Ανανεώνεται ο κινητήρας των GSX-R και V-Strom 250!

Νέες πατέντες κατέθεσε η Suzuki
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2020

Όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν, οι προδιαγραφές Euro5 είναι ήδη σε ισχύ και το 2020 είναι η τελευταία χρονιά για να ξεστοκάρουν οι εταιρείες τα Euro4 μοντέλα τους, καθώς απ’ την 1η Ιανουαρίου του 2021, όλες οι καινούργιες μοτοσυκλέτες προς πώληση θα πρέπει να πληρούν τις Euro5 προδιαγραφές.

Με την υιοθέτηση όλο και πιο αυστηρών προδιαγραφών ρύπων απ’ την Ε.Ε., η γκάμα της Suzuki έχει χάσει το τρένο της εξέλιξης και έτσι η παραγωγή μερικών μοντέλων της για την Ευρώπη, όπως τα GSX-1300R Hayabusa, GSX-R 600 και GSX-R 750  έχει σταματήσει. Ωστόσο, όπως έχετε διαβάσει το “γεράκι” της Suzuki θα επανέλθει δριμύτερο, το 2021. Μέχρι τότε, η Suzuki έχει στρέψει την προσοχή της στην ανανέωση ενός άλλου επίσης σημαντικού μοντέλου της ευρωπαϊκής αγοράς – όπως αποδείχτηκε – του V-Strom 250.

Συγκεκριμένα, πατέντες που κατέθεσε πρόσφατα αφορούν την εξέλιξη του κινητήρα ώστε να πληροί τις Euro5 προδιαγραφές. Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε ότι ο δικύλινδρος εν σειρά των 248,3cc με τους 23,8 πραγματικούς ίππους και τα 2,73kgm στις 6.500 στροφές είχε πρωτοπαρουσιαστεί στο Inazuma 250, ενώ χρησιμοποιείται και από το GSX-R 250.

Όπως φαίνεται απ’ τα σχέδια, οι αλλαγές της Suzuki εστιάζουν στο σύστημα εξαγωγής. Συγκεκριμένα αποκτά έναν δεύτερο καταλύτη που βρίσκεται πιο κοντά στην εξαγωγή και διαθέτει δύο αισθητήρες "λ". Η χρήση δύο αισθητήρων "λ", έναν να αναλύει τα καυσαέρια πριν την κατάλυση και έναν που αναλύει μετά την έξοδό τους απ’ τον πρώτο καταλύτη, βοηθά στην λήψη περισσότερων δεδομένων για την καλύτερη και ακριβέστερη ρύθμιση του μείγματος, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές ρύπων.

Φωτογαρφία του κινητήρα που χρησιμοποιείται στα υφιστάμενα V-Strom 250 και GSX-R 250. Οι διαφορές στην εξαγωγή είναι ξεκάθαρες

 

Τώρα το αν ή κατά πόσο θα επηρεαστούν οι επιδόσεις του κινητήρα παραμένει άγνωστο, όμως δεν αναμένεται να χάσει τα βασικά χαρακτηριστικά του, τα οποία δεν είναι άλλα απ’ τις καλές επιταχύνσεις μεταξύ 70-90km/h. Επίσης, δεν ξέρουμε αν θα υπάρξουν και αισθητικές αλλαγές στα μοντέλα που χρησιμοποιούν τον δικύλινδρο των 248,3cc ή αν η Suzuki θα περιοριστεί μόνο στις βασικές τροποποιήσεις του κινητήρα, ώστε τα GSX-R και V-Strom 250 να γίνουν Euro5. Το μόνο σίγουρο είναι πως η εξέλιξη του V-Strom 250 δεν θα σταματήσει, καθώς έχει μεγάλη απήχηση στους Ευρωπαίους αναβάτες.

Honda ICON e: - Σε τιμή-σοκ 1.200 ευρώ στην Ιαπωνία!

