Motul-WSBK Magny-Cous: Ο Bautista δεν δέχεται τη συγνώμη του Rea

Κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός λέει ο Redding
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Πόλεμος δηλώσεων ξέσπασε μετά την άκρως επιθετική κίνηση του Rea στον Bautista, όπου είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του αναβάτη της Ducati.

Τόσο η Ιταλική ομάδα, όσο και ο ίδιος ο Alvaro Bautista δεν αποδέχονται τη συγνώμη του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή από το “Πράσινο στρατόπεδο” θεωρώντας πως δεν ήταν λάθος, ούτε υπερβολικός ζήλος, αλλά προσχεδιασμένη κίνηση για να βγει εκτός αγώνα ο αναβάτης της Ducati και να μειωθεί η αρκετά μεγάλη βαθμολογική διαφορά που έχει σε αυτή τη φάση του πρωταθλήματος.

Το βασικό επιχείρημα της Ducati και του Bautista είναι πως ο Rea έχει τόσα παγκόσμια πρωταθλήματα και εξακολουθεί να είναι από τους πρωταγωνιστές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, οπότε δεν δικαιολογείται να έχει τόσο ακραία συμπεριφορά μέσα στον αγώνα που θυμίζει λιγότερο έμπειρους αναβάτες.

Μάλιστα ο Bautista υπογράμμισε την εμπειρία και τις ικανότητες του Rea ως βασικό στοιχείο για να μην δεχτεί πως ο εμβολισμός του έγινε από λάθος υπολογισμό.

“Για το πρωτάθλημα ίσως να είναι καλό που έχασα βαθμούς, αλλά δεν είναι δίκαιο ο Rea να παίρνει μόνο μια μικρή ποινή τερματίζοντας στην 5η θέση και εγώ να εγκαταλείπω τον αγώνα. Από την στιγμή που οι αγωνιδίκες αποφάσισαν πως έφταιγε, η ποινή έπρεπε να είναι πιο δίκαιη προς εμένα” δήλωσε ο Bautista θεωρώντας πως το Long-Lap Penalty ήταν λίγο.

 

Από την μεριά του ο Rea επιμένει πως όταν πλησίαζε τον Bautista δεν είχε στο μυαλό του κάποια κακιά πρόθεση: “Πρώτα απ’ όλα λυπάμαι που είχε πτώση ο Bautista. Είχαμε επαφή και μετά τον αγώνα πήγα να τον δω και να του ζητήσω συγνώμη, παρουσιάζοντας την δική μου οπτική στο θέμα. Άκουσα την δική του άποψη οπότε το θέμα έκλεισε και αλλάζω σελίδα.”   

Τη θέση του Rea φαίνεται να συμμερίζεται και ο πρώην αναβάτης της Ducati και πλέον αναβάτης της BMW κύριος Scott Redding ο οποίος είπε πως: “….κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός”

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις του πιο… κερδισμένου από αυτό συμβάν, δηλαδή του Toprak Razgatlioglu: “Ο μόνος τρόπος για να περάσεις σε αυτή την πίστα τον Baustista ήταν σε αυτή τη στροφή. Το έκανα και εγώ στη Superpole. Σε όλες τις άλλες στροφές η επιτάχυνση της Ducati είναι απίστευτη και δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις τον Baustista. Βλέποντας το video με το συμβάν νομίζω πως ο Jonny (Rea) απλώς προσπάθησε να τον περάσει στο μοναδικό σημείο που θα μπορούσε να το κάνει. Ίσως έκανε λάθος υπολογισμό αλλά δεν βλέπω να προσπάθησε να τον πετάξει έξω – απλώς προσπάθησε να τον περάσει. Το γεγονός πως έπεσε (ο Baustista) μάλλον δεν τον χαροποιεί..”    

