Motul-WSBK Magny-Cous: Ο Bautista δεν δέχεται τη συγνώμη του Rea

Κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός λέει ο Redding
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Πόλεμος δηλώσεων ξέσπασε μετά την άκρως επιθετική κίνηση του Rea στον Bautista, όπου είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του αναβάτη της Ducati.

Τόσο η Ιταλική ομάδα, όσο και ο ίδιος ο Alvaro Bautista δεν αποδέχονται τη συγνώμη του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή από το “Πράσινο στρατόπεδο” θεωρώντας πως δεν ήταν λάθος, ούτε υπερβολικός ζήλος, αλλά προσχεδιασμένη κίνηση για να βγει εκτός αγώνα ο αναβάτης της Ducati και να μειωθεί η αρκετά μεγάλη βαθμολογική διαφορά που έχει σε αυτή τη φάση του πρωταθλήματος.

Το βασικό επιχείρημα της Ducati και του Bautista είναι πως ο Rea έχει τόσα παγκόσμια πρωταθλήματα και εξακολουθεί να είναι από τους πρωταγωνιστές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, οπότε δεν δικαιολογείται να έχει τόσο ακραία συμπεριφορά μέσα στον αγώνα που θυμίζει λιγότερο έμπειρους αναβάτες.

Μάλιστα ο Bautista υπογράμμισε την εμπειρία και τις ικανότητες του Rea ως βασικό στοιχείο για να μην δεχτεί πως ο εμβολισμός του έγινε από λάθος υπολογισμό.

“Για το πρωτάθλημα ίσως να είναι καλό που έχασα βαθμούς, αλλά δεν είναι δίκαιο ο Rea να παίρνει μόνο μια μικρή ποινή τερματίζοντας στην 5η θέση και εγώ να εγκαταλείπω τον αγώνα. Από την στιγμή που οι αγωνιδίκες αποφάσισαν πως έφταιγε, η ποινή έπρεπε να είναι πιο δίκαιη προς εμένα” δήλωσε ο Bautista θεωρώντας πως το Long-Lap Penalty ήταν λίγο.

 

Από την μεριά του ο Rea επιμένει πως όταν πλησίαζε τον Bautista δεν είχε στο μυαλό του κάποια κακιά πρόθεση: “Πρώτα απ’ όλα λυπάμαι που είχε πτώση ο Bautista. Είχαμε επαφή και μετά τον αγώνα πήγα να τον δω και να του ζητήσω συγνώμη, παρουσιάζοντας την δική μου οπτική στο θέμα. Άκουσα την δική του άποψη οπότε το θέμα έκλεισε και αλλάζω σελίδα.”   

Τη θέση του Rea φαίνεται να συμμερίζεται και ο πρώην αναβάτης της Ducati και πλέον αναβάτης της BMW κύριος Scott Redding ο οποίος είπε πως: “….κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός”

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις του πιο… κερδισμένου από αυτό συμβάν, δηλαδή του Toprak Razgatlioglu: “Ο μόνος τρόπος για να περάσεις σε αυτή την πίστα τον Baustista ήταν σε αυτή τη στροφή. Το έκανα και εγώ στη Superpole. Σε όλες τις άλλες στροφές η επιτάχυνση της Ducati είναι απίστευτη και δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις τον Baustista. Βλέποντας το video με το συμβάν νομίζω πως ο Jonny (Rea) απλώς προσπάθησε να τον περάσει στο μοναδικό σημείο που θα μπορούσε να το κάνει. Ίσως έκανε λάθος υπολογισμό αλλά δεν βλέπω να προσπάθησε να τον πετάξει έξω – απλώς προσπάθησε να τον περάσει. Το γεγονός πως έπεσε (ο Baustista) μάλλον δεν τον χαροποιεί..”    

