MotulWSBK: Για πρώτη φορά το νέο Fireblade απέναντι στους άλλους!

Στις επίσημες δοκιμές της Jerez αυτό το μήνα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

14/1/2020

Μέχρι στιγμής, η Honda επέλεξε να μην ανοίξει τα χαρτιά της απέναντι στον ανταγωνισμό και στις δύο επίσημες δοκιμές των MotulWSBK που έγιναν πέρσι σε Aragon και Jerez, δεν συμμετείχε καθόλου. Να θυμίσουμε ότι φέτος η Honda κάνει ουσιαστικά ένα restart στην συμμετοχή της στο θεσμό με το ολοκαίνουργιο CBR1000RR-R Fireblade, με καινούργια ομάδα και πλήρη εμπλοκή του HRC και με τον νεαποκτηθέντα Alvaro Bautista στη σέλα της μίας εκ των δύο εργοστασιακών μοτοσυκλετών (στην άλλη θα βρίσκεται ο Leon Haslam). Λογικό είναι λοιπόν, όλος ο κόσμος να περιμένει να δει πού βρίσκεται η Honda απέναντι στις Yamaha, Ducati, BMW και Kawasaki, Αντ' αυτού, η Honda επέλεξε να κάνει ιδιωτικές δοκιμές με πλήρη μυστικότητα και πίσω από κλειστές πόρτες.

Τώρα όμως, στις δοκιμές που θα γίνουν στην Jerez στις 22 και 23 Ιανουαρίου, τα δύο εργοστασιακά Honda θα μπουν στην πίστα μαζί με τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού και θα κριθούν στην αλήθεια των χρονομέτρων. Το πλάνο των επίσημων δοκιμών προβλέπει συνέχεια στο Portimao στις 26 με 27 Ιανουαρίου, ενώ ο πρώτος αγώνας για το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotulWSBK θα γίνει στην Αυστραλία (Phillip Island) στις 29 Φεβρουαρίου με 1η Μαρτίου.

Η κίνηση αυτή της Honda να αποκαλύψει επιτέλους το οπλοστάσιό της είναι ένα θετικό βήμα, με δεδομένο και το γεγονός ότι προσπάθησε πραγματικά πολύ για να μην διαρρεύσει τίποτε στον τύπο από τις ιδιωτικές δοκιμές της στο Portimao και την Aragon. Ακόμη όμως κι έτσι, στις δοκιμές της Jerez –αυτό άλλωστε είναι και το νόημα των δοκιμών- προφανώς και δεν θα δούμε την πλήρη δυναμική των μοτοσυκλετών και ποιες είναι οι πραγματικές δυνατότητές τους, κάτι που θα συμβεί στον πρώτο αγώνα της Αυστραλίας, αλλά θα μπορέσουμε να πάρουμε μια πρώτη γεύση από την προσπάθεια της Big-H. Η αλήθεια είναι ότι η πορεία της Honda τα τελευταία στον θεσμό ήταν απογοητευτική, και γι' αυτό άλλωστε η εξέλιξη του νέου Fireblade έγινε με αποκλειστικό γνώμονα τις αγωνιστικές επιδόσεις (εξ ου και το… άλμα στην απόδοση με τα 210 άλογα και την εμπλοκή του HRC προκειμένου να εκμεταλλευθούν την επιτυχημένη τεχνογνωσία από τα MotoGP). Στην εξίσωση του τι θα πρέπει να περιμένουμε στον πρώτο αγώνα, προσθέστε και το δεδομένο της εκπληκτικού ξεκινήματος –με το "καλημέρα"- που είχε πέρσι ο Bautista με το Ducati Panigale V4R, για να καταλάβετε πως όσο και αν η ίδια η Honda προσπαθήσει να κρατήσει χαμηλούς τόνους για την αυλαία του πρωταθλήματος, οι προσδοκίες από το νέο Fireblade εξακολουθούν να βρίσκονται… στο ταβάνι.