Δεδομένη είναι η επιθετική κίνηση του Rea και δεδομένο επίσης πως ο Bautista έπεσε γιατί υπήρχε επαφή μεταξύ τους, διαφορετικά δεν θα είχε πέσει. Αυτό κάνει τα πράγματα απείρως πιο απλά στην κατανόηση του συμβάντος και έτσι γλιτώνουμε - ως φίλαθλοι- τον οπαδισμό σχετικά με το ποιος φταίει ή όχι, όπως είχε γίνει στα MotoGP το 2015 όταν δεχόταν κριτική οποιοσδήποτε τολμούσε να γράψει για το ποιος έφταιγε. Από την άλλη δεν έχουμε μία περίπτωση σαν του Romano Fenati όπου το τι υπήρχε στο μυαλό του αναβάτη όταν άπλωνε το χεράκι του, φαινόταν με τεράστια φωτεινή πινακίδα πάνω από το κεφάλι του. Εδώ τώρα ξεκάθαρα φταίει ο Rea, και για αυτό τιμωρήθηκε. Θα έπρεπε να είχε τιμωρηθεί ακόμη πιο σκληρά για να είναι σίγουρο πως όταν δεν μπορεί να περάσει μία μοτοσυκλέτα, δεν θα κάνει κάτι παρακινδυνευμένο μέχρι να το πετύχει.

Από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να πει την δική του γνώμη, ωστόσο από πλευράς αρθρογραφίας που -υποτίθεται ακόμη και στις μέρες μας- πως πρέπει να είναι σε ανώτερο επίπεδο από την «γνώμη», δεν θα πρέπει να βλέπουμε εκφράσεις βεβαιότητας σχετικά με το τι σκεφτόταν ο Rea. Αυτό δεν γίνεται να το πει κανείς κοιτώντας το video του αγώνα και μιλάμε για την ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ περίπτωση και όχι γενικά. Δεν είναι φως-φανάρι σαν του Fenati, ή ένα σωρό παλαιότερες ξεκάθαρες φάσεις, χρησιμοποιώντας εδώ ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα ώστε να γίνεται ταυτόχρονα κατανοητό από όλους τους αναγνώστες, παλιούς και νέους. Μακάρι να μην χρειαστεί στο μέλλον να δοθεί συνέχεια σε οποιοδήποτε αγωνιστικό συμβάν με δηλώσεις αργότερα…

 

 

MOTUL WSBK Donington : Νίκη Razgatlioglu σε δύσκολες συνθήκες στον πρώτο αγώνα

Με γνήσιο αγγλικό καιρό
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

3/7/2021

Τα Superbike επέστρεψαν στο θρυλικό Donington και βρήκαν γνήσιο αγγλικό καιρό να τους περιμένει με δυνατό μαστίγωμα κακουχίας για τον Superpole. Η βροχή όμως καταλάγιασε πριν τον αγώνα και δημιούργησε τις συνθήκες για slick ελαστικά με την θερμοκρασία όμως να είναι ακόμη μεγαλύτερη σπαζοκεφαλιά. Με τις θέσεις των θεατών να περιορίζονται στις 4.000 εξαιτίας των μέτρων, ήταν δύσκολο να ξεχωρίσεις αν δεν υπήρχαν περισσότεροι γιατί συμπληρώθηκαν οι θέσεις ή επειδή ούτε οι Άγγλοι δεν αντέχουν μερικές φορές τον καιρό τους.

Στην pole position ήταν ο Rea, φυσικά, καθώς έτσι είναι όλο το 2021 αλλά όλα τα βλέμματα έκλεψε ο Toprak που κατάφερε από την 13η θέση να ανέβει τρίτος κυνηγώντας τον Sykes στην δεύτερη και ενώ ήδη είχε ξεμπερδέψει με τον van der Mark. Πέρασε και τον Sykes και έβαλε πλώρη για Rea. Ο Gerloff που το προηγούμενο Σαββατοκύριακο πήρε μία γεύση από MotoGP ακολουθούσε το παραπάνω τραίνο, κι έπειτα ο Haslam, Lowes και Scott Redding.

Ο Redding σημείωσε και πτώση στον δεύτερο γύρο την ίδια στιγμή που ο Toprak έπιανε τον Rea. Μόλις τρεις αναβάτες φορούσαν την μαλακή γόμα πίσω και ο Razgatlioglou έδειχνε μάλιστα πως αντιμετώπιζε θέματα πρόσφυσης, πράγμα που κάνει ακόμη πιο εντυπωσιακό το γεγονός πως είχε και τον ταχύτερο γύρο.

