Γιάννης Περιστεράς: Η καλύτερη εμφάνιση του στο WorldSSP300 του 2022

Στο Portimao, έμεινε εκτός βαθμών για μόλις 0.072 δευτερόλεπα
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

11/10/2022

Η πίστα του Portimao στην Πορτογαλία φιλοξένησε τους δύο τελευταίους Αγώνες της χρονιάς για την κατηγορία WSSP300 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WSBK, στους οποίους συμμετέχει ο 17χρονος Γιάννης Περιστεράς. Ο οδηγός της ProGP Racing Team με την Yamaha R3 της Ιταλικής ομάδας είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα την Παρασκευή με τεχνικό πρόβλημα στο μπροστινό σύστημα. Στον Αγώνα του Σαββάτου μετά από μια επαφή με ένα άλλο αγωνιζόμενο έμεινε πίσω και τερμάτισε 28ος. Όμως στον αγώνα της Κυριακής η απόδοση του νεαρού Έλληνα αγωνιζόμενου ήταν η καλύτερη όλης της χρονιάς!

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της ομάδας του Γιάννη Περιστερά:

"Στον Αγώνα της Κυριακής από το ξεκίνημα του Αγώνα ο Γιάννης Περιστεράς βρήκε καλό ρυθμό και πάλεψε στο γκρουπ των πρωτοπόρων, σημειώνοντας εξαιρετικούς χρόνους γύρου, παρά το ότι η μοτοσυκλέτα του υστερούσε σε επιτάχυνση. Πιέζοντας πολύ δυνατά στο φρενάρισμα κατάφερνε να κερδίζει το χρόνο που έχανε στην ευθεία. Λίγο πριν το τέλος του Αγώνα μια πτώση χώρισε το γκρουπ των πρωτοπόρων σε δύο και έτσι έδωσε τη μάχη για τη 12η θέση, περνώντας στον τελευταίο γύρο 14ος, αλλά μια ακόμη πτώση ακριβώς μπροστά του τον ανάγκασε να κλείσει το γκάζι και την ίδια στιγμή τον πέρασαν δύο αντίπαλοί του, με αποτέλεσμα να δει την καρό σημεία του τερματισμού στην 16η θέση, μόλις 0.072 του δευτερολέπτου από την 15η θέση που θα του έδινε τον πρώτο του βαθμό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Η συνολική αποτίμηση της ημέρας ήταν όμως εξαιρετική, καθώς τερμάτισε μόλις 5.541 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή που είναι η μικρότερή του διαφορά όλην τη χρονιά, πέτυχε τον 9ο ταχύτερο γύρο του Αγώνα, είχε τον 9ο καλύτερο χρόνο στο 1ο κομμάτι της πίστας και γενικά έδειξε, όπως και στον Αγώνα του Misano ότι δεν έχει να ζηλέψει πολλά από τους πρωταγωνιστές της WSSP300.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΑΣ – 16ος, ταχύτερος γύρος 1'56.606

“Από τη μια μεριά είμαι απογοητευμένος που δεν κατάφερα να πάρω τουλάχιστον ένα βαθμό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αλλά από την άλλη είμαι ευχαριστημένος με το σημερινό αγώνα, αφού έμεινα μέχρι το τέλος στο γκρουπ της μάχης για τις πρώτες θέσεις. Παρά το ότι δεν είχα την τέλεια αίσθηση από τη μοτοσυκλέτα μου, που έχανε λίγο σε επιτάχυνση, προσπάθησα να εκμεταλλευτώ τα φρένα και έκανα εκεί τα προσπεράσματά μου. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα για την προσπάθεια όλης της χρονιάς και τον προπονητή μου Γιάννη Μπούστα που είχε την υπομονή να προετοιμάσει τη συμμετοχή μας τέλεια. Επίσης τον πατέρα μου και όλους τους χορηγούς που βοήθησαν στο να γίνει πραγματικότητα αυτή η συμμετοχή”.

OMAR MENGHI – Ιδιοκτήτης ProGP Racing Team

“Σήμερα ο Γιάννης έκανε τον καλύτερό του Αγώνα όλης της χρονιάς και οδήγησε πάρα πολύ καλά. Έδειξε ότι αξίζει να βρίσκεται ανάμεσα στους δέκα πρώτους και αν αποκτήσει λίγο περισσότερη σταθερότητα και αυτοσυγκέντρωση θα είναι στο μέλλον μόνιμα στη μάχη για τις πρώτες θέσεις. Έχει ταχύτητα και μπορεί να κάνει καλούς αγώνες. Με την ευκαιρία θέλω να ευχαριστήσω για τη συνεργασία και τη βοήθεια στην ομάδα τον Γιάννη Μπούστα και βέβαια τον Νίκο Περιστερά”.

Την προσπάθεια υποστηρίζουν οι: Yamaha ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, Visit Greece ΕΟΤ (Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού), Kenon caffe Le Greche, MouratisGP, SHOEI, IXS, SIDI, TZORTZOPOULOS MOTO & FASHION, Pirelli – INTRAMOTO, TECNO MOTO Performance, Akrapovic, DNA Filters, KARASSULIS International Transport, Georgopoulos Racing, Extreme Track Days, Rider Repair Graphics, Extra Products Tassoulis, Papastavrou Shops, RISE, AM Παπαγεωργίου, Tsokos Racing, MGP.gr, DXL Graphics, Peristeras Tyres."

