Aprilia Racing - Επίσημη επιστροφή στους αγώνες Rally, με το Tuareg 660!

Με υπεύθυνο project τον γνωστό αγωνιζόμενο Jacopo Cerutti, και δίπλα του τον Francesco Montanari
Aprilia επιστροφή στους χωμάτινους αγώνες Rally
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/1/2023

Η Aprilia ετοιμάζεται να επιστρέψει στα Rally Raids το 2024, σε ένα φιλόδοξο project του αγωνιστικού τμήματος του Noale, με όπλο το Tuareg 660, αιχμή του δόρατος τον αγωνιζόμενο Jacopo Cerutti που θα αναλάβει την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας αλλά και τη γενική επίβλεψη του project πέρα από την οδήγηση στους αγώνες, και sidekick του τον Francesco Montanari.

Προηγούμενη συμμετοχή της ιταλικής εταιρείας σε χωμάτινους αγώνες Rally ήταν στο Dakar, στην περίοδο 2010-2012, με τροποποιημένα RXV 4.5 και αναβάτες τους Paolo Ceci, Gerard Farres, Francisco “Chaleco” Lopez και Alex Zanotti. Εκεί, ο Lopez είχε καταφέρει μάλιστα να τερματίσει 3ος στην τελική κατάταξη του 2010, ενώ την ίδια χρονιά οι Ceci και Zanotti είχαν κάνει το 1-2 στην κατηγορία SP 450. Ο “Chaleco” ήταν 4ος το 2011, ενώ δεν τερμάτισε το 2012.

Τώρα 10+ χρόνια μετά, το Noale επιστρέφει στα Rally, με το νέο Tuareg 660. Φυσικά, λόγω κανονισμών δεν θα συμμετάσχουν στο Dakar, αλλά σε άλλα Rally Raid που επιτρέπουν τη συμμετοχή μοτοσυκλετών άνω των 450 κ.εκ. -κάτι που έχει κάνει και η Yamaha με το Tenere και τους Alessandro Botturi και Pol Tarres, στο Africa Eco Race και αλλού.

Aprilia return to rally racing

Υπεύθυνος για το Aprilia Tuareg project θα είναι ο Jacopo Cerutti που έχει στο ενεργητικό του 5 τίτλους στο ιταλικό Enduro, 3 τίτλους στο ιταλικό Πρωτάθλημα Rally, και 4 συμμετοχές στο Rally Dakar, με καλύτερο τερματισμό μια 12η θέση το 2016.

Δίπλα του θα αγωνιστεί ο Francesco Montanari, αγωνιζόμενος enduro και αναβάτης αρχικά του V85TT, και κατόπιν του Aprilia Tuareg 660, που αγωνίζεται με την υποστήριξη της GCorse των αδερφών Gianfranco και Vittoriano Guareschi, στο ιταλικό Πρωτάθλημα Rally.

Η αγωνιστική έκδοση του Tuareg 660 θα εξελιχθεί σε συνεργασία με την Gcorse, που έχει ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη από το 2022, με τη δικύλινδρη μοτοσυκλέτα να συμμετέχει στο ιταλικό Πρωτάθλημα Rally. Οι αγώνες και η βελτίωση θα συνεχιστούν και το 2023, με τελικό στόχο το βάθρο σε επιλεγμένους διεθνείς αγώνες Rally το 2024.

Ήδη στο ιταλικό Πρωτάθλημα Rally για το 2023 έχει προστεθεί μια νέα entry level κατηγορία υπό την ονομασία GPX, που σκοπό έχει να φέρει νέο αίμα στους χωμάτινους αγώνες πλοήγησης.

Κι έτσι, η προώθηση των νέων δικύλινδρων μοτοσυκλετών από τους κατασκευαστές συνεχίζεται μέσα από τους αγώνες Rally, και αναρωτιόμαστε αν θα υποκύψει κάποια στιγμή και το Dakar, ή αν Yamaha & Aprilia (και όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές που έχουν στην αγορά δικύλινδρα On-Off μοντέλα) θα συνεχίσουν να επιδεικνύουν τις off-road δυνατότητες των διπλής χρήσης μοτοσυκλετών τους σε Africa Eco Race, Hellas Rally, κλπ.

