Mario Roman-Sherco: Χωρίζουν οι δρόμοι τους αλά M.Marquez-Honda

Νέο ξεκίνημα ψάχνει ο Ισπανός μετά από 9 χρόνια συνεργασίας με τη Sherco Factory Racing
Roman
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Μετά από σχεδόν μία δεκαετία κοινής πορείας, ο Mario Roman και η Sherco τραβούν χωριστούς δρόμους, σε μια απόφαση που αιφνιδίασε αλλά πάρθηκε με κοινή συναίνεση, όπως έγινε με τον M.Mrquez και τη Honda.

Ο Mario Roman επιβεβαίωσε επίσημα την αποχώρησή του από τη Sherco Factory Racing μετά από εννέα ιδιαίτερα επιτυχημένα χρόνια. Η είδηση εξέπληξε τον κόσμο του Hard Enduro, ωστόσο ο ίδιος ξεκαθαρίζει ότι η απόφαση ήταν αμοιβαία και βασισμένη στην κοινή εκτίμηση για όσα πέτυχαν μαζί.

 "Βρίσκομαι σε ένα σημείο της καριέρας μου όπου νιώθω την ανάγκη να εξερευνήσω νέους δρόμους και ευκαιρίες", εξηγεί ο Ισπανός αναβάτης, δίνοντας το στίγμα της επόμενης ημέρας.

Roman

Σε ερώτηση για το αν θα παραμείνει στην εργοστασιακή ομάδα της Sherco την επόμενη σεζόν, ο Roman είναι ξεκάθαρος, λέγοντας, “Ναι, αποφάσισα να μην συνεχίσω με την επίσημη ομάδα της Sherco. Ήταν μια πολύ δύσκολη απόφαση και χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να την πάρω, γιατί ήμασταν μαζί για πάρα πολλά χρόνια. Η ομάδα ήθελε να με κρατήσει και μου πρότεινε ανανέωση συμβολαίου για αρκετές σεζόν, όμως νιώθω ότι βρίσκομαι σε ένα σημείο όπου χρειάζομαι νέες προκλήσεις.”

Οι λόγοι που τον οδήγησαν σε αυτή την επιλογή δεν είναι μόνο αγωνιστικοί. “Μετά από τόσα χρόνια, αρχίζεις να νιώθεις την ανάγκη για κάτι διαφορετικό. Παράλληλα, θέλω περισσότερη ελευθερία στη διαχείριση της καριέρας μου και των προσωπικών μου χορηγών, κάτι που στη Sherco ήταν αρκετά περιορισμένο”.

Παρά την αποχώρηση, ο Roman μιλά με ιδιαίτερα θερμά λόγια για τη γαλλική εταιρεία, “Κοιτάζω πίσω με απόλυτα θετικό τρόπο. Ήταν εννέα απίστευτα χρόνια, γεμάτα αγωνιστικές επιτυχίες και μια πολύ στενή σχέση με όλη την ομάδα. Θα συνεχίσω να μιλάω με σεβασμό για τη Sherco”.

Roman

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στους ανθρώπους που στάθηκαν δίπλα του από την πρώτη στιγμή, “Θέλω να ευχαριστήσω ειδικά τον Jordan Curvalle, που πίστεψε σε μένα από την αρχή και μου έδωσε την ευκαιρία να εξελιχθώ ως επαγγελματίας. Επίσης τους Marc και Thomas Teissier, αλλά και τους Fabien Planet, David Boulanger και Loris, που ήταν οι άνθρωποί μου μέσα στην ομάδα”.

Ο Roman δεν δίστασε να ασκήσει κριτική στο σύγχρονο μοντέλο εργοστασιακών συμβολαίων, “Ναι, θεωρώ ότι τα σημερινά συμβόλαια είναι υπερβολικά περιοριστικά. Οι αναβάτες πρέπει να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στη διαχείριση της εικόνας τους και των συνεργασιών τους. Στα εργοστασιακά σχήματα είσαι “ντυμένος” από την κορυφή ως τα νύχια και δεν μπορείς ούτε καν να βάψεις το κράνος σου ή να εξατομικεύσεις τον εξοπλισμό σου, κάτι που σε άλλα sport του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι αυτονόητο”.

