MOTO TEST RIDE EVENT: Δύο μέρες στα Μέγαρα, ΟΔΗΓΕΙΣ, τις σημαντικότερες νέες μοτοσυκλέτες!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/5/2015

editorial 546 - Εδώ τα καλά νέα!

του Βασίλη Καραχάλιου

1985-2015: Φέτος το ΜΟΤΟ κλείνει τα 30 του χρόνια, αλλά δεν το πολυφωνάζουμε. Άλλωστε, τι σημασία έχουν οι αριθμοί από μόνοι τους; Το ωραίο είναι να ζεις, να το απολαμβάνεις, κι όχι απλά να μετράς χρόνια. "Κάνει τα πράγματα να συμβαίνουν", είναι το σλόγκαν του ΜΟΤΟ, κι έτσι αποφασίσαμε να σας κάνουμε εμείς ένα δώρο για τα γενέθλιά μας: Το ΜΟΤΟ test ride event 2015, δύο ημέρες δοκιμών στα Μέγαρα με τις περισσότερες και σημαντικότερες μοτοσυκλέτες της αγοράς.

Αμέσως μόλις επικοινωνήσαμε την ιδέα μας στις αντιπροσωπείες, η ανταπόκριση υπήρξε κάτι παραπάνω από θετική, και ήδη οι περισσότερες έχουν δηλώσει συμμετοχή, όπως και τα μοντέλα που θα διαθέσουν για το test ride event (δείτε τα στις αμέσως επόμενες σελίδες). Μόλις έχουμε κι άλλες συμμετοχές, θα σας ενημερώνουμε άμεσα. Η διοργάνωση θα γίνει με την συνεργασία του California Superbike School, που θα διαθέσει την τεχνογνωσία του, την εμπειρία του στην πίστα και τους εξειδικευμένους συνεργάτες του.

 

Γιατί όμως test ride event; Γιατί πρόκειται για μια εκδήλωση που έχει ανάγκη όλος ο κόσμος της μοτοσυκλέτας. Για κάτι ζωντανό, με τις μοτοσυκλέτες να οδηγούνται και να κάνουν χιλιόμετρα, αντί να αποτελούν στατικά εκθέματα. Γιατί η εμπειρία έστω μερικών γύρων στην πίστα δεν συγκρίνεται με μια σύντομη βόλτα στο δρόμο, για να μην μιλήσουμε για τις περιπτώσεις που αγοράζουμε μοτοσυκλέτα χωρίς να την έχουμε καν οδηγήσει. Γιατί θα είναι μια μοναδική ευκαιρία να βρεθεί όλος ο κόσμος της μοτοσυκλέτας μαζί, και οι αντιπροσωπείες και οι μοτοσυκλετιστές, σε μια άμεση επαφή με το αγαπημένο μας αντικείμενο: Την οδήγηση, την συζήτηση, την ενημέρωση.

Τελευταία φορά που είχαμε κάνει test ride event ήταν στη Μοτοσυκλέτα της Χρονιάς στο Λουτράκι, το 2008, σε πολύ μικρότερη κλίμακα και σε δημόσιους δρόμους. Δεν θυμάμαι να έχει ξαναγίνει κάτι ανάλογο, με τόσες διαθέσιμες για οδήγηση μοτοσυκλέτες, και δύο ολόκληρες μέρες στην πίστα, ούτε στην Ελλάδα, ούτε αλλού.

 

Το κυριότερο όμως είναι πως μια τέτοια εμπειρία δεν αγοράζεται με χρήματα. Δεν είναι κάτι που ένας ιδιώτης, και σεΐχης να είναι, μπορεί να κάνει. Θεωρούμε αυτονόητο πως η συμμετοχή όλων των αναβατών που θα οδηγήσουν στο ΜΟΤΟ test ride event θα είναι ΔΩΡΕΑΝ. Είπαμε, είναι δώρο του ΜΟΤΟ για τους αναγνώστες του, με την βοήθεια των αντιπροσωπειών που θα συμμετέχουν, και τις ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό. Προς τιμή τους, οι άνθρωποι των αντιπροσωπειών κατάλαβαν αμέσως την ανάγκη για ένα τέτοιο event, και δήλωσαν άμεσα συμμετοχή. Μένει να δούμε και την δική σας ανταπόκριση και συμμετοχή εκείνο το Σαββατοκύριακο για να σιγουρευτούμε για την όποια αξία της ιδέας μας. Σας περιμένουμε!

