WorldSBK: Έκλεισε η αυλαία των δοκιμών της Jerez

Επίδειξη δύναμης ο Jonathan Rea
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

25/1/2019

Οι καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της δεύτερης μέρας των δοκιμών ήταν καλύτερες και οι αναβάτες ξεκίνησαν δυναμικά, έχοντας καλύτερους ρυθμούς με την πρώτη πεντάδα των αναβατών να γυρίζει κάτω απ’ το 1:40.
Μετά τις χθεσινές επιδόσεις των υπόλοιπων αναβατών και κυρίως αυτών της Yamaha, ο βορειοιρλανδός Jonathan δεν έχασε χρόνο και μπήκε στην πίστα απ’ το πρωί δοκιμάζοντας τις τελευταίες αναβαθμίσεις στη μοτοσυκλέτα του. Κρατώντας έναν γρήγορο ρυθμό, ο Rea κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή των ανεπίσημων χρονομετρήσεων στο τέλος της ημέρας, θέτοντας τον ταχύτερο γύρο στο 1:39,160. Ο Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) ολοκλήρωσε τις δοκιμές με πολύ θετικές εντυπώσεις καθώς ήρθε τρίτος στις χρονομετρήσεις με διαφορά μόλις 0,348 απ’ τον team mate του, δείχνοντας πως έχει εξοικειωθεί αρκετά με την ZX-10RR, αποκτώντας αρκετή αυτοπεποίθηση για το φετινό πρωτάθλημα. Ο Toprak Razgatlioglu (Kawasaki Puccetti Racing) που εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του καθώς χθες το πρωί ήταν ο ταχύτερος αναβάτης, συνέχισε τις δοκιμές κατεβάζοντας περισσότερο τους χρόνους του και ολοκλήρωσε την πεντάδα με διαφορά  0,782 απ’ τον Rea.

Ο Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) με τη δυναμική παρουσία που είχε χθες στις δοκιμές χάρη στην ταχύτητα αλλά και την σταθερότητά του βρέθηκε πίσω απ’ τον Rea με διαφορά 0,212, έχοντας κάνει 102 γύρους. Εστίασε κυρίως στην βελτίωση της επιτάχυνσης της μοτοσυκλέτας του, δοκιμάζοντας νέα εξαρτήματα για την R1, ενώ ο team mate του van der Mark ήρθε έβδομος στην κατάταξη με τον καλύτερο χρόνο του στο 1:40,145. Ο Marco Melandri συνεργάστηκε σκληρά με την GRT Yamaha WorldSBK, ολοκληρώνοντας 87 γύρους στην πίστα και βρέθηκε πίσω απ’ τον van der Mark με τη διαφορά τους να περιορίζεται στα 0,324.

Ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK Team) ήταν αρκετά άτυχος κατά την έναρξη της δεύτερης μέρας καθώς το πρωί είχε μια πτώση χωρίς να τραυματιστεί, όμως έχασε την πολύτιμο χρόνο περιμένοντας να επισκευαστεί η μοτοσυκλέτα του. Το απόγευμα όταν κατάφερε να ξαναμπεί στην πίστα βρέθηκε πολύ κοντά στην πεντάδα των γρηγορότερων, με τον ταχύτερο γύρο του στο 1:40,075.

Η προσπάθεια των αναβατών της Ducati την πρώτη μέρα φαίνεται πως απέδωσε καρπούς και σε συνδυασμό με τις καλύτερες καιρικές συνθήκες, ο Bautista βρέθηκε πίσω απ’ τον Haslam, ενώ το κενό που είχε με τον Rea περιορίστηκε κάτω από μισό δευτερόλεπτο. Με τη Ducati να έχει θέσει στόχο την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος όπως ανέφερε και ο Dall’Igna, ο Bautista ξεχύθηκε στην πίστα μαζεύοντας όσα περισσότερα δεδομένα μπορούσε και δουλεύοντας πάνω στις βασικές ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας του. Ο Chaz Davies μπήκε στην πίστα αργά το απόγευμα ολοκληρώνοντας ελάχιστους γύρους και ολοκλήρωσε τη δεκάδα των αναβατών με τον καλύτερο χρόνο του στο 1:40,621. Η πτώση που είχε χθες στην πέμπτη στροφή της πίστας αποδείχθηκε πως τελικά δεν ήταν τόσο αθώα καθώς ο Davies ανέφερε πόνους στην πλάτη και δεν ήθελε να το ρισκάρει.

Η συνέχεια τώρα θα δοθεί στην Πορτογαλία, στην απαιτητική πίστα του Portimao όπου οι δοκιμές συνεχίζονται πριν τον πρώτο αγώνα στο τέλος Φεβρουαρίου. Μέχρι τότε ο Davies θα έχει καταφέρει να αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο απ’ τις δοκιμές στην Jerez, έχοντας αναρρώσει πλήρως. Οι ανεξάρτητοι αναβάτες της Ducati Michael Rinaldi (BARNI Racing Team) και Eugene Laverty (Team Goeleven) προσφέραν κατά τη διάρκεια των δοκιμών δουλεύοντας με τις ομάδες τους πολύτιμες πληροφορίες στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati ώστε να βελτιώσει περισσότερο την Panigale V4 R, ενώ στον πίνακα των χρονομετρήσεων ήρθαν 9ος και 12ος αντίστοιχα.

