WSBK - Αλλαγές εκ νέου στο όριο στροφών - Η Ducati χάνει ακόμη 250rpm, η Kawasaki κερδίζει 250rpm

Σε άμεση ισχύ από το Grand Prix της Imola οι νέοι κανονισμοί
WSBK
Από το

motomag

13/7/2023

Μετά από την ανάλυση των έξι πρώτων γύρων της σεζόν, FIM και Dorna WSBK Organization (DWO), βάσει κανονισμού αποφάσισαν να μειώσουν το όριο στροφών στον V4 κινητήρα της Ducati εκ νέου κατά 250 στροφές.

Η κυριαρχία της Ducati στο WSBK συνεχίζεται και ως εκ τούτου ζητείται διέξοδος -βάσει των κανονισμών που ισχύουν- για να μπορέσει κάποιος κατασκευαστής να την κοιτάξει στα μάτια και να υπάρξει ανταγωνισμός στη συνέχεια της αγωνιστικής χρονιάς. Η FIM και η Dorna WSBK Organization (DWO) βάσει του άρθρου 2.4.2.2-3* των κανονισμών του θεσμού, και μετά από εξέταση των επιδόσεων όλων των μοτοσυκλετών μετά το τέλος των έξι πρώτων γύρων, αποφάσισαν να μειώσουν εκ νέου το όριο στροφών της Panigale V4 R κατά 250 στροφές. Έτσι πλέον το όριο για την Ducati Panigale V4 R πέφτει στις 15.600 από τις 15.850 στροφές που ήταν προηγουμένως. Παράλληλα, η Kawasaki επέλεξε να χρησιμοποιήσει 5 κερδισμένους βαθμούς (concession points) -αυτοί απονέμονται στους κατασκευαστές, στους αγώνες Superbike Race 1 & 2, με τους βαθμούς να μοιράζονται από την 1η έως την 5η θέση. Ο τελευταίος παίρνει πέντε βαθμούς, ο προ-τελευταίος 4, κ.ο.κ. Έτσι, οι κατασκευαστές που δεν τα πηγαίνουν καλά μαζεύουν περισσότερους βαθμούς, τους οποίους μπορούν να μετατρέψουν σε άνοδο του ορίου στροφών τους. Κάπως έτσι, η Kawasaki επέλεξε να εξαργυρώσει 5 βαθμούς που έχει συλλέξει από τις κακές τις επιδόσεις, ανεβάζοντας το όριο στροφών της Kawasaki ZX-10 RR στις 15.100 από τις 14.850 rpm. Οι κανονισμοί έχουν άμεση ισχύ, αρχής γενομένης από τον αγώνα της Imola,ο οποίος διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο.

*Το όριο στροφών των κινητήρων μπορεί να προσαρμοστεί (σύμφωνα με το άρθρο 2.4.2.3 του κανονισμού) στο τέλος κάθε τρίτου αγώνα, εφόσον απομένουν τουλάχιστον 3 αγώνες στη σεζόν.

Ετικέτες

Honda HRC-Xavi Vierge: Χωρίζουν οι δρόμοι τους στο WSBK στο τέλος της σεζόν

Δεν ανανεώνει η Honda HRC με τον Καταλανό έπειτα από τέσσερεις σεζόν
Vierge HRC
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

16/9/2025

Ο Xavi Vierge, που εντάχθηκε στη Honda HRC το 2022, θα αποχωρήσει από την ομάδα στο τέλος της φετινής σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike. Ο Ισπανός είχε ως κορυφαία στιγμή του την τρίτη θέση στην Ινδονησία το 2023, ενώ συντέλεσε στην εξέλιξη της CBR1000RR-R,

Ο Vierge βρέθηκε στη Honda μετά από έξι γεμάτες σεζόν στη Moto2, όπου σημείωσε τέσσερα βάθρα, με καλύτερη θέση στο πρωτάθλημα τη 10η το 2020. Από την ένταξή του στο WorldSBK, ο Καταλανός έφερε συνέπεια και σταθερές εμφανίσεις στο top-10, ενώ εκτός από το μοναδικό του βάθρο στο Mandalika το 2023, συμμετείχε και στη νίκη της Honda στις 8 Ώρες της Suzuka την ίδια χρονιά.

Η Honda Racing Corporation σε ανακοίνωσή της τόνισε: “Η συνεργασία μας με τον Xavi Vierge θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025. Ο Vierge συνέβαλε σημαντικά στην ομάδα του WorldSBK και στην εξέλιξη της CBR1000RR-R, δίνοντας πάντα τον καλύτερό του εαυτό, με χαμόγελο, θετικό πνεύμα και επαγγελματισμό. Τον ευχαριστούμε θερμά για όλα όσα πρόσφερε αυτά τα τέσσερα χρόνια”.

Ο Vierge αγωνίστηκε όλα αυτά τα χρόνια δίπλα στον Iker Lecuona, σχηματίζοντας ένα all-rookie δίδυμο το 2022. Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της μετακίνησης του Lecuona στην Aruba.it Ducati και την επιβεβαίωση της αποχώρησης του Vierge, η Honda θα παραταχθεί με ολοκαίνουριο line-up το 2026.