Motul-WSBK Magny-Cous: Ο Bautista δεν δέχεται τη συγνώμη του Rea

Κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός λέει ο Redding
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Πόλεμος δηλώσεων ξέσπασε μετά την άκρως επιθετική κίνηση του Rea στον Bautista, όπου είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του αναβάτη της Ducati.

Τόσο η Ιταλική ομάδα, όσο και ο ίδιος ο Alvaro Bautista δεν αποδέχονται τη συγνώμη του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή από το “Πράσινο στρατόπεδο” θεωρώντας πως δεν ήταν λάθος, ούτε υπερβολικός ζήλος, αλλά προσχεδιασμένη κίνηση για να βγει εκτός αγώνα ο αναβάτης της Ducati και να μειωθεί η αρκετά μεγάλη βαθμολογική διαφορά που έχει σε αυτή τη φάση του πρωταθλήματος.

Το βασικό επιχείρημα της Ducati και του Bautista είναι πως ο Rea έχει τόσα παγκόσμια πρωταθλήματα και εξακολουθεί να είναι από τους πρωταγωνιστές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, οπότε δεν δικαιολογείται να έχει τόσο ακραία συμπεριφορά μέσα στον αγώνα που θυμίζει λιγότερο έμπειρους αναβάτες.

Μάλιστα ο Bautista υπογράμμισε την εμπειρία και τις ικανότητες του Rea ως βασικό στοιχείο για να μην δεχτεί πως ο εμβολισμός του έγινε από λάθος υπολογισμό.

“Για το πρωτάθλημα ίσως να είναι καλό που έχασα βαθμούς, αλλά δεν είναι δίκαιο ο Rea να παίρνει μόνο μια μικρή ποινή τερματίζοντας στην 5η θέση και εγώ να εγκαταλείπω τον αγώνα. Από την στιγμή που οι αγωνιδίκες αποφάσισαν πως έφταιγε, η ποινή έπρεπε να είναι πιο δίκαιη προς εμένα” δήλωσε ο Bautista θεωρώντας πως το Long-Lap Penalty ήταν λίγο.

 

Από την μεριά του ο Rea επιμένει πως όταν πλησίαζε τον Bautista δεν είχε στο μυαλό του κάποια κακιά πρόθεση: “Πρώτα απ’ όλα λυπάμαι που είχε πτώση ο Bautista. Είχαμε επαφή και μετά τον αγώνα πήγα να τον δω και να του ζητήσω συγνώμη, παρουσιάζοντας την δική μου οπτική στο θέμα. Άκουσα την δική του άποψη οπότε το θέμα έκλεισε και αλλάζω σελίδα.”   

Τη θέση του Rea φαίνεται να συμμερίζεται και ο πρώην αναβάτης της Ducati και πλέον αναβάτης της BMW κύριος Scott Redding ο οποίος είπε πως: “….κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός”

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις του πιο… κερδισμένου από αυτό συμβάν, δηλαδή του Toprak Razgatlioglu: “Ο μόνος τρόπος για να περάσεις σε αυτή την πίστα τον Baustista ήταν σε αυτή τη στροφή. Το έκανα και εγώ στη Superpole. Σε όλες τις άλλες στροφές η επιτάχυνση της Ducati είναι απίστευτη και δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις τον Baustista. Βλέποντας το video με το συμβάν νομίζω πως ο Jonny (Rea) απλώς προσπάθησε να τον περάσει στο μοναδικό σημείο που θα μπορούσε να το κάνει. Ίσως έκανε λάθος υπολογισμό αλλά δεν βλέπω να προσπάθησε να τον πετάξει έξω – απλώς προσπάθησε να τον περάσει. Το γεγονός πως έπεσε (ο Baustista) μάλλον δεν τον χαροποιεί..”    

Δεδομένη είναι η επιθετική κίνηση του Rea και δεδομένο επίσης πως ο Bautista έπεσε γιατί υπήρχε επαφή μεταξύ τους, διαφορετικά δεν θα είχε πέσει. Αυτό κάνει τα πράγματα απείρως πιο απλά στην κατανόηση του συμβάντος και έτσι γλιτώνουμε - ως φίλαθλοι- τον οπαδισμό σχετικά με το ποιος φταίει ή όχι, όπως είχε γίνει στα MotoGP το 2015 όταν δεχόταν κριτική οποιοσδήποτε τολμούσε να γράψει για το ποιος έφταιγε. Από την άλλη δεν έχουμε μία περίπτωση σαν του Romano Fenati όπου το τι υπήρχε στο μυαλό του αναβάτη όταν άπλωνε το χεράκι του, φαινόταν με τεράστια φωτεινή πινακίδα πάνω από το κεφάλι του. Εδώ τώρα ξεκάθαρα φταίει ο Rea, και για αυτό τιμωρήθηκε. Θα έπρεπε να είχε τιμωρηθεί ακόμη πιο σκληρά για να είναι σίγουρο πως όταν δεν μπορεί να περάσει μία μοτοσυκλέτα, δεν θα κάνει κάτι παρακινδυνευμένο μέχρι να το πετύχει.

