WorldSBK: Πρώτη μέρα δοκιμών Phillip Island

Ο Bautista στην κορυφή
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

18/2/2019

Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και πλέον μετράμε μέρες μέχρι την έναρξη του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος Motul FIM Superbike. Η εβδομάδα των αγωνιζομένων θα είναι γεμάτη, καθώς σήμερα ολοκληρώθηκε η πρώτη μέρα των δοκιμών στο Phillip Island, ενώ την Παρασκευή θα μπουν σε αγωνιστικούς ρυθμούς με την έναρξη του πρώτου αγώνα.

Φέτος έχουμε και τους νέους κανόνες που τροποποιούν το πρόγραμμα των δοκιμών και των αγώνων. Σχετικά με τις δοκιμές, από τέσσερις θα γίνουν τρείς, που σημαίνει πως την Παρασκευή θα έχουμε δύο ελεύθερες δοκιμές για την WorldSBK. Απ’ την άλλη οι δοκιμές της WorldSSP θα παραμείνουν αμετάβλητες ακτός από την διαδικασία της superpole που θα γίνεται κι αυτή σε ένα session, ενώ η WorldSSP300 θα χωρίζεται πλέον σε δύο ομάδες, με κάθε μια απ’ αυτές να δικαιούται δύο ελεύθερες δοκιμές και ένα session κατατακητρίων.

Το πρόγραμμα του Σαββάτου θα αλλάξει αρκετά καθώς το Tissot Superpole θα γίνει σ’ ένα σκέλος και θα ισχύει για κάθε κατηγορία. Στη WorldSBK τα τελικά αποτελέσματα του Tissot Superpole θα αναδεικνύουν την κατάταξη για τον αγώνα του Σαββάτου αλλά και τον πρώτο αγώνα της Κυριακής, που θα είναι ένας Sprint Race ονομαζόμενος ως Tissot Superpole Race. Θα αποτελείται από 10 γύρους και οι βαθμοί που θα προσφέρει στους εννιά πρώτους αναβάτες είναι η εξής: 12/9/7/6/5/4/3/2/1. Οι βαθμοί θα προστίθενται κανονικά στη βαθμολογία, όμως δεν θα συμπεριλαμβάνονται στις στατιστικές. Η βαθμολογία των δύο βασικών αγώνων του Σαββάτου και τη Κυριακής θα παραμείνουν ως έχειν: 25/20/16/13/11/10/9/8/7/6/5/4/3/2/1. Η κατάταξη του τελευταίου αγώνα της Κυριακής θα ορίζεται απ’ τους εννέα πρώτους που θα τερματίσουν στον Tissot Superpole Race, ενώ από ‘κει και κάτω οι θέσεις θα συμπληρώνονται βάσει του Tissot Superpole.

Πίσω στις δοκιμές, ο καιρός στο Philip Island είχε αρκετούς ανέμους και κρύο, παρ’ όλα αυτά δεν κατάφερε να εμποδίσει τους αναβάτες απ’ το να δοκιμάσουν τις μοτοσυκλέτες τους και να δείξουν τα δόντια τους στους αντιπάλους του. Πρώτος στον πίνακα των χρονομετρήσεων βρέθηκε ο Alvaro Bautista, που κάνει το ντεμπούτο του στα WorldSBK, δείχνοντας τις προθέσεις του πως φέτος στοχεύει στην κορυφή. Έκανε τον ταχύτερο γύρο την πρώτης μέρα των δοκιμών, γράφοντας χρόνο 1:30,743, σε αντίθεση με τον team mate του Chaz Davies που βρέθηκε στις τελευταίες θέσεις του πίνακα.

Ειδικότερα ο Davies αντιμετώπισε αρκετά τεχνικά θέματα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ακολουθήσει τους ρυθμούς των πρωτοπόρων, ενώ ακόμη ψάχνει τις ιδανικές ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα του, όπως τη θέση του κινητήρα στο πλαίσιο και τη γεωμετρία του πλαισίου. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι υπόλοιποι αναβάτες που χρησιμοποιούν την V4 R της Ducati, με τον Laverty (Team Goeleven) να εστιάζει στην αίσθηση του πίσω ελαστικού της μοτοσυκλέτας του, ενώ ο Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) εστίασε στον τομέα των αναρτήσεων, καθώς αντί για τις Ohlins που χρησιμοποιούν τα V4 R των υπόλοιπων, η δικιά του χρησιμοποιεί αυτές της Showa.

