Suzuki GSX-R 750: Το τέλος ενός θρύλου

Ο γενάρχης των σύγχρονων superbike πεθαίνει
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

3/1/2019

Στην ιστορία της μοτοσυκλέτας υπάρχουν δύο ορόσημα στα ιαπωνικά τετρακύλινδρα superbikes. Το ένα είναι το Honda CB750 που όρισε τα πρότυπα για την κατηγορία από τα τέλη του 1960 έως και τις αρχές του '80 και το δεύτερο είναι φυσικά το Suzuki GSX-R 750, που έφερε στη ζωή μας τα race replica. Το αλουμινένιο πλαίσιο και η έννοια της αναλογίας κιλών ανά ίππο στο σχεδιασμό μια μοτοσυκλέτας, αποτελούν ακόμα και σήμερα τους βασικούς κανόνες για μια superbike.

Η Suzuki ήταν η μόνη εταιρεία που κράτησε στην παραγωγή την GSX-R 750 παράλληλα με το GSX-R 1000 έως σήμερα, παρά το γεγονός ότι από το 2003 που άλλαξαν οι κανονισμοί στα WSBK δεν είχε κανένα αγωνιστικό λόγο ύπαρξης. Φέτος όμως ήρθε το τέλος για αυτή την θρυλική μοτοσυκλέτα. Οι φανατικοί φίλοι της δεν είναι πλέον αρκετοί για να κρατήσουν τις πωλήσεις σε ένα επίπεδο που να δικαιολογεί την συνέχεια της παραγωγής της. Άλλωστε οι χαμηλές πωλήσεις ήταν και η αιτία που δεν έγινε καμία αναβάθμιση στα GSX-R 750 τα τελευταία χρόνια. Ούτε cornering ABS, ούτε traction control, ούτε φυσικά IMU με αισθητήρες G-Force. Η χαμηλή τιμή σε σχέση με τα πανάκριβα πλέον superbike 1000 ήταν ο μόνος λόγος για να το αγοράσεις.

Οπότε, όσο κι αν μας πονάει σε συναισθηματικό επίπεδο η είδηση για την οριστική διακοπή της παραγωγής της, εν τούτοις δεν έχει λογική να απαιτείς από την Suzuki να συνεχίσει να φτιάχνει μια μοτοσυκλέτα που κανείς δεν αγοράζει πλέον. Μαζί με το 750, σταματά και η παραγωγή του 600, που ουσιαστικά μοιράζεται τα περισσότερα μηχανικά μέρη. Σε αντίθεση με την περίπτωση του Hayabusa που υπάρχει μια μικρή ελπίδα να δούμε αντικαταστάτη σε μερικά χρόνια, στη περίπτωση των GSX-R 750/600 δεν υπάρχει ούτε ένα μικρό ψήγμα ελπίδας για νέα γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων υψηλών επιδόσεων από την Suzuki. Τα τελευταία κομμάτια που υπάρχουν στην Αμερική θα συνεχίσουν να πωλούνται μέχρι αν εξαντληθεί το στοκ, ενώ σε Ευρώπη και Ασία θα σταματήσει οριστικά η διάθεσή του.

 

Ο Billy Joel πουλάει τις μοτοσυκλέτες του και κλείνει την έκθεσή του μετά από διάγνωση σπάνιας νόσου

Είναι ιδρυτής και ιδιοκτήτης του 20th Century Cycles
Billy Joel
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/8/2025

Ο Billy Joel πρόκειται να κλείσει την έκθεση μοτοσυκλετών του που ονομάζεται 20th Century Cycles και βρίσκεται στο Oyster Bay και να δημοπρατήσει τις μοτοσυκλέτες του λόγω ασθένειας.

Ο Billy Joel είναι Αμερικανός τραγουδιστής, συνθέτης και πιανίστας - εμβληματική μορφή της ποπ και ροκ μουσικής και πρόκειται να δημοπρατήσει την τεράστια συλλογή μοτοσυκλετών του, καθώς διαγνώστηκε με μία σπάνια νόσο που ονομάζεται υδροκέφαλος φυσιολογικής πίεσης (NPH).

Η NPH μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της πίεσης του νωτιαίου υγρού και να προκαλέσει στον ασθενή προβλήματα μνήμης, ουροποιητικά προβλήματα και προβλήματα ισορροπίας. Μετά από αυτή τη διάγνωση, νωρίτερα φέτος, ο Joel ακύρωσε όλες τις προγραμματισμένες συναυλίες του.

Το 20th Century Cycles βρίσκεται στο Oyster Bay της Νέας Υόρκης και περιλαμβάνει περισσότερες από 75 κλασσικές μοτοσυκλέτες. Η εμφάνιση της έκθεσης θυμίζει κατάστημα μοτοσυκλετών από τη δεκαετία του '50 ή του '60. Όμως το 20th Century Cycles είναι ουσιαστικά ένας χώρος που φιλοξενεί τις μοτοσυκλέτες του Billy Joel, τις οποίες μπορεί να δει από κοντά το μοτοσυκλετιστικό και όχι μόνο κοινό κάθε Σάββατο και Κυριακή με ελεύθερη είσοδο. Ο Joel άνοιξε την έκθεση αυτή το 2010 και μάλιστα το 2023, ο δρόμος στον οποίο βρίσκεται μετονομάστηκε σε “Billy Joel Way”.

Όσον αφορά την συλλογή, η πλειονότητα αποτελείται από Harley-Davidson και Indian. Στον χώρο υπάρχουν επίσης μοτοσυκλέτες των εταιρειών BSA, BMW, Ducati, Honda, Moto Guzzi, Royal Enfield και Triumph, με το τοτέμ της συλλογής να είναι μία Vincent Rapide του 1952. Ακόμη δεν είναι ακόμη γνωστό πότε και που θα δημοπρατηθεί η συλλογή.