MOTUL WSBK: Αλλάζουν τους κανονισμούς στην Supersport γιατί ξέμειναν από μοτοσυκλέτες!

Παίρνουν ιδέες από το βρετανικό πρωτάθλημα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/11/2020

Τα πράγματα είναι πολύ απλά και ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Μιλάμε φυσικά για τις αλλαγές στους κανονισμούς της κατηγορίας Supersport οι οποίοι έφτασαν να μην αντιστοιχούν στην πραγματικότητα.

Η απόφαση της Honda να μην κάνει Euro 5 το νέο CBR600RR, έχει αφήσει πλέον ως μοναδικές επιλογές των ομάδων το Yamaha R6 και το MV Agusta F3 675 ή αλλιώς θα πρέπει να πάρουν μεταχειρισμένο κάποιο παλαιότερο μοντέλο από άλλη εταιρεία. Θυμίζουμε πως για τα τετρακύλινδρα ο μέγιστος κυβισμός είναι τα 600cc, για τα τρικύλινδρα τα 675cc (το Triumph Daytona είναι πλέον 765cc) και για τα δικύλινδρα τα 750cc (το μικρότερο σε κυβικά Panigale V2 έχει περισσότερα κυβικά από τα Factory 916 των 955/996cc που έτρεχε ο Fogarty).

Για το 2021, το βρετανικό πρωτάθλημα BSB θα επιτρέψει στα Triumph Daytona 765 να συμμετέχουν κανονικά στην κατηγορία Supersport και το ίδιο θα κάνουν για το Ducati Panigale V2. Στο ίδιο πνεύμα θέλει να κινηθεί και η Dorna για το παγκόσμιο πρωτάθλημα από το 2022 και μετά, αφού πρώτα δει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στο βρετανικό πρωτάθλημα. Η βασική ιδέα είναι να δημιουργήσουν ένα αντίστοιχο πλαίσιο με την SSP 300, όπου συμμετέχουν από μονοκύλινδρα 390 κυβικών έως και δικύλινδρα 500 κυβικών. Φυσικά όσο λιγότερα τα κυβικά και οι κύλινδροι τόσο πιο ελεύθεροι θα είναι οι κανονισμοί για μετατροπές, όμως θα πρέπει να καθοριστούν με ακρίβεια ώστε να μην υπάρχει σαφές πλεονέκτημα κάποιου συγκεκριμένου είδους κινητήρα. Άλλωστε ο στόχος είναι να προσελκύσουν όσο περισσότερα εργοστάσια γίνεται, κάτι που δεν πρόκειται να γίνει αν ευνοηθεί αισθητά ένα συγκεκριμένο είδος κινητήρα.

Αν το πρόβλημα ήταν ο ανταγωνισμός μεταξύ αναβατών, τότε θα μπορούσαν να κάνουν ενιαίο με R6 ή CBR600RR ή τέλος πάντων με οποιαδήποτε άλλη supersport που βρίσκεται μεταξύ των δικύλινδρων 500 και των τετρακύλινδρων 1000.   

Ετικέτες

Jonathan Rea - "Δεν καταλαβαίνω την ομάδα μου ή την κατεύθυνση της Kawasaki..."

Παρόλο που η KRT είχε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει +500 rpm ακόμα, δεν το έκανε!
Rea
Από το

motomag

19/7/2023

Παρά την αύξηση των 500 στροφών στον κινητήρα που έλαβε η Kawasaki και είχατε διαβάσει στο MOTO για αυτό, για άγνωστο λόγο η ιαπωνική ομάδα έχει αποφασίσει να μην τις χρησιμοποιήσει, με τον Rea να δηλώνει απογοητευμένος και μπερδεμένος για την απραξία της KRT.

Η Kawasaki πριν τον αγώνα της Imola δέχθηκε νόμιμα βάση του κανονισμού ακόμη μία αύξηση 250 στροφών στον κινητήρα του ZX-10RR -η δεύτερη για φέτος- με την Ducati να χάνει με τη σειρά της 250 στροφές στον κινητήρα του Panigale V4 R. Συνολικά με τις δύο αυξήσεις η Kawasaki κέρδισε 500 στροφές ενώ η Ducati με τη σειρά της έχασε 500. Έχοντας αυτή τη συνθήκη όλοι περίμεναν να είναι πιο ανταγωνιστική η μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρείας στον ιταλικό αγώνα. Ωστόσο, η KRT δεν χρησιμοποίησε τις 500 επιπλέον rpm, και o Jonathan Rea -ο οποίος δεν έχει γευτεί τη χαρά της νίκης εδώ και 21 αγώνες-, δεν κατάφερε να παλέψει με τους Alvaro Bautista και Toprak Razgatlioglu σε κανέναν από τους τρεις αγώνες του Σαββατοκύριακου, αρκούμενος σε δυο τρίτες θέσεις.

Rea

Μετά το τέλος του αγώνα ο Rea έκανε δηλώσεις για την κατεύθυνση που έχει η ομάδα του σχετικά με το θέμα της αύξησης των στροφών. Ο Βρετανός ανέφερε: "Δεν καταλαβαίνω την κατεύθυνση της ομάδας μου ή της Kawasaki με τα όρια στροφών. Δεν έχω ιδέα, τεχνικά, θα πρέπει να μιλήσετε με την ομάδα μου. Οι 500 σ.α.λ. βοηθούν καθώς μπορείς να είσαι πιο επιθετικός με την τελική μετάδοση, να είσαι πολύ πιο σύντομος με την επιτάχυνση καθώς έχεις περισσότερη δύναμη. Υποθέτω ότι με τον νέο εκκεντροφόρο, ο κινητήρας θα έχει καλύτερες προδιαγραφές, οπότε ίσως παράγουμε περισσότερη ισχύ, αλλά δεν ξέρω. Υποθέτω τώρα, οπότε μιλήστε με την ομάδα. Στόχος είναι να είμαστε στο βάθρο και να παλέψουμε για νίκες σε αγώνες που δεν λαμβάνουν πόντους παραχώρησης. Πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί. Ελπίζω να μην τους χρειαστούμε -τους πόντους παραχώρησης- γιατί αυτό θα σημαίνει ότι κάνουμε καλή δουλειά και δεν τους χρειαζόμαστε. Είναι παράξενο.”

Ετικέτες