Motul-WSBK Magny-Cous: Ο Bautista δεν δέχεται τη συγνώμη του Rea

Κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός λέει ο Redding
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Πόλεμος δηλώσεων ξέσπασε μετά την άκρως επιθετική κίνηση του Rea στον Bautista, όπου είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του αναβάτη της Ducati.

Τόσο η Ιταλική ομάδα, όσο και ο ίδιος ο Alvaro Bautista δεν αποδέχονται τη συγνώμη του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή από το “Πράσινο στρατόπεδο” θεωρώντας πως δεν ήταν λάθος, ούτε υπερβολικός ζήλος, αλλά προσχεδιασμένη κίνηση για να βγει εκτός αγώνα ο αναβάτης της Ducati και να μειωθεί η αρκετά μεγάλη βαθμολογική διαφορά που έχει σε αυτή τη φάση του πρωταθλήματος.

Το βασικό επιχείρημα της Ducati και του Bautista είναι πως ο Rea έχει τόσα παγκόσμια πρωταθλήματα και εξακολουθεί να είναι από τους πρωταγωνιστές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, οπότε δεν δικαιολογείται να έχει τόσο ακραία συμπεριφορά μέσα στον αγώνα που θυμίζει λιγότερο έμπειρους αναβάτες.

Μάλιστα ο Bautista υπογράμμισε την εμπειρία και τις ικανότητες του Rea ως βασικό στοιχείο για να μην δεχτεί πως ο εμβολισμός του έγινε από λάθος υπολογισμό.

“Για το πρωτάθλημα ίσως να είναι καλό που έχασα βαθμούς, αλλά δεν είναι δίκαιο ο Rea να παίρνει μόνο μια μικρή ποινή τερματίζοντας στην 5η θέση και εγώ να εγκαταλείπω τον αγώνα. Από την στιγμή που οι αγωνιδίκες αποφάσισαν πως έφταιγε, η ποινή έπρεπε να είναι πιο δίκαιη προς εμένα” δήλωσε ο Bautista θεωρώντας πως το Long-Lap Penalty ήταν λίγο.

 

Από την μεριά του ο Rea επιμένει πως όταν πλησίαζε τον Bautista δεν είχε στο μυαλό του κάποια κακιά πρόθεση: “Πρώτα απ’ όλα λυπάμαι που είχε πτώση ο Bautista. Είχαμε επαφή και μετά τον αγώνα πήγα να τον δω και να του ζητήσω συγνώμη, παρουσιάζοντας την δική μου οπτική στο θέμα. Άκουσα την δική του άποψη οπότε το θέμα έκλεισε και αλλάζω σελίδα.”   

Τη θέση του Rea φαίνεται να συμμερίζεται και ο πρώην αναβάτης της Ducati και πλέον αναβάτης της BMW κύριος Scott Redding ο οποίος είπε πως: “….κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός”

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις του πιο… κερδισμένου από αυτό συμβάν, δηλαδή του Toprak Razgatlioglu: “Ο μόνος τρόπος για να περάσεις σε αυτή την πίστα τον Baustista ήταν σε αυτή τη στροφή. Το έκανα και εγώ στη Superpole. Σε όλες τις άλλες στροφές η επιτάχυνση της Ducati είναι απίστευτη και δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις τον Baustista. Βλέποντας το video με το συμβάν νομίζω πως ο Jonny (Rea) απλώς προσπάθησε να τον περάσει στο μοναδικό σημείο που θα μπορούσε να το κάνει. Ίσως έκανε λάθος υπολογισμό αλλά δεν βλέπω να προσπάθησε να τον πετάξει έξω – απλώς προσπάθησε να τον περάσει. Το γεγονός πως έπεσε (ο Baustista) μάλλον δεν τον χαροποιεί..”    

Δεδομένη είναι η επιθετική κίνηση του Rea και δεδομένο επίσης πως ο Bautista έπεσε γιατί υπήρχε επαφή μεταξύ τους, διαφορετικά δεν θα είχε πέσει. Αυτό κάνει τα πράγματα απείρως πιο απλά στην κατανόηση του συμβάντος και έτσι γλιτώνουμε - ως φίλαθλοι- τον οπαδισμό σχετικά με το ποιος φταίει ή όχι, όπως είχε γίνει στα MotoGP το 2015 όταν δεχόταν κριτική οποιοσδήποτε τολμούσε να γράψει για το ποιος έφταιγε. Από την άλλη δεν έχουμε μία περίπτωση σαν του Romano Fenati όπου το τι υπήρχε στο μυαλό του αναβάτη όταν άπλωνε το χεράκι του, φαινόταν με τεράστια φωτεινή πινακίδα πάνω από το κεφάλι του. Εδώ τώρα ξεκάθαρα φταίει ο Rea, και για αυτό τιμωρήθηκε. Θα έπρεπε να είχε τιμωρηθεί ακόμη πιο σκληρά για να είναι σίγουρο πως όταν δεν μπορεί να περάσει μία μοτοσυκλέτα, δεν θα κάνει κάτι παρακινδυνευμένο μέχρι να το πετύχει.

