WSBK - Αλλαγές στο όριο στροφών: Η Ducati χάνει 250rpm, η Kawasaki κερδίζει 250rpm

Σε άμεση ισχύ οι νέοι κανονισμοί
WSBK Rev Limits
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/5/2023

Μετά από την ανάλυση των τριών πρώτων γύρων της σεζόν, FIM και Dorna WSBK Organization (DWO), βάσει κανονισμού αποφάσισαν να μειώσουν το όριο στροφών στον V4 κινητήρα της Ducati. Παράλληλα, η Kawasaki χρησιμοποίησε έναν διαφορετικό κανονισμό για να αυξήσει με τη σειρά της, τις στροφές του κινητήρα της ZX-10 RR.

Με την Ducati να έχει το πάνω χέρι στους τρεις πρώτους γύρους της χρονιάς-με τον Bautista να έχει κερδίσει τους οκτώ από τους εννέα αγώνες-, η FIM και η Dorna WSBK Organization (DWO) αποφάσισαν να μειώσουν το όριο στροφών της Panigale V4 R κατά 250 στροφές. Ο κανονισμός αυτός θα έχει άμεση ισχύ, αρχής γενομένης από τον αγώνα της Καταλονίας. Η αλλαγή έγινε βάσει του άρθρου 2.4.2.2-3* των κανονισμών του θεσμού και μετά από εξέταση των επιδόσεων όλων των μοτοσυκλετών μετά το τέλος των τριών πρώτων γύρων.

Πλέον το όριο για την Ducati Panigale V4 R πέφτει στις 15.850 από τις 16.100 στροφές. Από την άλλη η Kawasaki επέλεξε να χρησιμοποιήσει 5 κερδισμένους πόντους (concession points) -αυτοί απονέμονται στους κατασκευαστές στους αγώνες Superbike Race 1 & 2 με τους βαθμούς να μοιράζονται από την 1η έως την 5η θέση, ο πρώτος παίρνει πέντε βαθμούς και ούτω καθεξής- ώστε να ανεβάσει το όριο της Kawasaki ZX-10 RR στις 14.850 από τις 14.600 στροφές.

Τώρα αναμένουμε να δούμε αν και κατά πόσο οι παραπάνω αλλαγές θα επηρεάσουν την ισορροπία δυνάμεων μεταξύ των κορυφαίων αναβατών, και αν βοηθήσουν στο να δούμε περισσότερες μάχες και θέαμα.

*Το όριο στροφών των κινητήρων μπορεί να προσαρμοστεί (σύμφωνα με το άρθρο 2.4.2.3 του κανονισμού) στο τέλος κάθε τρίτου αγώνα, εφόσον απομένουν τουλάχιστον 3 αγώνες στη σεζόν.

Ετικέτες

WSBK 2025, 6ος γύρος, Misano FP2 - Nicolo Bulega και Ducati ταχύτεροι την Παρασκευή

Τον καλύτερο χρόνο της ημέρας έκανε ο Ιταλός - Μπροστά από τον Razgatlioglu
Nicolo Bulega Ducati WSBK 2025 Misano FP
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/6/2025

Τελικά ήταν ο Nicolo Bulega εκείνος που έκλεισε τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής με τον ταχύτερο χρόνο στο Misano "απαντώντας" έτσι στην πρωινή επικράτηση του Toprak Razgatlioglu.

Στο δεύτερο session ο εργοστασιακός αναβάτης της Aruba.it Racing - Ducati ανέβασε ρυθμό και έκλεισε την ημέρα σχεδόν δύο δέκατα του δευτερολέπτου μπροστά από την BMW M 1000 RR του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, περίπου δέκα λεπτά πριν από τη λήξη του FP2.

Bulega και Razgatlioglu ήταν και οι μοναδικοί που κατάφεραν να γυρίσουν κάτω από το 1'33 με τον Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) να ακολουθεί στην τρίτη θέση έχοντας όμως διαφορά άνω των έξι δεκάτων από τον team mate του στην ιταλική ομάδα.

