MOTUL WSBK: Αλλάζουν τους κανονισμούς στην Supersport γιατί ξέμειναν από μοτοσυκλέτες!

Παίρνουν ιδέες από το βρετανικό πρωτάθλημα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/11/2020

Τα πράγματα είναι πολύ απλά και ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Μιλάμε φυσικά για τις αλλαγές στους κανονισμούς της κατηγορίας Supersport οι οποίοι έφτασαν να μην αντιστοιχούν στην πραγματικότητα.

Η απόφαση της Honda να μην κάνει Euro 5 το νέο CBR600RR, έχει αφήσει πλέον ως μοναδικές επιλογές των ομάδων το Yamaha R6 και το MV Agusta F3 675 ή αλλιώς θα πρέπει να πάρουν μεταχειρισμένο κάποιο παλαιότερο μοντέλο από άλλη εταιρεία. Θυμίζουμε πως για τα τετρακύλινδρα ο μέγιστος κυβισμός είναι τα 600cc, για τα τρικύλινδρα τα 675cc (το Triumph Daytona είναι πλέον 765cc) και για τα δικύλινδρα τα 750cc (το μικρότερο σε κυβικά Panigale V2 έχει περισσότερα κυβικά από τα Factory 916 των 955/996cc που έτρεχε ο Fogarty).

Για το 2021, το βρετανικό πρωτάθλημα BSB θα επιτρέψει στα Triumph Daytona 765 να συμμετέχουν κανονικά στην κατηγορία Supersport και το ίδιο θα κάνουν για το Ducati Panigale V2. Στο ίδιο πνεύμα θέλει να κινηθεί και η Dorna για το παγκόσμιο πρωτάθλημα από το 2022 και μετά, αφού πρώτα δει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στο βρετανικό πρωτάθλημα. Η βασική ιδέα είναι να δημιουργήσουν ένα αντίστοιχο πλαίσιο με την SSP 300, όπου συμμετέχουν από μονοκύλινδρα 390 κυβικών έως και δικύλινδρα 500 κυβικών. Φυσικά όσο λιγότερα τα κυβικά και οι κύλινδροι τόσο πιο ελεύθεροι θα είναι οι κανονισμοί για μετατροπές, όμως θα πρέπει να καθοριστούν με ακρίβεια ώστε να μην υπάρχει σαφές πλεονέκτημα κάποιου συγκεκριμένου είδους κινητήρα. Άλλωστε ο στόχος είναι να προσελκύσουν όσο περισσότερα εργοστάσια γίνεται, κάτι που δεν πρόκειται να γίνει αν ευνοηθεί αισθητά ένα συγκεκριμένο είδος κινητήρα.

Αν το πρόβλημα ήταν ο ανταγωνισμός μεταξύ αναβατών, τότε θα μπορούσαν να κάνουν ενιαίο με R6 ή CBR600RR ή τέλος πάντων με οποιαδήποτε άλλη supersport που βρίσκεται μεταξύ των δικύλινδρων 500 και των τετρακύλινδρων 1000.   

Ετικέτες

WSBK - Στη Jerez o τελευταίος αγώνας της χρονιάς

Επιστροφή του Πρωταθλήματος στην ισπανική πίστα μετά το 2021
WSBK Jerez
Από το

motomag

2/8/2023

Η FIM και η Dorna WSBK ανακοίνωσαν πως η πίστα της Jerez θα φιλοξενήσει τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς καθώς όπως είχατε διαβάσει στο MOTO, ο προγραμματισμένος αγώνας που ήταν να διεξαχθεί στην Αργεντινή στις 13 – 15 Οκτωβρίου ακυρώθηκε λόγω των επερχόμενων βουλευτικών εκλογών που θα λάβουν χώρα στην Αργεντινή τον Οκτώβριο.

Έτσι μετά από τις παραπάνω εηελίξεις, στις 27-29 Οκτωβρίου στην πίστα Circuito de Jerez - Angel Nieto θα λάβει χώρα ο δωδέκατος και τελευταίος γύρος του WSBK, με την Ισπανία να φιλοξενεί για τρίτη φορά φέτος αγώνα του θεσμού (Grand Prix Καταλονίας και Grand Prix Αραγονίας).

Ο Arturo Bernal, Υπουργός Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού της περιοχής Χούντα της Ανδαλουσίας δήλωσε: "Η συνεργασία μας με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Superbike είναι μακρά και διαρκής. Είμαστε ευτυχείς που μπορούμε να ανακοινώσουμε αυτόν τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ο οποίος σίγουρα θα προσελκύσει πολλούς φίλους των αγώνων στο Circuito de Jerez. Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από την Ανδαλουσία για να φιλοξενήσει αυτόν τον αγώνα. Η περιοχή μας αποτελεί εγγύηση επιτυχίας στη διοργάνωση μεγάλων αθλητικών εκδηλώσεων. Θέλω να ευχαριστήσω τη στενή συνεργασία μεταξύ της Junta de Andalucía, του Δημοτικού Συμβουλίου της Jerez και της Dorna, ώστε να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη σημασία σε μια πόλη που είναι ήδη γνωστή σε όλο τον κόσμο για τη σύνδεσή της με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.”

WSBK Jerez

Η María José García Pelayo, δήμαρχος της Jerez de la Frontera, σχολίασε: "Αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για τη Jerez και την πίστα να δούμε την επιστροφή του WorldSBK. Η Jerez τοποθετείται και πάλι ως παγκόσμιο σημείο αναφοράς της μοτοσυκλέτας, ως εμβληματική πίστα για τους αναβάτες, τις ομάδες και τους οπαδούς. Με την επιστροφή του WorldSBK, ξεκινά μια νέα δυναμική περίοδο για την πίστα. Η φιλοξενία του τελευταίου γύρου που αρχικά είχε προγραμματιστεί στην Αργεντινή στη Jerez αποτελεί ορόσημο, χάρη στη συνεργασία του Δημοτικού Συμβουλίου, της Junta de Andalusia και της Dorna. Και τα τρία μέρη γνωρίζουν ότι η Jerez είναι ένα σύμβολο για την παγκόσμια μοτοσυκλέτα και ότι όλες οι μεγάλες διοργανώσεις μηχανοκίνητων αγώνων πρέπει να περνούν από το Circuito de Jerez.”

Ο εκτελεστικός διευθυντής του WorldSBK, Gregorio Lavilla, πρόσθεσε: "Είμαστε στην ευχάριστη θέση να φέρουμε το πρωτάθλημα WorldSBK πίσω στις ρίζες του στο θρυλικό Circuito de Jerez - Angel Nieto για τον τελευταίο γύρο της σεζόν. Η Jerez κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία του αθλήματός μας και είναι σωστό να ολοκληρώσουμε αυτή την αξιοσημείωτη σεζόν σε μια πίστα με τόσο πλούσια κληρονομιά. Ανυπομονούμε να παρακολουθήσουμε τον σκληρό ανταγωνισμό και να γιορτάσουμε την κληρονομιά του αθλήματος με τους παθιασμένους οπαδούς στην Ανδαλουσία.”

Ετικέτες