Παν. Πρωτ. Enduro 2019: Αγώνας επιβίωσης & τραυματισμών στο Άργος – Gallery

Πολλά παράπονα για την διοργάνωση
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

7/5/2019

Ο Κακολύρης πάλεψε με τον Βαρσάμη παίρνοντας την πρώτη θέση αλλά και οι δυο τους νίκησαν με μεγάλη διαφορά τρέχοντας σε κάτι ιδιαίτερα δύσκολο: Έναν αγώνα Enduro που θα ήταν «αντρικός» που θα έκανε τα παιδιά να ξεχωρίσουν από τους άντρες και τα μωρά να κλάψουν, έναν τέτοιο αγώνα οραματίστηκε η λέσχη ΦΙΛ.Μ.Α. που είχε μάλλον την σκέψη πως αυτό χρειαζόταν για να ανεβάσει το επίπεδο στους ελληνικούς αγώνες, αλλά κατέληξε να δέχεται πολλά παράπονα.

Η αλήθεια είναι πως δεν κατάφερε να αποφύγει τα λάθη που είχαν γίνει πίσω το 2014, συγχέοντας την σκληρότητα που πρέπει να υπάρχει σε έναν αγώνα με το επίπεδο εντουροβόλτας μίας κλειστής παρέας. Οι αγώνες έχουν σημαντικές απαιτήσεις γιατί φτιάχνονται για να αναδείξουν την τεχνική του κάθε αναβάτη και το ίδιο το άθλημα διατηρώντας την μέγιστη ασφάλεια. Πράγμα που σημαίνει πως είναι απαραίτητο το ασθενοφόρο να έχει άμεση πρόσβαση, όπως αντίστοιχα οι αναβάτες να μπορούν να περπατήσουν την διαδρομή χωρίς τις μοτοσυκλέτες τους, διαφορετικά δεν νοείται «περπάτημα» αλλά προ-αγώνας. Θα πρέπει με λίγα λόγια η διαδρομή να είναι προσβάσιμη. Πρώτα για τους παραπάνω λόγους και έπειτα για να προσελκύσει θεατές, έστω κι αυτούς τους λίγους που τελευταία δέχονται τα ελληνικά πρωταθλήματα.

οι φωτογραφίες ανήκουν στο περιοδικό MOTO
φωτογράφος: Θοδωρής Ερμήλιος

Η πρόσβαση για το ασθενοφόρο ανοίχτηκε ή καλύτερα οργώθηκε λίγο πριν τον αγώνα, κι αρκετοί αναβάτες δεν είχαν την ευκαιρία να την περπατήσουν. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους, ο μικρότερος, για το γεγονός πως υπήρξαν πολλοί τραυματισμοί. Ο Λεοντιάδης έφυγε τελικά με ασθενοφόρο τραυματισμένος, ενώ οι εγκαταλείψεις από πτώσεις δεν ήταν λίγες.

Η μπόλικη πέτρα, και το δύσκολο τερέν δεν είναι το πρόβλημα. Η ομάδα του ΜΟΤΟ έχει βρεθεί στο Erzberg πολλές φορές όπως και σε πολλούς δύσκολους αγώνες και είναι άλλο πράγμα να κάνεις αγώνα με δυσκολία και άλλο πράγμα να καταλήγει προβληματικός. Η προδιάθεση της ΦΙΛΜΑ δεν θα ήταν προφανώς να ταλαιπωρήσουν τον κόσμο, αλλά να πραγματοποιήσουν έναν αγώνα πραγματικά Enduro και όχι βόλτα. Δεν σημαίνει πως αυτή η προδιάθεση είχε και το αντίστοιχο αποτέλεσμα για την πλειοψηφία των αναβατών που έτρεξαν τόσες πολλές ώρες, σχεδόν 8,5!

Ο χρόνος ήταν ένα γενικότερο πρόβλημα, καθώς η μιάμιση ώρα για τα Σ.Ε.Χ. δεν είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις σε έναν αγώνα, βασικά είναι λάθος και όταν οι αναβάτες απευθύνθηκαν στην διοργάνωση η απάντηση που πήραν είναι πως ο κανονισμός αναφέρει για προτεινόμενο χρόνο και όχι για επιβολή ανώτερου χρόνου. Είναι σαν να λέμε πως υπάρχει ημερομηνία λήξης κατά προτίμηση. Για κάποιους είναι χαλασμένο, για άλλους θα μπορούσαν και να το καταναλώσουν. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για λάθος γιατί ο αγώνας φτιάχνεται με στόχο να μηδενίσει τις πιθανότητες για λάθη και να αυξήσει την ταχύτητα των αναβατών και να αναδείξει την τεχνική τους και την αντοχή τους βέβαια, αλλά σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα. Οι νέοι διοργανωτές ήθελαν έναν δύσκολο αγώνα και υπήρχαν αναβάτες που τους άρεσε ιδιαίτερα, όχι όμως και στην πλειοψηφία όσων πήραν μέρος. Αμφότεροι ωστόσο συμφώνησαν πως με την συνδιοργάνωση του Enduro Ν.Ελλάδος δεν χωρούσαν στην μικρή πλατεία του χωριού που στήθηκε το parc ferme το οποίο αντίστοιχα ήταν πολύ μακριά από ξενοδοχεία και καταλύματα.

Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες ο Βαρσάμης παραλίγο να πάρει την πρώτη του νίκη, αλλά επικράτησε ο Κακολύρης με τους δυο να χτίζουν μία διαφορά από τον Ζώρα και τον Σιαφαρίκα στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα, με τον Ντουζένη να επιστρέφει στο προσκήνιο κλείνοντας την πεντάδα και αφήνοντας πίσω τον ανανεωμένο Ζέρβα.

Έντονος παρασκηνιακά αγώνας με μπόλικη κούραση που ανέδειξε τους Κακολύρη και Βαρσάμη!

 

Δείτε μία πλούσια συλλογή φωτογραφιών σε μεγάλη ανάλυση:

 

Ετικέτες

EnduroGP, Πορτογαλία – Ο Garcia κρατά την πρωτιά παρά την αντίσταση του Pichon

O πρωταθλητής Josep Garcia ήταν για μια φορά ακόμη ο κερδισμένος του τριημέρου
Josep Garcia
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro οδηγήθηκε στην Πορτογαλία και την περιοχή της πόλης Fafe για τον πρώτο από δύο συνεχόμενους γύρους στο ίδιο μέρος, καθώς ολοκληρώθηκε το πρώτο μισό της χρονιάς.

Ο πρωταθλητής του 2025, Josep Garcia (KTM) ξεκίνησε νικηφόρα από το βράδυ της Παρασκευής (12/6) και το Akrapovic Super Test, με δεύτερο τον Zach Pichon (ΤΜ) και τρίτο τον Max Ahlin (Honda).

Κατά την πρώτη μέρα του διήμερου κυρίως αγώνα, Σάββατο 13/6, με κάμποση ζέστη και εντελώς ξηρές συνθήκες με πολλή σκόνη, ο Garcia πήρε τη νίκη της ημέρας, με τον Pichon να τερματίζει δεύτερος μετά από αντεπίθεση στις τρεις τελευταίες δοκιμασίες της, ενώ τρίτος κατετάγη ο Andrea Verona (KTM).

Η κυριακάτικη δράση (14/6) έγινε σε πιο ανεκτές συνθήκες, καθώς η έντονη ζέστη του Σαββάτου είχε υποχωρήσει λίγο, ενώ μια βροχή τα ξημερώματα βάρυνε ελαφρώς το έδαφος και περιόρισε τη σκόνη.

Αυτή τη φορά ωστόσο ήταν ο Pichon αυτός που ξεχώρισε από την αρχή και, παρά την έντονη πίεση του Garcia, ο Γάλλος της TM Racing κατάφερε να μείνει μπροστά και για οκτώ δευτερόλεπτα να πάρει τη νίκη της ημέρας, με δεύτερο τον Garcia και τρίτο τον Steve Holcombe (Honda) – ο οποίος είχε εγκαταλείψει από μηχανική βλάβη την προηγούμενη μέρα.

Έτσι ο Garcia πρακτικά ενίσχυσε τη θέση του στην κορυφή της κατάταξης φτάνοντας στους 149, με τον Verona να παραμένει δεύτερος με 127 και τον Pichon να πλησιάζει ελάχιστα στους 108 βαθμούς.

Ας δούμε τι έγινε σε κάθε κατηγορία χωριστά:

Josep Garcia
Josep Garcia

Ε1

Ο Garcia ήταν ο νικητής και τις δύο μέρες, συνεχίζοντας το αήττητο σερί του για φέτος. Δεύτερος κατετάγη ο Morgan Lesiardo (Triumph) και τρίτος ο Antoine Magain (Sherco).

Ε2

Η σπουδαία εμφάνιση του Pichon στη Fafe σήμανε τη νίκη του και στην κατηγορία όπου μονομαχεί με τον Verona, ο οποίος περιορίστηκε στη δεύτερη θέση με τρίτο τον Hamish McDonald (Sherco).

endurogp
Από αριστερά: Josep Garcia, Zach Pichon, Steve Holcombe

Ε3

Ο Theo espinasse (Fantic) πήρε μιαν αναπάντεχη νίκη στην Πορτογαλία κερδίζοντας την πρώτη μέρα και τερματίζοντας πέμπτος τη δεύτερη. Πίσω του ισοβάθμησαν ο Brad Freeman (Beta) που παραμένει πρωτοπόρος στην κατάταξη της Ε3, ο Albin Norbbin (Husqvarna) και ο Julien Roussaly (Sherco), ενώ ο άτυχος της ημέρας ήταν δίχως άλλο ο Holcombe που με το μηδενικό του Σαββάτου λόγω βλάβης έμεινε λίγο πιο πίσω στην κατάταξη της κατηγορίας.

Rachel Gutish
Rachel Gutish

Γυναίκες

H Αμερικανίδα Rahcel Gutish (Rieju) κυριάρχησε και τις δύο μέρες του αγώνα και έφυγε με το μέγιστο των βαθμών από τη Fafe, ενώ στη δεύτερη θέση τερμάτισε η Καναδέζα Shelby Turner (Triumph) στην πρώτη της φετινή συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και τρίτη η Αγγλίδα Rosie Rowett (Rieju).

Ο επόμενος γύρος του EnduroGP θα επιστρέψει στη Fafe της Πορτογαλίας για έναν ακόμη αγώνα το ερχόμενο σαββατοκύριακο, 19-21/6.

Ετικέτες