Γιάννης Περιστεράς - Στην 4η θέση στον 1ο αγώνα των WSSP300 στην Τσεχία!

Στη βροχή, σε έναν αγώνα γεμάτο συγκρούσεις και πτώσεις, ο Έλληνας αναβάτης στάθηκε όρθιος για μια μεγάλη επίδοση
John Peristeras
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

31/7/2023

Ο Γιάννης Περιστεράς βρέθηκε μόλις μία θέση εκτός βάθρου στον 1ο αγώνα του γύρου της Τσεχίας στο Πρωτάθλημα WSSP300, σε έναν αγώνα για γερά νεύρα, καθώς η βροχή έφερε πολλές πτώσεις και συγκρούσεις, αλλά και δύσκολες αποφάσεις για αλλαγή ή μη ελαστικών, ενώσω οι συνθήκες βελτιωνόταν.

Ο Έλληνας αναβάτης κατάφερε να μην εμπλακεί στις καραμπόλες των υπολοίπων, να κάνει σταθερό αγώνα, και να πάρει τη σωστή στρατηγικά απόφαση να μην αλλάξει ελαστικά στο τέλος, καταφέρνοντας έτσι να γράψει ιστορία για τον ελληνικό μοτό-αθλητισμό, τερματίζοντας στην 4η θέση, και παίρνοντας τους πρώτους του 13 βαθμούς στο Πρωτάθλημα! Στον δεύτερο αγώνα δεν κατάφερε να επαναλάβει τη μεγάλη αυτή επιτυχία, καθώς τερμάτισε 18ος, παρόλα αυτά τερμάτισε σε καλύτερη θέση από τον ομόσταυλό του Bergamini, που βρέθηκε 21ος.

Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στον νεαρό Έλληνα αναβάτη, και ευχές για επανάληψη της εξαιρετικής αυτής επίδοσης στον 1ο αγώνα του Most και στους επόμενους γύρους της σεζόν.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της ομάδας του Γιάννη Περιστερά:

peristeras

"Ο 18χρονος Γιάννης Περιστεράς έγραψε την πρώτη του λαμπερή σελίδα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WorldSBK στην κατηγορία WorldSSP300, καθώς έγινε ο πρώτος Έλληνας που παίρνει μια τόσο υψηλή θέση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό σε δύο τροχούς και μπαίνει στα βιβλία των στατιστικών του Παγκοσμίου, με 13 βαθμούς, τους περισσότερους από κάθε άλλο συμπατριώτη μας στο παρελθόν.

Η Ιταλική ομάδα ProGP Racing του έδωσε μια καλά προετοιμασμένη Yamaha R3 και ο Γιάννης Περιστεράς ξεκίνησε τον Αγώνα πιο συγκεντρωμένος παρά ποτέ, στον δεύτερό του χρόνο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Παρά το ότι εκκινούσε 29ος, κατάφερε στο τέλος του 1ου γύρου να ανέβει στην 18η θέση και να ηγείται του δεύτερου γκρουπ, με τους πρώτους να έχουν κάνει μια μικρή διαφορά. Στον 5ο από τους 14 γύρους του Αγώνα, η βροχή άρχισε να δυναμώνει και ο Περιστεράς με σταθερή οδήγηση ανέβηκε στην 12η θέση. Στον επόμενο γύρο κέρδισε ακόμη μερικές θέσεις και ήταν 9ος έχοντας φτάσει το πρώτο γκρουπ. Σε εκείνο το σημείο αρκετοί οδηγοί αποφάσισαν να μπουν στα πιτς για αλλαγή σε βρόχινα ελαστικά, καθώς η βροχή είχε δυναμώσει κι άλλο. Η απόφαση της τελευταίας στιγμής να μην μπει για βρόχινα και να ακολουθήσει τους τρεις οδηγούς που έμειναν στην πίστα με τα σλικ, αποδείχτηκε σοφή, καθώς στον 7ο γύρο ήταν 4ος και από κει και πέρα κράτησε μέχρι το τέλος αυτή τη θέση, χωρίς να ρισκάρει, κρατώντας το φοβερό αυτό αποτέλεσμα που τον έφερε στους βαθμούς, κάτι που ήταν το ζητούμενο από το ξεκίνημα της χρονιάς.