Ο περσινός πρωταθλητής, Jonathan Rea με τον team mate του Leon Haslam ήταν απ’ τους πρώτους που μπήκαν στην πίστα, έχοντας παρόμοιο ρυθμό, με τον Haslam να κλείνει την πεντάδα, ενώ έγινε και η παρουσίαση της ομάδας. Ο Rea απ’ την πλευρά του βρέθηκε στην τρίτη θέση, έχοντας μπροστά του εκτός απ’ τον Bautista –που ίσως τελικά να μην αποτελεί τον μοναδική απειλή- και τον Alex Lowes, παρά την πτώση που είχε στην 10η στροφή της πίστας. Ο Haslam μέχρι στιγμής, έχει δείξει πως έχει προσαρμοστεί πλήρως με την μοτοσυκλέτα του και μαζί με τον Rea δοκίμασαν τα νέα ελαστικά της Pirelli, με σκοπό να είναι έτοιμοι για τον αγώνα στο τέλος της εβδομάδας. Ο Toprak Razgatlioglu που την τελευταία φορά στη Jerez είχε εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του, έκλεισε τη δεκάδα χρησιμοποιώντας τον νέο κινητήρα της μοτοσυκλέτας του, ενώ ήταν ο πιο γρήγορος απ’ τους ιδιώτες αναβάτες της Kawasaki.

Στο paddock της Pata Yamaha, ο Alex Lowes και ο Michael van der Mark -που ήρθε έβδομος- επιβεβαίωσαν πως μέχρι στιγμής οι προγενέστερες δοκιμές τους έχουν αποφέρει καρπούς στο να κάνουν τις YZF-R1 τους πραγματικά ανταγωνιστικές. Απ’ την άλλη οι αναβάτες της GRT Yamaha WorldSBK πλαισίωσαν τον van der Mark, με τον Melandri να βρίσκεται μπροστά του στην έκτη θέση και τον Cortese πίσω του να τον κυνηγάει. Οι δύο τους δοκιμάσαν κάποια νέα πράγματα πριν προχωρήσουν στις τελευταίες μικρορυθμίσες των μοτοσυκλετών τους.

Πίσω απ’ τους αναβάτες της Yamaha, στην ένατη θέση, βρέθηκε ο Markus Reiterberger (BMW Motorrad WorldSBK Team) δοκιμάζοντας το νέο πλαίσιο και το σύνδεσμο του ψαλιδιού σ’ αυτό για πρώτη φορά. Ο Tom Sykes τα πήγε πολύ καλύτερα απ’ τον Reiterberger, καθώς βρέθηκε πίσω απ’ τον περσινό του team mate στην τέταρτη θέση με διαφορά λίγο πάνω απ’ το ένα δέκατο του δευτερολέπτου, αποδεικνύοντας πως τόσο ο ίδιος όσο και η S1000RR θα είναι έτοιμοι για τη μάχη του βάθρου. Σε αντίθεση με τα MotoGP που στις δοκιμές τους είχαμε την Ducati να καταλαμβάνει τις τέσσερις πρώτες θέσεις, εδώ είχαμε πολυφωνία με τέσσερις διαφορετικές εταιρείες. Γεγονός ιδιαίτερα ελπιδοφόρο, καθώς σε πρώτη ανάγνωση τα πράγματα δείχνουν πως το φετινό πρωτάθλημα θα είναι γεμάτο με μάχες.

Χρόνοι δοκιμών πρώτης μέρας.

  1. Álvaro Bautista (ARUBA.IT Racing – Ducati)  1:30,743
  2. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team)  1:31,146
  3. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) 1:31,189
  4. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK)  1:31,300
  5. Leon Haslam (Kawasaki Racing Team)  1:31,399
Ετικέτες

Long lap ποινή και στα Motul WSBK!