Ο Razgatlioglou συνέχισε τραβώντας τον Rea και οδηγώντας τον σε ένα λάθος που τον οδήγησε να κάνει το δεύτερο enduro για φέτος χωρίς να πέσει. Με τους δύο να έχουν ανοίξει την διαφορά αρκετά ο Rea δεν είχε πρόβλημα κατάταξης από την έξοδο αυτή, και μάλιστα ξεκίνησε να απαντά στους ταχύτερους γύρους του Razgatlioglu σε μία προσπάθεια να καλύψει την διαφορά. Το μόνο που κατάφερε είναι να μην έχει κάποιον να κυνηγά τον ίδιο ξεφεύγοντας από τον van der Mark, γιατί μόλις μείωσε την διαφορά από τον Toprak ξανά έχασε τον έλεγχο. Αυτή την φορά δεν πήγε για enduro αλλά έχασε πολύτιμο χρόνο και αμέσως μετά είχε και τρίτη τέτοια στιγμή!

Ευτυχώς η πίστα άρχισε να στεγνώνει ολότελα και με τον ρυθμό να ανεβαίνει οι δύο BMW παραλίγο να πέσουν η μία πάνω στην άλλη καθώς πάλεψαν για την τρίτη θέση αλλά τελικά το μόνο αποτέλεσμα ήταν ο van der Mark να καταλήξει από τρίτος, έκτος μέσα σε μόλις ένα γύρο. Ο Razgatlioglu όμως σταθερά άνοιγε την διαφορά του από τον Rea και ήταν τελείως αλλού συγκριτικά με τους πιο πίσω. Ο Lowes πήρε την τρίτη θέση από τον Sykes και ο Gerloff εκμεταλλεύτηκε την φάση αυτή για να ακολουθήσει και εκείνος. Μόνο που ο Gerloff δεν σταμάτησε και με τον Lowes να ανοίγει γραμμή λίγο πιο κάτω, πέρασε αμέσως τρίτος.

Ήδη ο πρώτος έριχνε γύρο στον τελευταίο, πράγμα που δείχνει την τεράστια διαφορά με τον Gerloff να πέφτει και να χάνει την τρίτη θέση. Σηκώθηκε μπήκε όγδοος, άλλο ένα στοιχείο που δείχνει πόσο τεράστιες ήταν οι διαφορές και πάλεψε αμέσως με τον Bautista για την 7η θέση.

Στο τέλος ο Razgatlioglu είχε πέντε δευτερόλεπτα διαφορά από τον Rea που είχε άλλα έντεκα από τον τρίτο! Μόλις η Yamaha πέρασε την γραμμή τερματισμού έμεινε και από καύσιμα, πράγμα που είναι το ζητούμενο σε έναν αγώνα ταχύτητας και για το box δεν δηλώνει κακό προγραμματισμό αλλά το ακριβώς αντίθετο. Βέβαια πήγαινε με αναθυμιάσεις στις τελευταίες στροφές κι αυτό δεν είναι το καλύτερο αλλά σε κάθε περίπτωση ο Razgatlioglu πήρε μία πολύ μεγάλη νίκη σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Θέση
No.
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
54
T. RAZGATLIOGLU
Yamaha YZF R1
 
2
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
2.419
3
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
12.261
4
66
T. SYKES
BMW M 1000 RR
14.625
5
60
M. VAN DER MARK
BMW M 1000 RR
16.447
6
91
L. HASLAM
Honda CBR1000 RR-R
17.028
7
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
33.345
8
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000 RR-R
37.385
9
44
L. MAHIAS
Kawasaki ZX-10RR
43.566
10
47
A. BASSANI
Ducati Panigale V4 R
43.836
11
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
48.102
12
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
8.436
13
50
E. LAVERTY
BMW M 1000 RR
59.392
14
12
L. MOSSEY
Kawasaki ZX-10RR
1'01.922
15
32
I. VINALES
Kawasaki ZX-10RR
1'22.275
16
84
L. CRESSON
Kawasaki ZX-10RR
1 Lap
RET
94
J. FOLGER
BMW M 1000 RR
21
RET
53
T. RABAT
Ducati Panigale V4 R
13
RET
55
A. LOCATELLI
Yamaha YZF R1
17 Laps
RET
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
22 Laps
RET
23
C. PONSSON
Yamaha YZF R1
1