MOTUL WSBK Imola – Εντυπωσιακό ατύχημα διακόπτει τον αγώνα

Σε άψογη κατάσταση ο Laverty
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

13/5/2017

Κόκκινη σημαία για τον πρώτο αγώνα στην Imola για το MOTUL SBK, όταν η Aprilia RSV4 RF του Eugene Laverty (Milwaukee Aprilia) κατέληξε στον τοίχο ανάμεσα στις στροφές 17 και 18, έπειτα από επαφή με την Yamaha YZF-R1 του Sam Lowes.

Ο Laverty και ο Lowes προσπεράστηκαν από την MV Agusta που φαίνεται στην αρχή του video, με τον Lowes να προσπαθεί να ακολουθήσει στην κατηφορική προσπερνώντας με την σειρά του στα φρένα τον Laverty. Είναι ιδιαίτερη στροφή με χαμηλή πρόσφυση όμως και αναγκάστηκε να ανοίξει γραμμή ωθώντας έτσι και τον Laverty. Με το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας του και το πόδι, ο Lowes ξήλωσε το εμπρός φτερό του Laverty και θα μπορούσε η φάση να είχε τελειώσει εκεί, με τον Laverty να μένει μπροστά. Όμως το φτερό σφήνωσε στο πιρούνι, και ο Laverty βρέθηκε να πηγαίνει ευθεία, κάνοντας την πολύ σοφή απόφαση να αφήσει την μοτοσυκλέτα που καρφώθηκε με δύναμη στον τοίχο και τυλίχτηκε στις φλόγες. Η Imola είναι μία ιστορική πίστα, που η πόλη μεγάλωσε γύρω της με την πάροδο του χρόνο, κλείνοντάς την ασφυκτικά. Δέχεται επικρίσεις για την έλλειψη χώρου, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση, ακόμα κι αν υπήρχε χώρος το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο.

 

Ο Laverty σηκώθηκε αμέσως, αλλά προληπτικά μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο, εξαιτίας της ταχύτητας που είχε κατά την πτώση, παίρνοντας εξιτήριο έπειτα από λίγο χωρίς τον παραμικρό τραυματισμό.Το ατύχημα έφερε κόκκινη σημαία στον αγώνα, επίσης εξαιτίας της ιδιαιτερότητας της Imola, αλλά με περισσότερα από τα δύο τρίτα συμπληρωμένα, μόλις έξι γύρους πριν το τέλος, οι τελικές θέσεις λήφθηκαν βάση της κατάταξης την στιγμή της σημαίας. Δεν έπαιξε κανένα ρόλο στην κατάταξη. Ακόμα κι αν έτρεχαν μέχρι να τελειώσει η βενζίνη και συνέχιζαν σπρώχνοντας για όσο κρατούν οι δυνάμεις τους, πάλι δεν θα έχανε την πρώτη θέση ο Chaz Davies, της Aruba.it Racing Ducati, που από την αρχή του αγώνα οδηγούσε αδιαφιλονίκητα πρώτος.

Ο κλασσικός «ύποπτος» των WSBK, ο Jonathan Rea της Kawasaki Racing Team πήρε την δεύτερη θέση και τους πολύτιμους πόντους για το πρωτάθλημα, με τον Marco Melandri, ομόσταυλο του Chaz Davies, να συμπληρώνει το βάθρο. Αυτή ήταν και η μόνη θέση που θα μπορούσε να αλλάξει αν συνέχιζε ο αγώνας, καθώς ο Tom Sykes της Kawasaki Racing Team ετοιμαζόταν να επιτεθεί από την τέταρτη θέση, με τον Xavi Fores της BARNI Racing Team να ακολουθεί στην πέμπτη. Ο Nicky Hayden εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη και ο Jordi Torres από.. σωματική.

Ο επόμενος αγώνας, θα γίνει αύριο στις 14:00 δική μας ώρα.

 

Η αντίδραση στο box της Aprilia την στιγμή του ατυχήματος:

Ετικέτες

Motul WSBK 2019 FP2: Πρώτος με πλατύ χαμόγελο ο Sykes!

Προβληματισμένος ο Bautista
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/7/2019

Ο καιρός ήταν με το μέρος τον αναβατών και οι καλές συνθήκες στην πίστα επέτρεψαν στους αναβάτες να εκμεταλλευτούν πλήρως τη σημερινή μέρα. Με την λήξη των FP2 είχαν περισσότερα δεδομένα τόσο για τις αγωνιστικές γραμμές τους όσο για το σετάρισμα των ρυθμίσεων των μοτοσυκλετών τους. Ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) κυριάρχησε για άλλη μια φορά στα δοκιμαστικά. Με ένα φαρδύ χαμόγελο είπε πως είναι πάρα πολύ ευχαριστημένος σχετικά με την πορεία του στα ελεύθερα δοκιμαστικά και ότι οφείλεται κυρίως στην ομάδα του, καθώς είχε ρυθμίσει την S1000RR πάρα πολύ καλά πληρώντας τις απαιτήσεις της πίστας, με αποτέλεσμα να αισθάνεται πολύ άνετα. Συνέχισε λέγοντας πως στις FP2 δοκίμασαν ορισμένες διαφορετικές ρυθμίσεις και δεν εστίασε στο να κάνει γρήγορους γύρους. Ο ταχύτερος χρόνος του ήταν στο 1:27,733… τέσσερα δέκατα κάτω απ’ το χρόνο του περσινού νικητή στο Donington Park, Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team).

