WorldSBK 2025, 1ος γύρος, Phillip Island: Παντοδυναμία Bulega και Borgo Panigale

Οργισμένες δηλώσεις του Toprak πως το Πρωτάθλημα κατέληξε… κύπελο της Ducati
Bulegas
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/2/2025

Με pole position και τρεις νίκες έφυγε ο Nicolo Bulega της εργοστασιακής Ducati από το Phillip Island, κάνοντας το καλύτερο δυνατό ποδαρικό για τη σεζόν του 2025. Αντίθετα, ο Πρωταθλητής 2024 Toprak Razgatlioglu της BMW πήρε σχεδόν τους μισούς βαθμούς από τον Bulega, και πέρα από μια 2η θέση… πάτωσε στους άλλους δυο αγώνες, κάνοντας κατόπιν οργισμένες δηλώσεις για “κύπελο της Ducati”, δηλώνοντας μάλιστα έτοιμος να αποχωρήσει από το Πρωτάθλημα αν συνεχιστεί η παντοδυναμία Ducati και στο μέλλον.

Στα δοκιμαστικά ο Toprak πάλευε ενάντια σε ΠΕΝΤΕ Ducati, αυτά των Bulega, Iannone, Bautista, Petrucci και Redding, καταφέρνοντας στο τέλος να πάρει τη 2η θέση στη σχάρα εκκίνησης, όμως για να το κάνει αυτό έπρεπε να υιοθετήσει τακτικές Marc Marquez, και να πάρει από πίσω τον μεγάλο του αντίπαλο Bulega. Να σημειώσουμε εδώ πως στην απουσία του τραυματία Jonathan Rea της Yamaha που εγχειρίστηκε και θα χάσει και τον επόμενο γύρο, προστέθηκε στη διαδικασία της Superpole της Αυστραλίας και ο Iker Lecuona της Honda, που έπεσε στη στροφή Lukey Heights, και διαγνώστηκε με κάταγμα στο μετατάρσιο του αριστερού του ποδιού.

Με τα δοκιμαστικά και την Superpole να έχουν λάβει τέλος, τα πράγματα δεν έδειχναν ρόδινα για τον Τούρκο της BMW, και δυστυχώς οι τρεις αγώνες του 1ου γύρου θα αποδείκνυαν πως α) η Ducati είναι αλλού με το νέο Panigale V4R, β) η BMW δεν κατάφερε να παρουσιάσει μια μοτοσυκλέτα το ίδιο αξιόμαχη με πέρυσι, αφού της αφαιρέθηκε το πλαίσιο που είχε δημιουργηθεί με τη βοήθεια των παραχωρήσεων και γ) ο Toprak είναι αυτή τη στιγμή ο καλύτερος αναβάτης του Πρωταθλήματος, αφού καταφέρνει και τα βάζει με τα Ducati έστω και με περιορισμένη επιτυχία, όταν όλοι οι υπόλοιποι μη-Ducatisti αναβάτες δεν μπορούν να καταφέρουν κάτι καλύτερο από τερματισμούς σε 5η, 7η θέση και πιο πίσω.

1ος αγώνας

Bulega

Όταν ο πρώτος αναβάτης τερματίζει και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής 2024 ακολουθεί με… 4,811 δευτερόλεπτα διαφορά, μπορούμε να μιλάμε για μια τεράστια νίκη Bulega, που έδειξε με το καλημέρα το ύψος που βάζει τον πήχη.

Πίσω από το ιταλικό δίδυμο, ο Toprak είχε μάχες με τους  Bautista, Iannnone και Redding, στους γύρους πριν από το υποχρεωτικό pit-stop, με τον El Turco να καταφέρνει να επικρατήσει.

Τρίτος τερμάτισε ο Bautista, 5,108 δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόσταυλό του, τέταρτος ο Petrucci, και η πρώτη πεντάδα έκλεισε με τον Scott Redding.

Toprak

Πέρα από τον 2οToprak, πρώτος αναβάτης με μοτοσυκλέτα διαφορετική από Ducati ήταν ο Locatelli της Yamaha στην 7η θέση, 8,892 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bulega.

