WSBK-Alvaro Bautista: Ξέσπασμα του Ισπανού για τους κανονισμούς περί συνολικού βάρους

Για διάκριση κάνει λόγο ο Bautista - Ζητά να επανεξεταστούν οι κανονισμοί
Bautista against WSBK weight rule
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/7/2025

Ως άδικους χαρακτήρισε ο Alvaro Bautista τους κανονισμούς για το ελάχιστο συνδυασμένο βάρος αναβάτη-μοτοσυκλέτας στο WorldSBK, οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ το 2024, ενώ πρόσθεσε ότι προάγουν τις διακρίσεις ανεξάρτητα από την οδηγική ικανότητα του εκάστοτε αναβάτη.

Ο Ισπανός αναβάτης της Ducati, δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής το 2022 και το 2023, βρίσκεται φέτος στην τρίτη θέση της βαθμολογίας, χωρίς νίκη μετά από έξι γύρους, και ισχυρίζεται ότι ο νέος κανονισμός τον έχει επηρεάσει αρνητικά κάτι που αποδεικνύεται και από τα αποτελέσματά του εντός πίστας.

Ο Bautista, του οποίου το συμβόλαιο με την Ducati λήγει στο τέλος της αγωνιστικής σεζόν, δεν έχει προς το παρόν προχωρήσει σε συμφωνία με κάποια ομάδα για το 2026 και φαίνεται πως σε αυτή την εξέλιξη έχει συμβάλει ο κανονισμός που δεν τον ευνοεί λόγω της σωματοδομής του και του βάρους του που βρίσκεται στα μόλις 58 κιλά.

Ο επίμαχος κανονισμός προβλέπει πως το συνολικό βάρος αναβάτη και μοτοσυκλέτας πρέπει να είναι τουλάχιστον 168 κιλά. Αν αυτός ο αριθμός δεν επιτυγχάνεται, τότε προστίθενται 0,5 κιλά επιπλέον βάρος για κάθε κιλό που λείπει. Ο κανονισμός αυτός εισήχθη μετά την εντυπωσιακή κυριαρχία του Bautista το 2023, όταν και κέρδισε 27 από τους 36 αγώνες, εμφανίζοντας σημαντικό πλεονέκτημα ταχύτητας, κυρίως στις ευθείες.

Αν και η πρόθεση της διοργανώτριας αρχής ήταν να εξισορροπήσει τις διαφορές μεταξύ αναβατών με διαφορετικά σωματικά χαρακτηριστικά, ο Bautista υποστηρίζει ότι τελικά o κανονισμός αυτός στρέφεται εναντίον των μικρόσωμων οδηγών, μετατρέποντας τα φυσικά τους χαρακτηριστικά σε αγωνιστικό μειονέκτημα. Όπως τονίζει, η φυσική του σωματοδομή δεν αντικατοπτρίζει την ικανότητά του ως αναβάτη και η επιβολή πρόσθετου βάρους τον έχει αναγκάσει να αγωνίζεται με περιορισμούς που δεν βασίζονται στην απόδοσή του και εν τέλει τον αδικούν.

Σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Ισπανός τόνισε πως η σιωπή που κράτησε μέχρι τώρα είχε στόχο να μην προκαλέσει εντάσεις, αλλά αισθάνεται πλέον την ανάγκη να ανοίξει έναν ευρύτερο διάλογο για την κουλτούρα και τα τεχνικά κριτήρια του αθλήματος. Υποστηρίζει ότι η αθλητική αξιολόγηση δεν μπορεί να βασίζεται αποκλειστικά στα κιλά, και να αποτελεί τροχοπέδη για άλλες παραμέτρους, όπως η ευφυΐα στην πίστα, το ένστικτο και η σχέση του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, κάλεσε τους αρμόδιους να επανεξετάσουν τους κανονισμούς ώστε το άθλημα να γίνει πιο δίκαιο και χωρίς αποκλεισμούς για τους αναβάτες κάθε σωματοδομής.

Ετικέτες

Όχι πια Dorna - Η Liberty Media τη βαφτίζει MotoGP Sport Entertainment SL

Νέο όνομα για τον διοργανωτή των MotoGP και WorldSBK - Σαρωτικές οι αλλαγές στελεχών, πλην του Ezpeleta
Dorna no more
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/2/2026

Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Dorna Sports από τη Liberty Media, ο διοργανωτής των Πρωταθλημάτων MotoGP και WorldSBK άλλαξε επίσημα και όνομα σε MotoGP Sport Entertainment SL, ενώ παράλληλα οι Αμερικανοί προχώρησαν σε σαρωτικές αλλαγές όσον αφορά στα πρόσωπα κλειδιά του οργανισμού, βάζοντας τους δικούς τους ανθρώπους εκεί που προηγουμένως υπήρχαν κυρίως Ισπανοί ευνοούμενοι του Ezpeleta.

Παρόλο τώρα που τα περισσότερα πρόσωπα στις θέσεις κλειδιά άλλαξαν, ακλόνητοι παραμένουν ακόμα ο ισχυρός ανήρ Carmelo Ezpeleta, CEO από το 1998, και ο Enrique Aldama ως CFO.

Η μετονομασία της Dorna σηματοδοτεί και επίσημα το τέλος της ισπανικής διοργάνωσης που κυριάρχησε στον χώρο των αγώνων μοτοσυκλέτας για πάνω από 30 χρόνια και ταυτίστηκε με τα ονόματα των MotoGP και WorldSBK.

Θυμίζουμε πως η αμερικάνικη Liberty Media ολοκλήρωσε την εξαγορά της Dorna τον Ιούλιο του 2025, κλείνοντας έναν κύκλο διαπραγματεύσεων που κράτησε πάνω από έναν χρόνο και πέρασε από αυστηρό έλεγχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το τελικό τίμημα δεν ήταν καθόλου αμελητέο καθώς 3,1 δισ. δολάρια άλλαξαν χέρια, για το 84% της εταιρείας.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, το MotoGP εντάχθηκε επίσημα στο Formula One Group, την επιχειρησιακή μονάδα της Liberty που διαχειρίζεται και τη Formula 1. Η κίνηση αυτή δημιουργεί για πρώτη φορά έναν ενιαίο όμιλο που ελέγχει τα μεγαλύτερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα μηχανοκίνητου αθλητισμού σε 2 και 4 τροχούς.

Η MotoGP Sport Entertainment SL διατηρεί το μακροχρόνιο συμβόλαιο διαχείρισης του MotoGP, το οποίο έχει ήδη επεκταθεί έως το μακρινό… 2060. Παράλληλα, συνεχίζει να έχει την εμπορική διαχείριση του WorldSBK.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι στιγμής, δεν έχει παρουσιαστεί νέο δημόσιο λογότυπο για την εταιρεία με τη νέα της επωνυμία.

Το MotoGP μπαίνει σε μια νέα φάση, με φιλοδοξίες ανάλογες της Formula 1 και με στόχο να ενισχύσει τη θέση του ως κορυφαίο θέαμα δύο τροχών στον κόσμο.