Ανάκληση BMW R NineT

Χαλαρώνουν οι βίδες του ψαλιδιού!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/9/2017

Η BMW προχώρησε σε ανάκληση 3.368 R NineT παραγωγής 2014-2017, καθώς σύμφωνα με την εταιρεία, οι βίδες που συγκρατούν το ψαλίδι στην δεξιά μεριά μπορεί να χαλαρώσουν, ως αποτέλεσμα της μη σωστής κατεργασίας στο πλαίσιο στο σημείο που βιδώνουν (αυτό που λέμε "πατούρα" για τις βίδες). Κατ' επέκταση οι βίδες μπορεί να μην σφίξουν όπως πρέπει όταν θα βιδωθούν με το ροπόκλειδο με τη δύναμη που ορίζει ο κατασκευαστής. Αν χαλαρώσουν οι βίδες που συγκρατούν το ψαλίδι, όπως είναι φυσικό, επηρεάζεται η σταθερότητα και η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, αυξάνοντας τον κίνδυνο για μια πτώση.

Η BMW ενημερώθηκε αρχικά για το ζήτημα τον Απρίλιο του 2016, βάσει ενός ατυχήματος –χωρίς τραυματισμό- που σημειώθηκε στην Τουρκία με ένα R NineT του 2015. Μέχρι το τέλος της χρονιάς έλαβε άλλες τρεις αναφορές από παράπονα πελατών σχετικά με την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και το χαλάρωμα των βιδών. Η επόμενη… φουρνιά παραπόνων ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017 με δύο ακόμη αναφορές για παρόμοια προβλήματα. Μάλιστα, το ένα από αυτά ανέφερε και απώλεια ελέγχου εξαιτίας της αστάθειας του πίσω τροχού.

Αν χαλαρώσουν οι βίδες που συγκρατούν το ψαλίδι, όπως είναι φυσικό, επηρεάζεται η σταθερότητα και η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, αυξάνοντας τον κίνδυνο για μια πτώση

Μετά και από αυτά τα συμβάντα, ξεκίνησε έλεγχος και έρευνα με τυχαία δειγματολειψία η οποία έδειξε πως υπήρχε διαφορετικός βαθμός χαλαρότητας στις βίδες των ψαλιδιών σε διαφορετικές μοτοσυκλέτες. Επιπλέον, προχώρησαν και σε ανάλυση των μηχανολογικών σχεδίων και στα σχέδια από το CAD η οποία τους οδήγησε στο συμπέρασμα ότι δεν είχαν τοποθετηθεί σωστά οι βίδες, λόγω του ότι δεν ήταν εντός των προδιαγραφών η δημιουργία της πατούρας στο πλαίσιο.

Τον περασμένο μήνα η BMW αποφάσισε να προχωρήσει σε ανάκληση, τονίζοντας όμως ότι δεν είχε λάβει αναφορές για ατυχήματα που προκάλεσαν τραυματισμούς, τα οποία να προκλήθηκαν απ' αυτό το ζήτημα. Για την επίλυση του θέματος, δεν γίνεται κάποια επεξεργασία στο πλαίσιο αλλά αφαιρούν τις βίδες, τις καθαρίζουν και τις βιδώνουν ξανά αφού περαστούν με ειδική κόλλα σπειρωμάτων, όπως μας επιβεβαίωσε και η ελληνική αντιπροσωπεία της BMW κατόπιν επικοινωνίας μας μαζί τους.

Ετικέτες

Νέος Κ.Ο.Κ: Στη Θεσσαλονίκη η πρώτη καταγεγραμμένη παράβαση από κάμερες ΑΙ

Οδηγός αυτοκινήτου με το χέρι στο τηλέφωνο επί της λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου
kameres
Από το

motomag

15/9/2025

Στο πλαίσιο της αυστηροποίησης ων ποινών της μη τήρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, δύο κάμερες που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη τοποθετήθηκαν στη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου, με την πρώτη καταγεγραμμένη παράβαση να είναι γεγονός.

Από τη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε η πιλοτική λειτουργία ψηφιακών καμερών, με αφορμή την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ.

Συγκεκριμένα, ένας οδηγός καταγράφεται να μιλάει στο τηλέφωνο όσο κινείται επί της λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου. Μάλιστα, αν η λειτουργία δεν ήταν πιλοτική, η κλήση θα πήγαινε στον οδηγό αυτόματα μέσω του gov.gr, με το πρόστιμο πλέον να είναι 350 ευρώ.

Οι κάμερες που θα μπουν σε λειτουργία θα εστιάζουν στις παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη, ταχύτητα, μη χρήση κράνους και χρήση κινητού αλλά και κίνηση ή στάση στις λεωφορειολωρίδες.

Το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να τοποθετηθούν έξι ψηφιακές κάμερες σε διάφορα σημεία της Αθήνας, ενώ μετά την πιλοτική τους χρήση θα τεθούν σε πλήρη εφαρμογή.