Χάνει και το Misano o Eugene Laverty

Ο Lorenzo Zanetti στη θέση του
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

20/6/2019

Ο τραυματισμός του Eugene Laverty κατά τη διάρκεια των δοκιμαστών στην Imola, δεν λέει να γίνει μια πικρή ανάμνηση. Ο Ιρλανδός αναβάτης έχει πάνω από ένα μήνα, που έσπασε και τους δύο του καρπούς απ’ το highside και παρότι ο Δρ. Xavier Mir, που δεν είναι ένας απλός γιατρός, αλλά ο επίσημος γιατρός των αγωνιζομένων με ειδικότητα στην τραυματολογία και ορθοπεδική χειρουργική, ανέλαβε την περίπτωσή του, δεν έχει καταφέρει να αναρρώσει τελείως. Κατά τη διάρκεια της εξέτασής του απ’ την επιτροπή των αγώνων, κρίθηκε για ακόμη μια φορά ακατάλληλη η φυσική του κατάσταση για να συμμετέχει στο Misano, λόγω των χεριών του.

Ο Laverty πόνταρε πως θα ήταν έτοιμος για τον αγώνα του Misano καθώς είχαν περάσει 12 μέρες απ’ τον αγώνα της Jerez και 42 απ’ τότε που τραυματίστηκε. Τα κατάγματα στα οστά του καρπού συνήθως θέλουν 30 μέρες για να θεραπευτούν με γυψονάρθηκα που χρησιμοποιείται σε συνηθισμένες περιπτώσεις. Επειδή όμως οι τραυματισμοί των αναβατών δεν θεωρούνται σε καμία περίπτωση συνηθισμένοι, ανεξαρτήτου της βαρύτητάς τους, οι θεραπείες που κάνουν είναι τελείως διαφορετικές και άκρως εξειδικευμένες. Συγκεκριμένα μάλιστα, μπορείτε να διαβάσετε εδώ τόσο για τον Δρ. Xavier Mir όσο και την Clinica Mobile που είναι υπεύθυνη πλέον για τη θεραπεία όλων των αγωνιζόμενων, τόσο των MotoGP όσο και των WSBK και χάρη στην εμπειρία της κάνει θαύματα με την ταχεία αποκατάσταση των τραυμάτων, επιτρέποντας στους αναβάτες να ξαναμπούν στη μάχη μέσα σε ελάχιστο διάστημα.

Δυστυχώς η υπόθεση του Laverty δεν είναι μια απ’ αυτές, καθώς παρ' όλη τη φροντίδα που έλαβε, τα πολλαπλά κατάγματα και στους δυο καρπούς δεν έχουν αποκατασταθεί πλήρως. Γι' αυτό το λόγο, η Team Goeleven αποφάσισε για τον αγώνα του Misano, να μην χρησιμοποιήσει για τρίτη φορά τον Tom Bridewell, αλλά τον Ιταλό Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing), που στην Imola είχε τερματίσει εντός δεκάδας, οδηγώντας την V4 R ως μη εργοστασιακός αναβάτης.

Σε δηλώσεις του ο Zanetti είπε: “Το να αντικαθιστάς έναν τραυματισμένο αναβάτη δεν είναι ποτέ ωραίο, κανείς δεν θέλει να είναι σε αυτή τη θέση, αλλά είναι μέρος των αγώνων. Χαίρομαι που η Ducati και η Team Goeleven με προτίμησαν. Θα προσπαθήσω στον αγώνα του Misano να συνεισφέρω στην ομάδα με την εμπειρία μου ως δοκιμαστής της Ducati.” Δεν παρέλειψε να τονίσει μάλιστα πως το να πάει ένας αναβάτης από μια ομάδα σε άλλη αποτελεί πρόκληση, όμως παραμένει αισιόδοξος για τον αγώνα αυτού του σαββατοκύριακου στο Misano. “Είναι η πρώτη μου ευκαιρία να δουλέψω με την Team Goeleven και με μια V4 R αρκετά διαφοροποιημένη απ’ αυτή χρησιμοποιώ στις δοκιμές, αλλά κι έτσι θα μπορέσω να προσφέρω αρκετά δεδομένα και προτάσεις για την εξέλιξή της, με αναλυτικές οδηγίες. Ο αγώνας στην έδρα μου, μπροστά σε τόσους θεατές με μια ιταλική μοτοσυκλέτα και ομάδα, είναι υπέροχο και δεν θα μπορούσα να ζητήσω περισσότερα από αυτή την εξαιρετική ευκαιρία.”

Το γεγονός ότι ο Laverty χάνει ακόμη έναν γύρο του πρωταθλήματος, έχει πολλές επιπτώσεις τόσο στη βαθμολογία του όσο και στη αίσθηση με τη μοτοσυκλέτα του, καθώς όσο καιρό παραμένει μακριά απ’ τη σέλα της, θα θέλει όλο και περισσότερο χρόνο εξοικείωσης μετά την επιστροφή του.

Ετικέτες