Motul WSBK - Μεταγραφικός πυρετός παντού και η Bimota by Kawasaki Racing Team στο προσκήνιο

Ο μόνος που δεν έχει πρόβλημα για να βρει ομάδα αν και χωρίς συμβόλαιο για το 2025 είναι ο Bautista
motomag Motul WSBK  - Μεταγραφικός πυρετός παντού και Bimota by Kawasaki Racing Team στο προσκήνιο
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

1/5/2024

Όπως και στο MotoGP έτσι και στο Motul WSBK το μεταγραφικό παζάρι έχει ξεκινήσει πιο νωρίς από ποτέ, με τις φημολογούμενες μετακινήσεις των αναβατών να δίνουν και να παίρνουν ενώ έγινε ξεκάθαρο πως η μέχρι πρότινος Kawasaki Racing Team WorldSBK από το 2025 θα δώσει τη θέση της στην Bimota by Kawasaki Racing Team, κίνηση της Kawasaki η οποία αποσκοπεί στο να τονώσει την εμπορική αξία της Bimota, ενώ κάτω από το φαίρινγκ θα βρίσκεται όπως όλα δείχνουν το ZX-10RR.

Τι και αν έχουν πραγματοποιηθεί μόλις τρεις γύροι στο φετινό Πρωτάθλημα, το grid του 2025 έχει ξεκινήσει να σχηματίζεται σιγά σιγά ενώ πολλοί αναβάτες των οποίων τα συμβόλαια λήγουν φέτος προσπαθούν μέσω των δηλώσεων τους και μέσω των μάνατζερ τους να πετύχουν συμφωνίες οι οποίες θα τους προσφέρουν αγωνιστική στέγη για την επόμενη χρονιά.

Motul WSBK  - Μεταγραφικός πυρετός παντού και Bimota by Kawasaki Racing Team στο προσκήνιο

Πριν φτάσουμε σε αυτούς που δεν έχουν εξασφαλισμένη θέση για το 2025 ας δούμε αυτούς που έχουν συμβόλαιο και για το επόμενο έτος. Θα ξεκινήσουμε με την πρωταθλήτρια ομάδα της Aruba.it Racing – Ducati, και τον Nicolo Bulega. O rookie του πρωταθλήματος έχει ήδη καπαρωμένη την σέλα της Panigale V4 R ενώ και τα αποτελέσματα του είναι ελπιδοφόρα αν σκεφτούμε πως πριν λίγο καιρό ήταν πρώτος στη βαθμολογία ενώ μετά το Assen φιγουράρει στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος.

Στο στρατόπεδο της ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team τα πράγματα ξεκαθάρισαν όσον αφορά τον Toprak Razgatlioglu, ο νέος αναβάτης της BMW έχει δύο χρόνια συμβόλαιο οπότε και την επόμενη χρονιά θα τον δούμε πάνω στην M 1000 RR.

Στην Pata Prometeon Yamaha οι Jonathan Rea και Andrea Locatelli έχουν εξασφαλισμένη θέση και του χρόνου ενώ και στην Team HRC, η οποία δεν διάγει και τις καλύτερες μέρες της θα δούμε το 2025 τους Iker Lecuona και Xavi Vierge.

Motul WSBK  - Μεταγραφικός πυρετός παντού και Bimota by Kawasaki Racing Team στο προσκήνιο

Με την Kawasaki Racing Team WorldSBK το 2025 να γίνεται Bimota by Kawasaki Racing Team εξασφαλισμένη θέση στην ομάδα για του χρόνου έχει ο Axel Bassani από τον οποίο η αλήθεια είναι πως οι Ιάπωνες περίμεναν πολλά περισσότερα. Τονίζουμε εδώ πως όπως δείχνει το άρθρο για τις μεταγραφές στον ιστότοπο του WSBK, το Akashi δεν θα έχει δική του αυτόνομη ομάδα για την Kawasaki (KRT) το 2025, αλλά στην ίδια ομάδα θα συνυπάρχουν τα ονόματα των Bimota και Kawasaki, κυρίως με το ίδιο προσωπικό της KRT. Αυτό γίνεται φυσικά για αύξηση της αναγνωρισιμότητας του ονόματος της Bimota, και για τους τίτλους που θα προκαλέσει η επιστροφή ενός θρυλικού ονόματος στο WSBK, όμως κάτω από την... προβιά της Bimota θα κρύβεται ο... λύκος της Kawasaki (ZX-10RR) και μένει να δούμε αν θα έχει κάποια (οποιαδήποτε) αλλαγή από το 2024, πέραν του χρώματος και του συνδυασμού των ονομάτων των δυο εταιρειών. Θυμηθείτε και τις μοτοσυκλέτες των Husqvarna & GASGAS στο MotoGP.

