοος πέρασαν τη γραμμή τερματισμού οι van der Mark και Baz αντίστοια, ενώ ο Leon Haslam ήρθε ένατος και ο Cortese έκλεισε τη δεκάδα.
Το φετινό πρωτάθλημα τελικά είχε πράγματι πολύ περισσότερο ενδιαφέρον συγκριτικά με πέρσι, χάρη στην έλευση του Bautista και τον έντονο ανταγωνισμό που υπάρχει τόσο σε επίπεδο αναβατών όσο και κατασκευαστών που επενδύουν όλο και περισσότερα χρήματα στην εξέλιξη των Superbike παραγωγής. Η επικείμενη σεζόν αναμένεται να είναι ακόμη πιο συναρπαστική και δυναμική με την έλευση πολλών νέων ονομάτων όπως του Scott Redding απ' το BSB αλλά και με την έλευση της νέα CBR1000RR της Honda, που δοκιμάζεται και λογικά θα παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες στην EICMA.

 

Ετικέτες