MOTUL WSBK Portimao: Πτώσεις στον δεύτερο αγώνα, μόνος μπροστά ο Rea!

Πέρασε μπροστά στο πρωτάθλημα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/8/2020

Έκλεισε τρεις αγώνες άπιαστος ο Rea, μαζί με την superpole, ενώ στον σημερινό αγώνα προσπάθησαν στην αρχή να τον πιάσουν περισσότερο από όσο είχε συμβεί στους προηγούμενους. Το αποτέλεσμα στο τέλος ήταν ίδιο για εκείνον, τερματίζοντας με τεράστια διαφορά εμπρός! Πολλές πτώσεις στην ζέστη και τον αέρα που είχε το Portimao σηματοδότησαν την πορεία των υπολοίπων στην βαθμολογία του πρωταθλήματος, όχι τόσο στο αποτέλεσμα του αγώνα για την πρώτη θέση που κλείδωσε από την εκκίνηση!

Με τον Rea να φεύγει εμπρός στην εκκίνηση μαζί με τον Razgatlioglu που ήταν μόνιμα δεύτερος στην Πορτογαλία, ο Redding κατάφερε αυτή την φορά να πάρει την τρίτη θέση σε αναμέτρηση με τον Baz. Αυτό έδινε εκείνη την στιγμή την εντύπωση πως ο Redding ετοίμαζε την πολυπόθητη απάντηση στον Rea. Αμέσως είχαμε πτώσεις στην μάχη για την τέταρτη θέση με τον Baz να εγκαταλείπει τον αγώνα έχοντας ξεκινήσει από μία από τις καλύτερες θέσεις που είχε. Ο Redding πήρε την δεύτερη θέση και το βάθρο ξεχώρισε εμπρός χτίζοντας διαφορά από τους υπόλοιπους με τον Rea να ανοίγει πολύ την ψαλίδα. Μόλις στον πέμπτο γύρο θα ερχόταν η ανατροπή για την κατάταξη έτσι όπως την είχαμε δει αυτές τις ημέρες, καθώς ο Razgatlioglu έπεσε και παρόλο που κατάφερε να συνεχίσει, ήταν στην 15η θέση αδυνατώντας να ανακάμψει για το βάθρο.

Τον χορό των πτώσεων θα τον συνέχιζε ο Lowes, εγκαταλείποντας, ενώ ο van der Mark θα κατάφερνε να πλησιάσει τον Redding. Ο van der Mark δεν θα κατάφερνε να απειλήσει τον Redding και λίγο αργότερα, πάλι με τον ίδιο τρόπο όπως και οι υπόλοιποι, ο Haslam θα σημείωνε πτώση. Οι συνεχείς επιθέσεις δεν βοήθησαν τον Redding να κρατήσει λάστιχο, αν και αυτό δεν σημαίνει κάτι για το αποτέλεσμα απέναντι στον Rea από την στιγμή που όταν το λάστιχο ήταν καινούριο και η Ducati στην δεύτερη θέση, η Kawasaki εμπρός είχε κάνει τον καλύτερο χρόνο αυξάνοντας την διαφορά.

Ήταν όμως αρκετό αυτό για να αρχίσουν τα λάθη για τον Redding που τα εκμεταλλεύτηκε ο van der Mark για να περάσει μπροστά. Το σκηνικό αυτό θυμίζει λίγο αυτό που έγινε σήμερα στα MotoGP ανάμεσα σε Pol Espargaro και Zarco με τον Stoner από το Twitter να αυξάνει την ένταση δίνοντας άκυρο στην απόφαση των κριτών να τιμωρήσουν τον Zarco. Το πρόβλημα είναι πως σε αυτές τις περιπτώσεις, σε ένα καθαρά αγωνιστικό συμβάν δηλαδή, οι κριτές κοιτούν ποιος είναι πιο μπροστά. Στα MOTUL WSBK σήμερα αυτό ήταν πιο ξεκάθαρο από τα MotoGP και ο Redding δεν έπεσε επάνω στον van der Mark αλλά άφησε την θέση να φύγει. Λίγο παρακάτω ένα άλλο λάθος του van der Mark θα επέτρεπε τον Redding να περάσει ξανά δεύτερος και να κρατήσει την θέση αυτή, με τεράστια διαφορά από τον άπιαστο εμπρός Rea.