Και έφτασε η στιγμή να δούμε ποιοι θα πρέπει να μοχθήσουν για να υπογράψουν νέο συμβόλαιο ώστε να βρίσκονται και του χρόνου στο grid του Motul WSBK. Αυτός που δεν πρόκειται να έχει πρόβλημα είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Alvaro Bautista. Ο αναβάτης της Aruba.it Racing - Ducati, επέλεξε πέρυσι να υπογράψει μονοετές συμβόλαιο καθώς ο ίδιος σκέφτεται πολλά όπως έχει ήδη πει, ακόμα και την απόσυρσή του από τους αγώνες -δύσκολο αν συνεχίσει να κερδίζει.

Από την μία ο Bautista λέει πως δεν ξέρει τι θέλει να κάνει, από την άλλη σε δηλώσεις του πριν λίγες μέρες ανέφερε πως αν η Ducati τον θέλει θα είναι τιμή για αυτόν να παραμείνει στην ομάδα ενώ στο τέλος είπε πως θα πάρει την απόφαση του σύντομα… άβυσσος το μυαλό του Bautista.

Motul WSBK  - Μεταγραφικός πυρετός παντού και Bimota by Kawasaki Racing Team στο προσκήνιο

Στην GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team, οι Dominique Aegerter και Remy Gardner έχουν συμβόλαιο μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ο Gardner ανέφερε πως βρίσκεται πολύ κοντά στο να υπογράψει με την ομάδα ενώ ο Aegerter δήλωσε πως οι συνθήκες θα πρέπει να είναι σωστές ώστε να συνεχίσει με την τωρινή του ομάδα καθώς ο ίδιος έχει και άλλες επιλογές.

Ντόρος γίνεται γύρω από το όνομα του Andrea Iannone (Team GoEleven), o Ιταλός ο οποίος δείχνει ξεκάθαρα πως μπορεί σύντομα να παίζει σε κορυφαίο επίπεδο έχει μονοετές συμβόλαιο ενώ υπάρχουν φήμες πως ο αναβάτης που είναι γνωστός και ως "The Maniac" θα βρεθεί στην ομάδα της ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team.

Ο δεύτερος αναβάτης της ROKiT Michael van der Mark του οποίου το συμβόλαιο λήγει φέτος ανέφερε πως θα πρέπει να φέρει αποτελέσματα για να κρατήσει τη θέση του ενώ ο Razgatlioglu όταν ρωτήθηκε δήλωσε πως είναι ευχαριστημένος με τον teammate του.

Motul WSBK  - Μεταγραφικός πυρετός παντού και Bimota by Kawasaki Racing Team στο προσκήνιο

Ο Alex Lowes ο οποίος ηγείται της φετινής προσπάθειας της Kawasaki έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του έτους ωστόσο σύμφωνα με τις δηλώσεις του θα ανακοινώσει περισσότερα λίγο πριν τον αγώνα της Ιταλίας με το πιθανότερο σενάριο να θέλει τον ίδιο να βρίσκεται το 2025 στην Bimota by Kawasaki Racing Team.

Τα συμβόλαια των Tito Rabat (Kawasaki Puccetti Racing), Michael Ruben Rinaldi (Team Motocorsa Racing), Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team), Bradley Ray (Yamaha Motoxracing WorldSBK Team), Philipp Oettl (GMT94 Yamaha), Sam Lowes (ELF Marc VDS Racing Team) και Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW) λήγουν επίσης το 2024 οπότε είτε θα δούμε αρκετούς από αυτούς να μένουν εκτός Motul WSBK είτε θα τους δούμε να ανανεώνουν τα συμβόλαια τους για ακόμη έναν χρόνο αν φυσικά πετύχουν τα αποτελέσματα που αναζητούν οι τωρινές τους ομάδες, είτε θα δούμε κάποιους από αυτούς να... ανταλλάζουν θέσεις μεταξύ τους.

Motul WSBK  - Μεταγραφικός πυρετός παντού και Bimota by Kawasaki Racing Team στο προσκήνιο
Ετικέτες

Motul WSBK: Ανθρακονημάτινα Brembo Hyction για όλους από το 2027 – Ανατροπή στον χαρακτήρα του πρωταθλήματος

Οι διοργανωτές του WSBK ανακοίνωσαν συμφωνία με τη Brembo για αποκλειστική προμήθεια φρένων Hyction
Brembo Hyction
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

12/6/2026

Η συμφωνία που ανακοινώθηκε σήμερα, Παρασκευή 21 Ιουνίου 2026, μεταξύ των WSBK και Brembo προβλέπει πως η Ιταλίδα ειδική των φρένων θα γίνει αποκλειστική προμηθεύτρια του πρωταθλήματος με το νέο της σύστημα Hyction συνδυάζει δισκόπλακα από κεραμικό υλικό και ανθρακόνημα σε συνδυασμό με τη δαγκάνα GP4 HY που έχει εξελιχθεί ειδικά για τον δίσκο αυτόν.