Roman

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η ενεργή συμμετοχή του στη WERA , την ένωση αναβατών Hard Enduro (World Enduro Riders Association), “Είναι απαραίτητο οι αναβάτες να έχουν περισσότερη επιρροή και καλύτερες συνθήκες. Η καριέρα μας είναι μικρή και πρέπει να προστατεύεται. Η WERA είναι ένα σημαντικό βήμα προς την επαγγελματοποίηση του Hard Enduro”.

Όσο για το μέλλον; Ο Roman αφήνει σκόπιμα τα χαρτιά του κλειστά, ”Υπάρχουν πράγματα σε εξέλιξη, αλλά δεν μπορώ να μιλήσω ακόμη. Είμαι ενθουσιασμένος και ανυπομονώ να τα μοιραστώ. Θέλω πάντα να κυνηγάω τις προκλήσεις που με παρακινούν, σε αυτό με έχει εμπνεύσει πολύ και ο Marc Marquez, που άφησε ένα ιστορικό εργοστάσιο και βγήκε από τη ζώνη άνεσής του.”

Roman

Η πρόθεσή του είναι να συνεχίσει κανονικά στο Hard Enduro World Championship, πιθανότατα με ένα πιο ανεξάρτητο εγχείρημα, συμμετέχοντας τόσο σε όλο το πρωτάθλημα όσο και σε κορυφαίους αγώνες όπως το Erzbergrodeo και το Romaniacs.

Roman

Παράλληλα, το project της νεανικής αγωνιστικής ομάδας Sorry Bro junior team συνεχίζεται κανονικά, ενώ νέες δράσεις έρχονται και εκτός αγώνων, με ρόλους πρεσβευτή εταιριών, εξέλιξη προϊόντων, κανάλι YouTube, εκπαιδευτικά camps και ηλεκτρονικό κατάστημα, με  μόνο βέβαιο ότι ο Mario Roman ετοιμάζεται για το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο της καριέρας του, και όπως όλα δείχνουν, θα είναι εξίσου φιλόδοξο και απαιτητικό.

 

FIM Hard Enduro World Championship: Έκλεισε το πρόγραμμα - 9 γύροι για το 2026

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Hard Enduro (HEWC) επιβεβαίωσε το πλήρες πρόγραμμα του 2026 με γύρους σε Ευρώπη, Αφρική και Βόρεια Αμερική
FIM WEC 2026 Calendar
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/12/2025

Με τη σεζόν να εκτείνεται από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο, το HEWC 2026 διατηρεί εμβληματικούς αγώνες και εισάγει νέους προορισμούς και απαιτητικές hard enduro διαδρομές ανά τον κόσμο.

Με τις ημερομηνίες πλέον οριστικοποιημένες, το πρωτάθλημα του 2026 φιλοδοξεί να προσφέρει ένα κορυφαίο αγωνιστικό πρόγραμμα, σχεδιασμένο ώστε να εξυπηρετεί αναβάτες, ομάδες και διοργανωτές, ενώ παράλληλα να χαρίσει στους φιλάθλους μια αξέχαστη σεζόν.

Όπως δήλωσε ο Διευθυντής του Πρωταθλήματος HEWC, Ross Whitehead,  “Ο στόχος μας για το 2026 ήταν ξεκάθαρος, να δημιουργήσουμε ένα συμπαγές, παγκόσμιας κλάσης ημερολόγιο που να λειτουργεί για αναβάτες, ομάδες και διοργανωτές και να προσφέρει στους φιλάθλους μια αξέχαστη χρονιά. Με εννέα γύρους σε μερικά από τα πιο απαιτητικά τερέν στον πλανήτη, πιστεύουμε ότι αυτό αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προόδου για τη σειρά”.

