MOTUL WSBK: Αλλάζουν τους κανονισμούς στην Supersport γιατί ξέμειναν από μοτοσυκλέτες!
Παίρνουν ιδέες από το βρετανικό πρωτάθλημα
Από τον
Μπάμπη Μέντη
11/11/2020
Τα πράγματα είναι πολύ απλά και ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Μιλάμε φυσικά για τις αλλαγές στους κανονισμούς της κατηγορίας Supersport οι οποίοι έφτασαν να μην αντιστοιχούν στην πραγματικότητα.
Η απόφαση της Honda να μην κάνει Euro 5 το νέο CBR600RR, έχει αφήσει πλέον ως μοναδικές επιλογές των ομάδων το Yamaha R6 και το MV Agusta F3 675 ή αλλιώς θα πρέπει να πάρουν μεταχειρισμένο κάποιο παλαιότερο μοντέλο από άλλη εταιρεία. Θυμίζουμε πως για τα τετρακύλινδρα ο μέγιστος κυβισμός είναι τα 600cc, για τα τρικύλινδρα τα 675cc (το Triumph Daytona είναι πλέον 765cc) και για τα δικύλινδρα τα 750cc (το μικρότερο σε κυβικά Panigale V2 έχει περισσότερα κυβικά από τα Factory 916 των 955/996cc που έτρεχε ο Fogarty).
Για το 2021, το βρετανικό πρωτάθλημα BSB θα επιτρέψει στα Triumph Daytona 765 να συμμετέχουν κανονικά στην κατηγορία Supersport και το ίδιο θα κάνουν για το Ducati Panigale V2. Στο ίδιο πνεύμα θέλει να κινηθεί και η Dorna για το παγκόσμιο πρωτάθλημα από το 2022 και μετά, αφού πρώτα δει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στο βρετανικό πρωτάθλημα. Η βασική ιδέα είναι να δημιουργήσουν ένα αντίστοιχο πλαίσιο με την SSP 300, όπου συμμετέχουν από μονοκύλινδρα 390 κυβικών έως και δικύλινδρα 500 κυβικών. Φυσικά όσο λιγότερα τα κυβικά και οι κύλινδροι τόσο πιο ελεύθεροι θα είναι οι κανονισμοί για μετατροπές, όμως θα πρέπει να καθοριστούν με ακρίβεια ώστε να μην υπάρχει σαφές πλεονέκτημα κάποιου συγκεκριμένου είδους κινητήρα. Άλλωστε ο στόχος είναι να προσελκύσουν όσο περισσότερα εργοστάσια γίνεται, κάτι που δεν πρόκειται να γίνει αν ευνοηθεί αισθητά ένα συγκεκριμένο είδος κινητήρα.
Αν το πρόβλημα ήταν ο ανταγωνισμός μεταξύ αναβατών, τότε θα μπορούσαν να κάνουν ενιαίο με R6 ή CBR600RR ή τέλος πάντων με οποιαδήποτε άλλη supersport που βρίσκεται μεταξύ των δικύλινδρων 500 και των τετρακύλινδρων 1000.
Marc VDS - To 2024 στο WSBK με δική της ομάδα και αναβάτη τον Sam Lowes
Συνεργασία με την Ducati για παραχώρηση αγωνιστικών Panigale V4 R
Από το
motomag
13/7/2023
H Marc VDS η οποία συμμετέχει στη Moto2 με τον Sam Lowes αποφάσισε να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην αγωνιστική της ιστορία, καθώς θα μεταπηδήσει στο WSBK από την νέα χρονιά, δημιουργώντας τη δική της ομάδα, συνεργαζόμενη με την Ducati η οποία θα της παρέχει τις αγωνιστικές Panigale V4 R.
Η ομάδα από το Βέλγιο η οποία έχει παρουσία στο MotoGP τα τελευταία 14 χρόνια, επέλεξε να εισέλθει στο WSBK με την δική της ομάδα σε συνεργασία με την Ducati, ενώ ο Sam Lowes θα συνεχίσει να είναι ο αναβάτης της ομάδας μεταπηδώντας από τη Moto2 στα Superbikes, καβάλα στην Panigale V4 R. Ο Lowes ο οποίος έχει πάρει 10 νίκες στην Moto2, το 2024 θα κάνει το ντεμπούτο του στο WSBK με την Marc VDS, και εκεί θα αντιμετωπίσει εκτός των άλλων και τον αδερφό του Alex o οποίος αγωνίζεται για την Kawasaki Racing Team WorldSBK.
