Red Bull Romaniacs 2025 - Με νέες κατηγορίες Adventure και ηλεκτρικών

Ο Pol Tarres με τη Yamaha άνοιξαν τον δρόμο για τα δικύλινδρα On-Off - Και πεδίο εξέλιξης ηλεκτρικών ο αγώνας
Pol Tarres, Romaniacs
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/9/2024

Μαζί με την ανακοίνωση του χρόνου διεξαγωγής του εμβληματικού πενθήμερου αγώνα Hard Enduro Red Bull Romaniacs 2025”, που θα γίνει μεταξύ 22-26 Ιουλίου στα βουνά του Sibiu στη Ρουμανία, εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η προσθήκη δυο νέων κατηγοριών στο event, πρώτα απ’ όλα των Adventure μοτοσυκλετών και κατόπιν και των ηλεκτρικών δικύκλων.

Μια διοργάνωση που λατρεύεται από τους φίλους του Enduro, στην οποία συμμετέχουν εκατοντάδες αναβάτες, τόσο αρχάριοι όσο και επαγγελματίες, το Red Bull Romaniacs διεξάγεται με μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες, όμως τα τελευταία χρόνια στον αγώνα έχουν… “παρεισφρήσει” και ορισμένοι αγωνιζόμενοι με δικύλινδρες Adventure, με πιο γνωστό παράδειγμα αυτό των Pol Tarres και Kevin Gallas, που προωθούν τις δυνατότητες της Yamaha Tenere 700 σε ακραίες διοργανώσεις όπως το Romaniacs. Δίπλα τους κάποιοι άλλοι, όπως ο Sebastian Dudas με Stark Varg συμμετείχαν με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, δοκιμάζοντας τα όρια τους.

Pol Tarres

Οι διοργανωτές έλαβαν υπόψη τους την δημοτικότητα που λαμβάνει κάθε χρονιά ο άθλος των Tarres, Gallas και Dudas μεταξύ άλλων, που προσπαθούσαν και κατάφερναν μέχρι ένα σημείο να ανταγωνιστούν τα καθιερωμένα μονοκύλινδρα ελαφριά Off-Road βενζινοκίνητα μοντέλα, και αποφάσισαν να εμπλουτίσουν τις κατηγορίες του αγώνα από το 2025.

Έτσι, στο επόμενο Romaniacs θα δούμε επιπλέον δυο κατηγορίες ειδικά για Adventure μοτοσυκλέτες (Ultimate Class & Lite Class) και δυο ακόμα για ηλεκτρικά δίκυκλα (Expert Class & Hobby Class).

Μέχρι σήμερα δεν υπήρχε κανένα Extreme Hard Enduro event για μεγάλα Adventure μοντέλα, με τον Pol Tarres να έχει γίνει ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία του Romaniacs που τερμάτισε τον αγώνα στην Silver Class, 60η θέση το 2024, ενώ την ίδια χρονιά ο Gallas κέρδισε στην Bronze Class. Προηγουμένως στον αγώνα είχαν αγωνιστεί με μεγάλα On-Off και οι Matthias Walkner (KTM) που τερμάτισε P3 με ένα KTM 450 Rally bike (ράλι μεν, μονοκύλινδρο δε) το 2022 και οι Gerhard Forster, P14 και Quinn Cody, αμφότεροι στην θέση 33 της Iron Class το 2017.

Οι νέοι κανονισμοί του Romaniacs 2025 για τις Adventure μοτοσυκλέτες αναφέρουν πως εκείνες πρέπει να είναι πολυκύλινδρες (ελάχιστη απαίτηση οι δύο κύλινδροι), με τις νέες διαδρομές να βασίζονται σε εκείνες της Atom Class, που δεν περιλαμβάνουν τις πλέον δύσκολες συνθήκες των κορυφαίων κατηγοριών που κάνουν αδύνατο τον τερματισμό των μεγάλων Adventure σε έναν τέτοιο αγώνα.

Tarres, Prologue 2024

Διαφορετικός θα είναι όμως και ο πρόλογος του event για τις Adventure κατηγορίες, με πιο βατά εμπόδια.

Δίπλα στα Adventure, θα δούμε και τις 2 νέες κατηγορίες για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, με το 2024 να έχει είναι η πρώτη χρονιά στην οποία συμμετείχαν ηλεκτρικά δίκυκλα στο Romaniacs. Κι εδώ η διαδρομή θα είναι διαφορετική από τις κύριες κατηγορίες του αγώνα, ενώ θα ληφθεί υπόψη και η περιορισμένη αυτονομία των ηλεκτρικών, που μειώνεται ακόμα περισσότερο σε συνθήκες αγώνα. Το μήκος των διαδρομών θα είναι της τάξης των 35 χλμ. μέχρι κάθε service point, με 20 ακόμα χιλιόμετρα μετά την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα συμμετέχουν στον ίδιο πρόλογο με τις βενζινοκίνητες, ενώ το παράβολο συμμετοχής θα είναι μικρότερο.

Stark Varg

Οι νέες κατηγορίες δείχνουν τη θέληση του διοργανωτή Martin Freinademetz να επεκτείνει τον δημοφιλή αγώνα τόσο στα δημοφιλέστατα πολυκύλινδρα Adventure, αλλά και να δώσει την ευκαιρία στους κατασκευαστές ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Enduro να εξελίξουν τα μοντέλα τους σε μερικές από τις πιο δύσκολες και θεαματικές Off-Road διαδρομές του κόσμου.