Όγδοος βρέθηκε ο Alex Lowes της bimota by Kawasaki, ενώ ο Vierge της Honda ήταν 11ος… 15,661 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bulega!

Πτώση και εγκατάλειψη είχαν ο rookie Yari Montella της Barni Spark Racing Team, και ο Michael van der Mark της BMW, ενώ ο Gardner εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα.

Ακολουθεί η πρώτη εξάδα:

  1. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati)

  2. Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) +4.811s

  3. Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) +5.108s

  4. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) +6.813s

  5. Scott Redding (MGM BONOVO Racing) +6.986s

  6. Andrea Iannone (Team Pata Go Eleven) +7.548s

Superpole αγώνας

Toprak

Στον 1ο γύρο το αγώνα Superpole, οι Razgatlioglu και Bautista δεν κατάφεραν να φρενάρουν στη στροφή 4, για να… εκτοξευθούν και οι δυο στην αμμοπαγίδα, καταφέρνοντας μεν να μην πέσουν, έχασαν όμως κάθε ευκαιρία για να πρωταγωνιστήσουν, παλεύοντας να κερδίσουν θέσεις κατόπιν, κάτι πολύ δύσκολο ιδιαίτερα λόγω και των περιορισμένων 10 γύρων του Superpole αγώνα έναντι των 22 που έχουν οι άλλοι δυο αγώνες. Τελικά ο Toprak τερμάτισε 13ος και ο Bautista τελευταίος -19ος.

Μπροστά, ο Andrea Iannone έδωσε τη μάχη του με τον Bulega, όμως το #11 επικράτησε για μια ακόμη φορά, με τον εργοστασιακό αναβάτη της Ducati να επικρατεί του πιλότου της Team Pata Go Eleven, με 2,324 δευτερόλεπτα διαφορά.

Τρίτος τερμάτισε ο Petrucci και τέταρτος ο Redding, και 5ος ο Sam Lowes, με τους πρώτους πέντε αναβάτες να οδηγούν Ducati! Έκτος ήταν ο Locatelli της Yamaha, σχεδόν 7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bulega, καλύτερος αναβάτης bimota ήταν ο Alex Lowes στην 7η θέση, ενώ εξαιρετική ήταν η 8η θέση του rookie Montella. Εντέκατος και πάλι ήταν ο Xavi Vierge, ο καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης με Honda.

Εγκατάλειψη σημείωσαν οι Gerloff και Nagashima (ο Ιάπωνας αντικαθιστούσε τον τραυματία Lecuona).

Bulega

 

Ακολουθεί η πρώτη εξάδα:

  1. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati)
  2. Andrea Iannone (Team Pata Go Eleven) +2.324s
  3. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) +4.923s
  4. Scott Redding (MGM BONOVO Racing) +5.312s
  5. Sam Lowes (ELF Marc VDS Racing Team) +5.452s
  6. Andrea Locatelli (Pata Maxus Yamaha) +6.891s

2ος αγώνας

Bulega

Φτάσαμε και στον τρίτο αγώνα του πρώτου γύρου, τον δεύτερο με κανονική διάρκεια, όπου ο Bulega σφράγισε την… αυτοκρατορική του εμφάνιση στην Αυστραλία (1ος σε όλα τα δοκιμαστικά, pole position, πρώτος στο warm-up της Κυριακής, και χατ-τρικ στους αγώνες), παίρνοντας μία ακόμη νίκη, με 2,6 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο. Αντίθετα ο Razgatlioglu δυσκολεύτηκε πολύ από την αρχή κιόλας του αγώνα, ενώ πήρε και ποινή για επιθετική οδήγηση, μετά από μια προσπέραση που έκανε στον Petrucci.

Αξίζει να σημειωθεί πως αυτό ήταν το πρώτο χατ-τρικ του Bulega, με τις επιδόσεις του Ιταλού από τα pre-season δοκιμαστικά να μύριζαν “μεγάλο φαβορί”, ενώ στον 1ο γύρο αυτές οι πρώτες ενδείξεις επιβεβαιώθηκαν και με το παραπάνω.

