MotoGP – Με μία τελικά απουσία ξεκινάνε τα δοκιμαστικά στο Κατάρ

Εκτός πίστας θα βρίσκεται ο Morbidelli, με τον Raul Fernandez που είχε 3 κατάγματα, να παίρνει εν τέλει το πράσινο φως
motomagMotoGP – Με μία τελικά απουσία ξεκινάνε τα δοκιμαστικά στο Κατάρ
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

19/2/2024

Ο Raul Fernandez, ο οποίος είχε υποστεί τρία κατάγματα κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών στη Μαλαισία, πήρε τελικά το πράσινο φως για να συμμετάσχει και σε αυτά του Κατάρ, με 21 από τους 22 συνολικά αναβάτες να δοκιμάζουν για τελευταία φορά τις νέες τους μοτοσυκλέτες στις 19-20 Φεβρουαρίου, πριν την έναρξη της αγωνιστικής σεζόν στις 8-10 Μαρτίου.

Η νέα μεταγραφή της Prima Pramac, Franco Morbidelli, θα ταξιδέψει μεν μέχρι την Ντόχα, περιορίζοντας όμως την επαγγελματική του εμπλοκή στις δημόσιες σχέσεις και τις φωτογραφήσεις. Το ατύχημα που είχε κατά τα δοκιμαστικά των Motul WSBK στην πίστα του Portimao, λίγο πριν από τα αντίστοιχα του MotoGP στην Μαλαισία, του στερεί τη συμμετοχή και στις δεύτερες δοκιμές, αφού κατόπιν ιατρικής συμβουλής αποφάσισε να μείνει εκτός αγωνιστικής δράσης μέχρι και το πρώτο GP.

Όσον αφορά τώρα τον αναβάτη της Trackhouse Aprilia, Raul Fernandez, φαίνεται ότι θα συμμετέχει κανονικά μετά το highside που είχε στη Sepang, στον τρίτο γύρο των δοκιμαστικών. Αν και ο αρχικός έλεγχος στο ιατρικό κέντρο της πίστας, του είχε δώσει τότε το πράσινο φως να συνεχίσει, ο ίδιος δεν κατάφερε να ανέβει ξανά στη σέλα της μοτοσυκλέτας του.

Η επιστροφή του στην Ισπανία συνοδεύτηκε από μία σειρά εξετάσεων. Εκεί, διαπιστώθηκε ότι δυστυχώς για τον ίδιο, η πτώση του δεν του άφησε μόνο μελανιές, καθώς οι γιατροί είδαν ότι είχε και τρία κατάγματα. Δύο εξ αυτών στη λεκάνη και ένα στο ισχίο. Λίγο πριν αναχωρήσει για την Ντόχα, ο Fernandez υπεβλήθη σε αξονική τομογραφία, η οποία έκρινε ασφαλή τη συμμετοχή του στα τελευταία δοκιμαστικά πριν την έναρξη της αγωνιστικής σεζόν. 

MotoGP – Με μία τελικά απουσία ξεκινάνε τα δοκιμαστικά στο Κατάρ

Η εξέλιξη αυτή κρίνεται αρκετά θετική για τον ίδιο, καθώς η μόνη επαφή που είχε με την RS-GP του 23 -με την οποία θα αγωνιστεί ο ίδιος, αντί για τη μοτοσυκλέτα του 24- ήταν στην πίστα της Valencia, όπου διεξήχθησαν τα τελευταία δοκιμαστικά του 2023, μετά τον αγώνα στην ίδια πίστα που έριξε την αυλαία του Πρωταθλήματος. Εκεί ο Ισπανός είχε δηλώσει ικανοποιημένος από τη μοτοσυκλέτα του. Όμως στη Sepang κατάφερε να κάνει μόνο τρεις γύρους, καθώς οι πόνοι δεν του επέτρεψαν να συνεχίσει. Έτσι, μένουν οι δύο μέρες στο Κατάρ, με την πρώτη να ξεκινάει σήμερα 19/2 στις 2:00 μ.μ. (ώρα Κατάρ).