Δεδομένη είναι η επιθετική κίνηση του Rea και δεδομένο επίσης πως ο Bautista έπεσε γιατί υπήρχε επαφή μεταξύ τους, διαφορετικά δεν θα είχε πέσει. Αυτό κάνει τα πράγματα απείρως πιο απλά στην κατανόηση του συμβάντος και έτσι γλιτώνουμε - ως φίλαθλοι- τον οπαδισμό σχετικά με το ποιος φταίει ή όχι, όπως είχε γίνει στα MotoGP το 2015 όταν δεχόταν κριτική οποιοσδήποτε τολμούσε να γράψει για το ποιος έφταιγε. Από την άλλη δεν έχουμε μία περίπτωση σαν του Romano Fenati όπου το τι υπήρχε στο μυαλό του αναβάτη όταν άπλωνε το χεράκι του, φαινόταν με τεράστια φωτεινή πινακίδα πάνω από το κεφάλι του. Εδώ τώρα ξεκάθαρα φταίει ο Rea, και για αυτό τιμωρήθηκε. Θα έπρεπε να είχε τιμωρηθεί ακόμη πιο σκληρά για να είναι σίγουρο πως όταν δεν μπορεί να περάσει μία μοτοσυκλέτα, δεν θα κάνει κάτι παρακινδυνευμένο μέχρι να το πετύχει.

Από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να πει την δική του γνώμη, ωστόσο από πλευράς αρθρογραφίας που -υποτίθεται ακόμη και στις μέρες μας- πως πρέπει να είναι σε ανώτερο επίπεδο από την «γνώμη», δεν θα πρέπει να βλέπουμε εκφράσεις βεβαιότητας σχετικά με το τι σκεφτόταν ο Rea. Αυτό δεν γίνεται να το πει κανείς κοιτώντας το video του αγώνα και μιλάμε για την ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ περίπτωση και όχι γενικά. Δεν είναι φως-φανάρι σαν του Fenati, ή ένα σωρό παλαιότερες ξεκάθαρες φάσεις, χρησιμοποιώντας εδώ ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα ώστε να γίνεται ταυτόχρονα κατανοητό από όλους τους αναγνώστες, παλιούς και νέους. Μακάρι να μην χρειαστεί στο μέλλον να δοθεί συνέχεια σε οποιοδήποτε αγωνιστικό συμβάν με δηλώσεις αργότερα…

 

 

MOTUL WSBK Estoril: Rea vs Redding με νικητή τον Rea και το θέαμα

Ξανά πρωταγωνιστής η επιλογή ελαστικών
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

31/5/2021

Γεμάτο δράση ήταν το Estoril για τα MOTUL WSBK με τον δεύτερο αγώνα να έχει λιγότερα προβλήματα από τον δυνατό αέρα που επικρατούσε τις προηγούμενες ημέρες αλλά να μην απουσιάζουν τα προβλήματα ξεκινώντας από την κακή εκκίνηση του Razgatlioglou που παραλίγο να επηρεάσει και τον Redding ο οποίος όμως ξεκίνησε τελικά πολύ άμεσα και ηγήθηκε του Rea, Rinaldi και του Gerloff αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει την γραμμή του με τον Rinaldi να περνά μπροστά και εκείνον να χάνει θέσεις. Ο Gerloff έκανε ένα λάθος αμέσως μετά κυνηγώντας τον Rinaldi, το δεύτερο συνεχόμενο όπως και στον προηγούμενο αγώνα για το οποίο τότε ζητούσε συγνώμη από τον Rea. Με την διαφορά πως τώρα ήταν πιο άσχημο γιατί έριξε τον Rinaldi ενώ ο Rea στον προηγούμενο αγώνα την είχε γλιτώσει. Με τον Rinaldi και τον Gerloff να φεύγουν από μπροστά ο δρόμος είχε ανοίξει ξανά για τον Redding.

Εξαιτίας της εκκίνησης του Razgatlioglou, είδαμε και την εφαρμογή της νέας ποινής για το WSBK που από φέτος ισχύει για πρώτη φορά, ερχόμενη από τα MotoGP. Πήρε δύο μεγάλους γύρους ενώ είχε διαφορά ενός δευτερολέπτου από τον Rea. Όταν εκτέλεσε το πρώτο σκέλος της ποινής του μπήκε τέταρτος πίσω από τον Davies και μπροστά από τον Lowes καταλήγοντας έκτος μπροστά από τον van der Mark όταν εκτέλεσε και το δεύτερο πέρασμα. Αμέσως μετά ανέβηκε τέταρτη θέση αρκετά πίσω όμως από τον Davies.

