WSBK 2η μέρα δοκιμών Portimao: Εντυπωσίασε ο Razgatlioglu!

Στην τελική ευθεία για το πρωτάθλημα!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

28/1/2020

Ο καιρός ήταν με το μέρος των αναβατών κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Portimao με τα σύννεφα να παραμένουν μακριά απ’ την πίστα. Η θερμοκρασία της ασφάλτου όμως δεν ήταν ιδανική, κάτι που τόνισαν αρκετοί αναβάτες και επιβεβαιώθηκε από το γεγονός ότι χρειάστηκε πολλές φορές να βγουν οι κόκκινες σημαίες λόγω πτώσεων.

Όμως, αυτό δεν εμπόδισε τον Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο την ώρα που έψαχνε να βρει τις ιδανικές ρυθμίσεις του πιρουνιού και να προσαρμοστεί περισσότερο με την R1 του 2020. Παράλληλα η ομάδα του είχε και την R1 της προηγούμενης χρονιάς και ο Τούρκος αναβάτης κατάφερε να είναι εξίσου γρήγορος και με τις δύο. Από την άλλη μεριά του ίδιου box, o Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) μπορεί να μην είχε αντίστοιχους χρόνους και ρυθμό, όμως είχε πολλά πράγματα στα οποία έπρεπε να εστιάσει. Δοκίμασε και αυτός το νέο πιρούνι στη μοτοσυκλέτα του και διαφορετικό setup για το αμορτισέρ. τελικά κατάφερε με την ομάδα να στήσουν την R1 όπως ήθελαν και σημειώσαν μεγάλη πρόοδο στο Portimao. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του έμεινε ευχαριστημένος όταν οδήγησε τη μοτοσυκλέτα του με ελαστικά για τον αγώνα.

Για τη νέα R1 είπε πως είναι πολύ ευχαριστημένος διότι αισθάνεται πως είναι ταχύτερη και πιο δυνατή. “Στο Portimao και γενικότερα στις δοκιμές δεν μπορείς να ξεχωρίσεις ποιος είναι ο ταχύτερος διότι όλοι οι αναβάτες και οι ομάδες δοκιμάζουν διαφορετικά πράγματα και το πραγματικό επίπεδο του ανταγωνισμού θα φανεί στο Philip Island” είπε ο van der Mark. Θεωρεί βασικούς αντιπάλους τους τον “Κανίβαλο” –όπως τον λένε οι Ιταλοί- Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK), ο οποίος απουσίαζε απ’ τις δοκιμές, αφού η Kawasaki επέλεξε να πραγματοποιεί τις δικές της ιδιωτικές στην Catalunya. Ως βασικό αντίπαλο θεωρεί και τον teammate του Razgatlioglu, που έχει εντυπωσιάσει με την μέχρι τώρα πορεία του στη Yamaha.

Όπως έχουμε αναφέρει ο στόχος τους Scott Redding (Aruba.it Racing – Ducati) όταν ήρθε στο Portimao ήταν να βελτιώσει την πρόσφυση του πίσω ελαστικού, ενώ παράλληλα εστίασε και στη μείωση της φθοράς του. Την πρώτη μέρα ήταν στη κορυφή των χρονομετρήσεων και έτσι ξεκίνησε και τη δεύτερη ημέρα, μέχρι και 10 λεπτά πριν τη λήξη των δοκιμών όπου ο Razgatlioglu σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, αφήνοντάς τον δεύτερο. Για τον Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati) ήταν δύο πολυάσχολες μέρες και η ομάδα του εστίασε σχεδόν εξ ολοκλήρου στη ρύθμιση του πλαισίου της V4R, ενώ κάθε φορά που έμπαινε στην πίστα ήταν για να ελέγξει και να επιβεβαιώσει πως οι αλλαγές βελτίωναν τη συμπεριφορά της V4R και πως η ομάδα κινούνταν προς τη σωστή κατεύθυνση.

Απομένουν ακόμη αρκετά πράγματα να δοκιμάσουν στο Philip Island, αφού ο καιρός στη Jerez δεν βοήθησε καθόλου και δεν είχαν την πολυτέλεια του χρόνου για να ολοκληρώσουν τη δουλειά τους. Συγκριτικά με πέρσι ο Davies βρίσκεται σε πολύ καλύτερη φυσική κατάσταση, χωρίς κάποιο τραυματισμό και έχει ήδη ένα χρόνο εμπειρίας πάνω στη σέλα της Ducati. Αυτό επιβεβαιώθηκε στο Portimao που ήταν 1,8 δευτερόλεπτα ταχύτερος απ’ ότι πέρσι. Για το μεγαλύτερο μέρος ήταν εκτός της δεκάδας των χρονομετρήσεων, όμως έφυγε απ’ το Portimao έχοντας ανέβει στην πέμπτη θέση.