Omar Menghi, Ιδιοκτήτης ομάδας ProGP Racing: "Μετά από δύσκολες Κατατακτήριες το πρωί, ο Τζον έκανε έναν καταπληκτικό Αγώνα. Η στρατηγική του να συνεχίσει με τα σλικ λάστιχα στη βρεγμένη πίστα απέδωσε. Χθες του είπα ότι πρέπει να έχει περισσότερη αυτοπεποίθηση, γιατί είναι κοντά στους πρώτους και μπορεί να μπαίνει σταθερά στους βαθμούς. Σήμερα έδωσε μεγάλη χαρά σε όλη την ομάδα και σε μένα προσωπικά, καθώς κατάφερε παρά τις δύσκολες συνθήκες να κρατήσει την 4η θέση και να δώσει πολύτιμους βαθμούς και στην ομάδα. Πιστεύω στον Τζον και νομίζω ότι μέχρι το τέλος του Πρωταθλήματος θα δούμε κι άλλους ανάλογα καλούς τερματισμούς και γιατί όχι και το πρώτο βάθρο”.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΑΣ - 4ος, 13 βαθμοί

John Peristeras
“Λίγο πριν την εκκίνηση άρχισε να ψιχαλίζει και ήμουν προσεκτικός στην εκκίνηση, αλλά κατάφερα να αποφύγω κάποιους που έπεσαν και μαζί να κερδίσω πολλές θέσεις. Λίγους γύρους αργότερα η βροχή δυνάμωσε και με προσεκτική οδήγηση ανέβηκα στην 9η θέση. Εκείνη τη στιγμή αποφάσισα αρχικά να μπω και γω στα πιτς για αλλαγή ελαστικών, αφού είχε ακόμη 8 γύρους μέχρι το τέλος. Τελευταία στιγμή είδα τρεις οδηγούς να συνεχίζουν, έκανα τους υπολογισμούς και αποφάσισα να συνεχίσω, καθώς και στο παρελθόν μπορούσα να κρατήσω καλό ρυθμό σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες. Στους τελευταίους γύρους πλησίαζα λίγο τον τρίτο, αλλά στον τελευταίο γύρο έκοψα, καθώς δεν ήθελα να ρισκάρω την πρώτη μου φορά στους βαθμούς. Είμαι πολύ χαρούμενος και νιώθω ότι έχω το ρυθμό να πάω και άυριο καλά στον δεύτερο Αγώνα του τριημέρου. Ευχαριστώ την ομάδα, τον μηχανικό μου Marco Canuti, τον πατέρα μου και όλους όσους με στηρίζουν στην Ελλάδα”.

Την προσπάθεια υποστηρίζουν οι: Yamaha ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, Kenon caffe Le Greche, MouratisGP, SHOEI, IXS, SIDI, TZORTZOPOULOS MOTO & FASHION, Pirelli – INTRAMOTO, KARASSULIS International Transport, House Of Wheels, SIXT, Αθλητική Μοτοσυκλετιστικη Ομοσπονδία Ελλάδος Α.ΜΟΤ.Ο.Ε, Georgopoulos Racing, Extreme Track Days, Rider Repair Graphics, Extra Products Tassoulis, Papastavrou Shops, RISE, AM Παπαγεωργίου, MGP.gr, Peristeras Tyres.

Ετικέτες

Motul WSBK – Oι πρώτες εντυπώσεις του Rea για την Yamaha R1 - Ήταν ένα μικρό σοκ!

Ο 6 φορές πρωταθλητής WSBK ένιωσε με το καλημέρα σαν το σπίτι του στη Yamaha ενώ τώρα καταλαβαίνει γιατί οι Razgatlioglu και Locatelli ήταν ταχύτεροι όλη τη χρονιά
motomag Motul WSBK – Oι πρώτες εντυπώσεις του Rea για την Yamaha R1, ήταν ένα μικρό σοκ!
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

2/11/2023

 

Ο Jonathan Rea μετά από εννέα χρόνια αποφάσισε να αφήσει την Kawasaki για την Yamaha, με τον αναβάτη από την Βόρεια Ιρλανδία να εκφράζεται θετικά τόσο για τη νέα του μοτοσυκλέτα όσο και για τη νέα του ομάδα μετά το τέλος του διήμερου τεστ στη Jerez.

Αναμφίβολα τα βλέμματα πολλών στη πίστα της Jerez ήταν στραμμένα στον Rea, καθώς ο πολυπρωταθλητής του WSBK θα πραγματοποιούσε τις πρώτες του δοκιμές με τη νέα του μοτοσυκλέτα. Ο Rea με την Yamaha R1 την πρώτη ημέρα κατάφερε να σημειώσει τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον ταχύτερο χρόνο που σημείωσε ο Remy Gardner επίσης με Yamaha R1. Ο νέος αναβάτης της Pata Yamaha Prometeon WorldSBK ελέω και της βροχής που έπεσε στην πίστα δεν κατάφερε παρά να γράψει μόλις 12 γύρους την πρώτη ημέρα ενώ είχε και μία μικρή πτώση χωρίς συνέπειες στη στροφή 13.

Τη δεύτερη ημέρα του τεστ τα πράγματα ήταν καλύτερα για τον Rea, καθώς οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν δίνοντας του τη δυνατότητα να περάσει περισσότερο χρόνο τόσο με την Yamaha R1 εντός πίστας όσο και με τους μηχανικούς του στο box ώστε να φέρει τη νέα του μοτοσυκλέτα στα “μέτρα” του. Ο Rea εκμεταλλευόμενος αυτόν τον χρόνο κατάφερε να γράψει 68 γύρους ενώ ταυτόχρονα σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο 7 δέκατα πίσω από τον πρώτο Remy Gardner.

