1st Women's Only Flat Track Event

H Andeli συνεχίζει δυναμικά την πορεία της!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/12/2018

Μετά την επιτυχία που σημείωσε το πρώτο Women’s Ride της Andeli, η εταιρεία συνέχισε δυναμικά την πορεία με στόχο την μύηση περισσότερων γυναικών στο κόσμο της μοτοσυκλέτας. Αυτή τη φορά ολοκλήρωσε επιτυχώς το πρώτο "Women Only Flat Track Event" που πραγματοποιήθηκε στο Πολυδένδρι, προσφέροντας σε ένα ασφαλές περιβάλλον στιγμές διασκέδασης αλλά και γνώσεις. Περισσότερες λεπτομέρειες στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

1st Women Only Flat Track Event

Άλλη μία πρωτότυπη διοργάνωση από την ANDELI MOTOTOURING ολοκληρώθηκε με τεράστια επιτυχία!

Το 1ο Flat Track event αποκλειστικά και μόνο για γυναίκες έλαβε χώρα στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα του Riding School στο Πολυδένδρι.

18 γυναίκες, οδηγώντας τις ειδικά διαμορφωμένες αγωνιστικές μοτοσυκλέτες των 125cc που παρείχε η σχολή, εκπαιδεύτηκαν. αγωνίστηκαν, έπεσαν, γέλασαν, μα πάνω απ’ όλα διασκέδασαν!

Η «διδασκαλία» περιελάμβανε θεωρητικό μάθημα από τον Θανάση Χούντρα και μετά πρακτική εκπαίδευση, στην οποία δοκίμασαν για πρώτη φορά (οι περισσότερες) την εμπειρία να οδηγήσουν στο χώμα ελεγχόμενα και κυρίως με ασφάλεια.

Η συγκρατημένη αισιοδοξία των κοριτσιών, γρήγορα έδωσε τη θέση της στην αυτοπεποίθηση και όλα τα κορίτσια έφυγαν χαρούμενα, έχοντας αποκτήσει χρήσιμες γνώσεις και φυσικά ανυπομονώντας για το επόμενο FLAT TRACK EVENT!

Με ανθρώπους που πιστεύουν πως η αγάπη για τη μοτοσυκλέτα δεν έχει φύλο, έχοντας θέσει ως στόχο να μυήσει ακόμα περισσότερες Ελληνίδες στον κόσμο της οδήγησης, για άλλη μία φορά η  ANDELI MOTOTOURING έδωσε τη δυνατότητα σε αυτές τις γυναίκες να ζήσουν μία αξέχαστη και απαραίτητη μοτοσυκλετιστική εμπειρία και απέδειξε πως μπορεί να συνδυάσει με μεγάλη επιτυχία την απόλυτη διασκέδαση με τη σωστή εκπαίδευση και κυρίως την ασφάλεια!

Συνεχίζουμε δυναμικά!

Η FIM ρίχνει στον κατασκευαστή την ευθύνη που ο Bulega δανείστηκε αγωνιστικό κράνος

Η FIM ρίχνει την ευθύνη σε κατασκευαστές που άργησαν να προβούν στη σχετική διαδικασία για τα αγωνιστικά κράνη
FIM racing homologation label
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/2/2026

Ο εναρμονισμός με τις νέες αγωνιστικές προδιαγραφές FRHPhe-02 δεν εξελίχθηκε εντελώς ομαλά και το γεγονός απέκτησε δημοσιότητα κατά τον πρώτο αγώνα του Motul WSBK 2026 στο Phillip Island, όπου ο Nicolo Bulega αγωνίστηκε με δανεικό κράνος και όχι με το επίσημο ΚΥΤ που θα φορά την υπόλοιπη χρονιά.

Όπως προέκυψε, το πρόβλημα εντοπίζεται στη διαδικασία πιστοποίησης των κρανών κατά τις νέες προδιαγραφές FRHPhe-02, καθώς υπάρχει μόνο ένα εργαστήριο στον κόσμο - στην Ισπανία συγκεκριμένα - εξουσιοδοτημένο να διεξάγει τα κατάλληλα τεστ και να δώσει την ομολογκασιόν. Η FIM, με τη σειρά της, βλέποντας τα σχετικά δημοσιεύματα ανά τον κόσμο προβαίνει τώρα σε επίσημη ανακοίνωση προκειμένου να διαλευκάνει το τοπίο.

Ξεκινώντας, η διεθνής Ομοσπονδία υπερασπίζεται το γεγονός ότι υπάρχει μόνο ένα εγκεκριμένο εργαστήριο για τη δουλειά αυτή, καθώς θεωρεί πως είναι ο μοναδικός τρόπος να εγγυηθεί την απόλυτη αξιοπιστία της διαδικασίας.

