Ιδιωτικές δοκιμές για BMW-SMR

Θετικές οι πρώτες εντυπώσεις
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/12/2018

Η SMR (Shaun Muir Racing), έκανε τις πρώτες ιδιωτικές δοκιμές στην πίστα της Almeria στην Ισπανία με τις μοτοσυκλέτες της BMW, αποτελώντας ουσιαστικά την μοναδική ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα WorldSBK που την εκπροσωπεί, αφήνοντας πίσω της την συνεργασία της με την Aprilia. Η ίδια συνεργασία είχε υπάρξει και στο παρελθόν όταν η BMW έκανε το ντεμπούτο της στα WorldSBK το 2016 με την SMR. Φέτος θα ισχύσει το ίδιο όσον αφορά την διοίκηση της ομάδας, ενώ η BMW θα παρέχει την πλήρη τεχνική υποστήριξη στην εξέλιξη των κινητήρων, των ηλεκτρονικών, του πλαισίου και τoν σχεδιασμό των φαίρινγκ. Η SMR στοχεύει σε μια δυνατή σεζόν με καλά αποτελέσματα, έχοντας για αναβάτες της τον Tom Sykes (προερχόμενος απ’ την Kawasaki με πολλά χρόνια εμπειρίας) και τον 24χρονο Markus Reiterberger, πρωταθλητή του ευρωπαϊκού superstock 1000 που έτρεχε με την μοτοσυκλέτα της BMW.
Ο καιρός στην πίστα της Ισπανίας ήταν καλός, επιτρέποντας έτσι στους αναβάτες να ολοκληρώσουν σχεδόν από 100 γύρους ο καθένας σ’ όλο το διήμερο, προσπαθώντας να εξοικειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο με τις μοτοσυκλέτες τους. Όπως ανέφερε ο Markus, ο στόχος των δοκιμών ήταν επίσης να γνωριστούν τα μέλη της ομάδας μεταξύ τους, ενώ σε δηλώσεις του είπε: Είναι όλα καινούργια για μένα: τα μέλη της ομάδας όπως και η μέθοδος εργασίας πάνω στη Superbike έκδοση της S1000RR. Οι πρώτες δοκιμές απέδωσαν καρπούς, ενώ απ’ το πρόγραμμα δεν έλειπε και το σετάρισμα των βασικών ρυθμίσεων της μοτοσυκλέτας όσον αφορά τον τομέα του πλαισίου, των ηλεκτρονικών και την γεωμετρία.” Ο Tom Sykes απ’ την πλευρά βρέθηκε πάνω σε μια διαφορετική μοτοσυκλέτα εκτός της Kawasaki μετά από εννιά ολόκληρα χρόνια δηλώντας: “Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τις δοκιμές. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν καλές και αισθανόμουν άνετα πάνω στην S1000RR. Ήταν δύο πολύ παραγωγικές μέρες και αλλάξαμε κάποια πράγματα στη μοτοσυκλέτα, ενώ κατανοήσαμε σε ποια σημεία πρέπει να εστιάσουμε στο μέλλον. Είμαι αρκετά εντυπωσιασμένος με το αποτέλεσμα και απ’ όσο δείχνει προοδεύουμε πολύ γρήγορα.”


Ο Marc Bongers που είναι ο υπεύθυνος του αγωνιστικού της BMW ανέφερε πώς: “Ο στόχος των δοκιμών στην Almeria ήταν οι αναβάτες να εξοικειωθούν με τις μοτοσυκλέτες. Απ’ τη μια είχαμε την δυνατότητα να αξιολογήσουμε τις αλλαγές σχετικά με την εργονομία της μοτοσυκλέτας, ενώ φάνηκε πως οι δύο αναβάτες είχαν μεγάλη αυτοπεποίθηση οδηγώντας τες. Απ’ την άλλη, αποκτήσαμε αρκετή εμπειρία για τις επόμενες δοκιμές και γνωρίζουμε πάνω σε τι πρέπει να δουλέψουμε. Γνωρίζουμε ότι ακόμη και μετά το διήμερο των δοκιμών οι μοτοσυκλέτες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, αλλά είμαστε ευχαριστημένοι με το βασικό set up τους, αλλά και με αυτά που κατάφερε η ομάδα τους τελευταίους μήνες. Στις επόμενες δοκιμές στην Jerez θα έρθουμε αντιμέτωποι με τις υπόλοιπες ομάδες και θα δούμε σε τι επίπεδο βρισκόμαστε. Ανυπομονούμε να το διαπιστώσουμε, αλλά θα συγκεντρωθούμε αποκλειστικά στους στόχους μας και δεν θα αποσπαστεί η προσοχή μας απ' αυτούς λόγω του ανταγωνισμού.
Η έναρξη του πρωταθλήματος απέχει μόλις δύο μήνες και με την εισαγωγή των νεών μοτοσυκλετών τόσο της BMW όσο και της Ducati, καθώς και με τις αλλαγές που έχουν γίνει στη σύσταση των ομάδων, το πρωτάθλημα έπεται να είναι άκρως ενδιαφέρον με πολλές μάχες για τον εκθρονισμό του βασιλιά.

