Erzbergrodeo 2022 - O Manuel Lettenbichler και η ΚΤΜ στο πρώτο σκαλί του βάθρου

Μόλις 8 τερματίσαντες στο χρονικό όριο του αγώνα, από τις 1.200 αρχικές συμμετοχές
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

20/6/2022
Ο Γερμανός εργοστασιακός αναβάτης της ΚΤΜ, Manuel Lettenbichler, κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του τον αγώνα του Erzbergorodeo 2022, αγώνα που πλέον αποτελεί παράλληλα και γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Hard Enduro της FIM.
 
Ο αγώνας του Erzbergrodeo αποτελεί εμβληματικό αγώνα της Hard Enduro Παγκόσμιας σκηνής, ενώ διεξάγεται στο βουνό Erzberg της Αυστρίας, μέσα σε ένα λειτουργικό ορυχείο που παράγει περισσότερους από 2 εκατομμύρια τόνους σιδηρομεταλλεύματος σε ετήσια βάση.
Πίσω από τον πρώτο για τον 3ο γύρο του FIM Hard Enduro του 2022, Manuel Lettenbichler, στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Mario Roman της Sherco Factory Racing ενώ τρίτος ήταν ο αναβάτης της FMF KTM Factory Racing Trystan Hart. Ο Hart έγινε έτσι ο πρώτος Καναδός αγωνιζόμενος που ανεβαίνει στο βάθρο του «Σιδερένιου Γίγαντα», όπως είναι γνωστός ο αγώνας της Αυστρίας. Αξίζει να σημειωθεί πως στον αγώνα του 2022 μόλις οκτώ αναβάτες είδαν τη σημαία του τερματισμού στο χρονικό όριο των 4 ωρών που θέτει η διοργάνωση!
 
Το 2022 το θρυλικό Red Bull Erzbergrodeo επέστρεψε μετά από απουσία δύο ετών λόγω των μέτρων για τον Κορωνοϊό, στην 26 έκδοση του.
 
Ο αναβάτης της Red Bull KTM Factory Racing Manuel Lettenbichler οδήγησε την κούρσα των 500 αγωνιζομένων που πήραν την πρόκριση (από τους 1.200 αναβάτες του προλόγου), κερδίζοντας για πρώτη φορά τον αγώνα, έναν αγώνα που είχε κερδίσει και ο πατέρας του, Andreas, το 2015.
 
Όπως ήταν φυσικό, οι κορυφαίοι αγωνιζόμενοι είχαν προκριθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης, με τον Lettenbichler να ξεκινά πρώτος και να διατηρεί τη θέση αυτή μέχρι τον τερματισμό.
Αρχικά, ο Michael Walkner της GASGAS βρισκόταν κοντά στον Lettenbichler, ενώ τους ακολουθούσε ο εργοστασιακός αναβάτης της Husqvarna, Billy Bolt, ο Ρουμάνος Teodor Kabakchiev με ΚΤΜ, και ο Mario Roman της Sherco.
 
Η ατυχία χτύπησε τον Graham Jarvis της Husqvarna με το καλημέρα, καθώς ένα τεχνικό πρόβλημα τον καθήλωσε για περισσότερη από μια ώρα, μέχρι να επισκευάσει τη μοτοσυκλέτα του και να συνεχίσει.
 
Στη συνέχεια του αγώνα και στον νέο τομέα του «Udo’s Playground» -ένα ανηφορικό κομμάτι με μεγάλες πέτρες-, οι Lettenbichler, Walkner και Roman βρέθηκαν να παλεύουν κοντά ο ένας με τον άλλο, όμως στο διαβόητο κομμάτι «Carl’s Dinner» ο Lettenbichler μεγάλωσε τη διαφορά υπέρ του, ενώ ο Roman πέρασε τον Walkner.
Στα τελευταία στάδια ο Mario Roman πάλεψε για τη νίκη, όμως ο Mani διατηρούσε συνεχώς το πάνω χέρι, είτε με μικρή είτε με μεγαλύτερη διαφορά, για να τερματίσει μετά από τρεις ώρες αγώνα πρώτος, τρία λεπτά πριν τον αναβάτη της Sherco.
 
Τρίτος τελικά τερμάτισε ο Trystan Hart, στη δεύτερη μόλις συμμετοχή του στο Erzbergrodeo.
Μάχη για την 4η θέση έδωσαν ο Billy Bolt με τον Alfredo Gomez, με τον Βρετανό να επικρατεί τελικά του Ισπανού, παίρνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στο Erzberg, παρά τους τραυματισμούς σε αστράγαλο και καρπό που τον ταλαιπωρούν ακόμα.
 
Ο φοβερός και τρομερός Graham Jarvis έκανε ένα από τα πιο επικά comeback του αγώνα, αφού μετά την επισκευή στη μοτοσυκλέτα του συνέχισε τον αγώνα από την 500η και τελευταία θέση, για να τερματίσει τελικά… 18ος!
 
