Motul WSBK Donington Park 2019 FP1: Ο Sykes στην κορυφή

Εκτός δεκάδας τα Ducati
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/7/2019

Το Motul WSBK επέστρεψε σήμερα στην γενέτειρά του, το Donington Park, εκεί που όλα ξεκίνησαν το 1988. Τα πρώτα δοκιμαστικά ολοκληρώθηκαν και ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team), που έχει κερδίσει εννέα φορές σε αυτή τη πίστα, βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων. Πίσω του, ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing), ο Τούρκος που έχει εντυπωσιάσει αρκετά φέτος, ιδίως μετά την δεύτερη θέση που πήρε στο δεύτερο σκέλος του Misano, μετά την επική μάχη που έδωσε με τον Rea για τη νίκη. Τρίτος στον πίνακα των χρονομετρήσεων, ήρθε ο Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) όμως δυο λεπτά πριν την λήξη των δοκιμών είχε ένα lowsiding στη τέταρτη στροφή της πίστας, την Old Harpin, χωρίς να δείχνει ότι τραυματίστηκε. Για τον Lowes είναι ένας ξεχωριστός αγώνας, καθώς το σπίτι του πλέον απέχει μόλις οκτώ χιλιόμετρα απ’ την πίστα και θέλει να πάει για τη νίκη, μιας και αποτελεί την έδρα του (όπως και όλων των υπόλοιπων Άγγλων αναβατών του πρωταθλήματος).

O Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) ήρθε τέταρτος με τον Ολλανδό Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) να κλείνει την πεντάδα. Να θυμίσουμε πως ο Ολλανδός κατά τη διάρκεια των FP2 του Misano είχε ένα τρομακτικό highside με αποτέλεσμα να σπάσει τον δεξί του καρπό, δύο πλευρά και να πάθει διάσειση και κατά συνέπεια ήταν απρόσμενη η συμμετοχή του στον αγώνα. Λίγο πριν την έναρξη του αγωνιστικού τριημέρου είπε πως το οστό του καρπού του βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση μεητ φυσική του κατάσταση να βρίσκεται στο 90% και θέλει να βάλει τα δυνατά του ώστε στον επικείμενο αγώνα να πάρει όσους περισσότερους βαθμούς μπορεί. Επίσης, ανέφερε πως δεν θα ξέρει σίγουρα πόσο καλά θα τα πάει μέχρι να δει τις επιδόσεις του στα δοκιμαστικά και κρίνοντας απ’ το χρόνο στην FP1, που ήταν στο 1:28,529 (1:28,195 ήταν πέρσι ο χρόνος του στο δεύτερο σκέλος, το οποίο κέρδισε κιόλας) μπορούμε να πούμε ότι έχει τα φόντα ώστε να δώσει έναν καλό αγώνα. Το θέμα όμως είναι για πόση ώρα θα μπορέσει να διατηρήσει αυτό το ρυθμό…

Έκτος βρέθηκε ο Jordi Torres (Team Pedercini Racing) μπροστά απ’ τον Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK). Όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων ήταν ο περσινός πρωταθλητής Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) και όπως όλοι οι αναβάτες εστίασε στις δοκιμές του να ρυθμίσει όσο το δυνατόν καλύτερα τη μοτοσυκλέτα του. Ο Peter Hickman (BMW Motorrad WorldSBK Team), που αντικαθιστά τον Markus Reiterberger βρέθηκε εντός της δεκάδας, στην ένατη θέση. Η δεκάδα έκλεισε με τον Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK), αφήνοντας έξω απ’ αυτή τον Ισπανό Alvaro Bautista (Aruba.IT Racing – Ducati). Ο Ισπανός αναβάτης μπορεί να βρίσκεται εκτός της δεκάδας και ίσως αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν ξέρει τόσο καλά την πίστα και πως ψάχνει να βρει τις κατάλληλες ρυθμίσεις για την V4 R. Ο Eugene Laverty (Team Goeleven) μετά από σχεδόν δύο μήνες αποχής απ’ τους αγώνες κατάφερε να επιστρέψει στην ενεργό δράση και θα λάβει μέρος στον επικείμενο αγώνα, ενώ ήρθε τελευταίος στα δοκιμαστικά και οφείλεται τόσο στην μεγάλη αποχή του απ’ τη σέλα της V4 R όσο και στην κατάσταση της υγείας του.