Motul WSBK: Επιβεβαίωση από BMW για δορυφορική ομάδα

Υπάρχουν τρεις υποψήφιες
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

16/10/2020

Η πιθανότητα για μια δορυφορική ομάδα για την BMW Motorrad WorldSBK Official Team, είναι κάτι που συζητιέται εδώ και πολύ καιρό, πριν καν ακόμη γίνει η επανεκκίνηση του φετινού πρωταθλήματος, καθώς ο Shaun Muir, Υπεύθυνος της Ομάδας, είχε μιλήσει γι' αυτή την σκέψη από τον περασμένο Μάιο. Τώρα όμως φαίνεται πως από πιθανότητα έχουμε περάσει στο στάδιο της βεβαιότητας μετά και την επιβεβαίωση του Muir πριν τον αγώνα του Estoril.

Η BMW είναι το μόνο εργοστάσιο που δεν διαθέτει δορυφορική ομάδα στο grid του 2020, την ώρα που η Ten Kate Racing Yamaha και η Team GOELEVEN (δύο ανεξάρτητες ομάδες), τρέχουν την φετινή σεζόν με Yamaha και Ducati αντίστοιχα, διεκδικώντας μάλιστα τερματισμούς στο βάθρο. Το ότι δύο ανεξάρτητες ομάδες παλεύουν για τις κορυφαίες θέσεις, είναι ένας παράγοντας-κλειδί για τον Muir, ώστε να διασφαλίσει ότι μια δορυφορική ομάδα της BMW θα μπορέσει να πρωταγωνιστήσει.

Σε μια συνέντευξή του τον Αύγουστο, ο Muir αποκάλυψε ότι συζητά με μια ομάδα από το WSSP και με μία από το WSBK, αλλά τώρα είπε ότι υπάρχουν τρεις υποψήφιες ομάδες. "Θα επιβεβαιωθεί και επίσημα κάποια στιγμή", δήλωσε. "Είναι ευχάριστο να ξέρεις ότι υπάρχουν σίγουρα τρεις ομάδες που θέλουν να αναλάβουν τον ρόλο. Το βασικό για εμάς είναι να επιλέξουμε την σωστή ομάδα για να προσελκύσουμε και τους κατάλληλους αναβάτες. Πιστεύω ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα έχει παρθεί η απόφαση".

Ο στόχος για τον Muir είναι μια δορυφορική ομάδα που θα παλεύει για την πρωτιά, καθώς ακόμη και μέσα στο 2020, η εργοστασιακή ομάδα κατάφερε να κάνει το 1-2 σε κατατακτήριες δοκιμές (Magny Cours), αλλά ακόμη δεν έχει γευτεί την χαρά του τερματισμού στο βάθρο. Πάνω σ' αυτό πρόσθεσε ότι υπάρχουν κάνα δυο αναβάτες που μπορούν να φτάσουν στην κορυφή τη νέα μοτοσυκλέτα (το Μ1000RR) ακόμη και μέσα σε μια δορυφορική ομάδα. Θέλει όμως να είναι σίγουρος ότι θα μπορεί να προσφέρει το κατάλληλο πακέτο στην συγκεκριμένη ομάδα και πολύ κοντά στην εργοστασιακή μοτοσυκλέτα, καθώς δεν θα είχε νόημα μια μοτοσυκλέτα που θα απείχε παρασάγγες από την εργοστασιακή έκδοση. "Η όλη ιδέα της δορυφορικής ομάδας είναι ότι θα συνεργάζεται με την εργοστασιακή, για να έχουμε δύο δικούς μας αναβάτες και έναν ή δύο σε μια άλλη ομάδα που θα συναγωνίζονται για την κορυφή", δήλωσε ο Muir.

Με δεδομένο λοιπόν τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας που έχουν διαφανεί την φετινή σεζόν, με έναν καινούργιο αναβάτη όπως ο Michael van der Mark που θα είναι team mate του Tom Sykes του χρόνου, η προοπτική για άλλη μία ή δύο μοτοσυκλέτες της BMW στο grid του 2021, προδιαθέτει για μια άκρως ενδιαφέρουσα σεζόν για το γερμανικό εργοστάσιο.

Ετικέτες