Ο Rea πέρασε μετά από αυτούς τους αλάνθαστους αγώνες μπροστά σε βαθμολογία πρωταθλήματος, αν και ο Redding δείχνει πως δεν έχει διάθεση να αφήσει κάτι τέτοιο αναπάντητο…

Θέση
N#
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
 
2
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
4.360
3
60
M. VAN DER MARK
Yamaha YZF R1
4.453
4
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
3.910
5
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000RR-R
10.336
6
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
12.566
7
66
T. SYKES
BMW S1000 RR
14.565
8
54
T. RAZGATLIOGLU
Yamaha YZF R1
26.231
9
64
F. CARICASULO
Yamaha YZF R1
28.103
10
36
L. MERCADO
Ducati Panigale V4 R
32.926
11
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
33.229
12
50
E. LAVERTY
BMW S1000 RR
46.555
13
91
L. HASLAM
Honda CBR1000RR-R
46.573
14
33
M. MELANDRI
Ducati Panigale V4 R
49.902
15
20
S. BARRIER
Ducati Panigale V4 R
52.293
16
23
C. PONSSON
Aprilia RSV4 1000
1'05.643
17
63
L. GABELLINI
Honda CBR1000RR-R
1'06.784
18
13
T. TAKAHASHI
Honda CBR1000RR-R
1'14.503
RET
12
X. FORES
Kawasaki ZX-10RR
5 Laps
RET
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
12 Laps
RET
77
M. SCHEIB
Kawasaki ZX-10RR
19 Laps
RET
76
L. BAZ
Yamaha YZF R1
 

 

Ετικέτες

MotulWSBK 2020 Jerez 2η μέρα δοκιμών: Ο Rea στην κορυφή!

Τι έδειξαν οι δοκιμές
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

24/1/2020

Ο καιρός την τελευταία μέρα των δοκιμών στη Jerez ήταν καλύτερος και συνολικά βοήθησε όλους τους αναβάτες στο να συλλέξουν δεδομένα με τις μοτοσυκλέτες τους. Το πρωί ξεκίνησε με βροχές, όμως όσο η ώρα περνούσε η κακοκαιρία υποχωρούσε και η πίστα ξεκίνησε να στεγνώνει. Το απόγευμα με τις συνθήκες να είναι μεικτές, οι αναβάτες δοκίμασαν όσα περισσότερα εξαρτήματα μπορούσαν.

Ο "κανίβαλος" Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) (σ.σ. αυτό το παρατσούκλι του έχουν δώσει οι Ιταλοί) ήταν πεπεισμένος πλέον πως δεν θα καταφέρει να οδηγήσει σε στεγνή άσφαλτο και μάλιστα είχε κλείσει εισιτήρια για να αναχωρήσει νωρίς το απόγευμα για την πατρίδα του. Ωστόσο, με τον καιρό να γλυκαίνει ο πολυπρωταθλητής φόρεσε τη στολή του και μπήκε στην πίστα ολοκληρώνοντας 19 γύρους. Γνωρίζει πάρα πολύ καλά τη μοτοσυκλέτα του και με ημι-βρόχινες συνθήκες σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο. Η αγωνιστική γραμμή ήταν βρεγμένη σε ορισμένα σημεία της πίστας και για να πετύχει τον καλύτερο χρόνο, δοκιμάζοντας παράλληλα ένα νέο εξάρτημα, ρίσκαρε αρκετά με το πίσω ελαστικό να γλιστράει συχνά. Δεν μπήκε σε λεπτομέρειες σχετικά με αυτά που δοκίμασε, αλλά περιορίστηκε στο ότι αλλάζοντας το ύψος της μοτοσυκλέτας μπροστά κατάφερε να βελτιώσει τη συμπεριφορά της στο στρίψιμο. Ωστόσο, είναι κάτι που θα επανεξεταστεί και θα επιβεβαιωθεί σίγουρα στις ιδιωτικές δοκιμές της Kawasaki στην Catalunya την ερχόμενη Δευτέρα, μια πίστα στην οποία δεν έχει ξαναοδηγήσει όπως είπε και είναι αρκετά ενθουσιασμένος.