 

Εκτός από την προσπάθεια των δύο διεκδικητών του φετινού τίτλου, τα βλέμματα τράβηξε και εκείνη του 25χρονου Yari Montella (Barni Spark Racing Team), ο οποίος, με την δική του Panigale V4 R βρέθηκε πίσω από την εργοστασιακή του Bautista, απέχοντας ωστόσο σχεδόν ένα δευτερόλεπτο από τον χρόνο του πρωτοπόρου στη βαθμολογία Bulega. Ο Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) ήταν ο πρώτος αναβάτης με ιαπωνική μοτοσυκλέτα και ο ταχύτερος αναβάτης με Yamaha τρία εκατοστά πίσω από τον Montella, ενώ ακριβώς ένα δευτερόλεπτο πίσω από την κορυφή βρέθηκε ο Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team).

Η πρώτη Honda ήταν εκείνη του Iker Lecuona (Honda HRC) ο οποίος βρέθηκε εκτός Top 10 και με διαφορά άνω του 1,1 δευτερολέπτου από τον χρόνο του Bulega ήταν ένας από τους έξι μόλις αναβάτες που δεν βελτίωσε τον χρόνο του στο FP2, σε σχέση με το πρωινό session, για να κάνει τον 12ο ταχύτερο γύρο της ημέρας.

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Μοτοσυκλέτα

Χρόνος

Διαφορά

1

N. Bulega

Aruba.it Racing - Ducati

Ducati Panigale V4R

1'32.722

 

2

T. Razgatlioglu

ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team

BMW M1000RR

1'32.912

0.190

3

A. Bautista

Aruba.it Racing - Ducati

Ducati Panigale V4R

1'33.372

0.650

4

Y. Montella

Barni Spark Racing Team

Ducati Panigale V4R

1'33.640

0.918

5

R. Gardner

GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team

Yamaha YZF R1

1'33.669

0.947

6

D. Petrucci

Barni Spark Racing Team

Ducati Panigale V4R

1'33.722

1.000

7

A. Locatelli

Pata Maxus Yamaha

Yamaha YZF R1 

1'33.748

1.026

8

A. Lowes

bimota by Kawasaki Racing Team

bimota KB998 Rimini

1'33.810

1.088

9

D. Aegerter

GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team

Yamaha YZF R1

1'33.836

1.114

10

A. Iannone

Team Pata Go Eleven

Ducati Panigale V4R

1'33.847

1.125

11

A. Bassani

bimota by Kawasaki Racing Team

bimota KB998 Rimini

1'33.880

1.158

12

I. Lecuona

Honda HRC

Honda CBR1000 RR-R

1'33.890

1.168

13

S. Lowes

ELF Marc VDS Racing Team

Ducati Panigale V4R

1'33.910

1.188

14

S. Redding

MGM BONOVO Racing

Ducati Panigale V4R

1'33.996

1.274

15

R. Vickers

Motocorsa Racing

Ducati Panigale V4R

1'34.149

1.427

16

M. Van Der Mark 

ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team

BMW M1000RR

1'34.199

1.477

17

G. Gerloff

Kawasaki WorldSBK Team

Kawasaki ZX-10RR

1'34.294

1.572

18

J. Rea

Pata Maxus Yamaha

Yamaha YZF R1

1'34.437

1.715

19

X. Vierge

Honda HRC

Honda CBR1000 RR-R

1'34.593

1.871

20

M. Rinaldi

Yamaha Motoxracing WorldSBK Team

Yamaha YZF R1

1'34.649

1.927

21

T. Mackenzie

PETRONAS MIE Honda Racing Team

Honda CBR1000 RR-R

1'35.084

2.362

22

B. Sofuoglu

Yamaha Motoxracing WorldSBK Team

Yamaha YZF R1

1'35.149

2.427

23

Z. Zaidi

PETRONAS MIE Honda Racing Team

Honda CBR1000 RR-R

1'37.631

4.909