Ο Michael van der Mark υπέγραψε με την BMW Motorrad WorldSBK Team για το 2021 σε συνέχεια της προ ημερών ανακοίνωσης για την μη ανανέωση του με την Yamaha της οποίας ήταν στο ενεργητικό από το 2017.
Ο Ολλανδός είναι ο άνθρωπος που το 2018 σταμάτησε το αρνητικό σερί της Yamaha χαρίζοντάς την τις πρώτες νίκες μετά από μία επταετία. Παγκόσμιος πρωταθλητής το 2012 στα Superstock το van der Mark και η Yamaha έχουν πάντα μπροστά τους έναν τοίχο που λέγεται Kawasaki και Rea αν και το 2019 έδειξαν πως είναι συνδυασμός για μόνιμο βάθρο, πράγμα που το 2020, αν πήγαινε καλά αυτή η χρονιά, ήθελαν να εξαργυρώσουν κάνοντας όνειρα ακόμη και για την νίκη.
Με βάση αυτή την προοπτική ο van der Mark στόχευσε πολύ παραπάνω για την επόμενη χρονιά και πήγε στην BMW που το 2019 έκανε έναν χρόνο προσαρμογής με στόχο να κάνει την επίθεσή της το 2020, πράγμα που δεν είδαμε. Το 2021 όμως, η BMW στοχεύει να τερματίσει την πρωτοκαθεδρία των Ιαπώνων στο MOTUL WSBK πράγμα που μόνο εύκολο δεν πρόκειται να είναι.
ShaunMuir (BMWMotorradWorldSBKTeam – TeamPrincipal) είπε: «Είμαστε χαρούμενοι που θα υποδεχτούμε τον Michaelστην ομάδα. Κουβαλά μία πολύ πλούσια εμπειρία και είναι ένας από τους νεότερους και πιο ταλαντούχους αναβάτες στο παγκόσμιο superbike. Η εξασφάλιση του Michaelσηματοδοτεί την προσήλωσή μας και την αποφασιστικότητα μας, για ανταγωνισμό στο υψηλότερο επίπεδο και θα δώσουμε στον Michaelόσες ευκαιρίες γίνεται για πετύχει αυτό τον στόχο!».
Ο Marc Bongers (Διευθυντής BMW Motorrad Motorsport) συνέχισε: «Είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι για την συμφωνία με τον Michael, που έχει προοδεύσει πάρα πολύ στο WSBK τα τελευταία χρόνια. Είμαστε πεπεισμένοι πως θα αποτελέσει ένα αβαντάζ για την ομάδα και τον στόχο που έχει θέσει και μαζί, συνδυάζοντας το ισχυρό πακέτο που μπορούμε να του προμηθεύσουμε, θα φτάσουμε στο επόμενο επίπεδο από βαθμολογική πλευρά».
Motul WSBK: Misano Test - Ο Razgatlioglu έσπασε το ρεκόρ πίστας την πρώτη μέρα των δοκιμαστικών
“Έχουμε βρει τις σωστές ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πρωταθλητής του 2021 μετά το 1:32.663
Από τον
Αλέξανδρο Λαμπράκη
31/5/2024
Ο Toprak Razagtlioglu κατάφερε την πρώτη μέρα των διήμερων δοκιμών του WSBK στο Misano να σπάσει το ρεκόρ πίστας, σημειώνοντας πάνω στην M 1000 RR του χρόνο 1:32.663, για να βρεθεί στην πρώτη θέση, ενώ μετά το κατόρθωμά του δήλωσε ότι κατάφεραν να ρυθμίσουν σωστά τα ηλεκτρονικά στη μοτοσυκλέτα, κάτι που έκανε τη διαφορά.
Οι αναβάτες του Motul WSBK ταξίδεψαν όπως κάθε χρόνο στην πίστα του Misano, προκειμένου να συμμετάσχουν στα προγραμματισμένα διήμερα δοκιμαστικά στις 30-31/5. Την πρώτη ημέρα, ο Toprak Razgatlioglu και η ομάδα του ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team, κατάφεραν να βρουν τη σωστή συνταγή που τους έστειλε στην πρώτη θέση, με τον χρόνο του Τούρκου αναβάτη να τραβάει τα βλέμματα του paddock. Ο αναβάτης της BMW ήταν σχεδόν τέσσερα δέκατα ταχύτερος από το προηγούμενο ρεκόρ των Motul WSBK στην πίστα που βρέχεται από την Αδριατική θάλασσα, σπάζοντας το φράγμα του 1:33.
Καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας ο Toprak ήταν γρήγορος, μένοντας σταθερά στις πρώτες θέσεις. Την καλύτερή του επίδοση, ωστόσο, την φύλαγε για το τέλος, όταν το απόγευμα της Πέμπτης έβαλε τα ελαστικά SCQ της Pirelli, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για τη Superpole, γράφοντας χρόνο 1:32.663 και τρελαίνοντας τα χρονόμετρα. Το ρεκόρ αυτό έρχεται να προσπεράσει το περσινό του Bautista, κατά σχεδόν 4 δέκατα (!), με τον αναβάτη της Aruba.it Racing-Ducati να γράφει το 2023 στα δοκιμαστικά 1:33.017, χρόνο που φέτος δεν έχει ακόμη καταφέρει να πιάσει.
Με τον Razgatlioglu να έχει γίνει ο ταχύτερος της συγκεκριμένης πίστας, στην ιστορία του θεσμού, δήλωσε πολύ χαρούμενος, καθώς αυτός και η ομάδα του κατάφεραν να δοκιμάσουν πολλά νέα εξαρτήματα. Ο χρόνος του ήταν καλός και με τα SCX, με τα οποία έκανε 10 γύρους επιπλέον, αφού είχε βάλει ήδη τα SCQ, για να καταλάβει καλύτερα πώς δουλεύουν τα νέα εξαρτήματα. Μάλιστα, στον τελευταίο γύρο από τους 18 συνολικά που έκανε με τα SCQ κατάφερε να κάνει 1:33.500. Όπως ανέφερε, το πακέτο των ηλεκτρονικών είναι πλέον πολύ καλύτερο, βοηθώντας τους να βελτιωθούν.
Παρά την πολύ καλή ημέρα και τους εξαιρετικούς χρόνους με τα νέα εξαρτήματα, ο Razgatlioglu αποκάλυψε ότι ήταν ακόμη επηρεασμένος από μία πτώση που είχε πρόσφατα κατά την διάρκεια προπόνησης με τον μέντορά του, Kenan Sofuoglu. Όπως αποκάλυψε ο αναβάτης της BMW, είχε πόνους στον δεξί του ώμο, που όμως δεν φάνηκε να τον επηρεάζουν ιδιαίτερα, θέτοντας τον ταχύτερο γύρο, αλλά και κρατώντας ψηλά το ρυθμό καθ’ όλη τη διάρκεια της πρώτης ημέρας των δοκιμών. Ο Πρωταθλητής του 2021, παραδέχτηκε ότι μέσα στην πίστα ένιωθε πόνο μόνο στην Στροφή 10 και στα φρένα για την πρώτη στροφή. Η Παρασκευή τον βρίσκει με τρία ελαστικά SCQ στην διάθεσή του, οπότε τίποτα δεν αποκλείεται.
Πίσω από τον Razgatlioglu πλασαρίστηκε ο rookie της μεγάλης κατηγορίας, Nicolo Bulega, ο οποίος επίσης έσπασε το φράγμα του 1:33, γράφοντας 1:32.731, λιγότερο από ένα δέκατο πιο αργός από τον Toprak. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο έτερος εργοστασιακός αναβάτης της Ducati, Alvaro Bautista, με τον Jonathan Rea τέταρτο. Την πεντάδα έκλεισε ο Sam Lowes, ενώ ο Andrea Iannone ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα των δοκιμαστικών στην 7η θέση. Καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης της Kawasaki ήταν ο εργοστασιακός αναβάτης Axel Bassani. Δυστυχώς, η Honda δείχνει ότι ακόμα δυσκολεύεται να βρει τους ανταγωνιστικούς χρόνους, με τους Iker Lecuona και Xavi Vierge της Team HRC WorldSBK να τερματίζουν στην 15 και 16η αντίστοιχα.
Η αλήθεια είναι τα δοκιμαστικά δεν αποτελούν απόλυτη ένδειξη, ως προς τι θα δούμε σε πραγματικές αγωνιστικές συνθήκες. Παρ’ όλ’ αυτά, δίνουν κάποια σημάδια και κρίνοντας από το τι έχουμε δει στους πρώτους τρεις γύρους των Motul WSBK, οι συνήθεις ύποπτοι ήταν αυτοί που και στο Misano βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις, με τους δύο πρώτους αναβάτες να βρίσκονται κάτω από το ρεκόρ του 2023.