Ο Alex Lowes, ομόσταβλος του van der Mark, ολοκλήρωσε την FP2 κερδίζοντας μια θέση ερχόμενος δεύτερος. Έμεινε ευχαριστημένος απ’ τη σημερινή μέρα, παρά την πτώση του στην FP1 επειδή πίεσε στην Old Harpin (η τέταρτη στροφή της πίστας) με τα ελαστικά να είναι ακόμη κρύα. Όπως παραδέχτηκε ο ίδιος ήταν ένα χαζό λάθος και θα έπρεπε να το γνωρίζει λόγω της εμπειρίας του, εκτός αυτού όμως ήταν αρκετά χαρούμενος από την σημερινή ημέρα.

Ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) ήρθε τρίτος και είναι πραγματικά πάρα πολύ χαρούμενος επειδή είναι η πρώτη φορά που τα πήγε εξαιρετικά στα δοκιμαστικά της Παρασκευής. Παραμένει όμως προβληματισμένος για την  αυριανή μέρα και την κατάταξη επειδή δυσκολεύεται να στρίψει την ZX-10RR. Αύριο θα δοκιμάσει με νέα ελαστικά στην Superpole και διαφορετικές ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα του για να έχει τη καλύτερη δυνατή θέση εκκίνησης. Έμεινε ευχαριστημένος απ’ το γυρολόγιό του καθώς ο ρυθμός του ήταν αρκετά ανταγωνιστικός. Πριν τη λήξη των FP2 είχε μια πτώση στη τελευταία στροφή, αλλά όπως είπε τον βοηθά να δει τις δυνατότητές του πριν τον αγώνα.

O Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) έκανε τα μαγικά του και ανέβηκε τέσσερις θέσεις στον πίνακα δείχνοντας πως μάλλον βρήκε αυτό που έψαχνε στις ρυθμίσεις τη μοτοσυκλέτας του, ενώ ο ομόσταβλός του Haslam ήταν πίσω του και έκλεισε την πεντάδα. Βελτιωμένες ήταν και οι επιδόσεις του Alvaro Bautista (Aruba.IT Racing – Ducati) στην FP2 που βρέθηκε μέσα στην δεκάδα και πίσω απ’ τον Haslam. Να θυμίσουμε πως ο Ισπανός αναβάτης της Ducati πριν την έναρξη των σημερινών δοκιμών είχε οδηγήσει τελευταία φορά στο Donington Park πριν από μια δεκαετία. Τώρα, με την πανίσχυρη V4 R τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά, καθώς η ιπποδύναμη που διαθέτει στενεύει τα όρια του λάθους σε επικίνδυνο βαθμό. Αρχικά, στην FP1 προσπάθησε να θυμηθεί την πίστα, να βρει τις γραμμές του και τον ρυθμό του, ενώ δυσκολευόταν αρκετά με τις στροφές καθώς δεν είχε καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του. Στην FP2 αφού βρήκε κάπως το ρυθμό του μπόρεσε να εστιάσει στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας του και με ορισμένες τροποποιήσεις κατάφερε να βελτιώσει τους χρόνους του.

Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) ολοκλήρωσε τα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά έβδομος, με τον Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) να είναι πίσω του. Λίγο πιο κάτω στην ένατη θέση κατάφερε να ανέβει ο Chaz Davies (Aruba.IT Ducati – Racing), ενώ ο Jordi Torres (Team Pedercini Racing) έκλεισε τη δεκάδα. Τέλος, ο Eugene Laverty (Team Goeleven), ενώ έλαβε μέρος στην FP1, καταλαμβάνοντας τη τελευταία θέση στον πίνακα, ξαναεξετάστηκε απ’ την επιτροπή της διοργάνωσης, μετά από όλα όσα έγιναν εδώ. Η επιτροπή αποφάσισε τελικά να τον αφήσει εκτός της αγωνιστικής δράσης, χάνοντας έτσι άλλον έναν γύρο απ’ το πρωτάθλημα.

 
  1. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’27.733
  2. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) +0.018
  3. Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) +0.042
  4. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.079
  5. Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.125
  6. Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) +0.272

 

Ετικέτες