Για πρώτη φορά από φέτος
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/2/2021

Η ποινή long lap, το λεγόμενο "long lap penalty", που έχουμε δει πολλές φορές να επιβάλλεται και στις τρεις κατηγορίες των Grand Prix, σε αναβάτες που υπέπεσαν σε παράπτωμα την ώρα του αγώνα, θα αρχίσει να ισχύει και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των Motul WSBK, πράγμα λογικό μιας και η διοργανώτρια αρχή και αυτή που θεσπίζει τους κανόνες, είναι κοινή και στις δύο περιπτώσεις.

Για τους αναβάτες των Superbikes είναι, λοιπόν, κάτι πρωτόγνωρο και γι' αυτό κλήθηκαν να εκφράσουν τις πρώτες τους σκέψεις, σχετικά με τον νέο αυτό κανονισμό. Ο Leon Haslam της HRC Honda είπε πως θεωρεί σωστή την εφαρμογή του και βάσει των όσων είχε δει στα MotoGP, θα αποτελέσει έναν παράγοντα που θα κάνει τους αγώνες ακόμη πιο συναρπαστικούς, τονίζοντας όμως την σημασία του να εφαρμοσθεί σωστά. Είπε επίσης ότι είναι καλό για τους αναβάτες, γιατί έτσι "ο αγώνας σου δεν θα τελειώσει με ένα DQF, σε περίπτωση που υποπέσεις σε κάποιο παράπτωμα. Ο αγώνας δεν θα καταστραφεί και θα έχεις μια ευκαιρία για να επανορθώσεις."

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο Tito Rabat της Barni Racing Team, ο οποίος δήλωσε ότι είναι πολύ καλύτερο από το να είσαι αναγκασμένος να περάσεις μέσα από τα πιτς, όπου σε μια τέτοια περίπτωση έχεις χάσει κάθε ελπίδα. Ο Chaz Davies της GOELEVEN χαρακτήρισε το άκουσμα της είδησης ενδιαφέρον, αλλά στάθηκε ιδιαίτερα πάνω στην σωστή χρήση της ποινής κι όχι στην κατάχρηση, όπου θα δίνεται το long lap penalty για το παραμικρό. Σε γενικές γραμμές όμως, το θεωρεί ως μια σωστή κίνηση.

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Jonathan Rea της Kawasaki Racing Team WorldSBK, έχει έναν προβληματισμό για το πώς θα γίνεται σωστά η επικοινωνία της ποινής, ενώ τόνισε κι αυτός την σημασία του να δίνεται σε σωστό timing και για τους σωστούς λόγους. Ο Scott Redding, αναβάτης της Aruba.It Racing-Ducati, ήταν πιο συγκεκριμένος, λέγοντας πως, για παράδειγμα, σε περιπτώσεις άκυρης εκκίνησης είναι πιο σωστή ποινή, αντί για την διέλευση μέσα από τα πιτς όπου έχανες πολύ παραπάνω χρόνο από αυτόν που είχες κερδίσει με την άκυρη εκκίνηση, όπως και για τις περιπτώσεις που οι αναβάτες υπερβαίνουν τα όρια της πίστας. Δήλωσε επίσης ότι σέβεται αυτή την απόφαση γιατί γίνεται για το καλό και την ασφάλεια των αναβατών και θα περιμένει να δει πώς θα πάει στην εφαρμογή του ο νέος κανονισμός.

Δηλώσεις έκανε όμως και ο Johann Zarco της Pramac Racing MotoGP, ο επονομαζόμενος και "Βασιλιάς του long lap", από τις πολλές φορές που του έχει επιβληθεί η ποινή στα MotoGP. Ο Γάλλος είπε πως δεν έχει κάποια ιδιαίτερη συμβουλή για τους συναδέλφους του στα WSBK, παρά μόνο ότι καλό θα είναι να… κάνουν προπόνηση σ' αυτό κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών (για να είναι έτοιμοι σε περίπτωση που τους επιβληθεί η ποινή), ενώ τόνισε πως διαφέρουν πολύ τα long laps από πίστα σε πίστα, με μερικά από αυτά να είναι αρκετά "ύπουλα" και τεχνικά, ενώ άλλα είναι πιο εύκολα, όπως αυτό που αναγκάστηκε να κάνει στο Brno, χωρίς να του στοιχίσει καν την τρίτη θέση στον αγώνα!