Valerian Debaud - Με Honda CR500 στο ISDE 2022!

Θα καταφέρει να τερματίσει το εξαήμερο event;!
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

29/8/2022
Ο αγώνας Enduro έξι ημερών ISDE είναι από τα πιο απαιτητικά event του Enduro παγκοσμίως, και απαιτεί άριστη φυσική κατάσταση και κορυφαία τεχνική. Κι όμως, μερικοί άνθρωποι όπως ο Valerian Debaud αρέσκονται να βάζουν δύσκολα… στα δύσκολα, κι έτσι ο Γάλλος θα αγωνιστεί καβάλα στον δίχρονο δαίμονα CR500 της Honda!
 
Το CR500 δεν είναι ακριβώς αυτό που θα λέγαμε “ιδανική enduro μοτοσυκλέτα”, με ανόθευτο δίχρονο ξέσπασμα παλαιάς κοπής, για καταστάσεις αμερικανικού ροντέο με καουμπόηδες καβάλα σε αφηνιασμένους ταύρους. Πέρα όμως από τον κινητήρα, το ίδιο πρωτόλεια σε σχέση με τις σημερινές Enduro μοτοσυκλέτες είναι πλαίσιο και αναρτήσεις.
 
“Με το ISDE της FIM να διοργανώνεται στη χώρα μου φέτος, θέλησε να το γιορτάσω με έναν μοναδικό τρόπο” λέει ο Valerian. “Το CR500 είναι μια εμβληματική μοτοσυκλέτα της εποχής της, και αποτελεί πρόκληση να το οδηγήσω σε έναν σκληρό αγώνα όπως το ISDE.”
 
Μην ξεχνάμε πως το CR500 είχε σχεδιαστεί για “χεράδες” αναβάτες και για μεγάλες πίστες Motocross, όπου η περίσσεια δύναμη ήταν το ζητούμενο.
 
Ο Valerian όμως τα γνωρίζει όλα αυτά, κι έτσι βελτίωσε το δίχρονο τέρας του, ώστε να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες του για τερματισμό.
 
“Πρώτα απ’ όλα η μοτοσυκλέτα με την οποία θα αγωνιστώ είναι τριάντα ετών, κι έτσι χρειάστηκε να την αναπαλαιώσω ο ίδιος, και να τη φέρω στην αρχική της ποιοτική κατάσταση. Ρυθμίσαμε τον κινητήρα ώστε να είναι πιο χρηστικός για χρήση enduro, και όχι όσο επιθετικός ήταν στην αρχική του κατάσταση. Αλλά ότι και να κάνεις, δεν παύει να είναι ένα δίχρονο 500 και υπάρχουν όρια στο πόσο μπορείς να τον… εξευγενίσεις. Κατόπιν εξοπλίσαμε τη μοτοσυκλέτα με αναρτήσεις της Ohlins, και αλλάξαμε τον μπροστινό άξονα. Είναι ακόμα κτήνος, αλλά πολύ πιο διασκεδαστικό.”
 
Ο Valerian φυσικά δεν συμμετέχει με την Εθνική Ομάδα της Γαλλίας, αντίθετα είναι μέλος της ομάδας 3 Solitaires στην κατηγορία Club Team.
 
Τι πιστεύουν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας για την επιλογή του να αγωνιστεί με CR500;
 
“Τους αρέσει η ιδέα. Αλλά μάλλον πιστεύουν πως είμαι και λίγο τρελός. Οι τρεις μας έχουμε διαφορετικούς στόχους, κι έτσι το ομαδικό αποτέλεσμα δεν μας νοιάζει και τόσο πολύ. Πρωτίστως θέλουμε να τερματίσουμε και να διασκεδάσουμε. Στόχος μου είναι να απολαύσω τον αγώνα. Θα είναι το πρώτο μου ISDE και πιστεύω πως θα είναι μια μεγάλη περιπέτεια καβάλα στη μυθική αυτή μοτοσυκλέτα. Θα προσπαθήσω να μοιραστώ το ταξίδι μου κατά τη διάρκεια του αγώνα, ώστε να μπορείτε να δείτε την πρόοδο μου με το CR.”
 

