Σε αποθεραπεία ο Michael van der Mark

Οι τραυματισμοί του μετά το highsiding
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

24/6/2019

Ο Michael van der Mark, απ’ την Jerez είχεξεκινήσει να ανεβαίνει δυναμικά στη μάχη για την κορυφαία θέση και μάλιστα κατέκτησε την πρώτη του νίκη φέτος στο δεύτερο σκέλος. Με ακμαίο ηθικό ξεκίνησε στα ελεύθερα δοκιμαστικά πριν τον αγώνα του Misano να είναι πολύ ανταγωνιστικός και έδειχνε πως θα είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στον επικείμενο αγώνα. Όμως, κατά τη διάρκεια των FP2, λίγο πριν τη λήξη τους, είχε ένα πολύ άσχημο highsiding στην τελευταία στροφή της πίστας. Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτό, η R1 του van der Mark μετατράπηκε σε μαινόμενο ταύρο την ώρα που ξαναβρήκε πρόσφυση ο πίσω τροχός, με αποτέλεσμα να τον τινάξει με δύναμη στον αέρα και να χτυπήσει στο έδαφος με σφοδρότητα. Όπως είχαμε αναφέρει, ο van der Mark μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Misano και το τελευταίο που ένοιαζε αυτόν και την ομάδα του, που καρδιοχτύπησε, ήταν το γεγονός ότι έχασε τον 7ο γύρο του πρωταθλήματος.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης εξέτασης, οι γιατροί του νοσοκομείου διέγνωσαν πως είχε πάθει διάσειση και πως είχε κατάγματα στο δεξί καρπό και στα πλευρά 9 και 10. Ο Δρ. Alfredo Britonti και o διευθυντής του ορθοπεδικού τμήματος Δρ. Stefano Landi ανέλαβαν τον Michael van der Mark ως περιστατικό τους. Μάλιστα, ο Landi είναι ένας ορθοπεδικός γιατρός με εξειδίκευση στην ορθοπεδική και τραυματιολογία ιδίως των άκρων. Το πρώτο χειρουργείο στο δεξί καρπό, στη κερκίδα συγκεκριμένα, στέφθηκε με επιτυχία και ο van der Mark σήμερα θα πάρει εξιτήριο απ’ το νοσοκομείο ώστε να επιστρέψει πίσω στο Rotterdam, όπου θα συνεχίσει την αποκατάστασή του.

Επίσης, έχει ξεφύγει απ’ τους κινδύνους που μπορούν να προκύψουν λόγω της διάσεισης, ενώ παραμένει άγνωστο ακόμη το πόσο διάστημα που θα χρειαστεί μέχρι να επανέλθει. Το ευτύχημα είναι πως ο τραυματισμός του δεν ήταν μοιραίος, όμως του συνέβη πάνω στην ώρα που είχε αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Είναι ακόμη τρίτος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, όμως ο Lowes, που είναι τέταρτος, θέλει 24 βαθμούς για να τον φτάσει και όπως όλα δείχνουν θα τα καταφέρει, εκτός αν ο van der Mark μπορέσει ως να ανακάμψει πριν τον 8ο γύρο του πρωταθλήματος που απέχει μόλις δυο εβδομάδες.

Ετικέτες

WSBK-Alvaro Bautista: Ξέσπασμα του Ισπανού για τους κανονισμούς περί συνολικού βάρους

Για διάκριση κάνει λόγο ο Bautista - Ζητά να επανεξεταστούν οι κανονισμοί
Bautista against WSBK weight rule
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/7/2025

Ως άδικους χαρακτήρισε ο Alvaro Bautista τους κανονισμούς για το ελάχιστο συνδυασμένο βάρος αναβάτη-μοτοσυκλέτας στο WorldSBK, οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ το 2024, ενώ πρόσθεσε ότι προάγουν τις διακρίσεις ανεξάρτητα από την οδηγική ικανότητα του εκάστοτε αναβάτη.

Ο Ισπανός αναβάτης της Ducati, δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής το 2022 και το 2023, βρίσκεται φέτος στην τρίτη θέση της βαθμολογίας, χωρίς νίκη μετά από έξι γύρους, και ισχυρίζεται ότι ο νέος κανονισμός τον έχει επηρεάσει αρνητικά κάτι που αποδεικνύεται και από τα αποτελέσματά του εντός πίστας.

Ο Bautista, του οποίου το συμβόλαιο με την Ducati λήγει στο τέλος της αγωνιστικής σεζόν, δεν έχει προς το παρόν προχωρήσει σε συμφωνία με κάποια ομάδα για το 2026 και φαίνεται πως σε αυτή την εξέλιξη έχει συμβάλει ο κανονισμός που δεν τον ευνοεί λόγω της σωματοδομής του και του βάρους του που βρίσκεται στα μόλις 58 κιλά.

Ο επίμαχος κανονισμός προβλέπει πως το συνολικό βάρος αναβάτη και μοτοσυκλέτας πρέπει να είναι τουλάχιστον 168 κιλά. Αν αυτός ο αριθμός δεν επιτυγχάνεται, τότε προστίθενται 0,5 κιλά επιπλέον βάρος για κάθε κιλό που λείπει. Ο κανονισμός αυτός εισήχθη μετά την εντυπωσιακή κυριαρχία του Bautista το 2023, όταν και κέρδισε 27 από τους 36 αγώνες, εμφανίζοντας σημαντικό πλεονέκτημα ταχύτητας, κυρίως στις ευθείες.

Αν και η πρόθεση της διοργανώτριας αρχής ήταν να εξισορροπήσει τις διαφορές μεταξύ αναβατών με διαφορετικά σωματικά χαρακτηριστικά, ο Bautista υποστηρίζει ότι τελικά o κανονισμός αυτός στρέφεται εναντίον των μικρόσωμων οδηγών, μετατρέποντας τα φυσικά τους χαρακτηριστικά σε αγωνιστικό μειονέκτημα. Όπως τονίζει, η φυσική του σωματοδομή δεν αντικατοπτρίζει την ικανότητά του ως αναβάτη και η επιβολή πρόσθετου βάρους τον έχει αναγκάσει να αγωνίζεται με περιορισμούς που δεν βασίζονται στην απόδοσή του και εν τέλει τον αδικούν.

Σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Ισπανός τόνισε πως η σιωπή που κράτησε μέχρι τώρα είχε στόχο να μην προκαλέσει εντάσεις, αλλά αισθάνεται πλέον την ανάγκη να ανοίξει έναν ευρύτερο διάλογο για την κουλτούρα και τα τεχνικά κριτήρια του αθλήματος. Υποστηρίζει ότι η αθλητική αξιολόγηση δεν μπορεί να βασίζεται αποκλειστικά στα κιλά, και να αποτελεί τροχοπέδη για άλλες παραμέτρους, όπως η ευφυΐα στην πίστα, το ένστικτο και η σχέση του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, κάλεσε τους αρμόδιους να επανεξετάσουν τους κανονισμούς ώστε το άθλημα να γίνει πιο δίκαιο και χωρίς αποκλεισμούς για τους αναβάτες κάθε σωματοδομής.

Ετικέτες