 

Kawasaki H2R!

Και τα καλά νέα συνεχίζονται:  

Αυτή τη στιγμή, κυριολεκτικά, βγάζουμε από την μεγάλη του κούτα ένα Kawasaki H2R, το μοναδικό αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα! Θα το δυναμομετρήσουμε για να δούμε αν βγάζει τα 300 άλογα που υπόσχεται, και μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα σας καλέσουμε να το δείτε και να το ακούσετε από κοντά. Είναι εντυπωσιακά τα video στο youtube, αλλά ο ζωντανός ήχος και το τρέμουλο που μεταδίδουν τα κύματα του ήχου, έχουν την δική τους χάρη.

 

Μείνετε συντονισμένοι στο motomag.gr, για να είστε έτοιμοι για την πρόσκληση, ώστε να δείτε από κοντά το θηρίο και να το ακούσετε να βρυχάται!!

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

MOTO test ride event 2015

13-14 Ιουνίου (και Σάββατο και Κυριακή)

Athens Circuit, Μέγαρα

 

Επιβεβαιωμένες μέχρι τώρα (25/4) μοτοσυκλέτες, σίγουρα θα προστεθούν κι άλλες ως το event:

 

SUZUKI GSX1300R HAYABUSA, GSX-S 1000, V-STROM 1000, V-STROM 1000, GSR 750, V-STROM 650, V-STROM 650XT, INAZUMA 250

KAWASAKI Z1000, VERSYS 1000, VERSYS 650, VULCAN 650S, Z300, Z250SL, NINJA 250 SL

KTM 1290 ADVENTURE, 1290 SUPER DUKE R, 1190 ADVENTURE, 1050 ADVENTURE, 690 DUKE, RC 390, 390 DUKE, 200 DUKE, RC 200

BMW S1000XR, R-NineT, R1200R, R1200RS, F800GS

TRIUMPH STREET TRIPLE R, TIGER 800 XRX, TIGER 1050 SPORT, BONNEVILLE T100

HONDA CROSSTOURER 1200, CROSSRUNNER 800, INTEGRA 750, NC 750, CB650F, CB500X, CBR500

Yamaha 10 μοντέλα, θα ανακοινωθούν σύντομα

 

και scooter:

SUZUKI ADRESS 110, BURGMAN 200, BURGMAN 650

KAWASAKI J300

HONDA PCX150, SH150

AEON URBAN 350i

RYIA JAZZ 150

KYMCO XCITING 400i ABS, DOWNTOWN 350i ABS, K-XCT 300i ABS, PEOPLE GTi 300 ABS, AGILITY 16+ 200i

 

Στο motomag.gr θα υπάρχει πάντα η ανανεωμένη λίστα των διαθέσιμων για test ride μοτοσυκλετών και scooter.

H  συμμετοχή είναι δωρεάν για όλους!

με την συνεργασία του California Superbike School

Ετικέτες

Έξυπνες κάμερες: Ματαίωση διαγωνισμού λόγω προσφυγών – Αμφίβολη και η αξιοπιστία τους

Υπόνοιες για “φωτογραφικό διαγωνισμό” υπέρ συγκεκριμένης εταιρείας
camera
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

25/5/2026

Στις 9 Ιουνίου 2026 έληγε κανονικά η προθεσμία υποβολής προσφορών για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό προμήθειας καμερών Τροχαίας με τεχνητή νοημοσύνη, δηλαδή το περίφημο “Ενιαίο Εθνικό Σύστημα Ψηφιακής Καταγραφής & Διαχείρισης Ελέγχων & Προστίμων Τροχαίας-Ελληνικής Αστυνομίας” με κωδικό διαγωνισμού ΟΠΣ 5225710.

Ωστόσο με ανακοίνωση που εκδόθηκε στην ιστοσελίδα Κοινωνία της Πληροφορίας, ο διαγωνισμός αυτός ματαιώθηκε εξαιτίας προσφυγών στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) σχετικά με τους όρους του.