Μπροστά ο Rea άρχιζε σιγά – σιγά να δείχνει πως πάλι είχε κάνει την πιο σωστή επιλογή ελαστικών αλλά ο Redding αμυνόταν πολύ σωστά απέναντι στην Kawasaki εξαναγκάζοντας σε περισσότερα φρένα και βασιζόμενος στην καλύτερο έξοδο που έχει η Ducati. Το αποτέλεσμα ήταν ο Rea να μην βρίσκει ευκαιρία για ένα καθαρό και σωστό προσπέρασμα μέχρι και τον δέκατο πέμπτο γύρο που η συνεχή πίεση του Rea απέδωσε καρπούς και πέρασε μπροστά.

Εκείνη την στιγμή ο Redding θα μπορούσε να συμβιβαστεί με την δεύτερη θέση, έχοντας κερδίσει τον πρώτο αγώνα και συλλέγοντας πολύτιμους βαθμούς. Επέλεξε να μην το κάνει, γιατί είναι… ο Redding. Δεν είναι θέμα απειρίας, έχει τεράστια αγωνιστική πείρα, αλλά στάση ζωής και νοοτροπίας κι έτσι επέμεινε να περάσει μπροστά όταν όλος του ο αγώνας μέχρι εκείνο το σημείο ήταν να κρατήσει τον Rea πίσω του. Αυτό είναι ένα γεγονός που θα έλεγε σε κάποιον άλλο αναβάτη πως το ρίσκο είναι τεράστιο. Αν δεν είχε περάσει μισό αγώνα προσπαθώντας να κρατήσει τον Rea πίσω θα είχε άλλο νόημα εκείνη η προσπέραση αλλά στην προκειμένη περίπτωση ο Rea ήταν ξεκάθαρα πιο γρήγορος και ο Redding αμυνόμενος. Όρμησε λοιπόν στο πρώτο κενό που βρήκε κι εκεί ακριβώς έχασε πρόσφυση, φρενάροντας για να μην πέσει πάνω στον Rea που πηγαίνοντας πιο γρήγορα πήρε την δική του γραμμή και βρέθηκε μπροστά. Ο Redding βγήκε έτσι εκτός πίστας και τελικά κατάφερε να επιστρέψει στην 16η θέση.

Ο Rea όταν δεν κερδίζει, όπως στον πρώτο αγώνα, μένει στο βάθρο ή κοντά στο βάθρο μαζεύοντας πόντους, ο Redding εξαφανίζεται ακόμη και από την δεκάδα. Αυτό το σκαμπανεύασμα έχει τεράστιο αντίκτυπο στο πρωτάθλημα..

Όλη αυτή η μάχη έφερε κοντά τον Davies, αλλά όχι τόσο που να απειλήσει τον Rea.

Αντίστοιχα πρώτος, κερδίζοντας τον πρώτο superpole με τον πολύ αέρα, ήταν ο Rea και στην εκκίνηση του πρώτου αγώνα. Εκεί η επιλογή ελαστικών είχε τον πρώτο ρόλο, ακριβώς όπως και το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Οι περισσότεροι επέλεξαν τα SCX ελαστικά και ελάχιστοι από τους πρωτοκλασάτους τοποθέτησαν την γόμα SC0 πίσω, ένας από αυτούς και ο Rea που έχασε την εκκίνηση από τον Redding αλλά και τον Razgatlioglou με τον Rinaldi επίσης να πιέζει. Ο Lowes έκανε λάθος στην πρώτη στροφή και έχασε πολλές θέσεις και αντίστοιχα λάθος έκανε και Mahias παρόλο που ξεκίνησε καλά με αποτέλεσμα γρήγορα οι τέσσερις πρώτοι να ανοίξουν την απόσταση από τους υπόλοιπους.

Μετά τους πρώτους γύρους ο Rinaldi δεν κατάφερε να μείνει κολλημένος με τον Rea και η διαφορά τους μεγάλωσε μέχρι τον έκτο γύρο, φτάνοντας το δευτερόλεπτο. Ο Lowes στην τέταρτη θέση έπεσε και άφησε το πεδία ανοικτό για τον Gerloff που έτσι κι αλλιώς είχε ξεκολλήσει από τους Laverty και van der Mark. Έπεσε και ο Laverty τελικά με τον Gerloff να οδηγεί μόνος και να ψαλιδίζει διαφορά από τον Rinaldi αν και το κενό τους ήταν στα τρία δευτερόλεπτα.

