Motul WSBK 2020: Νέοι κανονισμοί, στο "στόχαστρο" η CBR1000RR-R

Νέοι περιορισμοί στην αεροδυναμική
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

28/11/2019

Στις 27 Νοεμβρίου, η επιτροπή των Superbikes αποτελούμενη από τούς Takanao Tsubouchi (αντιπρόσωπος της MSMA), Frank Vayssié (Διευθυντής του CCR της FIM) και ο Εκτελεστικός Διευθυντής του WorldSBK Sporting & Organization Gregorio Lavilla, κατά την παρουσία του κ. Paul Duparc (Συντονιστή του CCR της FM και γραμματέας της συνέλευσης) συνεδρίασαν στα κεντρικά της Dorna, για να πραγματοποιήσουν τις απαιτούμενες αλλαγές στους κανονισμούς των Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων Superbike και Supersport του 2020.

Για να απλοποιηθούν οι πειθαρχικοί κανόνες για το 2020, η επιτροπή των SBK έκανε ορισμένες διευκρινήσεις για τις αποφάσεις που πάρθηκαν στο περσινό πρωτάθλημα. Κατά τη διάρκεια τη συνέλευσης αποφασίστηκε ποιο μέτρο θα λάβουν οι αγωνοδίκες του Panel σε οποιαδήποτε περίπτωση που ένας αναβάτης βρεθεί έξω απ’ τα όρια της πίστας κατά τη διάρκεια του τελευταίου γύρου ενός αγώνα, επηρεάζοντας το αποτέλεσμά του. Ακόμη, η επιτροπή αποφάσισε να επεκτείνει και τους κανονισμούς σχετικά με τις προδιαγραφές των κρανών που υπάρχουν στη WorldSBK και στην WorldSSP, καθώς και την διευκρίνηση των υλικών που επιτρέπονται για τις ξύστρες. Μερικοί αναβάτες χρησιμοποιούσαν ξύστρες με κομμάτια τιτανίου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σπίθες κατά την επαφή τους με την άσφαλτο. Πλέον το υλικό κατασκευής δεν θα πρέπει να δημιουργεί σπίθες για να μην εμποδίζει τον αναβάτη που ακολουθεί από πίσω.

Επίσης, πραγματοποιήθηκε και η ανανέωση στους τεχνικούς κανονισμούς της κάθε κατηγορίας. Πέρα από αυτές, έγιναν και διευκρινήσεις σχετικά με τα εξαρτήματα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι αναβάτες μαζεύοντας βαθμούς, το όριο περιστροφής των κινητήρων σε κάθε κατηγορία, ενώ ανακοινώθηκαν οι προδιαγραφές σχετικά με τη χρήση ενεργών ή μη αεροδυναμικών βοηθημάτων στην WorldSBK. Θα επιτρέπεται σε όλους τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν μονάχα τα ενεργά ή μη αεροδυναμικά βοηθήματα  που υπάρχουν στις μοτοσυκλέτες παραγωγής (σ.σ. στα ομολογκαρισμένα μοντέλα περιορισμένης παραγωγής δηλαδή) και το εύρος της κίνησης για τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα θα πρέπει να είναι το ίδιο με αυτό των ομολογκαρισμένων εκδόσεων - ασχέτως αν έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν μεγαλύτερη κίνηση ή όχι.

Για την WorldSSP αναφέρθηκε πως θα γίνουν σημαντικές αλλαγές και διευκρινήσεις σχετικά με την χρήση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και του ελάχιστου βάρους των μοτοσυκλετών. Για την WorldSSP300 αντίστοιχα, διευκρινίστηκαν θέματα που αφορούν τα ηλεκτρονικά, τις αναρτήσεις, τους καταγραφείς δεδομένων και άλλους τεχνικούς τομείς. Από τη νέα σεζόν, σε όλους τους αναβάτες από όλες τις κατηγορίες μπορεί να πραγματοποιείται έλεγχος στην πίεση των ελαστικών τους τη στιγμή που βγαίνουν απ’ τα box τους.

Σχετικά με τη νέα προσθήκη των κανονισμών, που αφορά τη χρήση των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων, είναι μια κατά μέτωπο "επίθεση" της Dorna στη Honda και τη νέα της Superbike. Όπως είχαμε αναφέρει στο παρελθόν, έχουν κατατεθεί πατέντες με τη νέα CBR1000RR-R που δείχνουν ότι διαθέτει ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματαΣτην EICMA από την άλλη, καμία απ' τις δύο μοτοσυκλέτες που παρουσιάστηκαν δεν τα είχε. Ωστόσο, μπορεί η Honda να είχε στα πλάνα της να τα χρησιμοποιήσει μόνο στην αγωνιστική μοτοσυκλέτα, όμως πλέον με τους νέους κανόνες κάτι τέτοιο ναυαγεί, διότι οι κανονισμοί το λένε ξεκάθαρα: Τα αεροδυναμικά βοηθήματα και οι μηχανισμοί τους (σ.σ. κοινώς τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα) πρέπει να υπάρχουν και στα ομολογκαρισμένα μοντέλα. Στην προκείμενη περίπτωση όμως, δεν θα ισχύει κάτι τέτοιο.