WSBK

Ο Jonathan Rea μετά το τέλος του διήμερου τεστ έκανε τις πρώτες του δηλώσεις τόσο για τη νέα του ομάδα όσο και για τη νέα του μοτοσυκλέτα: “Τα πρώτα μου συναισθήματα με τη νέα μου ομάδα ήταν φανταστικά, από τη στιγμή που συμφώνησα να κάνω την μετάβαση από την Kawasaki. Τόσο οι άνθρωποι της Pata όσο και αυτοί της Yamaha ήταν πραγματικά φιλόξενοι και τα έκαναν όλα εύκολα. Το πρώτο τεστ ήταν απλά για να εξοικειωθώ με τη μοτοσυκλέτα. Ήταν ένα μικρό σοκ, είχα πολλές διαφορετικές αισθήσεις από αυτές που έχω συνηθίσει, αλλά όλες ήταν με θετικό τρόπο!”

“Η R1 είναι πολύ φιλική προς τον αναβάτη, δεν είναι εύκολο να φτάσω στο απόλυτο όριο ακόμη, αλλά είναι εύκολο να την οδηγήσει κάποιος γρήγορα. Η μοτοσυκλέτα προσφέρει αρκετή πρόσφυση, ενθαρρύνοντας σε να πας γρήγορα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Ο κινητήρας είναι τελείως διαφορετικός από αυτόν της Kawasaki καθώς μπορείς να μείνεις στο γκάζι περισσότερο χρησιμοποιώντας τη δύναμη του (κινητήρα). Μπορώ να καταλάβω γιατί ο Toprak οδηγούσε με τον συγκεκριμένο τρόπο όπως επίσης και γιατί ο Locatelli ήταν τόσο ανταγωνιστικός.”

WSBK

“Όλα είναι καλά! Η πρώτη επαφή ήταν πολύ καλή τόσο από πλευράς στησίματος όσο και σε ότι έχει να κάνει με την ομάδα. Την επόμενη φορά -τέλος Νοεμβρίου στο επόμενο τεστ- θα κάνουμε ένα ακόμη βήμα παραπέρα. Δοκιμάσαμε κάποια διαφορετικά πράγματα, στις αναρτήσεις, στα ελαστικά και στα ηλεκτρονικά. Ήθελα να καταλάβω πως η Yamaha R1 χρησιμοποιεί τις διαφορετικές γόμες ελαστικών και πως καταφέρνει να μεγιστοποιεί το ελαστικό SCX της Pirelli”.

"Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά ζήτησα διαφορετική ρύθμιση αλλά δεν κάναμε κάποια μεγάλη αλλαγή. Χρησιμοποίησα την "βασική ρύθμιση" ας πούμε του Yamaha R1 στα ηλεκτρονικά και στην επόμενη δοκιμή θα αρχίσουμε να δουλεύουμε πάνω σε νέα εξαρτήματα τα οποία θα φέρει η ομάδα. Πραγματικά η εμπειρία μου και τις δύο ημέρες ήταν θετική και νιώθω πως η Yamaha R1 έρχεται στα μέτρα μου. Τη δεύτερη ημέρα μάλιστα είμασταν τυχεροί όσον αφορά τον καιρό καθώς περάσαμε περισσότερο χρόνο με την μοτοσυκλέτα από όσο περιμέναμε. Είμαι σίγουρος πως θα μπορούσα να ξυπνήσω αύριο και να πετύχω ακόμη καλύτερους χρόνους, ωστόσο θα πρέπει να περιμένω μερικές εβδομάδες. Σας ευχαριστώ πολύ όλους, πραγματικά το διασκέδασα!”

https://www.motomag.gr/news/world-superbike/motul-wsbk-jerez-test-o-remy-gardner-tahyteros-olon-me-ti-brohi-na-dyskoleyei

Δεν περιμέναμε φυσικά να γίνει ο Rea ένας νέος Quartararo από την πρώτη ημέρα σε περίπτωση που δεν ήταν θετική η έκβαση της δοκιμής. Όχι γιατί δεν έχει μάθει να μιλά έξω από τα δόντια, αλλά επειδή η Yamaha τα πηγαίνει λίγο καλύτερα στα WSBK, χωρίς την ντροπιαστική πανωλεθρία στα MotoGP.

Αυτό που θέλουμε και ευχόμαστε να γίνει, είναι να επιστρέψει από την νέα σεζόν ακόμη πιο ανταγωνιστικός ο πολυπρωταθλητής Rea και να δώσει πνοή στον ανταγωνισμό.

 

WSBKWSBKWSBK

 

Ετικέτες