1.388 κάμερες στους δρόμους - Πότε θα ξεκινήσει η λειτουργία τους, πώς θα κόβουν πρόστιμα

Θα καταγράφουν πληθώρα παραβάσεων, όχι μόνο παραβίαση του κόκκινου, ενώ θα χρησιμοποιηθούν και για την καταπολέμηση του εγκλήματος
Κάμερες στους δρόμους
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/11/2024

Σε κοινή συνέντευξη τύπου των Υπουργών Υποδομών, Προστασίας του Πολίτη, Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Περιφερειάρχη Αττικής, παρουσιάστηκε αναλυτικά το κυβερνητικό πλάνο για την εγκατάσταση Καμερών Τροχαίας, Αστυνόμευσης και Ασφάλειας.

Ο λόγος για 1.388 “έξυπνες” κάμερες που θα τοποθετηθούν σταδιακά στους φωτεινούς σηματοδότες της ελληνικής επικράτειας, και θα φωτογραφίζουν αυτόματα οδηγούς και αναβάτες που προβαίνουν σε μια σειρά από παραβάσεις. 

O υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Παπαστεργίου εξήγησε ότι πέραν των 388 καμερών που θα προμηθευτεί η περιφέρεια Αττικής με σύμβαση που υπογράφηκε πριν από λίγες ημέρες, η κυβέρνηση θα προσθέσει άλλες 1.000 κάμερες στην Αθήνα αλλά και σε άλλα σημεία που υπέδειξε η ΕΛΑΣ.

Στην παρουσίαση αναφέρθηκε πως οι κάμερες αναμένεται να τοποθετηθούν μέσα στους επόμενους 18 μήνες, με έναρξη λειτουργίας όσων έχουν τοποθετηθεί από το καλοκαίρι του 2025, ενώ το υλικό θα αποστέλλεται αυτόματα σε server διαχείρισης παραβάσεων. Για να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Αν και αρχικά θα καταγράφουν μόνο την παραβίαση του κόκκινου, αργότερα οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά προβλέπεται να αυξηθούν κατακόρυφα περιλαμβάνοντας:

  • υπέρβαση ορίου ταχύτητας
  • παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  • παράνομη χρήση ΛΕΑ
  • κυκλοφορία οχήματος χωρίς ασφάλιση
  • κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ
  • μη χρήση κράνους
  • μη χρήση ζώνης

Παράλληλα, οι κάμερες θα μπορούν να βοηθήσουν και στην καταγραφή εγκλημάτων.

“Οι νέες έξυπνες κάμερες θα λειτουργούν όλα το 24ωρο, θα λειτουργούν και με χαμηλό φωτισμό και θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία κατόπιν υποδείξεων της τροχαίας” δήλωσε ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Χαρδαλιάς για τις 388 κάμερες τις οποίες θα προμηθευτεί η Περιφέρεια Αττικής.

Οι κλήσεις θα αποστέλλονται στις θυρίδες των πολιτών στο gov.gr (με βίντεο και φωτογραφία της παράβασης) ενώ ψηφιακά θα μπορεί να γίνεται και η πληρωμή αλλά και οι τυχόν ενστάσεις. Το σύστημα θα μπορεί επιπλέον να ενημερώνει το point system αλλά και να κάνει αυτόματα ηλεκτρονική αφαίρεση διπλώματος!

Σημαντική λεπτομέρεια για την ταχύτητα με την οποία αναμένεται να προχωρήσει το πλάνο των καμερών είναι πως ο ανάδοχος δεν θα πληρώνεται με βάση των καμερών που εγκατέστησε αλλά με βάση τον αριθμό αυτών που δουλεύουν. Ο διαγωνισμός θα βγει μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2025

Όπως είπε κλείνοντας την παρουσίαση ο κ. Μαρινάκης “στο εξής θα βεβαιώνεται μια κλήση, θα ακολουθήσει μια διαδικασία πληρωμής χωρίς να μεσολαβεί ο ανθρώπινος παράγοντας”.