Η παρουσία της εργοστασιακής ομάδας της BMW ήταν πιο έντονη τη δεύτερη μέρα, καθώς είχαν τοποθετήσει και τους σένσορες ώστε να μπορούν να χρονομετρηθούν. Τα πράγματα για τον Tom Sykes όμως, δεν εξελίχθηκαν τόσο καλά αν και ήταν ιδιαίτερα χαρούμενος που επέστρεψε στην πίστα όπως ανέφερε στα μέσα κοινωνική δικτύωσης, ευχαριστώντας παράλληλα τους χορηγούς του για τη νέα στολή και το κράνος του, πριν την έναρξη των δοκιμών. Στο τέλος όμως της δεύτερης ημέρας είχε μια πτώση στην τελευταία στροφή της Jerez με αποτέλεσμα ο εξοπλισμός που πριν λίγο θαύμαζε, να βγαίνει πλέον εκτός μάχης, ευτυχώς όμως χωρίς άλλες συνέπειες, ενώ βρέθηκε 14ος στον πίνακα των χρονομετρήσεων. Ο Markus Reiterberger (BMW Motorrad WorldSBK Team) βρέθηκε 15ος με ελάχιστη διαφορά απ’ τον Sykes παρέχοντας αρκετές πληροφορίες στην ομάδα του.

Οι αναβάτες των WorldSSP συμμετείχαν παράλληλα στις δοκιμές με τον Federico Caricasulo (BARDAHL Evan Bros. WorldSSP Team) να ηγείται των χρονομετρήσεων όπως χθες ενώ ο Lucas Mahias (Kawasaki Puccetti Racing) βρέθηκε πίσω του με κενό 0,222. Παράλληλα το ντεμπούτο της στην κατηγορία έκανε και η Maria Herrera δοκιμάζοντας την YZF R6 της MS Racing. Η Ισπανίδα εστίασε στο να προσαρμποστεί καλύτερα στη μοτοσυκλέτα της, και ο γρηγορότερος γύρος της ήταν στο 1:46,957.
Τέλος σειρά έχουν οι δοκιμές στο Portimao που θα ξεκινήσουν την ερχόμενη Κυριακή 27 Ιανουαρίου, μπαίνοντας στην τελική ευθεία πριν τον αγώνα στο Philip Island.

  1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1:39.160
  2. Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) 1:39.372 +0.212
  3. Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1:39.502 +0.348
  4. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) 1:39.620 +0.460
  5. Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) 1:39.942 +0.782
  6. Sandro Cortese (GRT Yamaha Team) 1:40.075 +0.915
  7. Michael van der Mark (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) 1:40.145 +0.985
  8. Marco Melandri (GRT Yamaha Team) 1:40.469 +1.309
  9. Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) 1:40.540 +1.380
  10. Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati) 1:40.621 +1.461
  11. Leandro Mercado (Orelac Racing VerdNatura) 1:40.794 +1.634
  12. Eugene Laverty (Team Goeleven) 1:40.879 +1.719
  13. Jordi Torres (Team Pedercini Racing) 1:41.066 +1.906
  14. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1:41.206 +2.046
  15. Markus Reiterberger (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1:41.231 +2.071
  16. Alessandro Delbianco (Althea MIE Racing Team) 1:42.353 +3.192
Ετικέτες

Motul-WSBK Magny-Cous: Ο Bautista δεν δέχεται τη συγνώμη του Rea

Κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός λέει ο Redding
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Πόλεμος δηλώσεων ξέσπασε μετά την άκρως επιθετική κίνηση του Rea στον Bautista, όπου είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του αναβάτη της Ducati.

Τόσο η Ιταλική ομάδα, όσο και ο ίδιος ο Alvaro Bautista δεν αποδέχονται τη συγνώμη του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή από το “Πράσινο στρατόπεδο” θεωρώντας πως δεν ήταν λάθος, ούτε υπερβολικός ζήλος, αλλά προσχεδιασμένη κίνηση για να βγει εκτός αγώνα ο αναβάτης της Ducati και να μειωθεί η αρκετά μεγάλη βαθμολογική διαφορά που έχει σε αυτή τη φάση του πρωταθλήματος.

Το βασικό επιχείρημα της Ducati και του Bautista είναι πως ο Rea έχει τόσα παγκόσμια πρωταθλήματα και εξακολουθεί να είναι από τους πρωταγωνιστές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, οπότε δεν δικαιολογείται να έχει τόσο ακραία συμπεριφορά μέσα στον αγώνα που θυμίζει λιγότερο έμπειρους αναβάτες.