FIM EWC, 24h Le Mans – Θρίαμβος Yamaha μετά την κατάρρευση της BMW

Για 16 ώρες η ομάδα της BMW οδηγούσε τη μάχη, μα στο τέλος μια σειρά από ατυχίες και προβλήματα της κόστισαν τη νίκη
le mans
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/4/2026

Η 49η διοργάνωση του περίφημου 24ωρου αγώνα Αντοχής 24 Heures Motos στη πίστα Bugatti Circuit στη γαλλική πόλη Le Mans σήμανε την έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής Μοτοσυκλετών, FIM EWC, ως ο πρώτος εκ των τεσσάρων αγώνων που απαρτίζουν το καλεντάρι του 2026.

 

le mans

Ο αγώνας είχε εξαρχής ως πρωταγωνιστές την τριάδα της BMW Motorrad World Endurance Team, δηλαδή του Markus Reiterberger, Steven Odendaal και Michael Van der Mark οι οποίοι οδηγούσαν τη μάχη για τις πρώτες 16 ώρες της. Τα δύσκολα για τη γερμανική ομάδα ήρθαν το ξημέρωμα, με τη θερμοκρασία στους χαμηλότατους 4 βαθμούς και μια σειρά από ατυχίες να χτυπά την πόρτα της.

Πρώτα ήταν η πτώση του Van der Mark, στη συνέχεια ήρθε μια ποινή εξαιτίας σύγκρουσης με αντίπαλο και στο τέλος μια τεχνική βλάβη για να ολοκληρώσει την οπισθοχώρηση της ομάδας της BMW που δεν κατάφερε τίποτε περισσότερο από τερματισμό στην 23η θέση του αγώνα.

le mans

Η ομάδα που εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο την οπισθοχώρηση της BMW ήταν η YART Yamaha Official EWC Team των Karel Hanika, Marvin Fritz και Tati Mercado, η οποία είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα στον αγώνα χάρη στην κακή της εκκίνηση, ωστόσο στις τελευταίες ώρες είχε πιο σχετικά εύκολο έργο στο να διαχειριστεί το προβάδισμα που είχε ως τότε και να τερματίσει πρώτη στον εναρκτήριο αγώνα του 2026.

Παραδόξως αυτός ήταν ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο η Yamaha είχε κατακτήσει τον τίτλο στο περσινό πρωτάθλημα: δραματικός τελευταίος αγώνας (Bol d' Or), προβάδισμα BMW, τεχνικό πρόβλημα για τους Γερμανούς, νίκη και τίτλος για Yamaha.

Δεύτερη πίσω από τη Yamaha τερμάτισε η Yoshimura SERT Motul με αναβάτες τους Gregg Black, Etienne Masson και Dan Linfoot, παρότι αντιμετώπισε μικρά προβλήματα με τα ηλεκτρικά της GSX-R1000R στην αρχή του αγώνα και μια δυσλειτουργία του quickshifter στο τέλος.

le mans

Το βάθρο συμπλήρωσε η Kawasaki Webike Trickstar με τους Cristian Gamarino, Roman Ramos και Gregory Leblanc.

Στη Superstock κατηγορία η νίκη πήγε στην ουγγρική ομάδα Champion-Hert MRP με μοτοσυκλέτα BMW, η οποία πανηγύρισε την πρώτη της νίκη στην ιστορία της στο EWC, τερματίζοντας μπροστά από τη No Limits Honda και την TRT27 AZ Moto (επίσης με Honda).

le mans

Τέλος, στην κατηγορία Production η νίκη πήγε στην ομάδα Legacy Competition (Yamaha), με δεύτερη τη GreenTeam 42 Lycée Saint Claire (Kawasaki) και τρίτη τη Mana-au Competition (Honda) στην παρθενική της εμφάνιση στο EWC.

Επόμενος σταθμός στη πρόγραμμα του FIM EWC 2026 είναι ο αγώνας 8 Hours of Spa Motos στη βελγική πίστα Spa-Francorchamps στις 5-6 Ιουνίου.

Ετικέτες