 

 

Motul WSBK: Ξεκινά η σεζόν του 2022 με δοκιμές στη Jerez

Τρεις μέρες, τρεις κατασκευαστές, τέσσερις ομάδες
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/12/2021

Μπορεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motul FIM WSBK να έριξε την αυλαία πριν από ένα μόλις μήνα, αλλά ήδη τα εργοστάσια και οι ομάδες έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία τους για το πρωτάθλημα του 2022. Οι Honda, BMW και Kawasaki βρίσκονται ήδη στην πίστα της Jerez για τριήμερες δοκιμές.

Οι δοκιμές ξεκινούν από σήμερα και θα διαρκέσουν μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου και θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε σύσσωμη τη νέα σύνθεση της ομάδας HRC, με τους Iker Lecuona και Xavi Vierge να κάνουν το ντεμπούτο τους πάνω στα καινούργια CBR1000RR-R. Οι δύο αναβάτες προέρχονται από τα MotoGP και την Moto2 αντίστοιχα, χωρίς καμία εμπειρία με μοτοσυκλέτες του παγκοσμίου Superbikes.

Η BMW θα εκπροσωπηθεί από τέσσερις αναβάτες και δύο ομάδες. Στην BMW Motorrad WorldSBK Team ανήκει ο Scott Redding, με team mate τον Michael van der Mark, αν και για τον Redding δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα βρεθεί στη σέλα του Μ1000RR, καθώς είχε κάνει δοκιμές πρόσφατα στην πίστα του Estoril με την καινούργια του μοτοσυκλέτα. Θα είναι όμως οι πρώτη φορά που οι δύο αναβάτες θα συνεργαστούν και μάλιστα σε μια πίστα που η BMW είχε πετύχει τον καλύτερο τερματισμό της το 2021, στην έβδομη θέση.

Η δεύτερη ομάδα με μοτοσυκλέτες της BMW είναι η δορυφορική Bonovo Action BMW Racing Team, με αναβάτες τους Loris Baz και Eugene Laverty. Ο Ιρλανδός είχε τρέξει με την μοτοσυκλέτα της BMW και το 2021, καθώς αντικατέστησε τον τραυματία Tom Sykes, ενώ για τον Baz θα είναι η πρώτη φορά με τους Βαυαρούς μετά την σεζόν που πέρασε με την Ducati στις Η.Π.Α.

Ο τρίτος κατασκευαστής που θα βρεθεί στην Jerez είναι η εργοστασιακή Kawasaki Racing Team WorlsSBK, με τον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Jonathan Rea, ο οποίος θα προσπαθήσει να διεκδικήσει ξανά το στέμμα από τον Razgatlioglu, έχοντας ως team mate τον Alex Lowes ο οποίος θέλει να επανακάμψει από τους τραυματισμού που είχε τη φετινή σεζόν.

Για την επόμενη σεζόν, ο Rea δήλωσε πως "είμαι ευτυχής που επιστρέφω στις πίστες λίγο πριν τα Χριστούγεννα, γιατί θέλουμε να διατηρήσουμε αυτή την καλή αίσθηση που έχουμε στα τέλη της προηγούμενης σεζόν. Η Jerez είναι μια καλή πίστα, καθώς έχουμε συγκεντρώσει πολλά δεδομένα από εκεί. Είναι επίσης μία από τις πίστες που δεν είμαστε πολύ δυνατοί, οπότε μπορούμε να δουλέψουμε πάνω σε επιμέρους τομείς. Θα έχουμε να δοκιμάσουμε κάποια καινούργια εξαρτήματα, γιατί η KMC και η KRT έχουν δουλέψει πολύ σκληρά για ορισμένα καινούργια πράγματα στο πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά."

Ο Lowes από την άλλη παραδέχτηκε πως δεν είναι ακόμη αρκετά δυνατός στο 100%, αλλά ανυπομονεί να ξεκινήσει τις δοκιμές. Όπως είπε, δεν θα επικεντρωθεί στην απόδοσή του, αλλά στην δοκιμή των νέων δεδομένων που ετοίμασαν οι μηχανικοί του.