Από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να πει την δική του γνώμη, ωστόσο από πλευράς αρθρογραφίας που -υποτίθεται ακόμη και στις μέρες μας- πως πρέπει να είναι σε ανώτερο επίπεδο από την «γνώμη», δεν θα πρέπει να βλέπουμε εκφράσεις βεβαιότητας σχετικά με το τι σκεφτόταν ο Rea. Αυτό δεν γίνεται να το πει κανείς κοιτώντας το video του αγώνα και μιλάμε για την ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ περίπτωση και όχι γενικά. Δεν είναι φως-φανάρι σαν του Fenati, ή ένα σωρό παλαιότερες ξεκάθαρες φάσεις, χρησιμοποιώντας εδώ ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα ώστε να γίνεται ταυτόχρονα κατανοητό από όλους τους αναγνώστες, παλιούς και νέους. Μακάρι να μην χρειαστεί στο μέλλον να δοθεί συνέχεια σε οποιοδήποτε αγωνιστικό συμβάν με δηλώσεις αργότερα…

 

 

Μουσείο Ducati: Αφιέρωμα στον Bayliss [video]

Για τα 20 χρόνια από τον πρώτο τίτλο του
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

28/6/2021

Όπως είχε ανακοινωθεί πριν μερικούς μήνες, το μουσείο της Ducati άνοιξε ξανά τις πύλες του στο κοινό, μετά από πολύ καιρό λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας, και το έκανε με έναν εντυπωσιακό τρόπο. Η επανεκκίνηση της λειτουργίας του συνδυάστηκε με τα εγκαίνια μίας σημαντικής θεματικής έκθεσης, με τίτλο  Troy Story: The Legend of a Champion, αφιερωμένη στον Troy Bayliss, τρεις φορές πρωταθλητή World Superbike με τη Ducati.

Φέτος συμπληρώνονται 20 χρόνια από τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο, και η προσωρινή έκθεση περιλαμβάνει νέο και αποκλειστικό περιεχόμενο για τους θαυμαστές του Troy Bayliss, με αφορμή την 20η επέτειο του πρώτου τίτλου του, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα World Superbike του 2001 πάνω σε μία μοτοσυκλέτα της Ducati.

Η επιλογή της ημερομηνίας για τα εγκαίνια, η , η 21η ​​Μαΐου, δεν έγινε τυχαία. Στις 21 Μαΐου 2000, ο σχεδόν άγνωστος τότε Troy Bayliss, πέτυχε ένα επίτευγμα που τον μετέτρεψε σε αναβάτη θρύλο στις καρδιές και τις αναμνήσεις των οπαδών της Ducati και των Superbike: η απίστευτη τετραπλή προσπέρασή του στην πίστα της Monza.

Για να θυμίσουμε στους παλαιότερους και να μαθαίνουν οι νεότεροι, εκείνη την συγκεκριμένη μέρα ο Bayliss συμμετείχε στον αγώνα ως αντικαταστάτης του Carl Fogarty που είχε τραυματιστεί στο Phillip Island και μετά την εντυπωσιακή του απόδοση, η Ducati αποφάσισε να τον αφήσει να ολοκληρώσει το πρωτάθλημα στην εργοστασιακή 996 R. Εκείνη τη χρονιά τερμάτισε έκτος (243 πόντοι, 2 νίκες και 7 βάθρα), αλλά κέρδισε τη θέση του ως εργοστασιακός αναβάτης στην ομάδα της Ducati Infostrada. Κέρδισε τον πρώτο του τίτλο WSBK την επόμενη χρονιά, ανεβαίνοντας στο βάθρο 15 φορές.

Οι επισκέπτες του Μουσείου θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν τις μοτοσυκλέτες με τις οποίες ο Αυστραλός πρωταθλητής έγραψε μερικά από τα πιο εκπληκτικά κεφάλαια στα χρονικά των αγώνων μοτοσυκλέτας:

  • 996 R Factory 2000 - το ντεμπούτο του με την Ducati στα World SBK, χρησιμοποιήθηκε στη Monza στην περίφημη τετραπλή προσπέραση
  • 996 Factory 2001 Testastretta - ο πρώτος παγκόσμιος τίτλος του Troy Bayliss με το χρώμα που έτρεξε στην Imola το 2001
  • 998 Factory Testastretta 2002 - πρωταγωνιστής της συναρπαστικής μονομαχίας με τον Edwards στην Imola
  • 999 Factory 2006 “Superman” - η 250η νίκη της Ducati στο WSBK και ο δεύτερος τίτλος του Bayliss
  • 999 Factory 2007 – νίκη στο φωτο-φινις κατά του James Toseland στο Assen
  • 1098 R Factory 2008 - ο τελευταίος του τίτλος, που κέρδισε στο Magny-Cours

Δείτε παρακάτω το video με το επικό προσπέρασμα του Bayliss

Για όσους δεν μπορούν να επισκεφθούν το Μουσείο Ducati, προγραμματίζεται μια εις βάθος παρουσίαση αφιερωμένη στην καριέρα του Troy Bayliss κατά τη διάρκεια του “Ducati Museum Online Journey”, της διαδικτυακής περιήγησης του Μουσείου Ducati μέσω υπολογιστή, tablet ή Smart TV.

Η προσωρινή έκθεση “Troy Story: The Legend of a Champion” θα παραμείνει στο Μουσείο Ducati έως τις 19 Σεπτεμβρίου 2021, με μοναδική εξαίρεση το διάστημα 1-4 Ιουλίου, όταν οι μοτοσυκλέτες θα εκτίθενται στη Modena, στο Motor Valley Fest του 2021.