Αντίο Hilary Musson - Πέθανε η 2η γυναίκα που πήρε μέρος στο Isle of Man TT

Από τις πρωτοπόρες γυναίκες στο άθλημα, γρήγορη τόσο σε αγώνες πίστας, όσο και στη Road Racing σκηνή
Αντίο Hilary Musson
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/3/2023

“Η είσοδος μου στον κόσμο των δυο τροχών έγινε στα 16 μου, όταν ο πατέρας μου μου αγόρασε την πρώτη μου μοτοσυκλέτα, μια Triumph Tiger Cub, ενώ η αγάπη μου για τους αγώνες ξεκίνησε με την πρώτη επίσκεψη μου στην πίστα του Cadwell Park. Αυτό ήταν, είχα κολλήσει!”

Το 1969 η Hilary Musson συμμετείχε σε έναν αγώνα μόνο για γυναίκες στο Cadwell Park, όπου και τερμάτισε στην 4η θέση. Οι συμμετοχές ήταν λίγες, μόλις 8-9, και λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος οι αγώνες γυναικών δεν συνεχίστηκαν. Έτσι η Hilary ξεκίνησε να αγωνίζεται ενάντια στους άνδρες, κάτι ιδιαίτερα ασυνήθιστο για την εποχή.

Εκεί γεννήθηκε η αγάπη της Hillary για τα δίχρονα γιαπωνέζικα 250, οδηγώντας ένα Suzuki X7, ένα RD 250, ένα LC, κ.α.

Συμμετείχε σε πολλούς αγώνες λεσχών, πάντα καβάλα σε μοτοσυκλέτες παραγωγής τις οποίες οδηγούσε και στη διαδρομή σπίτι-δουλειά αλλά και σε κάθε ταξίδι για να πάρει μέρος με αυτές σε αγώνα.

Το 1974 & 1975 κέρδισε το Πρωτάθλημα British Formula Racing Club 250 production, δημιουργώντας αίσθηση. Την επόμενη χρονιά συμμετείχε στην Avon Production series με ένα Yamaha RD 250μ τερματίζοντας στην 3η θέση του Πρωταθλήματος, ενώ ο σύζυγος της συμμετείχε στην κατηγορία 500 κ.εκ..

Το 1977 η Hilary ξεκίνησε να αγωνίζεται σε διάφορους εθνικούς αγώνες, ώστε να πάρει τη διεθνή αγωνιστική της λισάνς, και να μπορεί να αγωνιστεί στο ΤΤ.

Ο περίγυρος της την προειδοποιούσε πως δεν θα τη δεχόταν στο ΤΤ, αφού μετά την πρώτη γυναικεία συμμετοχή της Beryl Swain το 1962, η FIM είχε απαγορεύσει στις γυναίκες να αγωνίζονται θεωρώντας πως ήταν πολύ επικίνδυνη ασχολία για εκείνες…

Αξίζει εδώ μια μικρή παρένθεση για να παραθέσουμε την περιπέτεια της Beryl Swain, όπου όταν εξέφρασε την επιθυμία της να αγωνιστεί στο ΤΤ το 1962, η FIM ανακοίνωσε έναν φωτογραφικό κανονισμό μώστε να μην μπορέσει η Swain να λάβει μέρος, με τον οποίο οι αναβάτες έπρεπε να ζυγίζουν το λιγότερο 61 κιλά! Τελικά η FIM της επέτρεψε να λάβει μέρος στο ΤΤ, αφού η Beryl φόρεσε μια… ζώνη δύτη με βαρίδια -κάτι ιδιαίτερα επικίνδυνο. Στον πρώτο -και τελευταίο- αγώνα της, η Swain τερμάτισε 23η ανάμεσα σε 25 αγωνιζόμενους, με τους υπόλοιπους 24 να είναι φυσικά άνδρες. Δυστυχώς, την επόμενη χρονιά η FIM -φοβούμενη για τον αντίκτυπο που θα είχε ένας πιθανός θάνατος γυναίκας αγωνιζόμενης στο ΤΤ- απαγόρευσε πλήρως τις γυναικείες συμμετοχές!

Hilary Musson

Παρόλα αυτά, η Hilary πήρε την διεθνή λισάνς, και το 1978 τη δέχθηκαν στην κατηγορία World Championship Formula 3 TT. Όπως έλεγε η Hilary, αρχικά θα προτιμούσε να αγωνιστεί στο ManxGP παρά στο ΤΤ, όμως η διοργάνωση εκεί δεν επέτρεπε στις γυναίκες να αγωνιστούν, μέχρι το 1989.

“Αισθανόμουν τιμή να κάνω το ντεμπούτο μου τη χρονιά της επιστροφής του Mike Hailwood, και είχα μάλιστα την ευκαιρία να του μιλήσω. Τερμάτισα το πρώτο μου ΤΤ στην 16η θέση, μια θέση πίσω από τον άνδρα μου τον John, σε 22 συμμετοχές. Αυτή ήταν και η πρώτη φορά που συμμετείχε ανδρόγυνο στον ίδιο αγώνα.”

Η Hilary συνέχισε να αγωνίζεται στο ΤΤ μέχρι το 1985, με μόνη εγκατάλειψη το 1979, από μηχανική βλάβη.

Δεν είχε ποτέ χορηγία, ούτε βοήθεια από κανέναν, πέρα από μερικές ζελατίνες από τον Bob Heath και από τη φιλοξενία στο Isle of Man, χάρη στον πρώην marshal John Bullivant και τη γυναίκα του Diana.

Πέρα από το ΤΤ, η Hilary συμμετείχε στο Manx GP το 1989, αλλά και στο Southern 100 στη δεκαετία του 1990, τρέχοντας τον τελευταίο της αγώνα το 1993.

