Αυτόνομη οδήγηση από την BMW!

Τεχνολογικό άλμα από τους Βαυαρούς
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

13/9/2018

Πριν από μερικά χρόνια, η Yamaha είχε ταράξει για τα καλά τα νερά της τεχνολογικής εξέλιξης παρουσιάζοντας το Motobot. Ήταν το πρώτο σύστημα αυτόνομης οδήγησης μοτοσυκλέτας παγκοσμίως με εμφάνιση μάλιστα που παρέπεμπε σε avatar κανονικού αναβάτη, ενώ πέρσι και η Honda είχε παρουσιάσει το "Honda Riding Assist" σε μια ηλεκτρική έκδοση. Τώρα, είναι η σειρά της BMW που παρουσίασε την δική της εκδοχή κατά τη διάρκεια του BMW Motorrad Techday στις εγκαταστάσεις δοκιμών της εταιρείας στο Miramas της Νότιας Γαλλίας. Εκεί, ο μηχανολόγος Stefan Hans και η ομάδα του παρουσίασαν στους δημοσιογράφους μια μοτοσυκλέτα που ξεκινάει μόνη της, επιταχύνει, στρίβει και επιβραδύνει μέχρι να σταματήσει, εντελώς μόνη της.


Το σύστημα εφαρμόστηκε πάνω σε ένα BMW R1200GS, τοποθετημένο μέσα και πάνω στις βαλίτσες της μοτοσυκλέτας, αλλά από το εργοστάσιο τονίζουν ότι αυτή η προσπάθεια δεν στοχεύει σε μια ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα αυτόνομης οδήγησης. Αντιθέτως, η συγκεκριμένη τεχνολογία φιλοδοξούν να λειτουργήσει ως πλατφόρμα για την εξέλιξη συστημάτων που θα συμβάλλουν στην αύξηση του επιπέδου ασφαλείας, άνεσης και απόλαυσης της οδήγησης. Με αυτό το πρωτότυπο, οι άνθρωποι της BMW θέλουν να συλλέξουν στοιχεία και γνώση πάνω στην δυναμική της οδήγησης, έτσι ώστε να μπορούν να εντοπίζουν εγκαίρως επικίνδυνες καταστάσεις παρέχοντας στον αναβάτη τα απαραίτητα βοηθήματα ασφαλείας όταν στρίβει, για παράδειγμα, σε κάποια διασταύρωση ή όταν χρειαστεί να προβεί σε απότομα φρεναρίσματα.


Πέρα από την συγκεκριμένη τεχνολογία, η BMW παρουσίασε ταυτόχρονα και άλλες, ιδιαίτερα εντυπωσιακές τεχνολογικά, προτάσεις. Από φώτα που προσαρμόζονται με την κλίση, φώτα laser, μέχρι και κατασκευή πλαισίου και ψαλιδιού εξολοκλήρου από 3D printer. Για την δημιουργία αυτών των πλαισίων –όπως και για την αυτόνομη οδήγηση- η BMW Motorrad συνεργάστηκε με το τμήμα αυτοκινήτων του εργοστασίου, καθώς πρόκειται για μια τεχνολογία που έχει εφαρμοστεί σε πολλά αυτοκίνητα ήδη.
Η παρουσίαση της αυτόνομης μοτοσυκλέτας ήταν μια επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής από την BMW και μια σαφής δήλωση ετοιμότητας για τη νέα ψηφιακή εποχή, στην οποία εισέρχεται η μοτοσυκλέτα. Με το σύστημα επικοινωνίας και διασύνδεσης μεταξύ των οχημάτων εξάλλου που έχει εξελίξει η BMW Motorrad (ξανά σε συνεργασία με την BMW Automobiles) έχει αποδείξει ότι αυτό που για τους περισσότερους κατασκευαστές αποτελεί το τεχνολογικό αύριο, για την BMW είναι ήδη παρόν.

Βρετανία: Κάμερα έπιασε μοτοσυκλετιστή με 254 χλμ/ώρα – 12 μήνες στέρηση διπλώματος

Ο Βρετανός αναβάτης θα κάνει καιρό να ξανά οδηγήσει
rider
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/5/2026

Ο Dale Gooderham έχασε την άδεια οδήγησης του για ένα χρόνο, αφού εντοπίστηκε να κινείται με τη μοτοσυκλέτα του με ταχύτητα 254 χλμ/ώρα.

Ο Βρετανός αναβάτης ομολόγησε την ενοχή του για υπερβολική ταχύτητα στο δικαστήριο του Ipswich, αφού πιάστηκε να οδηγεί με 254 χλμ/ώρα το περασμένο καλοκαίρι.

Το περιστατικό έλαβε χώρα στον αυτοκινητόδρομο Α14 στο Creeting St Peter, στις 2:35 μ.μ. στις 29 Ιουλίου 2025, γεγονός που κατέγραψε κάμερα ασφαλείας.

Ο 41χρονος εμφανίστηκε στο δικαστήριο στις 11 Μαΐου 2026 και ομολόγησε την ενοχή του για την κατηγορία της υπερβολικής ταχύτητας. Του αφαιρέθηκε το δίπλωμα οδήγησης για 12 μήνες, του επιβλήθηκε πρόστιμο 120 λιρών, ενώ θα πληρώσει 168 λίρες για έξοδα και επιπλέον χρεώσεις.

Στην Αγγλία οι αναβάτες γνωρίζουν πως υπάρχουν αμέτρητες κάμερες στους δημόσιους δρόμους και έτσι είναι πολύ πιθανό σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων να έχουν και τις ανάλογες κυρώσεις. Στον ίδιο δρόμο βαδίζει και η χώρα μας με την τοποθέτηση νέων καμερών στο οδικό δίκτυο, αλλά και με την αυστηροποίηση του Κ.Ο.Κ. Για το ίδιο παράπτωμα στην Ελλάδα, βέβαια, ο παραπάνω αναβάτης θα είχε πληρώσει 2.000 ευρώ πρόστιμο και έναν χρόνο αφαίρεση διπλώματος χωρίς καν να πάει σε δικαστήριο.