Το ιαπωνικό e-scooter αποδεικνύεται φθηνότερο από αντίστοιχα βενζινοκίνητα 50άρια
Honda ICON e:
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

19/2/2026

Στα τέλη του 2024, η Honda είχε παρουσιάσει το ακραία φθηνό e-scooter ICON e:, το οποίο κατασκευάζεται στο Βιετνάμ, και διατίθεται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή με την καριέρα του να ξεκινά αρχικά στη “σκουτερομάνα” Ινδονησία -στα 1.400 ευρώ, και στο Βιετνάμ, τη χώρα παραγωγής του, στα 876 ευρώ χωρίς τη μπαταρία, ενώ με τη μπαταρία στα περίπου 313 ευρώ το συνολικό κόστος βρίσκεται στα 1.189 ευρώ. Τώρα, στις 22 Μαρτίου, το ICON e: ξεκινά την εμπορική καριέρα του και στην Ιαπωνία, με τελική τιμή -με μπαταρία- τα μόλις 1.200 ευρώ!

Μιλάμε για ένα οικονομικό μεταφορικό όχημα που στόχο έχει τους κατόχους διπλώματος ΑΜ (50άρι) αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει και δεύτερο μεταφορικό όχημα και για τους υπόλοιπους οδηγούς μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων με στόχο τα μποτιλιαρισμένα αστικά κέντρα.

ICON:e

Το ICON e: αναπτύχθηκε με τη φιλοσοφία «Easier and Economical Commuter» (Πιο εύκολη και οικονομική μετακίνηση), με στόχο να είναι φιλικό προς τον χρήστη και άριστο για καθημερινή μετακίνηση.

Στην Ιαπωνία το ICON e: θα ξεκινήσει να πωλείται στις 23 Μαρτίου 2026, με τιμή 220.000 γιεν (συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας)

ICON:e

To ICON e: διαθέτει έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 2,4 hp στο κέντρο του πίσω τροχού, και μια μπαταρία ιόντων λιθίου βάρους 10 κιλών που βρίσκεται στο “πάτωμα” του scooter, και σύμφωνα με τη Honda αρκεί για αυτονομία 81 χλμ. εάν ο αναβάτης κινείται με μέση ωριαία ταχύτητα 30 χλμ/ώρα. Η φόρτισή της σε μια κοινή πρίζα από το 0 στο 100% απαιτεί 8 ώρες.

ICON:e

Οι τροχοί είναι 12 ιντσών, στις αναρτήσεις βρίσκουμε συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και δυο αμορτισέρ πίσω, ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 26 λίτρων που μπορεί να χωρέσει ένα κράνος -μάλλον jet- και μερικά ακόμα μικροαντικείμενα.

ICON:e

Στον λιτό εξοπλισμό περιλαμβάνονται LED φώτα και μια LCD οθόνη οργάνων που θυμίζει ποδηλατικό κοντέρ και έχει τα απολύτως βασικά. Το δισκόφρενο μπροστά έχει δαγκάνα ενός εμβόλου ενώ πίσω βρίσκουμε ταμπούρο.

ICON:e

Έχουμε και μια θύρα USB Type-A για φόρτιση κινητού, έχουμε και ανοιχτό ντουλαπάκι μπροστά που χωράει ένα μπουκαλάκι νερού 500 ml, έχουμε και γάντζο για σακούλες.

ICON:e

Το ICON e: διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς, Pearl Snowflake White, Poseidon Black Metallic και Candy Lustre Red ενώ η προτεινόμενη τιμή λιανικής στην Ιαπωνία είναι 220.000 γιεν (με φόρους), δηλαδή κοντά στα 1.200 ευρώ με την τελευταία ισοτιμία, ενώ στην τιμή συμπεριλαμβάνεται μία μπαταρία και ένας φορτιστής.

ICON:e

Καθώς η ηλεκτροκίνηση επιβραδύνεται σε παγκόσμια κλίμακα, το ICON e: είναι μια αξιόλογη προσπάθεια για ακραία οικονομικά ηλεκτρικά μοτοποδήλατα, σε μια κίνηση που θυμίζει την αρχή της καριέρας του εμβληματικού C50 (φωτιά θα πέσει να μας κάψει), που δεν θα μας χάλαγε καθόλου να ερχόταν και Ευρώπη, υπό την προϋπόθεση της διατήρησης της εξαιρετικά χαμηλής τιμής που έχει στην Ασία.

Ετικέτες