Σημειώστε πως είχε κερδίσει και τα Πρωταθλήματα National Sprint Assosciation 125 and 250 στις αρχές των 90s.

Μετά την απόσυρση της από τους αγώνες η Hillary συμμετείχε σε track days, ειδικά στην αγαπημένη της πίστα που ήταν το Donington, με τελευταία μοτοσυκλέτα της ένα δίχρονο Aprilia RS 250.

Το 2006 η Hilary και η οικογένεια της μετακόμισαν στο Isle of Man, όπου συνέχισε την αγωνιστική της εμπλοκή, αυτή τη φορά ως marshal στο ManxGP.

“Τίποτα απ’ όσα έκανα στη ζωή μου δεν έγινε για χάρη της δημοσιότητας, αντίθετα με τις απόψεις κάποιων. Δεν είχα χρόνο για άλλα χόμπι, πέρα από τις κότες και τις γάτες μου, ειδικά την αγαπημένη μου λευκή Manxie, την Kipper.”

Αντίο Hilary

Ετικέτες

Suzuka 8 Hours - Επιστροφή του Hamamatsu στους αγώνες, μέσω της "πράσινης" οδού!

Ανακοινώθηκαν οι αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας "Suzuki CN Challenge"
motomagSuzuka 8 Hours – Στην πειραματική κατηγορία η Suzuki
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

31/5/2024

Ανακοινώθηκαν τα ονόματα των αναβατών για την ομάδα "Suzuki CN Challenge", με τη Suzuki επιστρέφει με εργοστασιακή υποστήριξη στον δεύτερο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, στην πίστα της Suzuka, όπου θα αγωνιστεί στην κατηγορία “Experimental”, με στόχο τη συλλογή δεδομένων για το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης και των αγώνων

Γνωρίζαμε ήδη ότι η ομάδα “Suzuki CN Challenge” θα συμμετάσχει στον 45ο 8ωρο αγώνα στην ιστορική πίστα της Suzuka, o οποίος θα διεξαχθεί από τις 19 έως και τις 21 Ιουλίου, με τη Suzuki Motor Company να προσφέρει πλήρη την πλήρη εργοστασιακή υποστήριξή της, αντίθετα με την τρέχουσα γραμμή της που τη θέλει να μένει μακριά από τους αγώνες, για να επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά και γενικά "πράσινα" δίκυκλα. Τελικά όμως η "πράσινη" οδός, οδηγεί τους Ιάπωνες ξανά πίσω στις πίστες! Τώρα ήρθε η στιγμή να μάθουμε και τα ονόματα των αναβατών, με αυτούς που έχουν επιλεχθεί να έχουν δεσμούς με το εργοστάσιο του Hamamatsu, ενώ θα ριχτούν στη μάχη της κατηγορίας “Experimental”, με στόχο το μέλλον.

Suzuka 8 Hours – Ανακοινώθηκαν οι αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας "Suzuki CN Challenge"

Συνολικά τρεις αναβάτες θα απαρτίσουν την ομάδα της Suzuki, αναβάτες οι οποίοι έχουν ήδη εμπειρία σε αγώνες αντοχής, αλλά και στη συγκεκριμένη πίστα. Ο Etienne Masson, αναβάτης της Yoshimura SERT Motul, είναι αυτός που βοήθησε την Suzuki να πάρει την νίκη στον πρώτο γύρο του Πρωταθλήματος EWC, στον 24ωρο αγώνα στην ιστορική πίστα του Le Mans. Μετρά ήδη έναν τίτλο Παγκοσμίου Πρωταθλήματος EWC το 2020, ενώ το 2023 βρέθηκε στη δεύτερη θέση. Από την άλλη ο Sodo Hamahara, έχει τρέξει ξανά στον 8ωρο αγώνα της Suzuka το 2017, με την εργοστασιακή ομάδα “Suzuki Endurance Racing Team”, προτού το Hamamatsu αποσυρθεί από την αγωνιστική δράση… Τέλος, έχουμε τον Hideyuki Ogata, ο οποίος μετρά χρόνια εμπειρίας με τα GSX-R, έχοντας βρεθεί στον 8ωρο της Suzuka και από την άλλη πλευρά, ως ιδιοκτήτης ομάδας. Υπεύθυνος ομάδας είναι ο Shinchi Sahara, ενώ η Suzuki CN Challenge θα αγωνίζεται με τον αριθμό #0.

Suzuka 8 Hours – Ανακοινώθηκαν οι αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας "Suzuki CN Challenge"

Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν είναι κάτι που δημιουργήθηκε φέτος για πρώτη φορά στους αγώνες αντοχής. Βασική αρχή ίδρυσής της είναι να δοκιμάζονται καινοτόμες τεχνολογίες, που έχουν να κάνουν με τους αγώνες. Όπως είναι φυσικό οι τάσεις κάθε εποχής επηρεάζουν και τη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία φέτος αγωνίζεται με 40% συνθετικό καύσιμο. Κάτι τέτοιο προετοιμάζει το έδαφος για το 2027, όπου θα έχουμε 100% συνθετικό καύσιμο, όχι μόνο για τα EWC, αλλά και τα MotoGP και Motul WSBK, τα οποία ήδη έχουν 40% συνθετικό καύσιμο στις μοτοσυκλέτες τους. Ταυτόχρονα, η εν λόγω κατηγορία του EWC ασχολείται με τη δημιουργία βιώσιμων λύσεων σε ελαστικά και λιπαντικά, τα οποία επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον. Οι συμμετέχοντες στην συγκεκριμένη κατηγορία διακρίνονται από τα πράσινα number plate και τα κίτρινα φώτα.

Suzuka 8 Hours – Ανακοινώθηκαν οι αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας "Suzuki CN Challenge"
Ετικέτες