Κι όπως έχουμε δει με την αποχώρηση της Yamaha από το “μονοκύλινδρο” Rally Dakar για χάρη της προώθησης του Tenere σε όποιες διοργανώσεις επιτρέπουν τη συμμετοχή σε πολυκύλινδρες μοτοσυκλέτες, αλλά και από τη συμμετοχή των BMW, Ducati, Harley-Davidson, Suzuki, Yamaha και άλλων σε ανάλογα event, και από το εμπορικό ενδιαφέρον της αγοράς, οι περισσότεροι διοργανωτές καλό θα ήταν να λάβουν υπόψη τους τα μεγάλα Adventure. Γιατί αν δεν τα λάβουν εκείνοι, θα τα λάβουν άλλοι, με τα πολυκύλινδρα ράλι και enduro event να αυγατίζουν τις συμμετοχές τους, την ώρα που τα μονοκύλινδρα έχουν πτωτική πορεία.

Ετικέτες

Επιβεβαιώθηκε το πλήρες ημερολόγιο του FIM EnduroGP 2026

Από τη Σικελία μέχρι την Ουαλία, το πρωτάθλημα του 2026 υπόσχεται μια επική σεζόν enduro σε επτά γύρους

EnduroGP 2026 Calendar
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/10/2025

Η FIM και η Prime Stadium Events επιβεβαίωσαν το επίσημο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Paulo Duarte FIM EnduroGP 2026, με συνδυασμό κλασικών τοποθεσιών και νέων προορισμών που αναμένεται να προσφέρουν θέαμα και σκληρό ανταγωνισμό

Η αυλαία του πρωταθλήματος ανοίγει στις αρχές Απριλίου με το GP της Ιταλίας, το οποίο θα φιλοξενηθεί στη Σικελία για πρώτη φορά μετά το 2011. Ο γύρος θα διεξαχθεί στο Custonaci από το Custonaci Enduro Club, προσφέροντας μια πολυαναμενόμενη επιστροφή του θεσμού στο νησί.

Ο δεύτερος γύρος θα πραγματοποιηθεί στην Ισπανία, στην Oliana, από το Moto Club Segre, γνωστό για τις απαιτητικές ειδικές διαδρομές του μέσα στο δάσος.

Η Σκανδιναβία επιστρέφει στο ημερολόγιο με το Grand Prix της Φινλανδίας, που θα διοργανωθεί από το Salpausselän Moottorikerho. Από το paddock στο Vierumäki, οι αγώνες θα εξελιχθούν μέσα στο εντυπωσιακό τοπίο του γεωπάρκου Salpausselkä, προσφέροντας μοναδικό φυσικό σκηνικό και τεχνικές προκλήσεις υψηλού επιπέδου.

Τον Ιούνιο, το πρωτάθλημα θα κάνει στάση στην Πορτογαλία, στο Fafe, για δύο διαδοχικούς γύρου, τέταρτο και πέμπτο, υπό τη διοργάνωση του Natureza Alternativa Moto Club. Οι δύο αυτοί γύροι θα έχουν διαφορετικές διαδρομές και ειδικές, με τον πρώτο να διεξάγεται στην ορεινή περιοχή του Argande και τον δεύτερο στη Revelhe και Estorãos. Η Πορτογαλία ετοιμάζεται να προσφέρει ένα πραγματικό φεστιβάλ enduro δύο εβδομάδων.

Στα μέσα Ιουλίου, η δράση μεταφέρεται στη Γαλλία, στο Saint-Agrève, για τον προτελευταίο γύρο, υπό τη διοργάνωση του Moto Club Les Razmottes. Με την παραδοσιακά ισχυρή παρουσία της στο χώρο του enduro, η Γαλλία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη μάχη των τίτλων.

Ο μεγάλος τελικός θα διεξαχθεί στην Ουαλία, όπου το Rhayader Motor Club έχει ήδη αποδείξει την ικανότητά του να προσφέρει κορυφαίους αγώνες τα τελευταία δύο χρόνια. Το Grand Prix της Ουαλίας θα αποτελέσει τον ιδανικό επίλογο για την αγωνιστική χρονιά του 2026.

Η Carla Alvarenga, Διευθύντρια της Prime Stadium Events, δήλωσε:
"Είμαστε πολύ χαρούμενοι που επιβεβαιώνουμε τις τοποθεσίες και τις ημερομηνίες για το πρωτάθλημα του 2026. Από τη Σικελία μέχρι τη Φινλανδία και από την Πορτογαλία μέχρι την Ουαλία, η σεζόν θα αποτελέσει μια αληθινή δοκιμασία για τους κορυφαίους αναβάτες του κόσμου. Ιδιαίτερα ανυπομονούμε για την έναρξη στη Σικελία, τη διπλή διοργάνωση στο Fafe και τον φινάλε στην Ουαλία, που υπόσχεται ένα φαντασμαγορικό κλείσιμο της χρονιάς."

Προσωρινό Ημερολόγιο FIM EnduroGP 2026 – Ενημερωμένο

EnduroGP 2026 Calendar


Αναμένεται σύντομα και το ημερολόγιο του Expotrade FIM Women’s Enduro World Championship.

Ετικέτες