Motul WSBK Donington Park 2019 FP1: Ο Sykes στην κορυφή

Εκτός δεκάδας τα Ducati
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/7/2019

Το Motul WSBK επέστρεψε σήμερα στην γενέτειρά του, το Donington Park, εκεί που όλα ξεκίνησαν το 1988. Τα πρώτα δοκιμαστικά ολοκληρώθηκαν και ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team), που έχει κερδίσει εννέα φορές σε αυτή τη πίστα, βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων. Πίσω του, ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing), ο Τούρκος που έχει εντυπωσιάσει αρκετά φέτος, ιδίως μετά την δεύτερη θέση που πήρε στο δεύτερο σκέλος του Misano, μετά την επική μάχη που έδωσε με τον Rea για τη νίκη. Τρίτος στον πίνακα των χρονομετρήσεων, ήρθε ο Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) όμως δυο λεπτά πριν την λήξη των δοκιμών είχε ένα lowsiding στη τέταρτη στροφή της πίστας, την Old Harpin, χωρίς να δείχνει ότι τραυματίστηκε. Για τον Lowes είναι ένας ξεχωριστός αγώνας, καθώς το σπίτι του πλέον απέχει μόλις οκτώ χιλιόμετρα απ’ την πίστα και θέλει να πάει για τη νίκη, μιας και αποτελεί την έδρα του (όπως και όλων των υπόλοιπων Άγγλων αναβατών του πρωταθλήματος).

O Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) ήρθε τέταρτος με τον Ολλανδό Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) να κλείνει την πεντάδα. Να θυμίσουμε πως ο Ολλανδός κατά τη διάρκεια των FP2 του Misano είχε ένα τρομακτικό highside με αποτέλεσμα να σπάσει τον δεξί του καρπό, δύο πλευρά και να πάθει διάσειση και κατά συνέπεια ήταν απρόσμενη η συμμετοχή του στον αγώνα. Λίγο πριν την έναρξη του αγωνιστικού τριημέρου είπε πως το οστό του καρπού του βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση μεητ φυσική του κατάσταση να βρίσκεται στο 90% και θέλει να βάλει τα δυνατά του ώστε στον επικείμενο αγώνα να πάρει όσους περισσότερους βαθμούς μπορεί. Επίσης, ανέφερε πως δεν θα ξέρει σίγουρα πόσο καλά θα τα πάει μέχρι να δει τις επιδόσεις του στα δοκιμαστικά και κρίνοντας απ’ το χρόνο στην FP1, που ήταν στο 1:28,529 (1:28,195 ήταν πέρσι ο χρόνος του στο δεύτερο σκέλος, το οποίο κέρδισε κιόλας) μπορούμε να πούμε ότι έχει τα φόντα ώστε να δώσει έναν καλό αγώνα. Το θέμα όμως είναι για πόση ώρα θα μπορέσει να διατηρήσει αυτό το ρυθμό…

Έκτος βρέθηκε ο Jordi Torres (Team Pedercini Racing) μπροστά απ’ τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK). Όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων ήταν ο περσινός πρωταθλητής Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) και όπως όλοι οι αναβάτες εστίασε στις δοκιμές του να ρυθμίσει όσο το δυνατόν καλύτερα τη μοτοσυκλέτα του. Ο Peter Hickman (BMW Motorrad WorldSBK Team), που αντικαθιστά τον Markus Reiterberger βρέθηκε εντός της δεκάδας, στην ένατη θέση. Η δεκάδα έκλεισε με τον Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK), αφήνοντας έξω απ’ αυτή τον Ισπανό Alvaro Bautista (Aruba.IT Racing – Ducati). Ο Ισπανός αναβάτης μπορεί να βρίσκεται εκτός της δεκάδας και ίσως αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν ξέρει τόσο καλά την πίστα και πως ψάχνει να βρει τις κατάλληλες ρυθμίσεις για την V4 R. Ο Eugene Laverty (Team Goeleven) μετά από σχεδόν δύο μήνες αποχής απ’ τους αγώνες κατάφερε να επιστρέψει στην ενεργό δράση και θα λάβει μέρος στον επικείμενο αγώνα, ενώ ήρθε τελευταίος στα δοκιμαστικά και οφείλεται τόσο στην μεγάλη αποχή του απ’ τη σέλα της V4 R όσο και στην κατάσταση της υγείας του.

 
  1. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’27.790
  2. Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) +0.377
  3. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) +0.626
  4. Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) +0.692
  5. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) +0.739
  6. Jordi Torres (Team Pedercini Racing) +0.790
Ετικέτες

FIM / Dorna - Νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών αποκλειστικά για γυναίκες

Το 2024 η έναρξη του πρωταθλήματος που θα διεξαχθεί με μοτοσυκλέτες του ίδιου κατασκευαστή
FIM Women's Motorcycle World Championship
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/5/2023

Στην πίστα της Jerez, είχαμε την ανακοίνωση των FIM και Dorna για το νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών της FIM. Στόχος είναι να διευκολύνει την πρόσβαση των γυναικών στους αγώνες μοτοσυκλέτας, και να δημιουργήσει μια νέα πλατφόρμα εκπροσώπησης τους.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών για τις γυναίκες αναμένεται να ξεκινήσει το 2024 και θα διεξάγεται παράλληλα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MOTUL FIM Superbike. Στόχος όλων είναι η πρώτη σεζόν να περιλαμβάνει έξι γύρους, με δύο αγώνες ανά γύρο. Ο προμηθευτής μοτοσυκλετών για το νέο αυτό πρωτάθλημα θα είναι ένας και αυτός θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω, ενώ για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα ούτε ο τύπος, ούτε ο κυβισμός των μοτοσυκλετών του Πρωταθλήματος, αν και οι πρώτες δηλώσεις κάνουν λόγο για Supersport κυβισμό ως το πιο πιθανό φορμά. Κάποιες πρώτες εικασίες για τη μοτοσυκλέτα του θεσμού περιλαμβάνουν τις Yamaha R7, Aprilia RS660, και Kawasaki Ninja 650. 