Από τη Jerez δεν αποκόμισε πολλά πράγματα ο Rea, ενώ το γεγονός πως δεν οδήγησε όσο η πίστα ήταν βρεγμένη, ήταν επειδή πολύ απλά δεν είχε να του προσφέρει κάτι παρά μόνο το ρίσκο μιας πτώσης. Τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα του γνωρίζουν ήδη τις βασικές ρυθμίσεις της ZX-10RR, ενώ το να βρουν τις ρυθμίσεις για το βρεγμένο ήταν άσκοπο. Τόνισε πώς πλέον έχουν εξειδικευτεί τόσο πολύ τα πράγματα που άλλες ρυθμίσεις χρειάζονται για την βροχή, άλλες για τις μεικτές συνθήκες, άλλες για βρεγμένο χωρίς να βρέχει και άλλες για βρεγμένο με αέρα. Ακόμη, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον φετινό ανταγωνισμό λέγοντας πως υπάρχουν τέσσερις με πέντε αναβάτες που μπορούν να τον απειλήσουν και να τον εκθρονίσουν απ’ την πενταετή μοναρχία του.

Από την άλλη, ο Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) πέρασε περισσότερο χρόνο μέσα στην πίστα με στόχο να μάθει καλύτερα τη νέα του μοτοσυκλέτα, ενώ “έπαιξε” και με τις ρυθμίσεις του launch control. Ολοκλήρωσε τις δοκιμές του με 44 γύρους τη δεύτερη μέρα και ήρθε τέταρτος στο πίνακα των χρονομετρήσεων.

Ο Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) έφυγε από τη Jerez ευχαριστημένος με τις επιδόσεις του και βρέθηκε πίσω απ’ τον Rea. Να θυμίσουμε πως είχε μια πτώση στη πρώτη στροφή της πίστας, ενώ τη δεύτερη μέρα συνέχισε ακάθεκτος, καταφέρνοντας να βελτιωθεί στην οδήγηση με βρεγμένη άσφαλτο. Η R1 του αρέσει περισσότερο απ’ την ZX-10RR που οδηγούσε πέρσι, διότι του προσφέρει περισσότερη σιγουριά, λόγω της καλύτερης πρόσφυσης που έχει πίσω. Χάρη σε αυτό μάλιστα είπε πώς ξεπέρασε τις όποιες φοβίες είχε με την οδήγηση στο βρεγμένο. Ωστόσο, ήταν άτυχος επειδή κάθε φορά που έβαζε καινούργια λάστιχα, ο καιρός χειροτέρευε και δεν μπόρεσε να έχει όσο χρόνο ήθελε μέσα στην πίστα. Ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) έκλεισε τη πεντάδα.

Οι “κόκκινοι” είδαν τον Scott Redding με την V4R να βάζει την Aruba.it στη τρίτη θέση του πίνακα. Ο Βρετανός μπορεί να αστειεύτηκε λέγοντας: “Τελικά το χειμώνα βρέχει στη Jerez”, ωστόσο ήταν από τους αναβάτες που επωφελήθηκαν περισσότερο από αυτό. Πολλοί αγώνες του πρωταθλήματος πραγματοποιούνται υπό βροχή και το να αποκτήσει περισσότερη εμπειρία με την V4R στο βρεγμένο ήταν κάτι που επιδίωκε. Την πρώτη μέρα, αισθανόταν αρκετά άβολα πάνω στη V4R επειδή δεν είχε καλή πληροφόρηση για την πρόσφυση του πίσω. Τα πράγματα άλλαξαν προς το καλύτερο, όταν με την ομάδα του βρήκαν τις σωστές ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Μάλιστα προς το απόγευμα, που η άσφαλτος είχε σχεδόν στεγνώσει, μπήκε στην πίστα με slick ελαστικά και πέρα απ’ το ότι είχε έναν αρκετά ανταγωνιστικό ρυθμό, βρήκε και τα όρια της μοτοσυκλέτας του σε αυτές τις συνθήκες. Μέχρι και σήμερα η Ducati έχει δοκιμάσει την V4R στο Aragon, τη Valencia (σ.σ. ιδιωτικές δοκιμές) και δύο φορές –πλέον- στη Jerez. Το Portimao που θα φιλοξενήσει τα επόμενα test θα είναι το ιδανικό πεδίο εξέλιξης της V4R λόγω της ποικιλομορφίας της (υψομετρικές διαφορές, σαμαράκια, αρνητική κλήση σε μερικές στροφές) για τη βελτίωση της πρόσφυσης πίσω, τόνισε ο Redding. O Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati) μπορεί να είχε δύο πτώσεις την πρώτη μέρα και να ολοκλήρωσε τη δεύτερη με λιγότερους από 30 γύρους στη 15η θέση, όμως μετρά ήδη ένα χρόνο εμπειρίας πάνω στη V4R και μπορεί ακόμη και φέτος να μας εκπλήξει με τις επιδόσεις του.

