BMW - Με συνθετικά καύσιμα της NORDOEL στα Motul WSBK 2024

Μετά τις δοκιμές σε Ισπανία και Πορτογαλία, η BMW είναι έτοιμη για τον πρώτο αγώνα της σεζόν στο Philip Island
BMW Nordoel
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

13/2/2024

Η Αυστραλία θα είναι ο τόπος όπου το συνθετικό καύσιμο RacE-Fuel WSBK R40-A, το οποίο εξέλιξε η BMW σε συνεργασία με τη NORDOEL, θα κάνει το ντεμπούτο του στους αγώνες, καθώς όπως έχουμε δει από το 2024 οι κανονισμοί των Motul WSBK επιτάσσουν οι μοτοσυτκλέτες στις WSBK και WSSP κατηγορίες να καίνε βενζίνη που θα περιέχει τουλάχιστον 40% συνθετικό καύσιμο.

Η συνεργασία της BMW Motorrad Motorsport με την NORDOEL έχει ήδη ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2023, με στόχο τη δημιουργία και εξέλιξη ενός καυσίμου για τους αγώνες με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες και μετά από πολύωρες δοκιμές στις εγκαταστάσεις του Μονάχου, οι δύο εταιρείες κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα καύσιμο που διατηρεί ψηλά την απόδοση του κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα περιορίζει αρκετά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, κατά τη διαδικασία παραγωγής του.

Το RacE-Fuel WSBK R40-A δοκιμάστηκε επιτυχώς τον Ιανουάριο στην πίστα της Jerez και αργότερα στο Portimao της Πορτογαλίας, στα πλαίσια των καθιερωμένων χειμερινών δοκιμαστικών των Motul WSBK, πριν την έναρξη της σεζόν, χωρίς να δημιουργηθούν τεχνικά προβλήματα. Στα πλαίσια των δοκιμών, οι ομάδες ROKiT BMW Motorrad WorldSBK, Bonovo action BMW Racing και η BMW Motorrad WorldSBK Test Team συνέβαλαν στην βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας του εναλλακτικού αυτού καυσίμου, καθιστώντας εφικτή την χρήση του στο M 1000 RR, με το οποίο η BMW συμμετέχει στην κατηγορία WSBK.

BMW – Με συνθετικά καύσιμα της NORDOEL στα Motul WSBK 2024

Το RacE-Fuel WSBK R40-A κατάφερε έτσι να γίνει το πρώτο συνθετικό καύσιμο με βάση τη μεθανόλη (MTG/Methanol-to-Gasoline). Όπως είναι λογικό, η εξέλιξη δεν πρόκειται να σταματήσει, καθώς οι δύο εταιρείες έχουν δεσμευτεί στο να μειώσουν ακόμη περισσότερο τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αγώνων -και παράλληλα να δώσουν και ελπίδα στα συνθετικά καύσιμα, ως αντίπαλο δεος των ηλεκτρικών, δίνοντας παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θυμίζουμε πως από το 2027 τα ρεζερβουάρ των μοτοσυκλετών, τόσο σε Motul WSBK όσο και MotoGP αναμένεται να γεμίζουν με 100% συνθετικά καύσιμα.

Η NORDOEL ασχολείται εντατικά με τη δημιουργία βιώσιμων εναλλακτικών για τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως δήλωσε και ο Dirk Wullenweber, Director Commercial Fuel & Marketing της NORDOEL. Συνέχισε, λέγοντας ότι στόχος της συνεργασίας τους με την BMW είναι η εξέλιξη ενός καυσίμου 102 οκτανίων, το οποίο θα μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 99%. Παρόμοια επίπεδα δηλαδή με το eFuel των 95 Οκτανίων, το οποίο είναι κατά 99% ανανεώσιμο.

Ετικέτες

R&G Moto4 British Cup 2026: Ανακοίνωση του αγωνιστικού προγράμματος

Η νέα σεζόν υπόσχεται συγκινήσεις με 18 αγώνες σε οκτώ γύρους
R&G Moto4 British Cup
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

9/12/2025

Ανακοινώθηκε επίσημα το πρόγραμμα του 2026, με δύο τριπλούς αγώνες και διοργάνωση παράλληλα με τα British Superbike και MotoGP.

Το  R&G Moto4 British Cup 2026, στα πλαίσια την νέας ενιαίας βαθμιδωτής δομής Road to MotoGP, ξεκινά δυναμικά τον Μάιο στο Oulton Park, όπου θα διεξαχθεί ο πρώτος από τους δύο τριπλούς αγώνες της χρονιάς. Ακολουθούν οι γύροι σε Donington Park, Snetterton και Brands Hatch, πριν φτάσουμε στο highlight της σεζόν, τον αγώνα στο Silverstone τον Αύγουστο, στο πλαίσιο του British GP μαζί με τα MotoGP.

Η δράση συνεχίζεται σε Thruxton και Assen, ενώ ο επίλογος γράφεται στις αρχές Οκτωβρίου στο Donington Park, όπου ο δεύτερος τριπλός αγώνας σφραγίζει εντυπωσιακά τη χρονιά.

2026 R&G Moto4 British Cup calendar released

Το πλήρες ημερολόγιο προμηνύει μια σεζόν εντάσεων και εξαιρετικών ευκαιριών για τους νέους αναβάτες στο Road to MotoGP, με την κατηγορία Moto4 να συνεχίζει να αποτελεί βασικό σκαλοπάτι για την εξέλιξη των ταλέντων που ονειρεύονται να φτάσουν στην κορυφαία κατηγορία των δύο τροχών. Με μια σειρά από απαιτητικές πίστες και έντονο ανταγωνισμό, το 2026 προδιαγράφεται ως μια από τις πιο συναρπαστικές χρονιές στην ιστορία του θεσμού.

Για μείωση του κόστους συμμετοχής και αύξηση την ανταγωνιστικότητας όλοι οι συμμετέχοντες αγωνίζονται με Honda NSF250R χωρίς σημαντικές δυνατότητες αναβάθμισης παρά μόνο βασικών ρυθμίσεων.