 
  1. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’27.790
  2. Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) +0.377
  3. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) +0.626
  4. Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) +0.692
  5. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) +0.739
  6. Jordi Torres (Team Pedercini Racing) +0.790
Ετικέτες

Γιάννης Περιστεράς - Μια κακή θέση στη σχάρα εκκίνησης στο Assen δεν του επέτρεψε να αναδειχθεί

Ξεκινώντας 30ος, ανέβηκε μέχρι την 23η θέση στην τελική κατάταξη, χάνοντας μόλις 3 δέκατα κάθε γύρο σε σχέση με τους πρώτους
Περισεράς Assen 23
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/4/2023

Στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία-φυτώριο WSSP300, μια κακή θέση στη σχάρα εκκίνησης κάνει σχεδόν αδύνατη την επίτευξη μιας κορυφαίας θέσης. Παρόλα αυτά, ο Γιάννης Περιστεράς κατάφερε να κερδίσει 7 θέσεις στην τελική κατάταξη στο Assen, με ρυθμό αγώνα πολύ κοντά σε εκείνο των πρώτων αναβατών.

Στη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που αγωνίζεται με την Ιταλική ομάδα ProGP Racing και την Yamaha R3, στον αγώνα της Ολλανδίας, ο Γιάννης Περιστεράς δεν κατάφερε να βρει τον προσδοκούμενο για εκείνον ρυθμό στα δοκιμαστικά με συνέπεια να εκκινήσει από την 30η θέση της σχάρας εκκίνησης.

Παρά το ντεσαβαντάζ αυτό, ο νεαρός Έλληνας αναβάτης ανέβηκε αρκετές θέσεις, χάνοντας ελάχιστα δέκατα κάθε γύρο σε σχέση με τους πρώτους αναβάτες ενώ από τον 6ο έως τον 10ο γύρο είχει ακριβώς τον ίδιο ρυθμό με τους αναβάτες που συμπλήρωσαν το βάθρο του αγώνα. Εν τέλει, η ομάδα της ProGP Racing δήλωσε ικανοποιημένη με τα αποτελέσματα της τηλεμετρίας του αγώνα του Περιστερά, με επόμενο στόχο την επίτευξη μιας καλύτερης θέσης στις κατατακτήριες δοκιμές του επόμενου αγώνα στη Βαρκελώνη, ώστε να μπορέσει ο αναβάτης τους να παλέψει για τους πρώτους του βαθμούς.

Περιστεράς Assen 23

ΟΜΑΡ ΜΕΝΓΚΙ – Ιδιοκτήτης & Διευθυντής ProGP Racing: “Είχαμε την ατυχία ο Devis (Bergamini) να πέσει την ώρα που έδινε τη μάχη για το βάθρο, αλλά είχαμε τη χαρά να δούμε έναν καλό αγώνα από τον Γιάννη (Περιστερά), που είχε φανταστικό ρυθμό μέχρι και τους τελευταίους γύρους. Είμαι σίγουρος ότι αν ξεκινούσε στη μέση του grid, κοντά στη 15αδα, θα έδινε και αυτός τη μάχη για το βάθρο, αφού άλλωστε και στις χειμερινές δοκιμές ήταν σε ίδιους χρόνους με τον Devis. Θα δουλέψουμε στη στρατηγική των Κατατακτηρίων, ώστε στην Βαρκελώνη να μπορεί να ξεκινήσει από τις πρώτες σειρές της εκκίνησης. Είναι το μόνο που χρειάζεται αυτή τη στιγμή”. 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΑΣ – ProGP Racing, 23oς: “Από τη μία μεριά είμαι ευχαριστημένος που είχα το ρυθμό των πρώτων του γκρουπ και έβλεπα τους πρώτους μέχρι σχεδόν το τέλος του αγώνα. Από την άλλη έπρεπε να είχα κάνει τους σημερινούς χρόνους από χθες, ώστε να είχα ξεκινήσει σε καλύτερες θέσεις. Μου έλειπε λίγο η αυτοπεποίθηση στις στροφές με υψηλές ταχύτητες που έχει το Άσσεν, αλλά σήμερα ξαναβρήκα την αίσθηση που είχα πέρυσι στο Portimao, που τερμάτισα μόλις 5'' πίσω από το νικητή. Νομίζω ότι σήμερα είναι ο δεύτερος καλύτερός μου αγώνας αυτά τα δύο χρόνια, και τώρα θα συνεχίσω την προετοιμασία για την Βαρκελώνη, όπου είχα ανεβεί στο βάθρο πριν δύο χρόνια, στην κατηγορία Yamaha R3 European Cup. Να συμπληρώσω ότι ήταν συγκινητικό και μου έδωσε δύναμη το ότι είδα την Ελληνική σημαία στην κεντρική κερκίδα της πίστας. Το #racing4greece φαίνεται ότι πιάνει τόπο.” 

Την προσπάθεια υποστηρίζουν οι: Yamaha ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, Kenon caffe Le Greche, MouratisGP, SHOEI, IXS, SIDI, TZORTZOPOULOS MOTO & FASHION, Pirelli – INTRAMOTO, KARASSULIS International Transport, House Of Wheels, SIXT, Georgopoulos Racing, Extreme Track Days, Rider Repair Graphics, Extra Products Tassoulis, Papastavrou Shops, RISE, AM Παπαγεωργίου, MGP.gr, Peristeras Tyres. #racing4greece