Ana Carrasco

Θυμίζουμε πως το 2018 η Ana Carrasco έγινε η μόνη γυναίκα που κατάφερε, αγωνιζόμενη απέναντι στους άντρες, να πάρει Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σε θεσμό αγώνων μοτοσυκλέτας στην άσφαλτο, όμως τώρα FIM & Dorna θέλουν να προσελκύσουν πολλές περισσότερες γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλέτας, με έναν πιο φιλικό και στοχευμένο σε εκείνες θεσμό.

FIM Women's Motorcycle World Championship

Ο Jorge Viegas, Πρόεδρος της FIM δήλωσε: “Είναι η πρώτη φορά από το 1904 που θα υπάρχει την επόμενη χρονιά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών Γυναικών της FIM. Το σκεφτήκαμε καλά, ενώ είχαμε και αρκετά αιτήματα για έναν τέτοιο θεσμό. Το σχέδιό μας είναι να έχουμε έξι αγώνες στην Ευρώπη, ενώ θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για τον προμηθευτή των μοτοσυκλετών, που θα είναι κοινός για όλες τις συμμετέχουσες. Θα προσπαθήσουμε να έχουμε γυναίκες από όλο τον κόσμο σε αυτό το νέο Πρωτάθλημα που θέλουμε να αναδειχθεί σε κορωνίδα του σπορ για τις γυναίκες, και όχι απλώς μια ενδιάμεση κατηγορία για να μεταβούν οι συμμετέχουσες σε άλλο θεσμό. Επιθυμούμε να δούμε το Πρωτάθλημα να μπορεί να στηρίξει οικονομικά τις γυναίκες που θα συμμετέχουν, ως επαγγελματίες.”

Ο Gregorio Lavilla, εκτελεστικός διευθυντής του WorldSBK με τη σειρά του ανέφερε: "Όταν ενημερώθηκα για αυτό το σχέδιο και τις δυνατότητές του, έδειξα μεγάλο ενδιαφέρον και είχα μεγάλο ενθουσιασμό. Επί του παρόντος, σκεφτήκαμε ότι ο θεσμός του World Superbike θα μπορούσε να είναι ένα από τα μέρη για να ξεκινήσει αυτή η ιδέα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι θα διεξαχθεί μόνο εκεί. Είναι στο χέρι της Dorna, και θα δούμε πώς θα εξελιχθεί. Δεν έχουμε ακόμα σχεδιάσει όλες τις λεπτομέρειες, καθώς το project εξελίσσεται συνεχώς. Είναι σημαντικό να διευρύνουμε τις διαθέσιμες ευκαιρίες, και το νέο Πρωτάθλημα αποτελεί μεγάλη πρόκληση, όμως πρέπει να είμαστε περήφανοι που μπορούμε να προσφέρουμε αυτή την ευκαιρία. Στο τέλος της σεζόν θα ήθελα να δω μια καλή εξέλιξη για τον εν λόγω θεσμό ώστε να έχουμε περισσότερες αγωνιζόμενες στο μέλλον. Η καλύτερη αρχή είναι μια ‘μονομάρκα’, με μοτοσυκλέτες του ίδιου κατασκευαστή, ενώ παρόλο που ακόμα δεν έχουμε συμφωνήσει στις τελικές λεπτομέρειες, αναμένουμε κυβισμό κοντά σε εκείνο της Supersport κατηγορίας.”

Η Françoise Emery, CEO της FIM δήλωσε: "Δημιουργήσαμε μια επιτροπή για τις γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλετών εδώ και είκοσι χρόνια, οπότε δεν είναι πραγματικά κάτι καινούργιο στη FIM. Προσπαθούμε να προωθήσουμε και να υποστηρίξουμε τις γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλέτας. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να προσφέρουμε στις γυναίκες αγωνιζόμενες όλες τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες ώστε να βρεθούν σε επαγγελματικό επίπεδο στους αγώνες πίστας. Έχουμε ήδη πρωταθλήματα στο Motocross, στο Enduro και στο Trial, ενώ τώρα είμαστε στην ευχάριστη θέση να ξεκινήσουμε ένα γυναικείο πρωτάθλημα στην άσφαλτο."

Ο Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports σχολίασε: "Συνηθίζουμε να κάνουμε ανακοινώσεις σε έκτακτες συνεντεύξεις τύπου, και η σημερινή είναι πραγματικά έκτακτη! Μετά από πολλή σκέψη, πήραμε μια απόφαση μαζί με τη FIM, απόφαση που είναι πολύ σημαντική τόσο για εμάς όσο και για το μέλλον του κόσμου της μοτοσυκλέτας.”

FIM Women's Motorcycle World Championship
Ετικέτες