Bautista

Ο Bautista είχε πολύ καλή απόδοση εδώ, αφού εκκίνησε 11ος, και όμως κατάφερε να τερματίσει 2ος, με τον ιδιαίτερα σταθερό Iannone 3ο, ενώ Ducati ήταν οι πρώτες… ΕΞΙ μοτοσυκλέτες στον τερματισμό!

Ο Razgatlioglu δεν κατάφερε ποτέ να βρει ρυθμό, ενώ έδειχνε κάτι να τον ενοχλεί με την M 1000 RR του. Μπήκε δυο φορές στα pits, για να εγκαταλείψει εκνευρισμένος τον αγώνα στη δεύτερη. Ο Πρωταθλητής του 2024 έκανε κατόπιν οργισμένες δηλώσεις για “κύπελο Ducati” λέγοντας πως αν η κατάσταση (της παντοδυναμίας του ιταλικού εργοστασίου) συνεχιστεί στο μέλλον, αυτός θα αποχωρήσει από το Πρωτάθλημα! Παρόλα αυτά έδωσε τα εύσημα στον Bulega -και μόνο-, αναφέροντας πως ήταν δυνατός πέρυσι, και συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, όμως αυτή τη φορά “όλα τα Ducati βρίσκονται μπροστά”. Ίσως δεν έχει άδικο ο Τούρκος, και αν το Πρωτάθλημα συνεχιστεί στο ίδιο μοτίβο, θα μπορούσε να τελειώσει με 5 ή 6 Ducati στις πρώτες θέσεις!

Εγκαταλείψεις στον 2ο αγώνα είχαν από πτώση τόσο ο Tarran Machenzie, όσο και ο Gardner.

Bulega

 

Ακολουθεί η πρώτη εξάδα:

  1. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati)

  2. Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) +2.603s
  3. Andrea Iannone (Team Pata Go Eleven) +3.980s
  4. Scott Redding (MGM BONOVO Racing) +8.043s
  5. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) +10.009s
  6. Sam Lowes (ELF Marc VDS Racing Team) +10.097s

Bulega

Τέλος παραθέτουμε την πρώτη δεκάδα στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος:

  1. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) 62 points

  2. Álvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) 36

  3. Andrea Iannone (Team Pata Go Eleven) 35

  4. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) 31

  5. Scott Redding (MGM BONOVO Racing) 30

  6. Andrea Locatelli (Pata Maxus Yamaha) 22

  7. Sam Lowes (Elf Marc VDS Racing Team) 21

  8. Toprak Razgatlioglu (Rokit BMW Motorrad WorldSBK Team) 20

  9. Alex Lowes (bimota by Kawasaki Racing Team) 19

  10. Axel Bassani (bimota by Kawasaki Racing Team) 14

Ετικέτες

WSBK 2025, 6ος γύρος, Misano FP2 - Nicolo Bulega και Ducati ταχύτεροι την Παρασκευή

Τον καλύτερο χρόνο της ημέρας έκανε ο Ιταλός - Μπροστά από τον Razgatlioglu
Nicolo Bulega Ducati WSBK 2025 Misano FP
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/6/2025

Τελικά ήταν ο Nicolo Bulega εκείνος που έκλεισε τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής με τον ταχύτερο χρόνο στο Misano "απαντώντας" έτσι στην πρωινή επικράτηση του Toprak Razgatlioglu.

Στο δεύτερο session ο εργοστασιακός αναβάτης της Aruba.it Racing - Ducati ανέβασε ρυθμό και έκλεισε την ημέρα σχεδόν δύο δέκατα του δευτερολέπτου μπροστά από την BMW M 1000 RR του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, περίπου δέκα λεπτά πριν από τη λήξη του FP2.

Bulega και Razgatlioglu ήταν και οι μοναδικοί που κατάφεραν να γυρίσουν κάτω από το 1'33 με τον Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) να ακολουθεί στην τρίτη θέση έχοντας όμως διαφορά άνω των έξι δεκάτων από τον team mate του στην ιταλική ομάδα.

