Motul WSBK: Με δύο δορυφορικές ομάδες η BMW

Αυξάνει τις μοτοσυκλέτες της στο grid
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

27/11/2020

Το πλήθος των μοτοσυκλετών BMW στην σχάρα εκκίνησης των Motul WSBK της επόμενη σεζόν θα είναι μεγαλύτερο, καθώς δύο δορυφορικές ομάδες θα συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, μαζί φυσικά με την εργοστασιακή BMW Motorrad WorldSBK Team. Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, ο Shaun Muir ο Υπεύθυνος της εργοστασιακής ομάδας, είχε πει δημόσια πως υπήρχαν τρεις υποψήφιες ομάδες γι' αυτό το ρόλο και τώρα πλέον κατέληξαν στην τελική τους επιλογή. Οι δύο αυτές ομάδες είναι η ιταλική RC Squadra Corse και η Bonovo Action από την Γερμανία.

Η RC Squadra Corse θα έχει ως αναβάτη τον Ιρλανδό Eugene Laverty, ο οποίος την φετινή σεζόν ήταν αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας, ενώ θα συνδυάζει και τον ρόλο του αναβάτη εξέλιξης της BMW. Η Bonovo Action θα συνεχίσει την επιτυχημένη συνεργασία της με τον Γερμανό Jonas Folger. Και οι δύο ομάδες θα είναι σε στενή συνεργασία τόσο με το εργοστάσιο, όσο και με την BMW Motorrad WorldSBK Team.

"Η συνεργασία μας με δορυφορικές ομάδες, αντιπροσωπεύει ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την εξέλιξή μας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα", δήλωσε ο επικεφαλής της BMW Motorrad, Markus Schramm. "Είναι υπέροχο το ότι θα έχουμε άλλες δύο M1000RR στην πίστα, μαζί με τις δύο εργοστασιακές μας μοτοσυκλέτες των Tom Sykes και Michael van der Mark. Η Bonovo Action είναι η πρώτη γερμανική ομάδα που θα συμμετέχει στον θεσμό με Βαυαρό αναβάτη πάνω σε μία μοτοσυκλέτα από την Βαυαρία. Είναι ένας ιδιαίτερος συνδυασμός. Είμαι επίσης ενθουσιασμένος που ο Laverty θα παραμείνει ως μέλος της ευρύτερης οικογένειας της BMW, παρέχοντας το ταλέντο και την εμπειρία του στην RC Squadra Corse."

Στις δηλώσεις του ο Διευθυντής Αγωνιστικού Τμήματος της BMW Motorrad, Marc Bongers, είπε πως οι δύο δορυφορικές ομάδες θα έχουν στενή επικοινωνία με την εργοστασιακή ομάδα, έτσι ώστε να συγκεντρώνονται ακόμη περισσότερα δεδομένα, ενώ σε επίπεδο αναβατών και οι δύο ομάδες είναι πάρα πολύ δυνατές.

Η RC Squadra Corse, με ιδιοκτήτη τον Roberto Colombo, θα συμμετέχει με το 2021 με νέο όνομα, αλλά έχει μακρόχρονη παρουσία στα paddock των WSBK. Η ομάδα συμμετέχει στο πρωτάθλημα από το 2016, ενώ το 2020 είχε παρουσία και στο WSS. Ο 34 ετών Eugene Laverty είναι από τους πιο έμπειρους αναβάτες και η φετινή χρονιά ήταν η πρώτη του σεζόν ως αναβάτης της BMW. Ο Ιρλανδός είχε επίσης συμμετοχή από την αρχή στην εξέλιξη του Μ1000RR.

Η Buono Action είναι ιδιοκτησίας Jürgen Röder με team manager τον Michael Galinski. Το 2020 ήταν η ομάδα που κυριάρχησε στο International German Motorcycle Championship IDM με αναβάτη τον Jonas Folger. Ο γερμανός κέρδισε και τους οκτώ αγώνες του θεσμού, ενώ η διεθνής του καριέρα ξεκίνησε το 2008. Έχει αγωνιστεί σε όλες τις κατηγορίες των GP, στα 125cc (και όταν έγινε Moto3), στη Moto2 αλλά και στα MotoGP.

Motul WSBK 2019 FP2: Πρώτος με πλατύ χαμόγελο ο Sykes!