Ετικέτες

Michael Dunlop – Έντεκα χρόνια μετά θα συμμετάσχει ξανά στις 24 ώρες του Le Mans με Honda Fireblade

Αποτελεί μέλος της γαλλικής ομάδας TRT27, μαζί με τρεις ακόμα Βρετανούς αναβάτες
Michael Dunlop – Έντεκα χρόνια μετά θα συμμετάσχει ξανά στις 24 ώρες του Le Mans με Honda Fireblade
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

11/4/2024

Ο 25 φορές νικητής του TT, Michael Dunlop, θα αγωνιστεί μετά από 11 χρόνια στον θρυλικό 24ωρο αγώνα του Le Mans στις 18-21 Απριλίου, που αποτελεί μέρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Endurance, με στόχο να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα καλό αποτέλεσμα της ομάδας του TRT27.

Μαζί με τους τρεις ομόσταυλούς τους Βρετανούς αναβάτες, Ben Luxton, Tom Ward και Tom Oliver, o Dunlop θα βρεθεί πάνω στην σέλα μίας Honda CBR1000RR-R Fireblade για τη κατηγορία Superstock του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Endurance της FIM. Μία σε γενικές γραμμές γνώριμη για τον ίδιο μοτοσυκλέτα, με την οποία αγωνίστηκε πέρυσι στο Isle of Man TT, παίρνοντας την νίκη στην κατηγορία Superbike με μέση ωριαία ταχύτητα 216 χ.α.ω., πλησιάζοντας τον θείο του, Joey Dunlop, ο οποίος βρίσκεται στην κορυφή των αναβατών με τις περισσότερες νίκες στο “Νησί”.

Michael Dunlop – Έντεκα χρόνια μετά θα συμμετάσχει ξανά στις 24 ώρες του Le Mans με Honda Fireblade

Την τελευταία φορά που ο Dunlop αγωνίστηκε στον θρυλικό αγώνα της γαλλικής πίστας ήταν το 2013, ξανά με μία μοτοσυκλέτα του Big H, με την ομάδα Honda TT Legends. Όπως ανέφερε ο ίδιος, τότε ήταν ο ταχύτερος της ομάδας του πάνω στην μοτοσυκλέτα. Μία άτυχη στιγμή όμως ενός εκ των αναβατών, ανάγκασε την ομάδα του να εγκαταλείψει, καθώς η πτώση του είχε σαν αποτέλεσμα την ολική καταστροφή της μοτοσυκλέτας.

Το γυρολόγιό που είχε τότε, σε συνδυασμό με τις δοκιμές που έκανε με την τωρινή του ομάδα, TRT27, τον κάνουν να έχει ανεβασμένη αυτοπεποίθηση, βάζοντας ως στόχο να πρωταγωνιστήσει στον αγώνα. Όπως είπε, η φετινή μοτοσυκλέτα είναι λίγο διαφορετική από αυτή που είχε πέρυσι στο TT, όμως διατηρεί αρκετά από τα γνώριμα σε εκείνον χαρακτηριστικά.

Michael Dunlop – Έντεκα χρόνια μετά θα συμμετάσχει ξανά στις 24 ώρες του Le Mans με Honda Fireblade

Από την μία ο Dunlop έχει να διαχειριστεί την οδήγηση σε πίστα, κάτι εντελώς διαφορετικό από το IOMTT και τους στενούς δημόσιους δρόμους του, αλλά και την νυχτερινή οδήγηση. Ο ίδιος βέβαια, θεωρεί ότι η θητεία του στους αγώνες δρόμου, και ιδιαίτερα στο TT, θα τον βοηθήσουν σε αυτό το δύσκολο εγχείρημα, καθώς ο γύρος του νησιού απαιτεί περισσότερο από μιάμιση ώρα με ταχύτητες που σε πολλά σημεία ξεπερνάνε τα 300 χ.α.ω. Ο αναβάτης από την Βόρεια Ιρλανδία μάλιστα δεν απέρριψε το ενδεχόμενο να βρεθεί και σε άλλους αγώνες του EWC, με την Suzuka της Ιαπωνίας να είναι μία από τις πίστες που θέλει πολύ να προσθέσει στο αγωνιστικό του βιογραφικό.

Michael Dunlop – Έντεκα χρόνια μετά θα συμμετάσχει ξανά στις 24 ώρες του Le Mans με Honda Fireblade

Σε κάθε περίπτωση, η συμμετοχή του στον 24ωρο αγώνα του Le Mans αποτελεί πολύτιμο χρόνο πάνω σε μοτοσυκλέτα σε ανταγωνιστικές συνθήκες, στον δρόμο για τον North West 200, αλλά και το Isle of Man TT του 2024. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι και σήμερα δεν έχει ανακοινώσει τα σχέδιά του για τους επερχόμενους αγώνες δρόμου.