Στη συνέχεια υπενθυμίζει πως οι νέες προδιαγραφές δεν είναι και τόσο “νέες” για τους κατασκευαστές, καθώς έχουν θεσπιστεί από το 2022 και όλοι οι κατασκευαστές κρανών είχαν συμφωνήσει πως το 2026 θα είναι ο χρόνος εφαρμογής τους.

Ως παράδειγμα η FIM αναφέρει τις Arai, LS2 και 6D που είχαν σπεύσει να αποκτήσουν τη νέα ομολογκασιόν πολύ έγκαιρα, το 2022, 2023 και 2024 αντιστοίχως.

Συνεχίζει εξηγώντας πως οι περισσότεροι κατασκευαστές κατέθεσαν τα κράνη τους για πιστοποίηση τον Σεπτέμβριο του 2025, αλλά κάποιοι εξ αυτών ζήτησαν να γίνουν πρώτα ιδιωτικά τεστ πριν το επίσημο. Ο λόγος, όπως αποδείχθηκε, ήταν πως κάποιοι επιχείρησαν να περάσουν παλαιότερα μοντέλα κρανών τους από τη δοκιμή, στην οποία φυσικά απέτυχαν καθώς οι νέες προδιαγραφές της FIM υπερβαίνουν κατά πολύ αυτές που εξασφαλίζουν πιστοποιήσεις όπως οι εμπορικές ECE 22.06, Snell M2020 και JIS T8133, αλλά και η προηγούμενη αγωνιστική ομολογκασιόν FRHPhe-01.

Αυτό σήμαινε πως οι συγκεκριμένοι κατασκευαστές θα έπρεπε να κατασκευάσουν νέα κράνη για να πάρουν το σφραγίδα FRHPhe-02, αφού τα πολύ αυστηρότερα τεστ του τελευταίου κανονισμού περιλαμβάνουν νέες δοκιμασίες και μεγαλύτερες καταπονήσεις από πριν.

Η διαδικασία πιστοποίησης είναι από μόνη της εξαιρετικά χρονοβόρα, καθώς πρέπει να περάσουν όλες τις δοκιμές και ελέγχους τέσσερα κράνη από κάθε μοντέλο και δη σε όλα τα μεγέθη κελύφους.

Αν κάποιο από αυτά αποτύχει σε ένα τεστ, αυτό σημαίνει πίσω στο εργοστάσιο, νέα κατασκευή και επιστροφή εκ νέου για δοκιμές μέχρι να ικανοποιηθούν οι προδιαγραφές της FIM. Αυτή είναι μια ανελαστική διαδικασία που δεν μπορεί να επισπευστεί και η εμπειρία έδειξε πως συχνά δεν ήταν εύκολο ούτε καν να βρεθεί ο κατάλληλος χρόνος για να κλειστεί το τεστ από το ισπανικό εργαστήριο.

Μάλιστα η FIM αναφέρει παράδειγμα κατασκευαστή (που δεν ονοματίζεται) ο οποίος αιτήθηκε τεστ για κράνος μόλις τον Ιανουάριο του 2026! Αναφέρει επίσης άλλο παράδειγμα κατασκευαστή, επίσης ανώνυμου, για τον οποίο χρειάστηκε να επαναληφθεί επτά φορές η διαδικασία μέχρις ότου το συγκεκριμένο κράνος να αποκτήσει το πολυπόθητο ταμπελάκι της κεντρικής φωτογραφίας στο λουράκι του.

Κατά τη FIM οι νέες αγωνιστικές προδιαγραφές FRHPhe-02 θεσπίστηκαν για να εγγυηθούν τη βέλτιστη δυνατή προστασία των αναβατών, με δοκιμές που εξετάζουν ένα σωρό τρομακτικά σενάρια και υποβάλλουν τα κράνη σε εξαιρετικά απαιτητικές δοκιμασίες.

Και, όπως φαίνεται από τη διευκρίνηση αυτή της FIM, τα όσα κυκλοφόρησαν το προηγούμενο διάστημα σχετικά με τις καθυστερήσεις στην ομολογκασιόν των αγωνιστικών κρανών δεν ήταν ανακριβή μεν, αλλά ούτε και όλη η αλήθεια. Γνωρίζοντας δε τώρα πως η μετάβαση στις FRHPhe-02 είχε κανονιστεί από το 2022 με σύμφωνους όλους τους κατασκευαστές - ως ισχυρίζεται η FIM - μάλλον δικαιώνουν τη διεθνή Ομοσπονδία, ακόμη κι αν το ένα και μοναδικό εργαστήριο όντως φαντάζει λίγο για να καλύψει δεκάδες κατασκευαστές με πολλά μοντέλα κρανών που απευθύνονται τόσο σε ασφάλτινους όσο και χωμάτινους αγώνες.