Ο Marc van der Straten, ιδιοκτήτης και διευθυντής της ομάδας, δήλωσε: "Είμαι ενθουσιασμένος και έτοιμος να ξεκινήσω αυτή τη νέα περιπέτεια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Μου δίνει ακόμη μεγαλύτερη χαρά να το κάνω με τον σπουδαίο αναβάτη μας, τον Sam Lowes. Είμαι επίσης πολύ περήφανος που ξεκινάω αυτή τη νέα περιπέτεια με τη Ducati, η οποία είναι αναμφισβήτητα η μοτοσυκλέτα που πρέπει να έχει κανείς στο WorldSBK. Αυτή η ευκαιρία για επέκταση έρχεται την ιδανική στιγμή. Μετά από 14 χρόνια στο MotoGP, όπου η Marc VDS Racing Team έδειξε μεγάλες δυνατότητες, είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε μια νέα πρόκληση. Έχουμε αγωνιστεί στις κατηγορίες Moto3, Moto2, MotoGP και MotoE και έχουμε κερδίσει τρεις τίτλους. Καθώς πρόκειται για ένα μακροχρόνιο project, θα επιδιώξουμε να προσαρμοστούμε γρήγορα, ώστε να μπορέσουμε να βρεθούμε στην πρώτη θέση το συντομότερο δυνατό. Είναι επίσης πηγή υπερηφάνειας που κάνουμε αυτό το βήμα με τον Sam Lowes, έναν σπουδαίο αναβάτη που έχει δείξει τι μπορεί να κάνει στη Moto2 και που μοιράζεται τις αξίες και την τεχνογνωσία της ομάδας μας. Τέλος, η στήριξη στην εμπειρία και την επιτυχία της Ducati ολοκληρώνει ένα πακέτο που έχει όλα τα φόντα να είναι τέλειο και συναρπαστικό!"
Ο Paolo Ciabatti, αγωνιστικός διευθυντής της Ducati Corse, πρόσθεσε: "Είμαστε πολύ χαρούμενοι που καλωσορίζουμε την Marc VDS Racing Team στην οικογένεια της Ducati στο WSBK! Η Marc VDS είναι μία από τις πιο επαγγελματικές και επιτυχημένες δομές στη Moto2, με τρεις κατακτήσεις Παγκόσμιων Τίτλων, και η συμμετοχή της στο WSBK την επόμενη χρονιά με την άκρως ανταγωνιστική Panigale V4 R σίγουρα θα προσθέσει μεγαλύτερη αξία σε ολόκληρο το Πρωτάθλημα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά, επίσης εκ μέρους της Ducati Corse, τον Marc van der Straten για την εμπιστοσύνη και τη δέσμευσή του σε αυτό το συναρπαστικό νέο αγωνιστικό project μαζί με την Ducati".
Ο Lowes δήλωσε σχετικά με την επερχόμενη μετακίνηση του στο WSBK: "Έχω πολλά να μάθω στη νέα κατηγορία, συμπεριλαμβανομένης της μοτοσυκλέτας, των ελαστικών και κάποιων νέων πιστών. Έχω μεγάλο κίνητρο και είμαι ενθουσιασμένος για αυτή την ευκαιρία. Είμαι πολύ ανοιχτόμυαλος και έτοιμος να προσαρμοστώ και να μάθω ό,τι χρειάζομαι για να είμαι ανταγωνιστικός στο WSBK. Πάντα είχα στόχο να αγωνιστώ εκεί, και μετά την κατάκτηση του τίτλου στο World Supersport το 2013 ήταν ένα φυσιολογικό βήμα. Ωστόσο επέλεξα να δοκιμάσω στο MotoGP. Είμαι χαρούμενος και περήφανος που είχα μια τόσο καλή καριέρα στον θεσμό του MotoGP και την απόλαυσα πολύ. Αισθάνομαι ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να πάω στο WSBK και να δοκιμάσω μια διαφορετική μοτοσυκλέτα και να μάθω πώς να οδηγώ μια superbike. Πιστεύω επίσης στον εαυτό μου και ξέρω ότι μπορώ να πετύχω καλά αποτελέσματα. Είναι προνόμιο να οδηγώ για την Marc VDS Racing Team, και το να κάνουμε μαζί αυτό το βήμα είναι ένα σπουδαίο συναίσθημα, καθώς είμαι σίγουρος ότι μπορεί να γίνει μια δυνατή και κορυφαία ομάδα και στο WSBK. Είμαι πολύ ευγνώμων στον Marc van der Straten που με εμπιστεύτηκε για να ξεκινήσω αυτό το νέο project. Έχουμε μια σπουδαία σχέση, έχουμε πετύχει ωραία πράγματα μαζί και στοχεύουμε σε πολλά περισσότερα!"