Ο Loris Baz (Ten Kate Racing Yamaha) συνέχισε τις δοκιμές του χρησιμοποιώντας τόσο την R1 του 2020 όσο και της προηγούμενης χρονιάς. Εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του, αφού βρέθηκε στη τρίτη θέση του πίνακα και ήταν παράλληλα ο ταχύτερος μη εργοστασιακός αναβάτης, όμως το θέμα είναι να παραμείνει το ίδιο ανταγωνιστικός και στους αγώνες. Ο Federico Caricasulo (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team) και ο ομόσταβλός του, Garret Gerloff βρέθηκαν εντός της δεκάδας, στην ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα.

Το HRC Team συνέχισε με πυρετώδη ρυθμό τις προσπάθειές του να αποκωδικοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες της νέας Fireblade και να την προετοιμάσει όσο το δυνατόν καλύτερα για τη νέα σεζόν. Πριν μία εβδομάδα στη Jerez με τη βροχή να πέφτει straight through, οι επιδόσεις του Haslam είχαν εντυπωσιάσει τους πάντες καθώς την πρώτη μέρα ήταν στη κορυφή, ενώ τη δεύτερη τα δεδομένα του πίνακα των χρονομετρήσεων άλλαξαν τελείως με την είσοδο του πεντάστερου Rea στην στεγνή πλέον πίστα. Ωστόσο, αυτό που επιβεβαιώνει ότι η Triple R είναι μια πραγματική απειλή είναι πως ο Haslam στο Portimao ήρθε έκτος, με οκτώ δέκατα διαφορά απ’ τον Razgatlioglu και στις δηλώσεις του ανέφερε πως ακόμη εστιάζουν στις βασικές ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας, χωρίς να έχουν εντρυφήσει ακόμη στα άδυτα της CBR1000RR-R. Στο Portimao ο Haslam ξεκίνησε τις δοκιμές με qualifying ελαστικά, ενώ τη δεύτερη μέρα με ελαστικά για τον αγώνα και έμεινε πολύ ευχαριστημένος τόσο με τον εαυτό του όσο και με την μοτοσυκλέτα της Honda.

Ο Bautista από την άλλη, πέρασε το μεγαλύτερο χρόνο μέσα στο box και όχι στην πίστα, δοκιμάζοντας με την ομάδα του νέα εξαρτήματα και ήρθε 15ος. Ο στόχος της Honda μέχρι τώρα είναι να συλλέξει έναν τεράστιο όγκο δεδομένων και να τον αναλύσει για να μπορέσει να εξελίξει τη μοτοσυκλέτα της προς τη σωστή κατεύθυνση. Η big-H κάνει πολύ προσεκτικά βήματα διότι θέλει να πάρει τον τίτλο του φετινού πρωταθλήματος. Οι δοκιμές στο Philip Island θα έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα για τον Bautista καθώς περιμένει απ’ την Honda να κάνει όλα όσα ζήτησε σχετικά με τη μοτοσυκλέτα.

Οι αναβάτες της BMW Motorrad WorldSBK Team ήταν για το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας εντός της πεντάδας, με τον Sykes να συνεχίζει τη ρύθμιση του πιρουνιού της S1000RR, ενώ ο Laverty ολοκλήρωσε τις δοκιμές στην όγδοη θέση πίσω απ’ τον teammate του και χωρίς να αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με τη μοτοσυκλέτα του, όπως τη πρώτη μέρα.

Ο Michael Ruben Rinaldi (Team GOELEVEN) ήρθε 11ος και συνέχισε την προσπάθειά του να βελτιώσει τη συμπεριφορά της V4R, ενώ ο Leandro Mercado (Motocorsa Racing) ήταν πίσω του. Ο Xavi Fores (Kawaskai Puccetti Racing) ήταν 13ος μπροστά απ’ τον Sylvain Barrier (Brixx Performance), ενώ ο Sandro Cortese (Barni Racing Team) είχε μια πτώση στην Κ7 και ήρθε 16ος.