Μάλιστα ο Bautista υπογράμμισε την εμπειρία και τις ικανότητες του Rea ως βασικό στοιχείο για να μην δεχτεί πως ο εμβολισμός του έγινε από λάθος υπολογισμό.

“Για το πρωτάθλημα ίσως να είναι καλό που έχασα βαθμούς, αλλά δεν είναι δίκαιο ο Rea να παίρνει μόνο μια μικρή ποινή τερματίζοντας στην 5η θέση και εγώ να εγκαταλείπω τον αγώνα. Από την στιγμή που οι αγωνιδίκες αποφάσισαν πως έφταιγε, η ποινή έπρεπε να είναι πιο δίκαιη προς εμένα” δήλωσε ο Bautista θεωρώντας πως το Long-Lap Penalty ήταν λίγο.

 

Από την μεριά του ο Rea επιμένει πως όταν πλησίαζε τον Bautista δεν είχε στο μυαλό του κάποια κακιά πρόθεση: “Πρώτα απ’ όλα λυπάμαι που είχε πτώση ο Bautista. Είχαμε επαφή και μετά τον αγώνα πήγα να τον δω και να του ζητήσω συγνώμη, παρουσιάζοντας την δική μου οπτική στο θέμα. Άκουσα την δική του άποψη οπότε το θέμα έκλεισε και αλλάζω σελίδα.”   

Τη θέση του Rea φαίνεται να συμμερίζεται και ο πρώην αναβάτης της Ducati και πλέον αναβάτης της BMW κύριος Scott Redding ο οποίος είπε πως: “….κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός”

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις του πιο… κερδισμένου από αυτό συμβάν, δηλαδή του Toprak Razgatlioglu: “Ο μόνος τρόπος για να περάσεις σε αυτή την πίστα τον Baustista ήταν σε αυτή τη στροφή. Το έκανα και εγώ στη Superpole. Σε όλες τις άλλες στροφές η επιτάχυνση της Ducati είναι απίστευτη και δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις τον Baustista. Βλέποντας το video με το συμβάν νομίζω πως ο Jonny (Rea) απλώς προσπάθησε να τον περάσει στο μοναδικό σημείο που θα μπορούσε να το κάνει. Ίσως έκανε λάθος υπολογισμό αλλά δεν βλέπω να προσπάθησε να τον πετάξει έξω – απλώς προσπάθησε να τον περάσει. Το γεγονός πως έπεσε (ο Baustista) μάλλον δεν τον χαροποιεί..”    

Δεδομένη είναι η επιθετική κίνηση του Rea και δεδομένο επίσης πως ο Bautista έπεσε γιατί υπήρχε επαφή μεταξύ τους, διαφορετικά δεν θα είχε πέσει. Αυτό κάνει τα πράγματα απείρως πιο απλά στην κατανόηση του συμβάντος και έτσι γλιτώνουμε - ως φίλαθλοι- τον οπαδισμό σχετικά με το ποιος φταίει ή όχι, όπως είχε γίνει στα MotoGP το 2015 όταν δεχόταν κριτική οποιοσδήποτε τολμούσε να γράψει για το ποιος έφταιγε. Από την άλλη δεν έχουμε μία περίπτωση σαν του Romano Fenati όπου το τι υπήρχε στο μυαλό του αναβάτη όταν άπλωνε το χεράκι του, φαινόταν με τεράστια φωτεινή πινακίδα πάνω από το κεφάλι του. Εδώ τώρα ξεκάθαρα φταίει ο Rea, και για αυτό τιμωρήθηκε. Θα έπρεπε να είχε τιμωρηθεί ακόμη πιο σκληρά για να είναι σίγουρο πως όταν δεν μπορεί να περάσει μία μοτοσυκλέτα, δεν θα κάνει κάτι παρακινδυνευμένο μέχρι να το πετύχει.

Από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να πει την δική του γνώμη, ωστόσο από πλευράς αρθρογραφίας που -υποτίθεται ακόμη και στις μέρες μας- πως πρέπει να είναι σε ανώτερο επίπεδο από την «γνώμη», δεν θα πρέπει να βλέπουμε εκφράσεις βεβαιότητας σχετικά με το τι σκεφτόταν ο Rea. Αυτό δεν γίνεται να το πει κανείς κοιτώντας το video του αγώνα και μιλάμε για την ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ περίπτωση και όχι γενικά. Δεν είναι φως-φανάρι σαν του Fenati, ή ένα σωρό παλαιότερες ξεκάθαρες φάσεις, χρησιμοποιώντας εδώ ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα ώστε να γίνεται ταυτόχρονα κατανοητό από όλους τους αναγνώστες, παλιούς και νέους. Μακάρι να μην χρειαστεί στο μέλλον να δοθεί συνέχεια σε οποιοδήποτε αγωνιστικό συμβάν με δηλώσεις αργότερα…