WSBK - Αλλαγές στο όριο στροφών: Η Ducati χάνει 250rpm, η Kawasaki κερδίζει 250rpm

Σε άμεση ισχύ οι νέοι κανονισμοί
WSBK Rev Limits
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/5/2023

Μετά από την ανάλυση των τριών πρώτων γύρων της σεζόν, FIM και Dorna WSBK Organization (DWO), βάσει κανονισμού αποφάσισαν να μειώσουν το όριο στροφών στον V4 κινητήρα της Ducati. Παράλληλα, η Kawasaki χρησιμοποίησε έναν διαφορετικό κανονισμό για να αυξήσει με τη σειρά της, τις στροφές του κινητήρα της ZX-10 RR.

Με την Ducati να έχει το πάνω χέρι στους τρεις πρώτους γύρους της χρονιάς-με τον Bautista να έχει κερδίσει τους οκτώ από τους εννέα αγώνες-, η FIM και η Dorna WSBK Organization (DWO) αποφάσισαν να μειώσουν το όριο στροφών της Panigale V4 R κατά 250 στροφές. Ο κανονισμός αυτός θα έχει άμεση ισχύ, αρχής γενομένης από τον αγώνα της Καταλονίας. Η αλλαγή έγινε βάσει του άρθρου 2.4.2.2-3* των κανονισμών του θεσμού και μετά από εξέταση των επιδόσεων όλων των μοτοσυκλετών μετά το τέλος των τριών πρώτων γύρων.

Πλέον το όριο για την Ducati Panigale V4 R πέφτει στις 15.850 από τις 16.100 στροφές. Από την άλλη η Kawasaki επέλεξε να χρησιμοποιήσει 5 κερδισμένους πόντους (concession points) -αυτοί απονέμονται στους κατασκευαστές στους αγώνες Superbike Race 1 & 2 με τους βαθμούς να μοιράζονται από την 1η έως την 5η θέση, ο πρώτος παίρνει πέντε βαθμούς και ούτω καθεξής- ώστε να ανεβάσει το όριο της Kawasaki ZX-10 RR στις 14.850 από τις 14.600 στροφές.

Τώρα αναμένουμε να δούμε αν και κατά πόσο οι παραπάνω αλλαγές θα επηρεάσουν την ισορροπία δυνάμεων μεταξύ των κορυφαίων αναβατών, και αν βοηθήσουν στο να δούμε περισσότερες μάχες και θέαμα.

*Το όριο στροφών των κινητήρων μπορεί να προσαρμοστεί (σύμφωνα με το άρθρο 2.4.2.3 του κανονισμού) στο τέλος κάθε τρίτου αγώνα, εφόσον απομένουν τουλάχιστον 3 αγώνες στη σεζόν.

Ετικέτες

WSBK-WSSP300: Η Kove κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με τον Benat Fernandez

Το πρωτάθλημα κρίθηκε κυριολεκτικά στην τελευταία στροφή
Kove
Από τον

Παύλο Καρατζά

20/10/2025

Η Kove με αναβάτη τον 18χρονο rookie Benat Fernandez κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην κατηγορία WorldSSP300 που καταργείται από την επόμενη σεζόν και θα αντικατασταθεί από την κατηγορία World Sportbike.

Η Kove μπήκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport 300 μόλις το 2023, με το πρώτο της βάθρο να έρχεται την επόμενη χρονιά. Φέτος, η Κινέζικη εταιρεία αποχώρησε από το πρωτάθλημα στην αρχή της σεζόν, όμως η Kove 321 RR-S παρέμεινε στην ιρλανδική ομάδα Team #109 Retro Traffic Kove, η οποία είχε προσλάβει τον Benat Fernandez ως αναβάτη.

Ο Benat Fernandez ήταν ένας από τους τέσσερις αναβάτες που είχαν μαθηματική πιθανότητα να κερδίσουν το φετινό πρωτάθλημα στον τελευταίο γύρο της σεζόν.

Ο Benat Fernandez ήταν τέταρτος στον δεύτερο και τελευταίο αγώνα και στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου της σεζόν προσπέρασε όποιον βρήκε μπροστά του, παίρνοντας την καρό σημαία και το πρωτάθλημα, στην πρώτη του μόλις σεζόν.

Fernandez

Ο πρωταθλητής δήλωσε: “Είμαι πανευτυχής, γιατί δούλεψα σκληρά για αυτό. Αφού ο Kove αποχώρησε από το πρωτάθλημα στις αρχές του έτους, η ομάδα μου έκανε εξαιρετική δουλειά. Τότε πήραμε τη μοτοσυκλέτα Kove – και ήταν τρελό. Οδηγήσαμε στον πρώτο αγώνα και κερδίσαμε αμέσως στο ντεμπούτο μου, ήταν εντελώς τρελό. Δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι θα τα καταφέρω. Ο στόχος ήταν να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό και να προσπαθήσω να είμαι πάντα μπροστά. Και τα κατάφερα. Πρέπει να ευχαριστήσω την ομάδα και όλους τους ανθρώπους γύρω μου. Ήξερα ότι η μοτοσυκλέτα λειτουργεί και ότι η ομάδα δίνει το 100% για μένα. Και εδώ είμαστε τώρα, όχι μόνο εγώ, αλλά και η ομάδα και η μάρκα: είμαστε παγκόσμιοι πρωταθλητές!”.

Την επόμενη σεζόν η κατηγορία αυτή θα αντικατασταθεί από την World Sportbike. Ας δούμε παρακάτω την γενική κατάταξη των δέκα πρώτων αναβατών.

 

Θέση

Αναβάτης

Κατασκευαστής

Βαθμοί

1

Benat Fernandez (E)

Kove

230

2

Carter Thompson (AUS)

Kawasaki

213

3

David Salvador (E)

Kawasaki

203

4

Matteo Vannucci (I)

Yamaha

191

5

Jeffrey Buis (NL)

KTM

166

6

Julio Garcia (E)

Kawasaki

140

7

Antonio Torres (E)

Kawasaki

140

8

Humberto Maier (BR)

Yamaha

139

9

Daniel Mogeda (E)

Kawasaki

134

10

Jose Osuna (E)

Kawasaki

92