Από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να πει την δική του γνώμη, ωστόσο από πλευράς αρθρογραφίας που -υποτίθεται ακόμη και στις μέρες μας- πως πρέπει να είναι σε ανώτερο επίπεδο από την «γνώμη», δεν θα πρέπει να βλέπουμε εκφράσεις βεβαιότητας σχετικά με το τι σκεφτόταν ο Rea. Αυτό δεν γίνεται να το πει κανείς κοιτώντας το video του αγώνα και μιλάμε για την ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ περίπτωση και όχι γενικά. Δεν είναι φως-φανάρι σαν του Fenati, ή ένα σωρό παλαιότερες ξεκάθαρες φάσεις, χρησιμοποιώντας εδώ ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα ώστε να γίνεται ταυτόχρονα κατανοητό από όλους τους αναγνώστες, παλιούς και νέους. Μακάρι να μην χρειαστεί στο μέλλον να δοθεί συνέχεια σε οποιοδήποτε αγωνιστικό συμβάν με δηλώσεις αργότερα…

 

 

Για άλλα δύο χρόνια μαζί Razgatlıoğlu-Yamaha

Ανανέωσε ο Τούρκος για την παραμονή του στα Motul WSBK
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

2/7/2021

Η Yamaha ανακοίνωσε πριν από λίγο την επέκταση του συμβολαίου για άλλα δύο χρόνια στο FIM Superbike World Championship, με τον Τούρκο αναβάτη Toprak Razgatlıoğlu.

Μετά από μια εξαιρετική πρώτη σεζόν πάνω στο Yamaha R1 το 2020, όπου ο Razgatlıoğlu κέρδισε στον πρώτο του αγώνα στο Phillip Island, ενώ πέτυχε άλλες δύο νίκες μέσα στη χρονιά τερματίζοντας στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος, ο Toprak βρίσκεται ήδη στην δεύτερη θέση της βαθμολογίας με εφτά τερματισμούς στο βάθρο, συμπεριλαμβανομένης και της νίκης του στο Misano.

Αυτές οι επιδόσεις του έχουν προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον από ομάδες, τόσο από τα WSBK όσο και από τα MotoGP, αλλά λίγο πριν τον αγώνα στο Donington Park, η Yamaha Motor Europe και ο 24χρονος Τούρκος συμφώνησαν για την επέκταση του συμβολαίου του μέχρι και το 2023.

Yamaha έχει γίνει οικογένειά μου", δήλωσε ο Razgatlıoğlu "και είμαι ευτυχής που υπέγραψα για άλλα δύο χρόνια. Νομίζω ότι έχουμε βελτιώσει την μοτοσυκλέτα πολύ από το 2020 που μπήκα στην ομάδα, οπότε ήταν μια εύκολη απόφαση για μένα. Έχω δίπλα μου τους καλύτερους και είμαι ευτυχισμένος εδώ. Ίσως τα MotoGP να με απασχολήσουν στο μέλλον, αλλά τώρα έχω εστιάσει να γίνει η δουλειά εδώ, στα WSBK."

Ο Andrea Dosoli, αγωνιστικό διευθυντής Road Racing της Yamaha Motor Europe, είπε ότι το 2020 ήταν μια περίεργη χρονιά για όλους, αλλά και μια χρόνια που έχτισαν μια εξαιρετική σχέση με τον Toprak. Αυτή μάλιστα θεωρεί ότι είναι και η βάση για τις καλές φετινές επιδόσεις της Yamaha, τις καλύτερες που είχε ποτέ από τότε που επέστρεψε στα WSBK. Η απόφαση για ανανέωση του συμβολαίου του ήρθε νωρίτερα απ' ό,τι περίμεναν, καθώς είναι πεπεισμένοι πως τα καλύτερα έπονται!

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Paolo Pavesio, Διευθυντή του Τμήματο Marketin Και Motosport στην Yamaha Europe, ο οποίος τόνισε πως από τη σεζόν του 2020 ο Toprak έδειξε τη δυναμική του ταλέντου του και την προοπτική του για νίκες, ενώ φέτος θεωρείται εκ των διεκδικητών του Πρωταθλήματος.