Motul WSBK: Με δύο δορυφορικές ομάδες η BMW

Αυξάνει τις μοτοσυκλέτες της στο grid
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

27/11/2020

Το πλήθος των μοτοσυκλετών BMW στην σχάρα εκκίνησης των Motul WSBK της επόμενη σεζόν θα είναι μεγαλύτερο, καθώς δύο δορυφορικές ομάδες θα συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, μαζί φυσικά με την εργοστασιακή BMW Motorrad WorldSBK Team. Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, ο Shaun Muir ο Υπεύθυνος της εργοστασιακής ομάδας, είχε πει δημόσια πως υπήρχαν τρεις υποψήφιες ομάδες γι' αυτό το ρόλο και τώρα πλέον κατέληξαν στην τελική τους επιλογή. Οι δύο αυτές ομάδες είναι η ιταλική RC Squadra Corse και η Bonovo Action από την Γερμανία.

Η RC Squadra Corse θα έχει ως αναβάτη τον Ιρλανδό Eugene Laverty, ο οποίος την φετινή σεζόν ήταν αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας, ενώ θα συνδυάζει και τον ρόλο του αναβάτη εξέλιξης της BMW. Η Bonovo Action θα συνεχίσει την επιτυχημένη συνεργασία της με τον Γερμανό Jonas Folger. Και οι δύο ομάδες θα είναι σε στενή συνεργασία τόσο με το εργοστάσιο, όσο και με την BMW Motorrad WorldSBK Team.

"Η συνεργασία μας με δορυφορικές ομάδες, αντιπροσωπεύει ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την εξέλιξή μας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα", δήλωσε ο επικεφαλής της BMW Motorrad, Markus Schramm. "Είναι υπέροχο το ότι θα έχουμε άλλες δύο M1000RR στην πίστα, μαζί με τις δύο εργοστασιακές μας μοτοσυκλέτες των Tom Sykes και Michael van der Mark. Η Bonovo Action είναι η πρώτη γερμανική ομάδα που θα συμμετέχει στον θεσμό με Βαυαρό αναβάτη πάνω σε μία μοτοσυκλέτα από την Βαυαρία. Είναι ένας ιδιαίτερος συνδυασμός. Είμαι επίσης ενθουσιασμένος που ο Laverty θα παραμείνει ως μέλος της ευρύτερης οικογένειας της BMW, παρέχοντας το ταλέντο και την εμπειρία του στην RC Squadra Corse."

Στις δηλώσεις του ο Διευθυντής Αγωνιστικού Τμήματος της BMW Motorrad, Marc Bongers, είπε πως οι δύο δορυφορικές ομάδες θα έχουν στενή επικοινωνία με την εργοστασιακή ομάδα, έτσι ώστε να συγκεντρώνονται ακόμη περισσότερα δεδομένα, ενώ σε επίπεδο αναβατών και οι δύο ομάδες είναι πάρα πολύ δυνατές.

Η RC Squadra Corse, με ιδιοκτήτη τον Roberto Colombo, θα συμμετέχει με το 2021 με νέο όνομα, αλλά έχει μακρόχρονη παρουσία στα paddock των WSBK. Η ομάδα συμμετέχει στο πρωτάθλημα από το 2016, ενώ το 2020 είχε παρουσία και στο WSS. Ο 34 ετών Eugene Laverty είναι από τους πιο έμπειρους αναβάτες και η φετινή χρονιά ήταν η πρώτη του σεζόν ως αναβάτης της BMW. Ο Ιρλανδός είχε επίσης συμμετοχή από την αρχή στην εξέλιξη του Μ1000RR.

Η Buono Action είναι ιδιοκτησίας Jürgen Röder με team manager τον Michael Galinski. Το 2020 ήταν η ομάδα που κυριάρχησε στο International German Motorcycle Championship IDM με αναβάτη τον Jonas Folger. Ο γερμανός κέρδισε και τους οκτώ αγώνες του θεσμού, ενώ η διεθνής του καριέρα ξεκίνησε το 2008. Έχει αγωνιστεί σε όλες τις κατηγορίες των GP, στα 125cc (και όταν έγινε Moto3), στη Moto2 αλλά και στα MotoGP.

Motul WSBK: Ο Bautista φεύγει απ’ τη Ducati!