Ετικέτες

Aprilia Racing MotoGP και Monster Energy ανακοίνωσαν πολυετή συνεργασία από το 2026

Ξεκινάει επίσημα από το Grand Prix της Ιταλίας στο Mugello
Aprilia Monster Energy
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

29/5/2026

Η συμφωνία προβλέπει πως η Monster Energy θα αποτελέσει βασικό χορηγό της εργοστασιακής ομάδας της Aprilia από το 2026, ενώ από το 2027 θα αναβαθμιστεί με το brand να εμφανίζεται και στο όνομα της ομάδας.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας, το χαρακτηριστικό λογότυπο της Monster Energy θα εμφανίζεται στις εργοστασιακές RS-GP, στις αγωνιστικές φόρμες των αναβατών και στα υπόλοιπα βασικά στοιχεία της ομάδας.

Η Aprilia Racing χαρακτηρίζει τη συμφωνία ως ένα σημαντικό στρατηγικό βήμα για το αγωνιστικό της πρόγραμμα σε μια περίοδο όπου η ομάδα βρίσκεται σε συνεχή άνοδο. Μάλιστα υπογραμμίζει ότι πρόκειται για τον πρώτο title sponsor στην ιστορία της εργοστασιακής της ομάδας στα MotoGP.

Aprilia Monster Energy

Η ιταλική εταιρεία από το Noale σημειώνει πως η συνεργασία με έναν παγκόσμιο συνεργάτη όπως η Monster Energy ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στο κορυφαίο επίπεδο των αγώνων μοτοσυκλέτας.

Aprilia Monster Energy

Συνεχής αγωνιστική άνοδος για την Aprilia

Η ανακοίνωση της συνεργασίας έρχεται σε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη αγωνιστική περίοδο για την Aprilia Racing.

Aprilia Monster Energy

Το 2025 αποτέλεσε την πιο επιτυχημένη σεζόν της ιστορίας της στα MotoGP, με τις περισσότερες νίκες σε μία χρονιά, την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα αναβατών με τον Marco Bezzecchi και τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Aprilia Monster Energy

Η ανοδική πορεία συνεχίζεται και το 2026, με την Aprilia να έχει κατακτήσει τις τρεις πρώτες νίκες της χρονιάς, να έχει βρεθεί στο βάθρο στους πέντε πρώτους αγώνες της σεζόν και να πετυχαίνει για πρώτη φορά τριπλή παρουσία στο βάθρο με το 1-2-3 στο Grand Prix Γαλλίας.

Aprilia Monster Energy

Η ομάδα βρίσκεται επίσης στην κορυφή της βαθμολογίας αναβατών με τους Marco Bezzecchi και Jorge Martin, ενώ προηγείται τόσο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών όσο και στο πρωτάθλημα ομάδων.

Aprilia Monster Energy

Δηλώσεις Rivola και Monster Energy

Ο CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola, δήλωσε: "Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που ανακοινώνουμε αυτή τη συνεργασία με μια παγκόσμια εταιρεία όπως η Monster Energy, η οποία θα βρίσκεται δίπλα μας το 2026 ως βασικός χορηγός και από το 2027 θα μπει και στον τίτλο της ομάδας. Η συμφωνία αυτή αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την Aprilia και επισφραγίζει την πορεία επιτυχιών της ομάδας μας."

Aprilia Monster Energy

Από την πλευρά της Monster Energy, ο Αθλητικός Εμπορικός Διευθυντής, Mitch Covington, συμπλήρωσε πως, "η συνεργασία με την Aprilia αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη Monster Energy στα MotoGP. Η ομάδα έχει καθιερωθεί ως μία από τις πιο ανταγωνιστικές και εξελισσόμενες δυνάμεις του πρωταθλήματος και ανυπομονούμε να αποτελέσουμε μέρος αυτής της πορείας."

Aprilia Monster EnergyAprilia Monster Energy