Αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου: 4 Δεκεμβρίου δίνεται στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα

Επιβεβαίωση για τα 10 εναπομείναντα χιλιόμετρα μεταξύ της κωμόπολης Μιντιλόγλι και των Καμινιών Αχαΐας
Patra Pirgos Complete
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

2/12/2025

Ολοκληρώνεται επιτέλους ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, με τα τελευταία 10 χιλιόμετρα να παραδίδονται στην κυκλοφορία την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου, κλείνοντας έναν πολυετή κύκλο έργων σε έναν από τους πιο επικίνδυνους οδικούς άξονες της χώρας.

Με τα νέα τμήματα να ανοίγουν, ολόκληρος ο άξονας Αθήνα - Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος λειτουργεί πλέον ενιαία, προσφέροντας σύγχρονες, ασφαλείς και ταχύτερες μετακινήσεις.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει:

  • 74,8 χλμ. συνολικού μήκους
  • 13 χλμ. διαπλάτυνσης της παλιάς Εθνικής Οδού
  • 61,5 χλμ. νέας χάραξης
  • 9 ανισόπεδους κόμβους
  • 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση + ΛΕΑ
  • 120 χλμ./ώρα σχεδιαστική ταχύτητα
  • Μεσαίο στηθαίο σκυροδέματος για μέγιστη ασφάλεια

Το μεγαλύτερο μέρος του έργου παραδόθηκε ήδη από τον Ιούλιο (Πύργος – Αλισσός), με την τελική πινελιά να ολοκληρώνεται τώρα στο τελευταίο τμήμα Μιντιλόγλι – Καμίνια.

Ο Χρίστος Δήμας τόνισε ότι το έργο παραδίδεται εντός χρονοδιαγράμματος, χαρακτηρίζοντάς το βασικό αίτημα δεκαετιών για τη Δυτική Ελλάδα.  “Ο παλιός δρόμος ήταν ένας από τους πιο επικίνδυνους στη χώρα. Στόχος μας ήταν να προστατεύσουμε ζωές μέχρι την ολοκλήρωση του νέου άξονα και τον πετύχαμε”, σημείωσε.

Στο κομμάτι Μιντιλόγλι - Καμίνια ολοκληρώνονται:

  • 2 κόμβοι (Μιντιλόγλι & ΒΙ.ΠΕ.)
  • 1 κάτω διάβαση (Βραχναίικα)
  • 2 μεγάλοι τοίχοι αντιστήριξης (Τσουκαλαίικα)
  • Κτήρια διοίκησης & διοδίων (Καμίνια)

Παράλληλα συνεχίζεται το παράπλευρο δίκτυο με στόχο την ολοκλήρωση στις αρχές του 2026, ενώ οι συνδετήριες οδοί Αμαλιάδας και Κυλλήνης αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2025.

Η Ολυμπία Οδός αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας που συνδέει Αττική, Πελοπόννησο & Δυτική Ελλάδα εξυπηρετώντας το λιμάνι της Πάτρας, τη μεγαλύτερη πύλη προς την Ευρώπη, ενώ παράλληλα ενισχύει τον τουρισμό, το εμπόριο και την τοπική οικονομία.

 

Πυρκαγιά κατέκαψε κεντρική εγκατάσταση της Honda στην Ισπανία [Video]

Επλήγησαν αποθήκες μοτοσυκλετών και ανταλλακτικών, κέντρο συναρμολόγησης, η βάση αγωνιστικών ομάδων και άλλες υπηρεσίες της ισπανικής Honda
honda
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/6/2026

Ένα τεράστιο συγκρότημα της Honda στη βιομηχανική περιοχή Santa Perpetua de Mogoda στα περίχωρα της Βαρκελώνης στην Ισπανία καταστράφηκε από μεγάλη πυρκαγιά που εκδηλώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 5 Ιουνίου.

Η εγκατάσταση αυτή ήταν πρακτικά η καρδιά της ισπανικής αντιπροσωπείας της Honda, περιλαμβάνοντας μια σειρά από σημαντικά κτίρια που φιλοξενούν αποθήκες μοτοσυκλετών, καθώς και ανταλλακτικών και αξεσουάρ για μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα, μια γραμμή παραγωγής για μοτοσυκλέτες trial (Montesa), γραφεία εμπορικών και λογιστικών υπηρεσιών, το Honda Safety Institute και τη βάση των αγωνιστικών ομάδων της Honda στην Ισπανία.

Η δε επίδραση της καταστροφικής αυτής φωτιάς ξεπερνά τα όρια της Ισπανίας, καθώς από τις συγκεκριμένες αποθήκες εφοδιάζονται τόσο η εγχώρια αγορά, όσο και η Πορτογαλία και μεγάλο μέρος της νότιας Γαλλίας.

 

Σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες, η φωτιά ξεκίνησε περίπου στις 3 μ.μ. της Παρασκευής από το κέντρο logistics και έχει επιβεβαιωμένα προκαλέσει μεγάλες καταστροφές σε αποθηκευμένα υλικά. Ευτυχώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχε πολύς κόσμος στις εγκαταστάσεις, ενώ όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας λειτούργησαν σωστά για να απομακρυνθούν όσοι εργαζόμενοι ήταν μέσα χωρίς να προκύψει τραυματισμός ή άλλο πρόβλημα. Ωστόσο η Honda επισήμως δεν έχει κάνει τον πλήρη απολογισμό της ζημιάς ως τώρα, καθώς η καταγραφή συνεχίζεται.

Το μήνυμα της Honda πάντως καθησυχάζει το κοινό δηλώνοντας πως η αποκατάσταση των ζημιών θα γίνει γρήγορα και η φωτιά δεν θα επηρεάσει τη ροή μοτοσυκλετών και εξαρτημάτων προς το δίκτυο της εταιρείας.