FIM HEWC 2026 Calendar

Η αυλαία του HEWC 2026 θα ανοίξει στη Γαλλία, με τον αγώνα 24MX Alestrem Hard Enduro, στις 17-19 Απριλίου. Το ιδιαίτερα δημοφιλές event της νότιας Γαλλίας επιστρέφει σε πρωταγωνιστικό ρόλο στο ξεκίνημα της σεζόν, φιλοξενώντας ξανά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro σε γαλλικό έδαφος.

Στη συνέχεια, η σειρά μεταφέρεται στην Πορτογαλία για το Extreme XL Lagares (1–3 Μαΐου), πριν ταξιδέψει στις σκληροτράχηλες ορεινές διαδρομές του Idaho στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου το Silver Kings Hard Enduro (18–20 Ιουνίου) θα αναδείξει για ακόμη μία φορά το κορυφαίο τερέν hard enduro της Βόρειας Αμερικής.

Στα μέσα της σεζόν, το πρωτάθλημα θα βρεθεί στην Ιταλία για τον πρώτο από τους δύο ιταλικούς γύρους, με το Abestone Rodeo Miravalle σε νέα τοποθεσία, στις 10–12 Ιουλίου.

Μία από τις σημαντικότερες προσθήκες στο ημερολόγιο του 2026 είναι ο αγώνας Forza Orza στο Orsa Grönklitt της Σουηδίας, που θα διεξαχθεί στις 20–22 Αυγούστου. Πρόκειται για την πρώτη φορά που η Σουηδία θα φιλοξενήσει γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM Hard Enduro.

Σε χαρακτηριστικό σκανδιναβικό τοπίο, με πυκνά δάση, απότομες αναβάσεις και πανοραμική θέα στη λίμνη Orsasjön, το Forza Orza αναμένεται να προσφέρει μια εντελώς νέα πρόκληση για τους αναβάτες και ένα φεστιβάλ hard enduro για τους φίλους του αθλήματος στη Βόρεια Ευρώπη.

Κλασικοί τερματισμοί σε Ιταλία, Λεσότο, Τουρκία και Ισπανία

Μετά το σουηδικό ντεμπούτο, το πρωτάθλημα επιστρέφει στην Ιταλία για τον δεύτερο γύρο της χώρας, με το Wild Woods Extreme τον Σεπτέμβριο. Στη συνέχεια, η δράση μεταφέρεται σε μερικούς από τους πιο εμβληματικούς αγώνες της σειράς.

Το θρυλικό Roof of Africa, γνωστό ως "The Mother of Hard Enduro", θα έχει και πάλι καθοριστικό ρόλο στη μάχη του τίτλου, μετά το δραματικό φινάλε του 2025. Οι Sea to Sky και Hixpania διατηρούν τη θέση τους ως αγαπημένα φεστιβαλικά events, κλείνοντας εντυπωσιακά τη σεζόν.

Το πρωτάθλημα του 2026 βασίζεται στην ιδιαίτερα επιτυχημένη σεζόν του 2025, η οποία χαρακτηρίστηκε από έντονες μάχες για τον τίτλο, ένα κατάμεστο Roof of Africa στο Λεσότο και την απονομή των παγκόσμιων τίτλων στην τελετή των FIM Awards στη Λoζάνη της Ελβετίας.

Με πιο τυποποιημένη δομή αγώνων, αναβαθμισμένη παρουσία στα paddock και συνεχώς αυξανόμενη παγκόσμια απήχηση, το FIM Hard Enduro World Championship εξελίσσεται σε ένα ενιαίο παγκόσμιο φεστιβάλ αγώνων, φιλάθλων και προορισμών.

Το FIM Hard Enduro World Championship ενώνει τους πιο σκληρούς αγώνες off-road μοτοσυκλέτας στον κόσμο σε ένα ενιαίο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Γεννημένο από θρυλικά events όπως το Roof of Africa, φέρνει επαγγελματίες και ερασιτέχνες αναβάτες αντιμέτωπους στο ίδιο, εξαιρετικά απαιτητικό τερέν, αναδεικνύοντας την αντοχή, τη συναδελφικότητα και το πνεύμα της περιπέτειας. Το πρωτάθλημα τελεί υπό την αιγίδα της FIM και προωθείται από τη Hard Enduro Promotions Marketing Management LLC.