Προβληματισμένος ο Bautista
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/7/2019

Ο καιρός ήταν με το μέρος τον αναβατών και οι καλές συνθήκες στην πίστα επέτρεψαν στους αναβάτες να εκμεταλλευτούν πλήρως τη σημερινή μέρα. Με την λήξη των FP2 είχαν περισσότερα δεδομένα τόσο για τις αγωνιστικές γραμμές τους όσο για το σετάρισμα των ρυθμίσεων των μοτοσυκλετών τους. Ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) κυριάρχησε για άλλη μια φορά στα δοκιμαστικά. Με ένα φαρδύ χαμόγελο είπε πως είναι πάρα πολύ ευχαριστημένος σχετικά με την πορεία του στα ελεύθερα δοκιμαστικά και ότι οφείλεται κυρίως στην ομάδα του, καθώς είχε ρυθμίσει την S1000RR πάρα πολύ καλά πληρώντας τις απαιτήσεις της πίστας, με αποτέλεσμα να αισθάνεται πολύ άνετα. Συνέχισε λέγοντας πως στις FP2 δοκίμασαν ορισμένες διαφορετικές ρυθμίσεις και δεν εστίασε στο να κάνει γρήγορους γύρους. Ο ταχύτερος χρόνος του ήταν στο 1:27,733… τέσσερα δέκατα κάτω απ’ το χρόνο του περσινού νικητή στο Donington Park, Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team).

Ο Alex Lowes, ομόσταβλος του van der Mark, ολοκλήρωσε την FP2 κερδίζοντας μια θέση ερχόμενος δεύτερος. Έμεινε ευχαριστημένος απ’ τη σημερινή μέρα, παρά την πτώση του στην FP1 επειδή πίεσε στην Old Harpin (η τέταρτη στροφή της πίστας) με τα ελαστικά να είναι ακόμη κρύα. Όπως παραδέχτηκε ο ίδιος ήταν ένα χαζό λάθος και θα έπρεπε να το γνωρίζει λόγω της εμπειρίας του, εκτός αυτού όμως ήταν αρκετά χαρούμενος από την σημερινή ημέρα.

Ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) ήρθε τρίτος και είναι πραγματικά πάρα πολύ χαρούμενος επειδή είναι η πρώτη φορά που τα πήγε εξαιρετικά στα δοκιμαστικά της Παρασκευής. Παραμένει όμως προβληματισμένος για την  αυριανή μέρα και την κατάταξη επειδή δυσκολεύεται να στρίψει την ZX-10RR. Αύριο θα δοκιμάσει με νέα ελαστικά στην Superpole και διαφορετικές ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα του για να έχει τη καλύτερη δυνατή θέση εκκίνησης. Έμεινε ευχαριστημένος απ’ το γυρολόγιό του καθώς ο ρυθμός του ήταν αρκετά ανταγωνιστικός. Πριν τη λήξη των FP2 είχε μια πτώση στη τελευταία στροφή, αλλά όπως είπε τον βοηθά να δει τις δυνατότητές του πριν τον αγώνα.

O Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) έκανε τα μαγικά του και ανέβηκε τέσσερις θέσεις στον πίνακα δείχνοντας πως μάλλον βρήκε αυτό που έψαχνε στις ρυθμίσεις τη μοτοσυκλέτας του, ενώ ο ομόσταβλός του Haslam ήταν πίσω του και έκλεισε την πεντάδα. Βελτιωμένες ήταν και οι επιδόσεις του Alvaro Bautista (Aruba.IT Racing – Ducati) στην FP2 που βρέθηκε μέσα στην δεκάδα και πίσω απ’ τον Haslam. Να θυμίσουμε πως ο Ισπανός αναβάτης της Ducati πριν την έναρξη των σημερινών δοκιμών είχε οδηγήσει τελευταία φορά στο Donington Park πριν από μια δεκαετία. Τώρα, με την πανίσχυρη V4 R τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά, καθώς η ιπποδύναμη που διαθέτει στενεύει τα όρια του λάθους σε επικίνδυνο βαθμό. Αρχικά, στην FP1 προσπάθησε να θυμηθεί την πίστα, να βρει τις γραμμές του και τον ρυθμό του, ενώ δυσκολευόταν αρκετά με τις στροφές καθώς δεν είχε καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του. Στην FP2 αφού βρήκε κάπως το ρυθμό του μπόρεσε να εστιάσει στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας του και με ορισμένες τροποποιήσεις κατάφερε να βελτιώσει τους χρόνους του.

Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) ολοκλήρωσε τα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά έβδομος, με τον Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) να είναι πίσω του. Λίγο πιο κάτω στην ένατη θέση κατάφερε να ανέβει ο Chaz Davies (Aruba.IT Ducati – Racing), ενώ ο Jordi Torres (Team Pedercini Racing) έκλεισε τη δεκάδα. Τέλος, ο Eugene Laverty (Team Goeleven), ενώ έλαβε μέρος στην FP1, καταλαμβάνοντας τη τελευταία θέση στον πίνακα, ξαναεξετάστηκε απ’ την επιτροπή της διοργάνωσης, μετά από όλα όσα έγιναν εδώ. Η επιτροπή αποφάσισε τελικά να τον αφήσει εκτός της αγωνιστικής δράσης, χάνοντας έτσι άλλον έναν γύρο απ’ το πρωτάθλημα.

 
  1. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’27.733
  2. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) +0.018
  3. Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) +0.042
  4. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.079
  5. Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.125
  6. Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) +0.272

 

Ετικέτες