Οι προσφυγόντες καταγγέλλουν πως ο διαγωνισμός θέτει πολύ συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές που πρακτικά “φωτογραφίζουν” συγκεκριμένο προϊόν. Θυμίζουμε πως οι πρώτες τέτοιες έξυπνες κάμερες που μπήκαν σε ελληνικούς δρόμους ήταν της ιταλικής εταιρείας Tattile, ωστόσο οι προδιαγραφές του διαγωνισμού φέρονται να περιγράφουν δύο συγκεκριμένα μοντέλα καμερών της γαλλικής Macq.

Οι προσφυγές κατά του διαγωνισμού έφτασαν ως τις κατασκευές που θα τις στηρίζουν, καθώς και η προμήθεια 1.000 γαλβανισμένων χαλύβδινων ιστών συνοδεύεται από τεχνικές προδιαγραφές που ουσιαστικά φωτογραφίζουν συγκεκριμένες κάμερες. Θεωρητικά η απόκτηση των ιστών αυτών θα έπρεπε να γίνει με βάση το είδος των καμερών που θα αποκτηθούν, άρα το λογικό θα ήταν ο διαγωνισμός να διεξαχθεί όταν θα είναι καθορισμένη η μάρκα και το μοντέλο των καμερών, ωστόσο εδώ συμβαίνει το αντίθετο. Οι καταγγέλλοντες τον διαγωνισμό μιλούν για προδιαγραφές δεν περιορίζονται σε ποιοτικές ή λειτουργικές απαιτήσεις του ιστού, όπως αντοχή, ασφάλεια κλπ, αλλά ορίζουν συγκεκριμένη γεωμετρία, διάμετρο, ύψος, πάχος, βάρη και τρόπο στήριξης.

Λες και ήξεραν από πριν ακριβώς τον κατασκευαστή και τα μοντέλα των καμερών που θα επιλεγούν, θα σκεφτεί ο καχύποπτος νους.

Παράλληλα, είχε προηγηθεί εμπλοκή από τον Μάρτιο και στον διαγωνισμό για προμήθεια 600 φορητών καμερών που προορίζονται να μπουν σε λεωφορεία, καθώς η ΕΑΔΗΣΥ φέρεται να έχει μπλοκάρει και αυτόν μετά από προσφυγή εταιρείας που συμμετείχε, ζητώντας να επανατεθούν με σαφήνεια οι προδιαγραφές του. Κρίθηκε πως ο αρχικός διαγωνισμός περιείχε δυσανάλογες τεχνικές απαιτήσεις, ασαφή και μη μετρήσιμα κριτήρια αξιολόγησης, ενώ η απαίτηση συνεργασίας με υφιστάμενο σύστημα δεν συνοδευόταν από δημοσιευμένες προδιαγραφές, δημιουργώντας και εδώ υποψίες για “φωτογραφικό διαγωνισμό” που ωθεί σε προμήθεια από συγκεκριμένο κατασκευαστή.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά το πρόγραμμα ανάπτυξης των έξυπνων καμερών με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης δέχτηκε ένα σημαντικό πλήγμα που θα καθυστερήσει αρκετά την υλοποίησή του, καθώς η προμήθεια και εγκατάσταση των καμερών είναι απλώς η αρχή. Για να δουλέψει σωστά το πολυδιαφημισμένο αυτό σύστημα απαιτείται η εγκατάσταση ηλεκτρονικών υποδομών με τεχνητή νοημοσύνη και η δικτύωση όλων των καμερών σε αυτό, καθώς και η σχετική εκπαίδευση των αστυνομικών που θα το χειρίζονται.

Είναι ηλίου φαεινότερο πως δεν υπάρχουν ρεαλιστικές πιθανότητες να επιβεβαιωθούν οι αρχικές κυβερνητικές εξαγγελίες για λειτουργία μέσα στο 2026, παρότι η ίδια η κυβέρνηση είχε χωρίσει την προμήθεια σε διαφορετικούς επιμέρους διαγωνισμούς ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία.