Τελείως αναπάντεχη ήταν η εμφάνιση του Leon Camier (Barni Racing Team), που τη δεύτερη μέρα μπήκε στην πίστα και ολοκλήρωσε μερικούς γύρους. Να θυμίσουμε πως ο αναβάτης είχε πέσει και είχε χτυπήσει στον ώμο κατά τη διάρκεια των δοκιμών στην Aragon, ενώ μέχρι τώρα η ομάδα είχε τον Sandro Cortese στη θέση του. Ωστόσο, ήταν παρών στο Portimao και αφότου έκανε μια συνεδρία με τον φυσικοθεραπευτή του, αισθάνθηκε αρκετά καλά για να οδηγήσει. Φυσικά, ο ρυθμός του ήταν πάρα πολύ αργός, καθώς πονάει ακόμη κατά το φρενάρισμα και την αλλαγή πορείας, όμως μπόρεσε να συλλέξει αρκετά δεδομένα για την ομάδα. Τόσο ο ίδιος όσο και η Barni Racing Team έχουν πολύ δουλειά μπροστά τους με τη ρύθμιση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και του ψεκασμού. Όπως είπε η διαφορά μεταξύ της V4R και της περσινής του μοτοσυκλέτας (CBR1000RR) είναι χαώδης σε όλους τους τομείς. Το πλαίσιο της V4R είναι πιο άκαμπτο και είναι πιο κοντά στα πρότυπα των αγωνιστικών μοτοσυκλετών, γεγονός που κάνει τη ρύθμιση του ψεκασμού και traction control ιδιαίτερα σημαντική, διότι η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτα είναι αρκετά απότομη. Παράλληλα έφερε και τη θέση οδήγησης στα μέτρα του.

Με την ολοκλήρωση των δοκιμών μπαίνουμε πρακτικά στην τελική ευθεία πριν το φετινό πρωτάθλημα ανοίξει την αυλαία του.

Οι έξι ταχύτεροι χρόνοι:

  1. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) 1’40.804
  2. Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) +0.079
  3. Loris Baz (Ten Kate Racing Yamaha) +0.190
  4. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) +0.622
  5. Chaz Davies (ARUBA.IT Racing – Ducati) +0.795
  6. Leon Haslam (HRC Team) +0.851

 

Ετικέτες

MOTUL WSBK: Η αδιανόητη πράξη του Dominique Aegerter πρώτου στην βαθμολογία, η εξομολόγησή του και η τιμωρία

Μπορεί να αποδοθεί στην πίεση που ένιωσε εκείνη την στιγμή
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/8/2022

Ο πρώτος αγώνας της Supersport κατηγορίας, σε μία ημέρα που είχε πολύ θέαμα και πολλές προσπεράσεις σε όλες τις κατηγορίες, χαρακτηρίστηκε από την μαζική πτώση αναβατών αμέσως μετά την εκκίνηση.

Ο Can Oncu φρέναρε αργά για την πρώτη στροφή, γλίστρησε και συμπαρέσυρε τους Dominique Aegerter, Andy Verdoia, Raffaele De Rosa, Federico Caricasulo και Yari Montoya. Για την πράξη του αυτή ο Oncu πήρε ποινή διέλευσης από την pit lane και το περιστατικό θα έπρεπε να είχε τελειώσει εκεί, από την στιγμή που όλοι ήταν όρθιοι και έτοιμοι να ξανά μπουν στον αγώνα έστω και τελευταίοι. Όλοι εκτός από έναν.

Ο Dominique Aegerter πρώτος στην βαθμολογία του πρωταθλήματος και με απίστευτο σερί νικών, ξεκινώντας από τον δεύτερο αγώνα στο Aragon έχοντας κερδίσει από τότε όλους τους αγώνες, είναι στο έδαφος και δεν σηκώνεται. Εκείνη την στιγμή ο Aegerter είχε ισοφαρίσει το ρεκόρ νικών του Locatelli που κρατούσε από το 2020 και πήγαινε για το επόμενο, χώρια που προηγούταν στην βαθμολογία.