Ο επόμενος αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Hard Enduro 2022, θα λάβει χώρα στι 8-10 Ιουλίου στην Abestone της Ιταλίας.
 
Αποτελέσματα Red Bull Erzbergrodeo 2022:
1. Manuel Lettenbichler (KTM) 2:58:51; 2. Mario Roman (Sherco) 3:02:17; 3. Trystan Hart (KTM) 3:11:53; 4. Billy Bolt (Husqvarna) 3:18:25; 5. Alfredo Gomez (GASGAS) 3:20:30; 6. Michael Walkner (GASGAS) 3:40:32; 7. Wade Young (Sherco) 3:55:13; 8. Matthew Green (KTM) 3:55:54…
 
Γενική Βαθμολογία Πρωταθλήματος FIM Hard Enduro 2022 μετά τον 3ο γύρο: 
1. Billy Bolt (Husqvarna) 45pts; 2. Mario Roman (Sherco) 43pts; 3. Manuel Lettenbichler (KTM) 40pts; 4. Graham Jarvis (Husqvarna) 37pts; 5. Teodor Kabakchiev (KTM) 35pts; 6. Alfredo Gomez (GASGAS) 33pts; 7. Wade Young (Sherco) 32pts; 8. Michael Walkner (GASGAS) 29pts; 9. David Cyprian (KTM) 16pts; 10. Matthew Green (KTM) 16pts…
 
Onboard video από τη μοτοσυκλέτα του Manuel Lettenbichler:

EnduroGP: “The Unbroken Ride” [video]

Στόχος η προβολή του σπορ
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

3/7/2019

Κάθε πρωτάθλημα παγκοσμίου επιπέδου προσφέρει απίστευτο θέαμα και συγκίνηση, όχι μόνο μέσα απ’ τους αγώνες του αλλά και από τα πράγματα που συμβαίνουν στα paddock. Το κακό είναι πως πολύ λίγοι έχουν την ευκαιρία να βιώσουν αυτή τη μοναδική εμπειρία από κοντά και ακόμα λιγότεροι να βρεθούν μέσα στα paddock με ένα VIP εισιτήριο.

Για αυτό το λόγο η FIM σε συνεργασία με τη διοργανώτρια αρχή του EnduroGP, αποφάσισε να δημιουργήσει μια σειρά video αποτελούμενη από πέντε επεισόδια, με σκοπό να προσφέρει σε όλους εμάς που δεν έχουμε τη δυνατότητα να βιώσουμε τη μαγεία αυτού του πρωταθλήματος από κοντά, μια πληρέστατη εικόνα εκ των έσω. Πρωταγωνιστικό ρόλο στα βίντεο δεν θα έχουν μόνο οι αναβάτες και οι ομάδες τους, αλλά και οι εθελοντές που βοηθούν στη ομαλή διεξαγωγή του κάθε γύρου, τα μοτοσυκλετιστικά club και όλοι όσοι συντελούν στην πραγματοποίηση των αγώνων. Το πρώτο βίντεο θυμίζει αρκετά το τελευταίο επεισόδιο του “The Two Wheel Thrill”, το “Eyes On The Prize”, καθώς όπως ο Γιάννης Τρίγκας (που έχουμε το άρθρο απ’ τη συνέντευξή του στο τεύχος 596 του ΜΟΤΟ που κυκλοφορεί τώρα στα περίπτερα) έτσι και ο Alex Salvini περιγράφει τα συναισθήματα που νιώθει ως αγωνιζόμενος αλλά και τη σημασία που έχουν γι' αυτόν οι θεατές και το πάθος που μοιράζονται.  

Ο Marketing Director της FIM, Fabio Muner είπε πως αυτή η σειρά είναι ένα απ’ τα πρώτα βήματα μιας πραγματικής αλλαγής του EnduroGP και ολόκληρης της διοργάνωσης. “Η FIM ενδιαφέρεται παρά πολύ για το Enduro. Αυτό το βίντεο θέλει να αναδείξει την εικόνα μιας μεγάλης οικογένειας, που έχει μεγάλη Ιστορία, η οποία έχει χτιστεί από φοβερούς πρωταθλητές, αρχάριους με μεγάλο πάθος, εθελοντές, μοτοσυκλετιστικά club και ομάδες. Αντιπροσωπεύει ένα απ’ τα πρώτα βήματα μιας νέας αρχής του Enduro. Δεν συμπεριλαμβάνει μόνο τα παγκόσμια πρωταθλήματα αλλά τo άθλημα ως σύνολο, δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα πλατφόρμα επικοινωνίας για όλους τους συμμετέχοντες.”

Ο Bastien Blanchard, CEO της ABC, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που έχει η προβολή και η ανάδειξη της μαγείας του EnduroGP όλα αυτά τα χρόνια. Είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος με τη δημιουργία αυτής της σειράς, καθώς μέσα απ’ αυτήν το EnduroGP μπορεί να γίνει πιο γνωστό στο ευρύτερο κοινό.