Πρόκειται για μια νέα τεχνολογία που για πρώτη φορά εφαρμόζεται σε μοτοσυκλέτες παραγωγής και μάλιστα έκανε το ντεμπούτο της στην εκλεκτότατη και σπανιότατη Ducati Superleggera V4 Centenario.

Την απόφαση αυτή ανέλυσε ο Gregorio Lavilla, εκτελεστικός Διευθυντής του WSBK: "Το WSBK αντιπροσωπεύει τον συνδετικό κρίκο μεταξύ αγώνων και μοτοσυκλετών δρόμου. Επεκτείνοντας τη συνεργασία μας με τη Brembo σε αυτό το νέο τεχνικό πεδίο ενισχύουμε τη σημασία του πρωταθλήματος ως μια πλατφόρμα όπου η τεχνολογία που εξελίσσεται στους αγώνες συνεισφέρει στο μέλλον των μοτοσυκλετών παραγωγής. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους κατασκευαστές, τις ομάδες και τη FIM για τη συνεργασία και την υποστήριξή τους στη χάραξη μιας τεχνικής κατεύθυνσης που διατηρεί το WSBK στενά συνδεδεμένο με την ανάπτυξη της βιομηχανίας μοτοσυκλετών."

Ο Διευθυντής Μάρκετινγκ της Brembo, Mauro Piccoli, προσέθεσε: "Στο WSBK η απόδοση σφυρηλατείται υπό πίεση, από στροφή σε στροφή. Με το Hyction εισάγουμε μια τεχνολογία σχεδιασμένη να προσφέρει στους αναβάτες μια αμεσότερη και πιο προβλέψιμη σύνδεση με το φρενάρισμα. Το να γίνουμε αποκλειστικοί προμηθευτές από το 2027 σημαίνει πως θα παίξουμε ενεργό ρόλο στην τεχνολογική εξέλιξη του πρωταθλήματος, συμβάλλοντας στη θέσπιση νέων στάνταρ. Το WSBK είναι το τέλειο εργαστήριο: εδώ δουλεύουμε δίπλα στους καλύτερους αναβάτες και ομάδες του κόσμου και αυτά που δημιουργούμε στην πίστα τροφοδοτούν την καινοτομία των εφαρμογών δρόμου."

Οι τρέχουσες λύσεις που χρησιμοποιούνται στα φρένα των μοτοσυκλετών του πρωταθλήματος με τους ατσάλινους δίσκους απαιτούν προσαρμογή στα διαφορετικά χαρακτηριστικά κάθε πίστας και τις συνθήκες λειτουργίας. Το νέο σύστημα Hyction ωστόσο έχει σχεδιαστεί ώστε να αποδίδει με μεγαλύτερη συνέπεια και θερμική σταθερότητα σε μεγάλο εύρος συνθηκών, όπως αυτές που συναντάμε σε μια σεζόν του WSBK.

Η νέα αυτή εξέλιξη ωστόσο αλλάζει την ίδια τη φιλοσοφία πάνω στην οποία είναι σχεδιασμένο το WSBK. Ως γνωστόν, δεν φορούν όλες οι μοτοσυκλέτες φρένα της Brembo ως πωλούνται την αγορά και αυτό είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό του πρωταθλήματος με τις μοτοσυκλέτες παραγωγής που ομολογκάρονται ως πωλούνται στη βιτρίνα.

Επιβάλλοντας ένα κοινό σύστημα φρένων για όλες τις μοτοσυκλέτες του πρωταθλήματος, ουσιαστικά καταργείται σε έναν βαθμό η ίδια η σύνδεση του WSBK με την αγορά.

Στην επίσημη ανακοίνωση των WSBK και Brembo δεν αναλύεται με ακρίβεια ο τρόπος εφαρμογής. Μιλάμε για πακέτο δίσκοι και δαγκάνες ή μόνο οι carbon-ceramic δίσκοι Hyction; Πάντως η Brembo στην παρουσίαση του Hyction δήλωνε πως έχει εξελίξει τη δαγκάνα GP4 HY ειδικά για αυτούς τους δίσκους, οπότε θα έμοιαζε δύσκολο να ταιριάξουν οι ανθρακονημάτινοι δίσκοι με τις όποιες δαγκάνες φορούν σήμερα οι superbikes παραγωγής και πιθανότατα από του χρόνου θα βλέπουμε όλες τις μοτοσυκλέτες με το δίδυμο δίσκων και δαγκανών Hyction.

Το γεγονός μοιάζει επίσης να εισάγει μια ανισορροπία στον εμπορικό ανταγωνισμό, μιας και αν υποχρεωθούν όλες οι μοτοσυκλέτες να φορούν Brembo στο WSBK, τότε η εξέλιξη θα γείρει αποφασιστικά υπέρ της ιταλικής εταιρείας, αφήνοντας τους ανταγωνιστές της χωρίς ένα κρίσιμο πεδίο πάνω στο οποίο μπορούν να βελτιωθούν και να αποδείξουν την πρόοδό τους με αποτελέσματα στις πίστες.

Ετικέτες