Ετικέτες

Dovizioso και Davies: Οι απολυμένοι της Ducati ψάχνουν το μέλλον τους

Οι καλύτεροι αναβάτες εξέλιξης
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/10/2020

Ο Dovizioso έχει μόνο μία ευκαιρία να συνεχίσει να αγωνίζεται το 2021, όπως δήλωσε ο ίδιος πως θα ήθελε να κάνει πριν φύγει από την πρώτη γραμμή και συνεχίσει ως αναβάτης εξέλιξης. Η Aprilia είναι η μόνο που θα μπορούσε να του δώσει μία σέλα σε αντίθεση με τους κατασκευαστές που τον θέλουν ως αναβάτη εξέλιξης, ακριβώς όπως θα ήθελε και η Ducati να γίνει, πράγμα που ο Dovi δεν δέχτηκε.

Ωστόσο ο Dovizioso δεν έχει σβήσει ολότελα την προοπτική να γίνει από την επόμενη σεζόν αναβάτης εξέλιξης. Αποκάλυψε μάλιστα πως συζητά αυτή την λύση με αρκετούς κατασκευαστές υπό μία προϋπόθεση, την επιστροφή του στην αγωνιστική δράση το 2022. Την ερχόμενη Άνοιξη και με την προϋπόθεση πως τα πράγματα θα εξελιχθούν πιο ομαλά από φέτος ή ακόμη καλύτερα πως θα υπάρχει ένα φυσιολογικό πρόγραμμα στα MotoGP, θα ξεκινήσει μία από τις πιο έντονες μεταγραφικές περιόδους των τελευταίων ετών, η λεγόμενη “silly season” που θα διαρκέσει μέχρι να καλυφθεί και η τελευταία σέλα.

Ο Dovizioso παίζει τα χαρτιά του από τώρα για τότε, γνωρίζοντας τι πρόκειται να γίνει του χρόνου, και ξέρει πολύ καλά επίσης πως το ζήτημα είναι να μείνεις στο προσκήνιο. Αποκάλυψε πως πράγματι μιλά με αρκετούς κατασκευαστές να γίνει αναβάτης εξέλιξης, αν του δώσουν μοτοσυκλέτα να αγωνιστεί το 2022. Αν υποθέσουμε πως ο Pedrosa συνεχίζει αυτό τον ρόλο στην KTM, που είναι και σχεδόν σίγουρο, όπως και ο Lorenzo στην Yamaha, τότε οι βασικές θέσεις που μένουν είναι Honda και Suzuki από την στιγμή που με την Aprilia γίνεται άλλη κουβέντα. Η Honda έχει κλείσει τις εργοστασιακές θέσεις με τον Pol Espargaro να πηγαίνει εκεί την επόμενη χρονιά αλλά δεν υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να κάνει κάποια έκπληξη με την LCR μιλώντας πάντα για το 2022, χρονιά που δεν ξέρεις από τώρα και πώς θα κινηθεί η Suzuki μιας και δεν το ξέρουν και οι ίδιοι.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Dovizioso μπορεί να παίξει τον ρόλο του αναβάτη εξέλιξης πάρα πολύ καλά, πράγμα σπάνιο και δυσεύρετο καθώς δεν είναι πολλοί οι αναβάτες που μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο.

Η σέλα της Aprilia μπορεί να είναι διαθέσιμη για τον Dovizioso από την επόμενη χρονιά, αλλά γεγονός είναι πως ο Dovizioso θα προτιμούσε να την κάψει αν μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερη θέση το 2022, γλιτώνοντας και την «σφαγή» που θα γίνει την silly season.

Στο MOTUL WSBK όπου η Ducati ανακοίνωσε τον Rinaldi για την εργοστασιακή θέση δίπλα στον Redding, μία αναμενόμενη κίνηση όπως είχαμε πει, ο Davies νιώθει παραγκωνισμένος και δεν έχει και άδικο. Με λίγα λόγια το καλύτερο που μπορούσε να κάνει η Ducati με αγωνιστικά κριτήρια ήταν μία άκομψη κίνηση προάγοντας τον Rinaldi ει βάρος του Davies και το έκανε. Για αυτό και ο Davies έβγαλε εκείνο το καυστικό tweet που απλά συνοψίζει την απογοήτευση που ένιωσε για την απόφαση αυτή μετά από 7 χρόνια. Στο μεταξύ η Ducati όλα αυτά τα χρόνια δεν του είχε δώσει μία τόσο ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα όσο αυτή που τώρα έχει, οπότε το γεγονός πως ήταν συνέχεια πρωταγωνιστής και δεύτερος στον τίτλο για τρεις συνεχόμενες χρονιές, έπρεπε να μετρήσει παραπάνω από αυτό που έγινε τώρα. Το θέμα είναι πως ο συνδυασμός Rea και Kawasaki είναι ανίκητος, δεν τα καταφέρνει ούτε ο Redding και ο Rinaldi δείχνει πως έχει περισσότερες πιθανότητες να κοντραριστεί μαζί του. Και στις πιθανότητες πόνταρε η Ducati…

Μετά το καυστικό tweet για να δουλέψει επιστάτης στην φάρμα του Dovizioso φροντίζοντας την πίστα ο Davies ευχαρίστησε την Aruba.it και την Ducati λέγοντας πως όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν. Εστιάζει στις καλές αναμνήσεις, τις 27 νίκες και τις 86 φορές που ανέβηκαν στο βάθρο. Στην περίπτωσή τα πράγματα είναι πιο στενάχωρα από του Dovizioso, καθώς οι μόνες ελεύθερες θέσεις -με κάποια προοπτική- είναι αυτές που είχε πριν ο… Rinaldi! Η GoEleven που μόλις έχασε τον Rinaldi θα μπορούσε να τον δεχτεί και μάλιστα να τον βοηθήσει να είναι και στην πρώτη γραμμή, σε αντίθεση με την Barni που οργανωτικά είναι ένα σκαλί κάτω, έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα αυτή την περίεργη σεζόν…