Αν λοιπόν κόστισε σε κάποιον περισσότερο η πτώση αυτή, τότε σίγουρα αυτός ήταν ο Aegerter. Προς το παρόν όμως το βασικό ήταν να μην έχει χτυπήσει. Όμως ο Aegerter έχει τελικά τις αισθήσεις του αλλά αρνείται να μπει στο φορείο και να βγει εκτός πίστας. Η συμπεριφορά του μοιάζει να στερείται λογικής και αυτό που κάνει τα πράγματα χειρότερα είναι τις επόμενες στιγμές όταν προσπαθεί να πείσει τους κριτές να τον βοηθήσουν να βάλει εμπρός την μοτοσυκλέτα του και να ξανά μπει στον αγώνα. Ευελπιστώντας ίσως πως μπορεί να υπάρχει κόκκινη σημαία και έτσι να ψαλιδίσει την διαφορά του.

 

 

 

Από την στιγμή όμως που δεν είχε σηκωθεί αμέσως έπρεπε να πάει απευθείας για εξετάσεις, ενώ και η συμπεριφορά του τα λεπτά που ακολούθησαν δεν είχε καμία λογική συνέχεια. Εκτός κι αν έπαιζε θέατρο για να καθυστερήσουν να καθαρίσουν την πίστα και να βγει κόκκινη σημαία. Αυτή θα ήταν η μόνη λογική εξήγηση, πράγμα εξαιρετικά άσχημο αν ήταν αλήθεια.

Εκείνη την στιγμή κάτι τέτοιο δεν μπορούσε να απαντηθεί με σιγουριά, ο Aegerter καταλήγει στο ιατρείο της πίστας όπου δίνει αντικρουόμενες απαντήσεις και ο γιατρός υποπτεύεται διάσειση, τον στέλνει για περαιτέρω εξετάσεις και ταυτόχρονα ακυρώνει την συμμετοχή του για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο που σημαίνει πως ξαφνικά ο Aegerter θα έχανε και τον δεύτερο αγώνα!

Αμέσως μετά τις ιατρικές εξετάσεις του Σαββάτου και χωρίς να μπορεί να συμμετάσχει την Κυριακή, ο Aegerter προχωρά σε έγγραφη εξομολόγηση και παραδέχεται πως δεν σηκώθηκε αμέσως με στόχο να βγει η κόκκινη σημαία. Προφανώς εκείνη την στιγμή δεν μπορούσε να καταλάβει πόσο λάθος ήταν το σχέδιό του, τόσο ηθικά, όσο και την προδιαγεγραμμένη αποτυχία του, καθώς από την στιγμή που δεν σηκώθηκε δεν υπήρχε περίπτωση να συνεχίσει και στην επανεκκίνηση του αγώνα. Θα ήταν καθοδόν στο νοσοκομείο για να βεβαιωθούν οι γιατροί πως είναι εντάξει να συνεχίσει.

Η επιτροπή της FIM αμέσως μετά την έγγραφη εξομολόγηση του Aegerter τον τιμώρησαν με αποκλεισμό από τον επόμενο αγώνα, και έτσι αυτό που πάλεψε να αποφύγει ο αναβάτης της Ten Kate Racing Yamaha, δεν το κατάφερε. Η απόφαση της επιτροπής της FIM στηρίχθηκε στο άρθρο 3.3.2.2, μεταξύ άλλων για την ανάρμοστη και αντιαθλητική συμπεριφορά και για σκόπιμη παραβίαση των κανόνων.

 

Ο πρώτος αγώνας ολοκληρώθηκε -φυσικά- χωρίς διακοπή, όπως και ο δεύτερος με νίκη του Lorenzo Baldassarri και στους δύο, μειώνοντας έτσι την διαφορά στην βαθμολογία του πρωταθλήματος με τον Aegerter να τον παρακολουθεί από την οθόνη της τηλεόρασής του.

Η τρίτη πράξη του θεατρικού αυτού δράματος, ήρθε με την ανακοίνωση της ομάδας και του ίδιου, που θέλει να αφήσει πίσω του ότι συνέβη και να αφοσιωθεί στον φετινό τίτλο που ακόμη προηγείται στην βαθμολογία:

"Το πρωτάθλημα δεν έχει τελειώσει ακόμη και η προσοχή τώρα έχει στραφεί στο δεύτερο μισό της σεζόν, στο οποίο εγώ και η ομάδα μου θα δουλέψουμε σκληρά για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα μου και τους χορηγούς, την οικογένεια, τους φίλους και τους φίλαθλους καθώς και κάθε άλλο για την συμπαράστασή τους. Δεν το βάζουμε κάτω, ραντεβού στο Magny-Cours”, ολοκληρώνει ο Aegerter.

 

 

 

 

 

Ετικέτες