Ο 23χρονος Ισπανός δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τους φυσιοθεραπευτές του, Jaime και Nacho, δίνοντας τα εύσημα και στο Quironprevencion MotoGP Health Center, που αντικατέστησε πέρυσι την Clinica Mobile. Όπως τόνισε, ο συνήθης χρόνος αποθεραπείας από τέτοιου είδους τραυματισμούς είναι 4-5 εβδομάδες, ενώ ο ίδιος σε διάστημα σχεδόν δύο εβδομάδων θα βρεθεί και πάλι στην σέλα ενός πρωτότυπου MotoGP.

MotoGP – Με μία τελικά απουσία ξεκινάνε τα δοκιμαστικά στο Κατάρ

Πρωταρχικός του στόχος είναι να δει πώς θα τα πάει με το πόδι του, καθώς ξέρει ότι μπορεί να οδηγήσει μοτοσυκλέτα, όμως με τα πρωτότυπα των MotoGP με την κτηνώδη δύναμη, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Τέλος, σύμφωνα με τον ίδιο τον Fernandez, μία αλλαγή στην προπόνησή του μέσα στον χειμώνα, βελτίωσε σημαντικά την φυσική του κατάσταση. Τίποτα όμως δεν μπορεί να κριθεί, μέχρι να ανέβει στη MotoGP μοτοσυκλέτα του, για να δει στην πράξη τα αποτελέσματα και το κατά πόσο αποδίδουν οι αλλαγές αυτές.

Έτσι τουλάχιστον οι 21 από τους 22 συνολικά αναβάτες θα καταφέρουν να βρεθούν στην Ντόχα για το τελευταίο δοκιμαστικό, που θα τους βοηθήσουν να μπουν στο κλίμα της αγωνιστικής σεζόν που έρχεται.

Ετικέτες

Τα νέα κράνη που περνούν τις ειδικές προδιαγραφές FRHPhe-02 από την FIM - Κάνοντας τους αγώνες πιο ασφαλείς

Νέα πρότυπα ασφαλείας αγωνιστικών κρανών FRHPhe-02 από την FIM
FIM RHPhe-02
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/10/2025

Η FIM ανακοινώνει σειρά εγκεκριμένων κρανών, σύμφωνα με το πρότυπο FRHPhe-02, ανάμεσά τους και νέα off-road μοντέλα

Τα περασμένα χρόνια η μετάβαση από τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας ECE 22.05 στα αυστηρότερα ECE 22.06 ανακίνησε την συζήτηση γύρω από τα πρότυπα ασφαλείας κρανών.

Τι ισχύει όμως για τα αγωνιστικά κράνη;

Η διεθνής μοτοσυκλετιστική ομοσπονδία έχει εδώ και χρόνια το δικό της πρότυπο πιστοποίησης FRHPhe-01 (FIM Racing Homologation Programme helmet 01) και τώρα γυρνάει σελίδα με το ανανεωμένο και αυστηρότερο πρότυπο FRHPhe-02 που υπερπληροί τα εμπορικά πρότυπα των εκάστοτε αγορών και θα είναι απαραίτητο να φέρουν τα κράνη των συμμετεχόντων αγωνιζόμενων στα πρωταθλήματα της διεθνούς ομοσπονδίας από το ερχόμενο έτος.

To εγχείρημα αυτό αποτελεί ένα μόνο σκέλος από την εκτεταμένη προσπάθεια ομολογκαρίσματος της FIM που περιλαμβάνει διαφορές πλευρές των αγώνων πέρα από τα κράνη, από τις μπαριέρες, έως τις βαφές της πίστας και ακόμα και τους φωτεινούς ενημερωτικούς πίνακες.