Στο στόχαστρο ο Scott Redding
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

12/8/2019

Από τη στιγμή που ο Bautista πάτησε το πόδι του στο Motul WSBK, η πορεία του άρχισε να θυμίζει διάττοντα αστέρα. Λαμπρή στην αρχή και στο τέλος εντυπωσιακή, όπως οι κομήτες που εξαϋλώνονται μόλις μπουν στην ατμόσφαιρα του πλανήτη μας. Μαζί με την Aruba.it και την πανίσχυρη Ducati V4 R, κατάφερε να σπάσει αρκετά ρεκόρ και να σημειώσει ένα σερί από 11 νίκες με το ‘καλημέρα’ απ’ τον πρώτο κιόλας γύρο του πρωταθλήματος. Σε αυτό το σημείο να κάνουμε μια μικρή παρένθεση και να θυμίσουμε πως η Dorna στο βωμό του θεάματος πάντα, φρόντισε να κόψει του λίγο τη φόρα του Bautista, μειώνοντας το όριο περιστροφής των στροφών της V4 R του. Ωστόσο όπως αποδείχτηκε, αυτό δεν ήταν απαραίτητο διότι η πορεία του ξεκίνησε να χάνει τη λάμψη της όσο περνούσε ο καιρός. Οι πτώσεις του Bautista ξεκίνησαν να διαδέχονται η μια την άλλη με αποκορύφωμα στον αγώνα στη Laguna Seca που είχε δύο –μία στο πρώτο σκέλος και μία στο Tissot Superpole Race- αλλά και μια απόσυρση στο δεύτερο σκέλος λόγω έντονου άλγους στον αριστερό του ώμο. Ως εκ τούτου, ο Rea πέρασε μπροστά στη βαθμολογία και πλέον ηγείται του πρωταθλήματος κατά 81 βαθμούς!

Το κερασάκι στην τούρτα δεν είναι αυτό, καθώς έχουμε τέσσερις γύρους μέχρι τη λήξη του πρωταθλήματος και πολλά μπορούν να συμβούν μέχρι το τέλος του. Το κερασάκι στη τούρτα είναι πως ο Bautista αρνήθηκε να ανανεώσει το συμβόλαιό του με τη Aruba.it Racing – Ducati. Ο λόγος είναι πως η Honda πλησίασε τον Ισπανό αναβάτη και του έκανε πρόταση να γίνει ο αναβάτης της στην εργοστασιακή της ομάδα στο Motul WSBK από του χρόνου. Φαίνεται πως η Honda μετά την επιστροφή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα superbike -σε συνεργασία με τη Moriwaki- και μετά από μια πολύ κακή πορεία σε αυτό αποφάσισε να σοβαρευτεί. Του χρόνου τα πράγματα θα έχουν περισσότερο ενδιαφέρον καθώς δεν αποκλείεται η Honda να παρουσιάσει μια νέα μοτοσυκλέτα τόσο τεχνολογικά προηγμένη όσο της Ducati, για να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρωτάθλημα και όχι κομπάρσου. “Η Honda έχει τον ίδιο στόχο με τη Ducati στο Motul WSBK: να παρουσιάσει μια πανίσχυρη μοτοσυκλέτα με την οποία θα προσπαθήσει να πάρει τον τίτλο των κατασκευαστών. Με προσέγγισαν και μου εξήγησαν τα σχέδιά τους. Δεν περίμενα πως η Honda είχε τόσο σοβαρές βλέψεις για το Motul WSBK. Θα επιστρέψει δριμύτερη μετά από πολλά χρόνια.” Είπε ο Bautista, του οποίου μέρος των δηλώσεών του επιβεβαίωσε ο Paolo Ciabatti Sporting Director της Ducati. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως η Ducati έκανε την προσφορά της στον Bautista για να συνεχίσουν τη συνεργασία τους για το 2020 και 2021, όμως ο Ισπανός αναβάτης αρνήθηκε. Έτσι, μαζί με τη λήξη του πρωταθλήματος θα έρθει και η λύση της συνεργασίας του Bautista με την Ducati. Βέβαια, θα προσπαθήσουν και οι δύο πλευρές για την κατάκτηση του πρωταθλήματος.

Σχετικά με το ποιος θα πάρει τη θέση του Bautista, o Ciabatti ανέφερε πως υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι, όμως ο Scott Redding είναι το νούμερο ένα στη λίστα για δύο λόγους: Πρώτον, αυτή τη στιγμή είναι στη κορυφή της βαθμολογίας του BSB πρωταθλήματος. Δεύτερον, χρησιμοποιεί την V4 R και δεν θα χρειαστεί χρόνος προσαρμογής πάνω στη σέλα της σε αντίθεση με άλλους αναβάτες. Προς το παρόν, ο ερχομός του Scott Redding στην ομάδα της Ducati στο Motul WSBK δεν έχει σκαλιστεί πάνω σε πέτρα, το μόνο σίγουρο είναι πως η Ducati έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της.

Ετικέτες