Οι δε κάμερες που έχουν ήδη τοποθετηθεί σε πιλοτική λειτουργία εκτελούν προς το παρόν μέρος των λειτουργιών που δυνητικά θα έχουν, καθώς δεν είναι συνδεδεμένες με σέρβερ τεχνητής νοημοσύνης μέσω των οποίων υποτίθεται πως θα εκδίδονται και θα αποστέλλονται αυτόματα οι κλήσεις για παραβάτες – γιατί απλούστατα αυτό το δίκτυο δεν υπάρχει ακόμη.

Κι αν ακόμη αυτό στηθεί όπως αρχικά προβλεπόταν όμως, ήδη από αυτό το πρώτο βρεφικό διάστημα λειτουργίας των λιγοστών νέων έξυπνων καμερών δεν απουσιάζουν τα προβλήματα αξιοπιστίας.

Μόλις πριν λίγες μέρες έγινε γνωστή προσφυγή οδηγού για πρόστιμο 350 ευρώ που δέχτηκε από κάμερα που διέγνωσε πως δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητό του, ενώ ο ίδιος λέει πως φορούσε αλλά η κάμερα ξεγελάστηκε γιατί τα ρούχα του ήταν σκουρόχρωμα.

Υπάρχουν δε ακόμη αρκετές καταγγελίες για κλήσεις που κόπηκαν για ανύπαρκτα παραπτώματα, όπως ξύσιμο κεφαλιού που ερμηνεύτηκε ως ομιλία στο κινητό, συσκευή ατμίσματος (vape) που επίσης θεωρήθηκε ως κινητό τηλέφωνο, ενώ στην κορυφή ως τώρα μάλλον είναι η βεβαίωση προστίμου για μη χρήση ζώνης από συνεπιβάτη που … δεν υπήρχε καν στο αυτοκίνητο!

Πηγές της Αστυνομίας φέρονται να έχουν δηλώσει σε τηλεοπτικά δίκτυα πως απαιτείται ανθρώπινος έλεγχος για να φιλτράρει τις καταγραφές παραβάσεων από τις κάμερες, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις η αρχική ένδειξη της κάμερας αποδείχθηκε λανθασμένη. Κατά κάποια δημοσιεύματα του ημερήσιου Τύπου που επικαλούνται αστυνομικές πηγές, το ποσοστό λανθασμένης ετυμηγορίας από τις κάμερες φτάνει ως και πάνω από 90%, ενώ αποτυγχάνει να λάβει υπόψη την παρουσία τροχονόμου που ενδεχομένως να ρυθμίζει την κυκλοφορία με διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι τα φανάρια.

Όλες αυτές οι αστοχίες θα πρέπει οπωσδήποτε να μας βάλουν σε σκέψεις, διότι όταν το σύστημα έξυπνων καμερών θα είναι σε πλήρη λειτουργία (αν και όποτε), αυτές οι κλήσεις δεν θα περνούν από ανθρώπινο βλέμμα και θα έρχονται κατευθείαν στα εισερχόμενα του παραβάτη, δημιουργώντας ένα πολύ επικίνδυνο πρόβλημα. Όταν ο νέος ΚΟΚ σου παίρνει δίπλωμα για το παραμικρό, το λάθος του συστήματος δεν έχει μόνο επίπτωση σε χρήμα – βλέπε πρόστιμο που αν δικαιωθείς θα πάρεις πίσω – αλλά και στην καθημερινή κινητικότητα του οδηγού. Αν λ.χ. η δουλειά του εξαρτάται από το όχημα με οποιονδήποτε τρόπο, η απώλεια του διπλώματος για ένα χρονικό διάστημα έχει βαρύτερες συνέπειες και θα ήταν τραγικό αν αποδειχθεί πως η παράβαση ήταν προϊόν τεχνητής ανοησίας αντί νοημοσύνης.

Επιπλέον, ένας υπαρκτός κίνδυνος είναι να πλημμυριστούν οι αρμόδιες υπηρεσίες με προσφυγές οδηγών που δέχτηκαν άδικα πρόστιμα από κάμερες.

Μπορεί το “κράτος-σερίφης” να γράφει όμορφα στις τηλεοπτικές κάμερες, αλλά τι γίνεται όταν το αφήγημα καταρρέει στην πράξη; Διότι αρχίζει να φαίνεται πως η ακολουθούμενη πολιτική στο ζήτημα αυτό θυμίζει φαρ ουέστ: πρώτα πυροβολούμε και μετά ερευνούμε.