Η FIM συγχαίρει τις CABERG, SCORPION EXO, JUST1, ARAI, AGV, HJC, ALPINESTARS και BELL για την παρουσίαση νέων κρανών εγκεκριμένων από τη FIM, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος FRHPhe-02, τα οποία επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται άμεσα στα Πρωταθλήματα της FIM. Το κράνος της ARAI διαθέτει πιστοποίηση JIS (ιαπωνικής αγοράς), ενώ τα υπόλοιπα φέρουν την ευρωπαϊκή πιστοποίηση ECE 22-06. Όλα έχουν περάσει επιτυχώς τις δοκιμές του προτύπου FIM Helmet Standard FRHPhe-02, το οποίο θα είναι υποχρεωτικό από το 2026 στα Πρωταθλήματα της FIM.

Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι πως ένα κράνος μπορεί να έχει επιτύχει την πιστοποίηση σε κάποια μόνο από τα διαθέσιμα μεγέθη του, ενώ σε κάποια άλλα όχι.

Έτσι λοιπόν το μοντέλο CABERG GP-01 είναι πιστοποιημένο κατά το πρώτυπο FRHPhe-02 σε μεγέθη M & L, το SCORPION EXO RACE AIR σε M, L, XL, XXL, το JUST1 J-GP R σε L, το ARAI RX-7X FIM RACING#2 σε XS, S, M, L, XL, το AGV PISTA GP RR FIM RACING#2 σε M, το HJC RPHA 1 V2 CARBON σε XXS, XS, M, L, XL, XXL, ενώ τα ALPINESTARS S-M10 και BELL MOTO 10-GP διατίθενται σε μεγέθη M και L. Η πιστοποίηση επιβεβαιώνεται από την ετικέτα homologation της FIM που είναι ραμμένη στο λουράκι του πηγουνιού.

Αυτή τη στιγμή, αρκετοί ακόμα κατασκευαστές συνεργάζονται με τα εργαστήρια της FIM για δοκιμές, με δεκαέξι για τα off-road κράνη FRHPhe-02 και δεκαεννέα για τα κράνη αγώνων πίστας.

Υπενθυμίζεται ότι η φάση 02 του προγράμματος FIM Racing Homologation Programme for helmets (FRHPhe-02) ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2022. Αυτή η νέα φάση εστιάζει εξίσου στα off-road κράνη, διαχωρίζοντας τις απαιτήσεις και εδραιώνοντας για πρώτη φορά ένα ξεχωριστό πρότυπο, αποτελώντας ένα σημαντικό βήμα για την ασφάλεια στο Motocross, το Enduro, το Speedway και το Cross-Country, με το πρώτο πρότυπο FIM για τα Off-Road Πρωταθλήματα.

Από την αρχή, ο στόχος του προγράμματος FRHPhe-02 ήταν η βελτίωση της προστασίας του κεφαλιού των αναβατών σε όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες. Η φάση αυτή, που θεσπίστηκε το 2022 σε συνεργασία με τους κατασκευαστές κρανών, θέτει ένα νέο πρότυπο το οποίο ξεπερνά τα ήδη υπάρχοντα στην αγορά (όπως τα UN ECE 22.06, Snell M2020, JIS T8133) αλλά και το προηγούμενο FRHPhe-01.

Σε σχέση με τα προγενέστερα πρότυπα, το FRHPhe-02 περιλαμβάνει πιο εκτεταμένη και αυστηρή αξιολόγηση των επιδόσεων, πέρα από την απαραίτητη συμμόρφωση με ένα διεθνές πρότυπο. Στις νέες δοκιμές περιλαμβάνονται επιπλέον κριτήρια και μετρήσεις, όπως:

  • κρούσεις σε πλάγιες επιφάνειες,
  • κρούσεις σε ημισφαιρικά αμόνια (για τη μέτρηση περιστροφικών φορτίων),
  • δοκιμή ταχείας αφαίρεσης επενδύσεων παρειών,
  • και η εισαγωγή του κριτηρίου κατάγματος κρανίου (Skull Fracture Criterion - SFC).

Το νέο πρότυπο FRHPhe-02 επιβεβαιώνει τη διαρκή δέσμευση της FIM για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια των αναβατών σε κάθε πτυχή του αγωνιστικού κόσμου.