Ο Rea στην τρίτη θέση άρχισε στα μέσα του αγώνα του Σαββάτου να έχει καλύτερο ρυθμό, όσο το ελαστικό των δύο πρώτων έχανε σε απόδοση και στον δέκατο πέμπτο γύρο ήταν ο ταχύτερος του αγώνα. Η Yamaha του Razgatlioglou όμως του έκλεινε συνέχεια την πόρτα, ένα μάθημα που ο Redding πήρε και ακολούθησε επάξια και στον δεύτερο αγώνα, τουλάχιστον μέχρι την μέση, όπως λέγαμε και πριν. Τελικά ο Rea κατάφερε να περάσει την Yamaha αλλά εκείνη τον κέρδισε στα φρένα αμέσως μετά με την Ducati να επωφελείται από την μάχη πίσω της και τον Redding να κερδίζει επάξια, όπως πολύ επάξια κράτησε την μάχη και ο Razgatlioglou. Ο Redding είναι εκείνος που το Σάββατο επέκρινε τον εαυτό του για τις επιλογές ελαστικών, χαρίζοντας και τον υπότιτλο στο άρθρο, παρόλο που κέρδισε. Αντίθετα ο Rea αποδίδει την τρίτη θέση στην μάχη που είχε με τον Rinaldi. Όλα αυτά βέβαια, θα άλλαζαν από τον παράγοντα τύχη στον δεύτερο αγώνα…

Το MOTUL WSBK έχει επιστρέψει πολύ δυναμικά και μας δίνει εκπληκτικούς αγώνες με βασικό φαβορί τον Rea χωρίς όμως να εξαφανίζονται οι υπόλοιποι συμπρωταγωνιστές του!

 

Πρώτος αγώνας
Θέση
No.
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
 
2
54
T. RAZGATLIOGLU
Yamaha YZF R1
0.877
3
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
0.915
4
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
9.518
5
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
4.118
6
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
17.177
7
60
M. VAN DER MARK
BMW M 1000 RR
19.316
8
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000 RR-R
20.185
9
53
T. RABAT
Ducati Panigale V4 R
25.625
10
55
A. LOCATELLI
Yamaha YZF R1
2.147
11
47
A. BASSANI
Ducati Panigale V4 R
30.349
12
91
L. HASLAM
Honda CBR1000 RR-R
35.722
13
44
L. MAHIAS
Kawasaki ZX-10RR
35.885
14
66
T. SYKES
BMW M 1000 RR
36.887
15
3
K. NOZANE
Yamaha YZF R1
45.434
16
94
J. FOLGER
BMW M 1000 RR
46.472
17
32
I. VINALES
Kawasaki ZX-10RR
51.132
18
50
E. LAVERTY
BMW M 1000 RR
1'09.888
19
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
1'09.903
20
84
L. CRESSON
Kawasaki ZX-10RR
1'26.686
RET
23
C. PONSSON
Yamaha YZF R1
6 Laps
RET
76
S. CAVALIERI
Kawasaki ZX-10RR
14 Laps
Δεύτερος αγώνας
1
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
 
2
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
2.787
3
54
T. RAZGATLIOGLU
Yamaha YZF R1
6.697
4
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
12.401
5
55
A. LOCATELLI
Yamaha YZF R1
14.011
6
60
M. VAN DER MARK
BMW M 1000 RR
15.189
7
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000 RR-R
15.899
8
66
T. SYKES
BMW M 1000 RR
21.628
9
50
E. LAVERTY
BMW M 1000 RR
23.257
10
53
T. RABAT
Ducati Panigale V4 R
25.344
11
47
A. BASSANI
Ducati Panigale V4 R
26.525
12
91
L. HASLAM
Honda CBR1000 RR-R
28.227
13
3
K. NOZANE
Yamaha YZF R1
29.878
14
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
38.162
15
44
L. MAHIAS
Kawasaki ZX-10RR
38.911
16
32
I. VINALES
Kawasaki ZX-10RR
39.128
17
23
C. PONSSON
Yamaha YZF R1
1'03.983
18
84
L. CRESSON
Kawasaki ZX-10RR
1'07.458
RET
76
S. CAVALIERI
Kawasaki ZX-10RR
4 Laps
RET
94
J. FOLGER
BMW M 1000 RR
19 Laps
RET
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
20 Laps
RET
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
20 Laps
 

 

Ετικέτες