 

Εκτός από την προσπάθεια των δύο διεκδικητών του φετινού τίτλου, τα βλέμματα τράβηξε και εκείνη του 25χρονου Yari Montella (Barni Spark Racing Team), ο οποίος, με την δική του Panigale V4 R βρέθηκε πίσω από την εργοστασιακή του Bautista, απέχοντας ωστόσο σχεδόν ένα δευτερόλεπτο από τον χρόνο του πρωτοπόρου στη βαθμολογία Bulega. Ο Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) ήταν ο πρώτος αναβάτης με ιαπωνική μοτοσυκλέτα και ο ταχύτερος αναβάτης με Yamaha τρία εκατοστά πίσω από τον Montella, ενώ ακριβώς ένα δευτερόλεπτο πίσω από την κορυφή βρέθηκε ο Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team).

Η πρώτη Honda ήταν εκείνη του Iker Lecuona (Honda HRC) ο οποίος βρέθηκε εκτός Top 10 και με διαφορά άνω του 1,1 δευτερολέπτου από τον χρόνο του Bulega ήταν ένας από τους έξι μόλις αναβάτες που δεν βελτίωσε τον χρόνο του στο FP2, σε σχέση με το πρωινό session, για να κάνει τον 12ο ταχύτερο γύρο της ημέρας.

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Μοτοσυκλέτα

Χρόνος

Διαφορά

1

N. Bulega

Aruba.it Racing - Ducati

Ducati Panigale V4R

1'32.722

 

2

T. Razgatlioglu

ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team

BMW M1000RR

1'32.912

0.190

3

A. Bautista

Aruba.it Racing - Ducati

Ducati Panigale V4R

1'33.372

0.650

4

Y. Montella

Barni Spark Racing Team

Ducati Panigale V4R

1'33.640

0.918

5

R. Gardner

GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team

Yamaha YZF R1

1'33.669

0.947

6

D. Petrucci

Barni Spark Racing Team

Ducati Panigale V4R

1'33.722

1.000

7

A. Locatelli

Pata Maxus Yamaha

Yamaha YZF R1 

1'33.748

1.026

8

A. Lowes

bimota by Kawasaki Racing Team

bimota KB998 Rimini

1'33.810

1.088

9

D. Aegerter

GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team

Yamaha YZF R1

1'33.836

1.114

10

A. Iannone

Team Pata Go Eleven

Ducati Panigale V4R

1'33.847

1.125

11

A. Bassani

bimota by Kawasaki Racing Team

bimota KB998 Rimini

1'33.880

1.158

12

I. Lecuona

Honda HRC

Honda CBR1000 RR-R

1'33.890

1.168

13

S. Lowes

ELF Marc VDS Racing Team

Ducati Panigale V4R

1'33.910

1.188

14

S. Redding

MGM BONOVO Racing

Ducati Panigale V4R

1'33.996

1.274

15

R. Vickers

Motocorsa Racing

Ducati Panigale V4R

1'34.149

1.427

16

M. Van Der Mark 

ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team

BMW M1000RR

1'34.199

1.477

17

G. Gerloff

Kawasaki WorldSBK Team

Kawasaki ZX-10RR

1'34.294

1.572

18

J. Rea

Pata Maxus Yamaha

Yamaha YZF R1

1'34.437

1.715

19

X. Vierge

Honda HRC

Honda CBR1000 RR-R

1'34.593

1.871

20

M. Rinaldi

Yamaha Motoxracing WorldSBK Team

Yamaha YZF R1

1'34.649

1.927

21

T. Mackenzie

PETRONAS MIE Honda Racing Team

Honda CBR1000 RR-R

1'35.084

2.362

22

B. Sofuoglu

Yamaha Motoxracing WorldSBK Team

Yamaha YZF R1

1'35.149

2.427

23

Z. Zaidi

PETRONAS MIE Honda Racing Team

Honda CBR1000 RR-R

1'37.631

4.909