Η HRC Team έχει έναν τεράστιο όγκο δουλειάς να καλύψει, με τους Bautista και Haslam στο πλάι της να κάνουν ότι μπορούν. Στόχος τους είναι να βρουν τις βασικές ρυθμίσεις του triple R όπως ανέφερε ο Ισπανός αναβάτης. Τα πράγματα είναι πιο δύσκολα για τον Bautista αφού στο παρελθόν έχει οδηγήσει μόνο V4 κινητήρες και τώρα καλείται όχι μόνο να βρει τις βασικές ρυθμίσεις του τετρακύλινδρου εν σειρά Fireblade αλλά και να προσαρμόσει το στιλ οδήγησής του, με βάση τον τρόπο που αποδίδει ο κινητήρας της Honda. Για αυτό χρειάζεται περισσότερο χρόνο σε στεγνές συνθήκες.

Ο Haslam (HRC Team) ήρθε έκτος στο πίνακα των χρονομετρήσεων και είναι ιδιαίτερα χαρούμενος που έχει για teammate τον Bautista, επειδή ο εσωτερικός ανταγωνισμός θα τους ωθήσει στο να κυνηγήσουν τις νίκες πιο έντονα. Παράλληλα, χαίρεται που οι γνώσεις του σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της Fireblade βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με τον Bautista και είναι ευχαριστημένος με τις επιδόσεις του απ’ τη Jerez.

Στην έβδομη θέση ήταν ο Loris Baz (Ten Kate Racing Yamaha) και κατάφερε να επιβεβαιώσει τη βελτίωση της R1 σε μεικτές συνθήκες, ενώ παράλληλα εξασκήθηκε στις εκκινήσεις, ραφινάροντας τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Εστίασε στις βασικές ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας του, ενώ πίσω του ήταν ο Michael Ruben Rinaldi (Team GOELEVEN) και ο Federico Caricasulo (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team) που είχε δύο πτώσεις.

Έξω από τη δεκάδα ήταν οι αναβάτες της BMW με τον Tom Sykes στην 11η θέση. Μαζί με τον teammate του, Eugene Laverty, ολοκλήρωσαν συνολικά 65 γύρους στις δύο ημέρες των δοκιμών. Ο Laverty ενθουσιάστηκε με το νέο πλαίσιο της S1000RR αλλά θέλει περαιτέρω αλλαγές στον κινητήρα της για να γίνει πιο ανταγωνιστικός. Η ομάδα έχει δύο πλαίσια να δοκιμάσει στις δοκιμές του Portimao και αρκετά πράγματα για να εξελίξει μέχρι την έναρξη του πρωταθλήματος.

Η ORELAC Racing VERDNATURA είδε τον rookie της, Maximilian Scheib, να παίρνει την 12η θέση και να εντυπωσιάζει τον κόσμο στα paddock. Στόχος του ήταν να εξοικειωθεί με την ZX-10RR και ήταν ο τέταρτος ταχύτερος μη εργοστασιακός αναβάτης. Τρίτος στην ίδια λίστα, τη δεύτερη μέρα, ήταν ο Garret Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team). Ο Sandro Cortese έλαβε μέρος στις δοκιμές με την Barni Racing Team και ήταν 14ος, αντικαθιστώντας προσωρινά τον Leon Camier, ο οποίος αναρρώνει απ’ τον τραυματισμό του. Ο Cortese έμεινε πολύ ευχαριστημένος απ’ την αίσθηση που του έδωσε η V4R, ενώ μέχρι και τώρα δεν έχει υπογράψει συμβόλαιο με κάποια ομάδα. Ο Sylvain Barrier (Brixx Performance) ήταν 16ος μπροστά απ’ τον Leandro Mercado (Motocorsa Racing). Απομένουν οι δοκιμές στο Portimao, κι έπειτα η αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbike θα ανοίξει με τον αγώνα στο Philip Island!

 

Οι έξι ταχύτεροι χρόνοι

  1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’40.983 (19 laps)
  2. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) +0.231 (42 laps)
  3. Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) +0.424 (43 laps)
  4. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.659 (44 laps)
  5. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) +1.724 (43 laps)
  6. Leon Haslam (HRC Team) +1.814 (32 laps)
Ετικέτες